Jump to content
Sign in to follow this  
Smuggler

CD-Action 08/2019

Recommended Posts

Gdy z okładki zalotnie łypie Keanu Reeves, a jest to pierwszy po zakończeniu E3 numer CD-Action, to chyba wiecie, co będzie zawierał. Mowa oczywiście o relacji z E3, w której na ponad 30 stronach pokażemy wam wszystko, co tam zapowiedziano, a jest godne uwagi. Sporo będzie o Cyberpunku (i to nie tylko w relacji z E3). Co jednak nie oznacza, że na tym się kończą atrakcje, które wam serwujemy. Bo są dwie pełne wersje gier (AER: Memories of Old  oraz Holy Potatoes! What the Hell?! – szczegółowy opis pełniaków na końcu tej zapowiedzi) oraz masa innych, interesujących tekstów.

Objętość? Standardowa. Cena? 10,99 zł. Kiedy premiera CD-Action 08/2019? – zapytacie. Już we wtorek, 2.07.


E3 w tym miesiącu zastąpiło nam zapowiedzi i beta-testy. Za to dział recenzji to aż 22 tytuły. A choć w zestawie nie ma masy megahitów (co zresztą jest standardem w trakcie wakacji), to znajdziecie tam sporo gier wartych uwagi. Dział otwiera 6 stron wrażeń z „Yakuzy w nowych szatach”, czyli Judgmenta. Rzutem na taśmę udało nam się zrecenzować także The Sinking City, czyli detektywistyczne podejście do prozy H.P. Lovecrafta. Warto też wspomnieć o diablo podobnym do pewnej gry Blizzarda Warhammerze: Chaosbane, czy kontynuacji świetnego, polskiego horroru, Layers of Fear 2, któremu przyjrzał się Eugeniusz Siekiera.

Pamiętacie jeszcze Command & Conquer? Twórcy tegoż wydali właśnie połączenie RTS-a i gry z gatunku tower defence – Conan Unconquered. Fani Mad Maksa powinni koniecznie poczytać Dark Future: Blood Red States. A jeśli lubisz nietypowe FPS-y i „rogaliki” to rozpłyniesz się przy lekturze Void Bastards (ogrywam to sobie i ostrzegam – syndrom „jeszcze jednej mapy” jest tu okrutnie mocny!).  Masz sprzęt do VR? Zajrzyj do wyglądającego jak interaktywny film Johna Woo, Blood & Truth. Cenisz sobie klasykę? Czeka na ciebie Quake II RTX!

Na deser zostawiam recenzję Pathologic 2. Trzy strony, które na jej temat popełnił Berlin, stały się polem do rozrachunku z branżą – zarówno dziennikarzami, jak i developerami – a także samymi graczami.  Berlin zadaje kilka niewygodnych pytań, które pozostawiły gremium redakcyjne, a miejmy nadzieję, że was dopiero pozostawią, w sporej rozterce. A zupełnie przy okazji, Pathologic 2 to gra, która dostała najlepszą w tym CDA ocenę spośród wszystkich zrecenzowanych produkcji.


A co tam panie w Publicystyce? Nikogo nie zdziwi, jeśli napiszę, że ulubiony dział wielu z was (a także i mój) Cyberpunkiem stoi. Zaczynamy więc od ukazania korzeni cyberpunka w grach komputerowych („Wolność i swoboda”), by następnie przyjrzeć się sylwetce Johnny`ego Silverhanda, w którego w grze CD Projekt Red wciela się zapierający dech w piersiach Keanu Reeves („Ikony Night City: Johnny Silverhand”). Nie tak dawno świętowaliśmy pewną potworną rocznicę, stąd też obecność w Publicystyce tekstu pt. „Obcowanie”. Czyli opowieści o tym, jak twórcy nie radzili sobie (do czasu) z udźwignięciem potencjału  Obcego w grach. „Tłumacze wyklęci” to natomiast artykuł o zapaleńcach tworzących – często zaskakująco dobre – polonizacje do gier, które w nie doczekały się w naszym kraju lokalizacji.

Wraz z „Pożegnaniem Białego Wilka” kontynuujemy artykuły o zacięciu dziennikarskim – to bowiem tekst o polskich fanach, którzy… stworzyli kilkunastogodzinne (!) alternatywne zakończenie Wiedźmina 3. W kolejnym odcinku opowieści Smugglera o historii polskiej branży i kultowych grach, odkurzymy natomiast Pył – najbardziej innowacyjną polską grę XX wieku, stworzoną przez zaledwie czterech ludzi działających pod wielką presją i za niewielkie pieniądze. Co dziwne, dziś w Polsce jest ona niemal zupełnie zapomniana (ale za to w Rosji ma status „kultowej”). W Publicystyce zabraknąć nie mogło także dwóch felietonów, Magazynu Kulturalnego i, rzecz jasna, Szpil. Są także stałe punkty każdego numeru CD-Action, tj. Na Luzie (gdzie przemycono istotną dla fanów CDA informację), Gamewalker i Action Redaction.

Dział sprzętowy zaczynamy od przeglądu rozmaitych aplikacji na smartfony, które – naszym zdaniem – są warte by je po prostu mieć, bo są dobre i pożyteczne. Będą też testy myszy, klawiatury, kamerki sportowej i słuchawek dokanałowych.

Zainteresowanych zapraszam do kiosków i salonów z prasą, a zapominalskim przypominam, kiedy premiera CD-Action 08/2019: już w najbliższy wtorek, czyli 2.07. Miłej lektury, dobrej zabawy!

##########SPIS TREŚCI CD-ACTION 08/2019
 

Cyberbank 22 000 000 000
Newsy
 

W PRODUKCJI
E3 2018
 

RECENZJE
GameWalker   
Judgment         
Warhammer: Chaosbane           
Team Sonic Racing        
The Sinking City             
Layers of Fear 2                              
Conan Unconquered   
Effie
Dark Future: Blood Red States
American Fugitive        
Void Bastards                   
Pathologic 2                     
Journey (PC)                     
Draugen
Devolver Bootleg          
Lorelai
S.W.I.N.E. HD Remaster 080
Gato Roboto    
Outer Wilds      
Quake II (RTX)  
Blood & Truth  
Deep Diving Simulator
Bloodstained: Ritual of the Night
 

PUBLICYSTYKA
Wolność i swoboda
Ikony Night City: Johnny Silverhand
Obcowanie
Tłumacze wyklęci
Pożegnanie Białego Wilka
Felieton: Czerwcówka
Gwiezdny pył
Felieton: Quake – Powrót legendy
Magazyn Kulturalny
Szpile
 

TECHNOLOGIE

Megakonfigurator: Apki (nie tylko) na lato – najciekawsze programy i gry na smartfony
Testy

Mysz bezprzewodowa Logitech G502 Lightspeed
Klawiatura Genesis Thor 200 RGB
Kamerka sportowa Xiaomi Mijia Action Camera 4K
Słuchawki dokanałowe Razer Hammerhead Duo
 

INNE
Na Luzie
Action Redaction
Loot
Zdrapka z kodem


 
PEŁNE WERSJE GIER | CD-Action 08/2019
 
AER: Memories of Old PL (Steam)
przygoda • eksploracja • logiczno-zręcznościowa

Wymagania sprzętowe: Win 7/8/10, 3 GHz Dual Core, 4 GB RAM, GTX 560/AMD HD 6870, DirectX 11

AER: Memories of Old to uznana gra niezależna utrzymana w estetyce low poly. Uproszczona oprawa graficzna pozwala graczowi skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na eksploracji i przygodzie – z powodzeniem, o czym zresztą świadczą steamowe recenzje (ponad 750, „Bardzo pozytywne”). Malowniczy świat zaprojektowany przez szwedzkie Forgotten Key kryje mnóstwo zagadek i sekretów – a w odkrywaniu ich pomaga nam klimatyczna muzyka i... możliwość przemiany w ptaka w dowolnym momencie. To bardzo relaksująca gra, bo brak tu jakiegokolwiek systemu walki.

Nie znaczy to jednak, że AER jest nudne – wręcz przeciwnie. Elementom logicznym zdarza się łamać graczowi głowę, a platformowym – stanowić wyzwanie dla tych, którzy chcą sprawdzić swoją zręczność. Całe „doświadczenie” wykrojono na kilka godzin, które na długo pozostaną w waszej pamięci. Można używać kontrolera, ale dla wygody zalecamy klawiaturę i mysz.

Uwaga! Klucz aktywujący pełną wersję gry AER: Memories of Old w serwisie Steam znajdziesz w mailu, który otrzymasz po wpisaniu na stronie kody.cdaction.pl kodu ze zdrapki. Kod można zrealizować do 26 sierpnia 2019, aktywowaną grę zachowujesz na zawsze.

 
Holy Potatoes! What the Hell?! (Steam)
humor • strategia • symulacja

Wymagania sprzętowe: Win 7/8/10, 2,5 GHz Dual Core, 4 GB RAM, GeForce 9000/Radeon HD4000, DirectX 9

Nie tylko dla miłośników Gordona Ramsaya – za to przede wszystkim dla tych, którym nie przeszkadza, że główną rolę w grze strategicznej (łamane przez symulacyjnej) odgrywają ziemniaki. Bardzo urokliwe ziemniaki, należy dodać, jak i zresztą w pozostałych odsłonach tej popularnej serii. W tej części grzeszne kartofle (w tym protagonista) trafiają do piekła – naszym zadaniem jest rozdzielać je na odpowiednie stanowiska w kuchni i dbanie o to, żeby na czas przyrządzały pyszne potrawy dla przeróżnych bóstw (między innymi Lokiego, który, rzecz jasna zupełnym przypadkiem, przypomina niedorzeczną wersję bohatera Marvela).

Kluczem jest zachowanie równowagi pomiędzy czterema cechami każdej pyrki: złośliwością, pychą (ale nie taką, że mniam, tylko taką, że phi), chciwością i apatią. Szykujcie się na ogromną dawkę specyficznego humoru opartego o (nierzadko czerstwe) gry słowne i intensywne zarządzanie czasem i zasobami.


Uwaga! Klucz aktywujący pełną wersję gry Holy Potatoes! What the Hell?! w serwisie Steam znajdziesz w mailu, który otrzymasz po wpisaniu na stronie kody.cdaction.pl kodu ze zdrapki. Kod można zrealizować do 26 sierpnia 2019, aktywowaną grę zachowujesz na zawsze.

CDA 08.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ja już dawno nie kupiłem czasopisma. E3 zawsze ciekawy temat, więc zakupię nowy numer.
Ciekawe czy redakcja dalej jest ta sama czy zaszły jakieś zmiany.

Pierwszy raz słyszę te tytuły pełniaków. Symulator kartofli- zapowiada się na  hit xd Zainstaluję na pewno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już będzie ze cztery lata jak nie kupiłem CDA. I licznik dalej będzie bił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wydawnictwo Bauer umożliwia w ogóle zakup numerów archiwalnych w jakiejkolwiek formie (zakładam, że tylko papierowej ale warto zapytać)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy numer od dawna który kupię, ale tylko dlatego, że mam do Was sentyment i chcę, żeby CDA utrzymało się na rynku jak najdłużej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Writer napisał:

Czy wydawnictwo Bauer umożliwia w ogóle zakup numerów archiwalnych w jakiejkolwiek formie (zakładam, że tylko papierowej ale warto zapytać)?

Tylko papierowej i tylko do roku wstecz liczac od aktualnego numeru.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna wtopa w gamewalkerze w najnowszym numerze. Wstępniak to kopiuj - wklej w całości z poprzedniego wydania przez co w obecnym nie ma on całkowcie sensu. Choćby z tej przyczyny, że na pewno recenzja gry Total War: Three Kingdoms była miesiąc temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktem jest. Choc na razie nie wiemy jak to sie stalo, bo na wstepnym wydruku bylo wszystko w porzadku. 0_0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numer na razie głównie przewertowany i przeczytane parę rzeczy, ale ciekawi mnie kim są nowy sekretarz redakcji Adam Chabiński i nowy członek redakcji Krzysztof Freudenberger. Nigdy wcześniej nie widziałem ich nawet wśród współpracowników redakcji, a teraz nagle jeden jest sekretarzem, a drugi w redakcji. Można wiedzieć jakie są ich pseudonimy chociaż? Co do treści zaś jestem zdumiony jednym, że w CDA nie ma zapowiedzianego w poprzednim numerze tekstu o Simsach. Gratulacje też dla Smugglera za tekst o "Pożegnaniu Białego Wilka" bo czyta się ten tekst bardzo przyjemnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie do tekstu o Simsach - na mur beton pójdzie w kolejnym numerze. Jest to wyłącznie moja wina, z racji targowej gorączki (oraz prac nad publicystyka do następnego wydania) zwyczajnie nie dałem rady dopiąć tego tekstu na czas. Przepraszam, obiecuje, że postaram się wynagrodzić Wam zwłokę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ninho

A sekretarz redakcji to dawny odpowiednik zastępcy redaktora naczelnego, czy to zupełnie inna funkcja?

Co do E3, gdyby nie polski Cyberpunk 2077 to te targi byłyby kiepskie. Owszem zapowiedziano kilka ciekawych pozycji, ale niestety, w zdecydowanej większości przypadków brakowało gameplayu. Na plus zaliczyć trzeba to, że polski udział w tym wydarzeniu był spory, bo ciekawie prezentują się Dying Light 2, Outriders, Blair Witch oraz remake Panzer Dragoon, która robi studio MegaPixel S.A.. 

Po tych targach czuć, że na asy z rękawa musimy czekać do następnej generacji konsol i było to widać choćby po konferencji Microsoftu. Studio Coalition oprócz Gears 5 wspominał kiedyś, że w przyszłym roku premiera będzie mieć miejsce nowe IP dla Microsoftu, przy Bleeding Edge pracuję tylko mniejszy zespół Ninja Theory, większa część grupy podejrzewam, że jest zaangażowana w następny tytuł dla pojedynczego gracza, a nie wiemy jeszcze, nad jakimi projektami pracują studia Compulsion Games, The Initiative, Playground Games (mające już dwa studia, pierwsze pewnie robi kolejną Forzę Horizon, drugie pracuję pewnie nad nowym Fable), Rare i Turn 10 (pewnie kolejna odsłona Forzy Motosport).

Wcale się nie dziwię Sony, że odpuścili sobie te targi, bo pewnie nie pokazaliby nic nowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numer jeśli chodzi o zawartość tekstową do poczytania fajny bo są ciekawe felietony  i sporo informacji o targach E3. Mam takie pytanie czy na targach E3 są jeszcze hostessy czy to relikt starych lat 90 i czy teraz tylko będą jako pełne wersje tylko z kategorii gier niezależnych zwanych potocznie indyczkami? Pozdrawiam całą redakcje fan czytający czasopismo od roku 1998.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papkin powinien dołączyć do działu AR, widać, że czuję klimat tego działu. A co do ciekawej historii gry Pył, kiedyś próbowałem uruchomić demona drugim kompie, ale nie chciało się włączyć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.07.2019 o 20:24, piotrzietara napisał:

Mam takie pytanie czy na targach E3 są jeszcze hostessy czy to relikt starych lat 90

Z tego co się orientuję (a uprzedzam, że na targach takich jak E3 nie bywam, ale zahaczyłem się o parę innych imprez growych), to tzw. booth babes, czyli panie, które mają tylko i wyłącznie ładnie wyglądać, żeby przyciągać uwagę panów, odeszły już w niebyt. Natomiast trochę zbliżoną rolę pełnią cosplayerzy i cosplayerki. Większość to amatorzy, ale niektórzy zajmują się tym profesjonalnie i dostają od wydawców czy developerów zlecenie na przygotowanie określonego kostiumu w celu promocji gry. Ot, taki kompromis. Z jednej strony uznajemy, że atrakcyjne fizycznie ciała przyciągają uwagę, z drugiej odchodzimy od jednowymiarowego epatowania seksualnością. Bo z cosplayerką (czy cosplayerem) można też pogadać na temat kostiumu, a często i promowanego tytułu (zwłaszcza, że większość z nich to graczk i gracze). Innymi słowy - i wilk syty, i owca cała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ,

Quake 2 RTX jest na stronie 47, 84 oraz 107 , a i tak ciężko się dowiedzieć czegoś ciekawego.

jeśli chodzi o Quake 1, to "jest Mod 1.5"

np. nie piszecie o tym "że cena gry jest horrendalna" , no bo kto zapłaci 1600 zeta, za grę ?

 

trochę to dziwne, bo , mając Q2RTX , i możliwość grania na sieci - nie piszecie zbyt dużo o Multiplayu

nie wymieniacie map, np. oprócz "Edge" jest "Tokay Towers" , "Frag Pipe"  i co ciekawe , bardzo kiepsko gra się w Q2 w starej 

wersji, bo "postaci pływają" , nie widać że biegają. 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zerknąłem youtube , i muszę powiedzieć "że gra mnie nie urzekła" , efekt pływania graczy pozostał

 

natomiast, sam muszę powiedzieć, każdy ma jakiś plan awaryjny, mój plan awaryjny zakłada "granie w Quake Champions" i magię kolumbijską.

 

 

 

"Ale tak konkretnie , o samym magazynie CD-Action :

więc, muszę powiedzieć że "Rozumiem - że - chcecie sprzedawac teksty , że dużo piszecie , ale

"niestety, jest za mało zdjęć, a za dużo pisania"

nie będę mówił że teksty są słabe, ale - trudno jest zrozumieć, o co chodzi w tym co jest napisane.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...