Jump to content
Sign in to follow this  
Madpeach

Problem z internetem/wifi.

Recommended Posts

Witam. Nie owijając w bawełnę - problem jest następujący:
Posiadam internet od upc, 500MB/s.
Sieciówka to adapter od D-Linka, DWA-172, ac600 dual band..
Gdy połączę się z siecią 2.4ghz - osiągi internetu są dużo wyższe niż gdy przełączę na 5ghz.
Na 5ghz dochodzi max do 3.5Mbps, upload dosyć wysoki, normalny.
W załącznikach kolejno to - speed test na 2.4, speed test na 5ghz, wifi analizer z telefonu na 5ghz, speed test na 5ghz na telefonie.
Jak widać, internet na telefonie na 5ghz jest "w miarę" normalny, tylko na pc coś jest nie tak.
Jeśli chodzi o wifi analizer, czerwona sieć to moja, szara sąsiadów. Kanał mojej sieci to 48, tej poniżej 40.
Niestety, nie znam się na tym ani trochę, więc jeśli ktoś ma pomysł - dlaczego 5ghz jest wolniejsze (mimo max zasięgu), to proszę - dajcie znać. 
Teoretycznie, mogę pracować na 2.4, ale jestem ciekawy, czy 'prawidłowe' 5ghz wyciągnie jeszcze więcej niż prędkość na 2.4. 

2.4ghz.png

5ghz.png

wifianaliza.png

wifitelefon.png

2 hours ago, Madpeach said:

Niestety, nie znam się na tym ani trochę

Ehem… Sorry za oczywiste pytanie, ale skoro zaznaczasz, ze "ani troche", to je postawie. Logowales sie na "modem" do panelu admina? 192.168.0.1 albo 192.168.1.1? Jesli nie, to zrob to i popatrz jak to trybi na innych kanalach niz ten 48.

Edited by Coenn

Może przesadziłem z tym 'ani trochę'.
Tak, zmieniałem na parę kanałów do przodu, do tyłu, ale nadal to samo - jeśli to ma znaczenie, to czasem skakało do 4Mbps, nie wiem czy to przypadek.
Wifi analizer z telefonu podpowiada, żeby zmienić na kanał 149, jednak w connectboxie mogę ustawić max 120.
Jakieś pomysły? co może ograniczać transfer?

5 hours ago, Madpeach said:

Jakieś pomysły? co może ograniczać transfer?

Moze na poczatek sprobuj zaktualizowac sterownik.

Open the “Run” dialog box by pressing and holding the Windows key, then press the R key (“Run”).

Type devmgmt.msc

Odszukaj: