Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Debonair

Początek przygody z RPG

Polecane posty

Witam wszystkich ;)

Zacząłem się ostatnio interesować grami fabularnymi, wiecie - żeby usiąść ze znajomymi przy piwku i odprężyć się przy sesji. Kupiłem jeden klasyczny zestaw kości, ale nie zdawałem sobie sprawy, że problem będzie leżał w doborze odpowiedniej gry :/ Jesteśmy ze znajomymi laikami w tym temacie  i chciałbym poprosić Was o jakieś wskazówki od czego zacząć itp. ;) Ważne aby w grze były wykrzystywane kości (zawsze chcieliśmy tego spróbować) oraz żeby pierwsza sesja nie zakończyła się totalną porażką :/ Za wszelką pomoc z góry dziękuję ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząć należy od ustalenia w co w ogóle zamierzacie grać. Na początek na pewno zawsze dobrym wyborem jest Dungeons & Dragons - nie jest to może najmniej skomplikowany system, ale jego dużym plusem jest to, że pozwala on na bardzo swobodne prowadzenie rozgrywki, co w przypadku początkujących graczy ułatwia wejście do świata papierowych erpegów.

Należy przy tym pamiętać, że wyszło parę edycji D&D - piąta jest najnowsza. Natomiast moją ulubioną edycją jest nieśmiertelna 3.5. Każda edycja ma swoje plusy i minusy - to od was zależy, na którą byście się zdecydowali. Osobiście polecam właśnie 3.5.

W internecie można znaleźć legalne, darmowe pdf, zawierające oficjalne zasady D&D. Możecie kupić też papierowe podręczniki - na początek potrzebna jest święta trójca, czyli Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi oraz Księga Potworów. Jest jeszcze cała masa innych podręczników, wprowadzających wiele nowych rzeczy, ale nimi możecie się zainteresować, jak już trochę pogracie w "podstawkę".

Na pewno sporym problemem (albo i nie) będzie ustalenie kto zostanie Mistrzem Podziemi, czyli osobą odpowiedzialną za prowadzenie kampanii. Taka osoba odpowiada za kreację historii (fabuły), narrację, przeciwników, NPC - ogólnie za wszystko. :P Na początku może być trudno z wymyśleniem czegokolwiek sensownego, więc można skorzystać z podręczników przygotowanych specjalnie dla Mistrzów Podziemi, zawierające przykładowe przygody, np. Stojący Kamień, czy Więzienie Piekielnego Pala.

Warto też wspomnieć, że w D&D można grać na dwa sposoby - ołówek, kości, kartka papieru albo pełen zestaw figurek, siatki bitewne i inne pierdoły. Osobiście preferuję pierwszą opcję, bo lepiej zapamiętują walki, które widzę "oczami wyobraźni", a nie te, które rozgrywają się na stole na taktycznej siatce. Kwestia gustu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...