Skocz do zawartości
Smuggler

CD-Action 12/2018 zawartość

Polecane posty

 

Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta… J A na pewno coraz bliżej premiera najnowszego CDA (12/2018), która będzie mieć miejsce już we wtorek, 23 października. Nadal promocyjna cena 9,99 zł ze zdrapką, trzy pełne wersje gier (The Night of the Rabbit PL/EN, Valhalla Hills PL/EN i Seum: Speedrunners from Hell PL/EN – ich opisy znajdziesz na końcu tej zapowiedzi) oraz 132 strony pełne smakowitości, co widać w każdym dziale pisma. W zapowiedziach m.in.  Dirt Rally 2.0, Super Smash Bros. Ultimate oraz Tropico 6. Dalej nasze wrażenia z ogrywania przedpremierowych wersji tytułów, na które warto mieć oko: Rage 2, Devil May Cry 5, Pathologic 2, Fallout 76, Resident Evil 2, choć warte uwagi są też gry mniej znane, jak np. tycoon poświęcony hodowli „trawki” (Weedcraft), czy realistyczny do bólu survival Green Hell, czyli jak przeżyć w amazońskiej puszczy (spoiler: trzeba się cholernie postarać).

W recenzjach ewidentnie widać już nadciągające święta – sypnęło hitami. Z 25 tekstów wspomnę więc tylko o najważniejszych tytułach. 7 stron o Assassin’s Creed Odyssey niektórzy może uznają za przesadę – ale po przeczytaniu tekstu zrozumieją, że to absolutne minimum, by w pełni przedstawić klasę tej gry.
A to dopiero początek, bo mamy też Wojnę krwi: Wiedźmińskie opowieści, The Bard’s Tale IV: Barrows Deep, Fifę 19, The Walking Dead: The Final Season – Suffer the Children, Forzę Horizon 4, NHL 19, Call of Duty: Black Ops 4,  Destiny 2: Porzuceni, Super Mario Party, Life Is Strange 2: Episode 1 – Roads, Valkyria Chronicles 4... Mógłbym jeszcze długo, ale uwierzcie mi na słowo – duuużo dobrej lektury, dużo dobrych gier (ale i Kaszanka będzie dla jej smakoszy, rzecz jasna).

W Publicystyce Berlin zaprasza was do wędrówki po antycznej Grecji, by zweryfikować, ile historycznej prawdy jest w najnowszym Asasynie (i oddać się refleksji na temat tego, jak wiele nasza cywilizacja zawdzięcza starożytnym Grekom). Obrodziło felietonami – są aż cztery. Będzie nieco gorących aktualności –mój tekst o sporze Sapkowskiego z CD Projektem oraz artykuł Papkina o zgonie Telltale (dla niepoznaki umieszczono go na początku CDA, jako wydarzenie numeru, ale między nami to rasowa publicystyka). Skoro o zgonach mowa, to z okazji Wszystkich Świętych mamy dwa teksty – „Odeszli” (o studiach, które zamknięto w tym roku) i „Odeszły” (o grach, które anulowano). Powspominamy też pierwsze PlayStation oraz polskie studio ASF (tytuł Miecze Valdgira coś wam mówi?), jednym z pierwszych, które po upadku PRL próbowało tworzyć i dystrybuować gry w kapitalistycznej Polsce (dużo smakowitości o ówczesnych realiach). A, i jeszcze „Damy dychę” grze Call of Juarez: Gunslinger oraz powtykamy Szpile branży.

A w dziale sprzętowym – testy. Potężnego nowego GeForce’a (Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC), gamingowych klawiatur, myszy, karty dźwiękowej do PC i konsol, słuchawek i fotela dla gracza.

 

Zapraszam też do lektury Na Luzie i Action Redaction.


Jeśli uważasz, że to wszystko jest warte 9,99 zł, spotykamy się we wtorek 23.10 w kioskach i salonach z prasą.
 

 

#############################SPIS TREŚCI

 

Wydarzenie numeru : Dead men tell no tales       

Newsy

 

W PRODUKCJI

 

Dirt Rally 2.0 

Super Smash Bros. Ultimate

Tropico 6       

Project Judge 

 

JUŻ GRALIŚMY

 

Rage 2

Battlerite Royale      

Devil May Cry 5

Weedcraft     

Pathologic 2  

Fallout 76      

Breathedge   

Resident Evil 2          

Green Hell     

Scum  

Ground Branch         

 

RECENZJE

 

GameWalker 

Assassin’s Creed Odyssey    

Super Mario Party

Life Is Strange 2: Episode 1 – Roads

Immortal: Unchained

Wojna krwi: Wiedźmińskie opowieści

The Bard’s Tale IV: Barrows Deep

FIFA 19

The Walking Dead: The Final Season – Suffer the Children

Forza Horizon 4

Distance        

ShadowSide  

NHL 19           

Deep Sky Derelicts    

Destiny 2: Porzuceni 

Paratopic

Call of Duty Black Ops 4

Valkyria Chronicles 4

60 Parsecs!

428: Shibuya Scramble

Transference

Pathfinder: Kingmaker

Mega Man 11

Capcom Beat ‘Em Up Bundle

My Brother Rabbit

Kaszanka Zone: Tyler Model 05

 

 

PUBLICYSTYKA

 

Odyseja helleńska 2018

Felieton: Nie będę płakał na tym pogrzebie          

Dałbym dychę: Call of Juarez – Gunslinger

Andrzej Sapkowski: Ostatnie roszczenie

Felieton: Prawo niespodzianki

Felieton: Oszukała mnie Kinga Rusin

Odeszły          

Odeszli                      

Konsola, czyli PlayStation

ASF: Królowie życia

Felieton: Memento ROMi

Szpile

 

TECHNOLOGIE

 

Testy

Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Windforce OC

Mysz Dream Machines DM1 FPS

Mysz Logitech G502 Hero    

Mysz Hyperx Pulsefire FPS Pro        

Karta dźwiękowa do PC i konsol Creative Sound BlasterX G6

Słuchawki Plantronics RIG 400 z Dolby Atmos

Klawiatura Lioncast LK300 RGB

Klawiatura Razer Blackwidow Elite

Fotel Platinet Varr Monza

####INNE

 

Na Luzie
Action Redaction
Prenumerata
Loot

Zdrapka z kodem

 

 

#################################PEŁNE WERSJE GIER###############

 

 

The Night of the Rabbit PL/EN

 

# przygodówka | 2,5D | magia dzieciństwa

Multi: brak

PC: Win Vista/7/8/10, procesor 2 GHz, 2 GB RAM

 

Klasyczna przygodówka w najlepszym stylu. The Night of the Rabbit to dzieło stworzone i wydane przez niemieckich obrońców tradycji gatunku ze studia Daedalic, więc jeśli znacie np. Deponię, nie zaskoczy was nawet tym, że tutaj wszystko robi się tylko jednym przyciskiem myszy. Sporym atutem są bardzo dobre, rysowane grafika (w 2,5D) i animacje, a także niezwykle klimatyczne tło muzyczne. Do tego dodać trzeba bardzo dobry dubbing... ale tylko niemiecki lub angielski, bo lokalizacja – całkiem dobra – dotknęła tylko napisów.

 

Uwaga! Klucz aktywujący The Night of the Rabbit w serwisie Steam znajdziesz w mailu, który otrzymasz po wpisaniu kodu ze zdrapki na stronie kody.cdaction.pl. Kod można zrealizować do 17 grudnia, aktywowaną grę zachowujesz na zawsze.

 

 

Valhalla Hills PL/EN

 

# strategia | zarządzanie | wikingowie

Multi: brak

PC: Win 7/8/10, procesor dwurdzeniowy 2,5 GHz, 4 GB RAM, GeForce 8800 GT/Radeon HD 2900

 

Nowe, prostsze, ale wcale nie prostackie The Settlers. Nic dziwnego jednak, że Valhalla Hills przypomina bardziej niż mniej gry tamtej słynnej serii, bo tak naprawdę tworzyli je często ci sami ludzie z niemieckich studiów Blue Byte i Funatics. Cel gry jest prosty – jako wikingowie mamy przetrwać wygnanie i zasłużyć na powrót do Asgardu. Droga do niego jednak jest długa i prowadzi przez szereg wysp z portalami wiodącymi dalej, ale strzeżonymi przez groźnych wrogów, których trzeba pokonać lub obłaskawić. Nie kontrolujemy bezpośrednio bohaterów, a jedynie wpływamy na ich decyzje i zachowania, zmieniając ich otoczenie i optymalizując gospodarkę. Jedynym poważnym mankamentem jest to, że Valhalla Hills szybko staje się powtarzalna, bo podbój lądu i portalu za każdym razem zaczynać należy od nowa. Z drugiej strony dzięki temu to dobra gra na krótkie sesje, którą polecić można nie tylko fanom strategii ekonomicznych.

 

Uwaga! Klucz aktywujący Valhalla Hills w serwisie Steam znajdziesz w mailu, który otrzymasz po wpisaniu kodu ze zdrapki na stronie kody.cdaction.pl. Kod można zrealizować do 17 grudnia, aktywowaną grę zachowujesz na zawsze.

 

 

Seum: Speedrunners from Hell PL/EN

 

# platformówka | speedrunówka | szatańska

Multi: porównywanie wyników

PC: Win XP, procesor 1,5 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna z 512 MB

 

wyobraźcie sobie Mirror’s Edge, ale tak z siedem razy szybsze i w piekle. Albo Super Meat Boya, ale w perspektywie pierwszej osoby. To właśnie Seum: Speedrunners from Hell – gra, którą sami jej twórcy z Pine Studio określają jako „heavymetalową platformówkę FPP”, a w której chodzi tylko o to, by dopaść do portalu kończącego poziom o te dwie setne sekundy wcześniej niż poprzednim razem. Jeśli przy okazji uda się znaleźć zgubioną przez Szatana puszkę z browcem – tym lepiej. Czy można chcieć więcej? Seum: Speedrunners from Hell to 100 etapów o rosnącym poziomie trudności (a z czasem sadyzmu twórców). Uwaga, ze względu na wygląd, brzmienie i wywoływane emocje lepiej grać bez świadków.

 

Uwaga! Klucz aktywujący Seum: Speedrunners from Hell w serwisie Steam znajdziesz w mailu, który otrzymasz po wpisaniu kodu ze zdrapki na stronie kody.cdaction.pl. Kod można zrealizować do 17 grudnia, aktywowaną grę zachowujesz na zawsze.

 

cda-12-2018-okladka.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowy numer CDA już zakupiony. Przyznam, że z początku obawiałem się recenzji Berlina o grze Assassin`s Creed: Odyssey, bo jakby nie patrzeć AC to nie Dark Souls. A po za tym zazwyczaj z Berlinem mocno się nie zgadzam i uważam, że wypisuje bzdury. Jednak w przypadku recenzji Assassyna chyba po raz pierwszy jego opinia o jakiejś grze pokrywała się z moją.

Nie zmienia to faktu, że Berlin to Berlin i jakieś bzdury, które nie mające pokrycia w rzeczywistości, napisać musiał. Po pierwsze autor twierdzi, że awansowanie w szeregach najemników nie wiąże się z niczym, po za otrzymaniem achievmenta. I jest to nie prawda. Awansując zdobywa się liczne korzyści. Głównie są to zniżki u kowali na sprzęt, naprawy czy grawerunki. Albo zniżka na wyposażenie statku. Jak widać jak na "żadne korzyści" jest ich całkiem sporo...

Po drugie autor twierdzi, że aby za graczem ruszyli najemnicy to trzeba mieć maksymalny poziom "poszukiwań", co jest bzdurą kompletną. Żeby inni najemnicy ruszyli w pościg za bohaterką wystarczy już pierwszy poziom poszukiwań. Im on jest wyższy tym mocniejsi najemnicy próbują zebrać nagrodę za naszą głowę.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Fanaberion napisał:

Kupiłem CDA i znalazłem w nim dwie zdrapki!!!

To jesteś szczęściarzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dostałem nowy CDA z prenumeraty. Nadal zero informacji o jakiejś rekompensacie za zamówienie prenumeraty przed obniżką ceny, więc napisałem do wydawnictwa, zobaczymy.

A słuchajcie, czy kody do gier na Steamie pobrane ze strony z kodami po aktywowaniu zdrapki są odblokowane regionalnie, czy będą działać tylko w Polsce? Chciałbym wiedzieć, czy mam możliwość podarowania gry, którą już posiadam, jako prezentu osobom z zagranicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
42 minutes ago, RoseBuster said:

A słuchajcie, czy kody do gier na Steamie pobrane ze strony z kodami po aktywowaniu zdrapki są odblokowane regionalnie, czy będą działać tylko w Polsce? Chciałbym wiedzieć, czy mam możliwość podarowania gry, którą już posiadam, jako prezentu osobom z zagranicy.

  1. Roznie to wyglada z ta blokada regionalna. Czesto nie wystepuje, ale przy "glosniejszych" tytulach mnie lapala (konto Steam na USA).
  2. Dodanie tej informacji przy opisie pelniaka wyglada na arcytrudne...
Edytowano przez Coenn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2018 o 23:07, RoseBuster napisał:

Dostałem nowy CDA z prenumeraty. Nadal zero informacji o jakiejś rekompensacie za zamówienie prenumeraty przed obniżką ceny, więc napisałem do wydawnictwa, zobaczymy.

Ogólnie coś jest dziwnego z prenumeratą odkąd obniżono cenę - wcześniej zawsze przychodziła do mnie najpóźniej w środę. A teraz - nowego numeru wciąż nie dostałem (choć, mam nadzieję, jest to wina Poczty - aczkolwiek byłby to dziwny zbieg okoliczności ;)). Brak informacji też mnie martwi - był tylko jeden mail i cisza od tamtej pory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, MajinYoda napisał:

Ogólnie coś jest dziwnego z prenumeratą odkąd obniżono cenę - wcześniej zawsze przychodziła do mnie najpóźniej w środę. A teraz - nowego numeru wciąż nie dostałem (choć, mam nadzieję, jest to wina Poczty - aczkolwiek byłby to dziwny zbieg okoliczności ;)). Brak informacji też mnie martwi - był tylko jeden mail i cisza od tamtej pory.

Zawsze jest to sprawa poczty. Do Ciebie przychodziło 1 dzień po premierze, a do mnie zawsze 1 do 2 tygodni po (czyli od 7 do 14 dni po premierze) i raczej nowością było przyjście prenumeraty raz na rok tuż po premierze :)

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@MajinYoda, kolega powyzej ma racje - tu jest sie skazanym na laske i nielaske poczty polskiej. Do mnie aktualny numer przyszedl dzien wczesniej, czyli w poniedzialek.

 

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W recenzji Assassin's Creed: Oddyssey Berlin palnął niezłą głupotę, gdyż piszę, że jest to pierwsza odsłona serii, w której można wybrać płeć bohatera. A warto wspomnieć, że wybór, czy chcemy grać kobietą lub mężczyzną pojawił się już w odsłonie Syndycate.  A patrząc na post Wojman007 to nie jedyna wpadka Berlina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@goliat

W Syndicate mieliśmy chyba jednak 2 bohaterów, którymi można było grać na zmianę. Tutaj wybieramy Alexiosa lub Kassandrę i musimy grać nim/nią do końca. 

Zarzuty Wojmana007 są już jednak zasadne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Scorpix

Ale fakt faktem, że już w Syndycate mamy możliwość wyboru płci postaci, kobietą w tej odsłonie Assasyna też można był ograć do końca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej nie można było w Syndicate ograć całej fabuły jedną postacią - było sporo misji, które robiliśmy tylko jako Jacob (te związane ze zmniejszaniem wpływów Templariuszy w Londynie) i te powiązane wyłącznie z Evie (Pierwsza Cywilizacja) :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×