Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Rankin

Dwarf Fortress

Polecane posty

Znajdzie się miejsce dla dorfowego nowicjusza? Gram od nie dawna, ale mam dużo fun'u... A teraz jedna forteca ma nawet szansę działać! Nie znam się na niuansach gry... Nawet wojska jeszcze nie miałem! :7

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mediafire.com/?wrp1xw3035qn54a

Wybaczcie, niestety nie zrobiłam military, nie czuję się w niej za dobrze. Poza tym zajęłam się pułapkowaniem wejścia i robieniem różnych dóbr. Wymeblowałam część pokoi, ale tylko część - reszta jest zastawiona dość chaotycznie, nie chciało mi się sprawdzać co z nimi.

Proszę o dokończenie warstw weapon trapów miedzy cage trapami. Nic nie przejdzie przez nie. ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mediafire.com/?wpxgaq1nth7pzya

Cóż, proszę państwa,

WOJNA!

Cały sezon pojawiały się snatchery i thiefy, ale dopiero w ostatnim miesiącu nadeszła inwazja - pięciu goblinów. Niby byłoby dobrze - pułapki są ładnie poustawiane i moglibyśmy wytrzymać, ale oczywiście krasnale jak ostatnie głupki zignorowały zakaz zbierania czegokolwiek i gdy tylko ostatni goblin odbiegł nieco w bok, rozleciały się na wszystkie strony, prosto w drugą inwazję, czterech pikinierów. Nie mając wyjścia (kolejne ofermy zaczęły biec "po rannych"), musiałem posłać naszą początkującą armię w liczbie ośmiu krasnali. Nie było pięknie, ale jakoś chyba wygrywaliśmy gdy już nadeszła wiosna - dzieła dokończyć musi mój następca (a po zakończeniu sprawy niech da rozkazy na TRENINK). Chwała Amrokowi, ustawiłem szpital i medycyna działa zaskakująco sprawnie dzięki dwóm medykom.

Z innych spraw - handel z krasnoludami przebiegł strasznie łatwo, tylko przeklęty burmistrz zakazał wydawania koron, co z początku kompletnie mnie skonfundowało - teraz proponuję albo wysłać go do sprawdzania temperatury magmy albo podmienienie go na kogoś, kto lubi np. bełty czy inne sery.

Przez to oblężenie mogły się pokasować rozkazy w kuźniach, niech wszystkie trzy huty przerabiają na R rudy metali (każda inne). "Zębaty" tunel na prawo od szpitala ma służyć jako prowizoryczny cmentarz. Trzeba wykończyć sprzęt dla nowo rozbudowanej jadalni. Wielki kwadrat do wykopania koło komnat ogólnych miał być parkiem z ozdobami. Dwa poziomy niżej w dalekosiężnych planach przygotowuję kolejne mieszkania.

Acha, i jeszcze jedno - nie bójcie się menadżera! Ma teraz nieco ran, ale naprawdę nie gryzie!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - ocb? Po drugie !!!!!! To tyle co chciałem powiedzieć o możliwościach obronnych naszej fortecy gdy zobaczyłem ją po tak długiej rozłące. Czy to tak trudno wrzucić 10 dorfów do składu i niech se trenują? Zabicie dwóch cholernych goblinów (prezent od Rankina) zajęło mi niemal miesiąc, nim się chłopaki ogarnęli z której strony należy trzymać topór. Zaraz potem przybyły elfy, a wraz z nimi ambush, dwa oddziały goblinów, żebym się nie nudził. Nie jestem do końca pewien jak ich odparłem (cuda się działy, dorfy ginęły, elfy uciekały w popłochu... tak, nie udało mi się nic zhandlować :/) W między czasie Rankin, nasz menago omal nie umarł z głodu bo dorfy uznały za stosowne nie karmić go dopóki nie będzie na poziomie starving przez minimum tydzień. Miałem też mood, który skończył się szaleństwem (typu śliniący się idiota), drugi (tym razem dopadło P_aula, który stworzył epicki mug...) oraz jedno tantrum (w wykonaniu naszego doświadczonego axedorfa). Delikatna psychika ostatniego z wymienionych dorfów nie wytrzymała i szybko stałsię "too insane" a potem zmarł w ciszy we własnym łożu. Innymi słowy na nudę nie narzekałem.

Zwłaszcza, że ustaliłem sobie zadanie stworzenia choćby śladowej obrony w dwa sezony. Aktualnie mamy powołane dwa oddziały - jeden melee, drugi szczelcuf (ci ostatni mają problemy z wyekwipowaniem się w bolty, co często powoduje, że nie trenują). Mamy wieżę dla szczelcuf przed wejściem do fortecy i dostępną jedynie spod ziemi. Zwęziłem wejście i rozpocząłem projekt wypełniania go pułapkami. Przedefiniowałem rozkazy, burrowy, schedule. Zbudowałem baraki w pobliżu wyjścia, dodałem pile na sprzęt i sypialnie, ustawiłem odpowiednim składom treningi/ekwipunek/spanie. Dzięki temu w razie ataku chłopaki potrafią się szybko zorganizować w strategicznym miejscu :D Przy okazji zesmeltowałem mnóstwo metalu jakby ktoś potrzebował do czegoś. Pochowałem wszystkich zmarłych (chyba, poszukajcie po mapie czy nie ma jakichś forbidowanych trupów). Pohandlowałem z ludźmi (są na miejscu jakby ktoś miał ochotę, zostawiłem też kilka koszów dóbr).

Kolejne ważne wydarzenie - mamy nowego majora. Poprzedni zażądał produkcji przedmiotów z adamantu. Jakoś udało mi się przemóc potrzebę zapoznania go z naszym jeziorem magmy i tylko wymieniłem go na kolesia, który lubi mleko, krowy i kołczany. Powinno być bezpieczniej...

To czego nie zrobiłem to zapewnienie lokum dwóm falom imigrantów (ale nie przejmujcie się, połowa i tak zginęła :D), nie kopałem, nawet nie myślałem o ruszeniu wreszcie naszego ambitnego projektu. To wszystko zostawiam na głowie kolejnej osoby ;]

I na koniec instrukcja jak używać armii i ogólnie jak się bronić:

1. domyślnym stanem pierwszego składu ma być patrol (nie wiem jaka ścieżka, Rankin wymyślił :P), a drugiego inactive. Wbrew nazwie chłopaki nie trenują gdy mają ustawione training, a tylko gdy nie mają nic innego do roboty (chyba, że .10 poprawiła ten błąd a ja nie zauważyłem ;])

Swoją drogą jesteś potworem Rankin - ten patrol ustawiłeś dla całej dziesiątki, co oznacza, że wykonywaliby wszyscy w składzie, bez przerwy, bez odpoczynku, bez jedzenia i picia...

2. W razie ataku pierwsze co robimy to (m)ilitary->(a)lerts->wybieramy FUN TIEM i wciskamy enter. W efekcie [CIV] powinno przenieść się na ten alert. Oznacza to, że cywile są w stanie FUN i nie wyściubią nosa z fortecy (tak to się robi Rankin, miałeś coś pokręcone z ustawieniami burrowów i dlatego ci wyłazili :P)

3. Drugie co robimy to wchodzimy w (s)quad wybieramy (a) (nasz pierwszy oddział) i ustawiamy ich na inactive (jeśli chcemy by byli cywilami i też siedzieli za bezpieczną linią pułapek, co rekomenduję) lub FUN TIEM (wtedy będą bronili okolic drzwi w liczbie 8, nadal za częścią pułapek). Aktualny schedule zmieniamy na ekranie składów za pomocą (t).

4. Wysyłamy szczelcuf na wieżę - wchodzimy w (s)quad, (b) (szczelcy) i za pomocą (t) wybieramy im FUN TIEM. Ich rozkazy są wtedy ustalone by "bronili" drugiego piętra wieży, gdzie mają ładne fortyfikacje. Dorfy potrafią (podobno) strzelać poziom w dół, więc goblinki zmierzające do drzwi będą miały przed sobą nie tylko korytarz pułapek, ale też będą pod ostrzałem.

5. Pamiętamy by potem przywrócić ustawienia do stanu początkowego.

Usprawnienia? Zmusić jakoś szczelcuf do ćwiczenia... Dobudowanie wieży dachu żeby chłopaki nie mokli. Może dodanie im do schedule by dwóch-trzech zawsze stało na wieży. Gdy liczba dorfów wzrośnie powołanie fortress guards z bronią ręczną.

No i jeszcze link:

http://www.mediafire.com/?st1npid8h44ciuc

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to tak trudno wrzucić 10 dorfów do składu i niech se trenują?

Wrzuciłem byłem ośmiu i trenowali przez większość mojego półrocza. Efekty widać :C

nie wiem jaka ścieżka, Rankin wymyślił

Trapez przed wejściem, ustawiłem ją w desprackiej nadziei, że stara metoda pomoże. W sumie trochę pomogła :]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było fajnie. Bez goblinów, bez trupów i innych takich. Raz tylko jedno z dzieci dostało Fey Mood i zażądało między innymi "body parts" czyli najpewniej muszli, których oczywiście nie mamy. Zwariowało się biedaczkowi, a następnie umarło z pragnienia, ale mówi się trudno. Był jeszcze jeden nastrój, tym razem Possessed, ale udało mi się w nim zaspokoić wszystkie potrzeby, czego efektem jest artefaktyczna statua. Musiałem trochę kopać aby znaleźć wymagane nieoszlifowane klejnoty, ale się udało. Ba, przy okazji znalazłem całkiem ładną żyłę złota. A złoto się przyda, bo rozpocząłem budowę tamtej wielkiej sali, która w zamyśle ma być ogrodem rzeźb i zoo. Wszystko wygładzone, teraz tylko trzeba poustawiać jak najdroższe meble i wyznaczyć strefę. Odwiedziła nas też karawana, żadnych problemów nie robiła. Nagromadziło się już trochę skór, więc kazałem robić spodnie i buty. Ogółem sielanka. Ale pamiętajmy, gramy w Dwarf Fortress. Tutaj gra pozwala na trochę spokoju po to, żeby następny kop w tyłek był jeszcze boleśniejszy. Więc oto mamy - gobliny u wrót. Zrobiłem wszystko tak jak kazał P_aul, ale oczywiście pojawiły się problemy:

- kusznicy stoją na wieży pięknie przykrytej dachem, ale nie mają pocisków. Tak, debile chodzą z pustymi kołczanami i machają do goblinów uśmiechając się niepewnie.

- cywile łażą gdzie chcą. Na początku trzymali się jeszcze w fortecy, ale teraz krążą przy wejściu i dookoła wieży, już dwóch zostało spałowanych przez jednego goblina i się wykrwawiło.

Nie jest tak źle, kilka goblinów padło. Musiałem jednak "ręcznie" wskazywać pojedyncze cele. Zapis zaczyna się właśnie od pogoni kilku dorfów za jednym takim. No cóż, życzę im powodzenia. Tak samo mojemu następcy. Od siebie dodam tylko, że zmarło chyba z 5 krasnoludów, a obecny ekran i system militariów znacznie ustępuje starszemu. Może dlatego, że stary jakoś działał, albo to ja zwyczajnie potrafiłem go obsługiwać.

http://www.mediafire.com/?03m2l3cx6d8wca1

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpocząłem dwa szeroko zakrojone projekty, i oba udało mi się skończyć na czas. Jeden to skromny grobowiec, przystosowany do przyszłej przemiany w źródło rozrywki dla poszukiwaczy przygód. Takie tam.

Drugi projekt, dużo ważniejszy i mający odwrócić waszą uwagę od pierwszego, to Chrupiący Goblin?, najnowsze dzieło Dorf Inc.

Zauważyłem brak obrony pasywnej, dużo wolnego miejsca i wulkan. Tak powstał Chrupiący Goblin?. Chrupiący Goblin? to maszyna, która pozwoli Ci spopielić przeciwników nie ruszając się ze swojej przytulnej fortecy! Chrupiący Goblin? ma formę długiego korytarza, prowadzącego do fortecy. Poczekaj, aż przeciwnicy znajdą się w środku, a następnie zalej ich lawą!

Chrupiący Goblin? kierowany jest z małego pomieszczenia znajdującego się przy końcu wewnątrz fortecy. Zamieszczam krótką instrukcję obsługi.

Oto wyjściowe ustawienie dźwigni:

???

Objaśnienie.

Idąc od lewej, pierwsza dźwignia zamyka komorę spalania. Domyślnie zamknięte.

Druga odcina fortecę od komory spalania dodatkowymi drzwiami. Nie chcemy przecież, aby lawa wylała się do środka podczas czyszczenia, nie? Domyślnie zamknięte.

Trzecia steruje dopływem lawy. Domyślnie zamknięte.

W przypadku oblężenia należy podjąć następujące kroki.

1. Zamknąć się na amen.

2. Otworzyć Chrupiącego Goblina?, pociągając za 1. i 2. dźwignię.

3. Zamknąć przeciwników w Chrupiącym Goblinie?, ponownie pociągając za 1. i 2. dźwignię.

4. Zalać przeciwników lawą, pociągając za 3. dźwignię.

5. Patrzeć na potworną śmierć przeciwników.

6. Odciąć dopływ lawy, pociągając za 3. dźwignię.

7. Wylać lawę na zewnątrz, pociągając za 1. dźwignię.

8. Znowu zamknąć się na amen, pociągając jeszcze raz za 1. dźwignię.

Dorf Inc. nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenia wywołane przez lawę, drzwi, dźwignie, załączone mechanizmy, ściany, podłogi oraz gumową kość Twojego psa.

Obecnie w komorze spalania Chrupiącego Goblina? znajduje się Troll. Testujcie do woli!

Zaraz, zaraz... Troll?

I tu przestaje być różowo. No więc, pomijając waleczną goblinią pannę, która latała po okolicy ze złamanym uchem (że co?), nawiedziły mnie jeszcze dwie inwazje Sił Zła. Wojska się nie tykałem, bo bym jeszcze zepsuł, tylko pracowałem nad Chrupiącym Goblinem?. Jak zawsze, dorfy łaziły po okolicy nie robiąc sobie nic z najeźdźców. Tylko ginęły.

W związku z tym, oraz brakiem imigrantów (hurra?) liczebność naszej grupy znacznie się zmniejszyła.

Odwiedziły nas też spiczastouche drzewofile, z którymi umówiłem się, że nie zetniemy więcej niż 113 drzew. Jeśli nie zamierzacie robić drewnianych trumien, to powinniśmy się zmieścić. Postanowiłem też podwoić pojemność cmentarzyka, ale trumien nie zrobiłem.

Podsumowanie:

Stan dorfowy fortecy: 49

Ważne wydarzenia:

2 najazdy, karawana elfów, mood -> berserk -> śmierć od zagoblinienia

Ważne śmierci:

Dracia

Porady dla następców:

Otworzyć masową produkcję trumien

Zacząć pobierać opłaty od odwiedzających nas goblinów (złoty interes)

Pobawić się z goblinami i trollami

Znosić wszystkie dobra do mojego skromnego grobowca.

Forteca

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie- czy ta "zabawa" w multiplayerze jeszcze jest aktywna czy już została zawieszona lub zakończona? Chętnie bym na boku z kimś (niekoniecznie jedna osoba, może być więcej- oczywiście o ile znają grę) taką fortecę założył.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jeszcze się kręci, teraz mamy jednak małe opóźnienie. Pytałem się już Dracii, ponoć kończy swoją kolejkę. Zawsze możesz się do nas dołączyć, dopisze się ciebie do kolejki :) No chyba, że ktoś z uczestników ma coś przeciwko.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli chodzi o doświadczenie, to już jestem na takim etapie, że potrafię handlować, wyżywić swoich (z polowań, własnych zwierząt i połowów, podziemne farmy w mojej osadzie mają jeszcze w większości dusting of mud), wiem, co to są pokoje i jak je wykorzystać oraz znam na pamięć ważniejsze minerały. Może nie jest to jakoś wyjątkowo dużo, ale do gry przynajmniej na razie wystarcza.

PS: Bardzo dobry wideoporadnik do gry jest na Magmawiki, polecam początkującym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grę odkryłem 2 dni temu, przyszedł czas na zadawanie pytań, a tutaj nie ma jakieś eleganckiej polskiej strony o tej wspaniałej grze. Więc zarejestrowałem się specjalnie aby poprosić was o parę podpowiedzi :).

1. Jak rozmnażać krasnoludy? Na razie mi tylko emigranci przybyli...

2. Jak handlować z innymi cywilizacjami? (jak nawet nie wiem gdzie są)

3. Co można robić z pociętymi już gemami?

4. Fioletowe czaszki to trupy zwierząt? Jak się tego pozbyć?

5. Jak łapać zwierzęta?

6. Jak założyć farmę/uprawiać rośliny/hodować zwierzęta?

7. Jak przydzielam komuś łóżko to ono zawsze musi być w centrum pokoju? U mnie wygląda to tak (. - łóżko):

|||

|.|

|||

I na razie więcej mi do głowy nie przychodzi. Mam nadzieję iż ktoś kompetentny odpowie chociaż na część pytań :).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sami z czasem się rozmnażają, ale powoli, imigranci są lepszym źródłem nowych ludzi.

2. Na jesień przyjeżdża do ciebie pierwsza kransoludzka karawana. Aby móc ją przyjąć musisz mieć wybudowany trading post.

3. Dekorować obiekty, co zwiększa ich wartość.

4. Możesz wydzielić cmentarz (stickpile) i nakazać krasnoludom tam znosić zwłoki.

5. Tego sam nie wiem.

6. Farmę podziemną można założyć tworząc najpierw na poziomie rzeki farmę, a potem jedno pole przed rzeką utworzyć tamę (floodgate), połączyć ją z dźwignią mechanizmami, po czym wykopać to jedno pole aby tama stykała się z wodą. Otworzyć ją na taki czas, aby wszędzie była woda, ale nie więcej niż 2/7 (polecane 1/7).

7. Nie musi być w centrum pokoju, może być na granicy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pytaniami to raczej do tematu dyskusyjnego... Tutaj już gramy :7

Cmentarz (graveyard) to raczej miejsce na martwe krasnale, gdy pod ręką nie ma wygodnych grobów. Tobie chodzi raczej o skład na odpadki (refuse).

@Mac70

Jestem w stanie założyć drugą fortecę, ale to jak wrócę z wyjazdu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stworzyłem jedną fortecę z trzema innymi osobami, ale ma strukturę raczej zamkniętą, więc raczej nikogo do niej nie wpuszczę więcej, chyba że ktoś się wykruszy. Nadal przyjmuję zaproszenia do fortec, ostatnio opanowałem system pułapek wodnych i lawowych :-D.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Towarzyszu Salantor, ja się nie przyłączę - jedna twierdza to i tak wiele jak na moje skromne zdolności architektoniczno-kwatermistrzowsko-strategiczne, tym bardziej, że już jedną muszę odkładać na później.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...