Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Rankin

Dwarf Fortress

Polecane posty

Czym jest DF?

Dwarf Fortress jest grą aspirującą do bycia - symulacją wszystkiego. Na obecnym jednak etapie alfy jest to kawał dobrej strategii czasu rzeczywistego, będącej najprościej mówiąc krzyżówką Dungeon Keepera i Majesty. Mamy grupkę krasnoludów (bądź stworzeń innej rasy), która zakłada nową placówkę gdzieś w świecie. Od gracza tylko zależy, czy zdołają przekuć ją w nową stolicę, bogate miasto, bądź kopalnie większe od Morii, a przeszkadzać mu w tym będą najeźdzcy, lokalna fauna, demony i... upór krasnali.

Oficjalna strona:

http://bay12games.com/dwarves/

Dwarf Fortress Wiki:

http://df.magmawiki.com/

Mayday - DF spakowana z ulepszoną (nieco) oprawą graficzną:

http://mayday.w.staszic.waw.pl/df.php

Popularny zestaw samouczków w formie filmików:

http://www.youtube.com/view_play_list?p=5A3D7682BDD48FC2

A teraz sedno tematu, czyli multiplayer. Chociaż DF nie ma trybu multi, wielu graczy już zdołało to obejść, tworząc tak zwane gry rodowe (lineage games). Polega to na tym, że kilku graczy prowadzi po kolei jedną fortecę, po ustalonym czasie gry, np. rok, zapisując grę i wysyłając zapis następnej osobie w kolejce. Przy okazji w dobrym tonie :) jest opisywanie na bieżąco wydarzeń zachodzących w grze (można zamieszczać i zrzuty ekranu). Do gry można dołączyć w każdej chwili!

Forteca pierwsza: Seasonpainted

Gracze:

Rankin

Aiden

Forteca druga: Atticrhyming

Gracze:

Rankin

Dracia

Aiden

Cyrec

Foteca trzecia: Allyarmors Gilddoor

Gracze:

Dracia

Rankin

P_aul

Aiden

Goloman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja gram w DF już jakiś czas. Idzie mi dość średnio i jeszcze muszę trochę poprawić swoje wyniki, ale chyba mógłbym spróbować. Jednak jeśli po mojej kolejce zobaczycie tylko jednego dogorywającego krasnoluda, to się nie zdziwcie. A tak na marginesie to będą jakieś specjalne warunki? Chodzi mi o to, że np. budujemy wszystko z zielonego szkła albo gramy tylko składem początkowym, a wszystkie migracje wybijamy (przykłady wzięte z forum ADOMa). I jak forteca będzie się nazywać? Poważnie czy śmiesznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma specjalnych warunków - warto jednak ustalić co z imigrantami bo ja tam wszystkich przyjmuję ;). Zadania konstrukcyjne trudno z góry ustalić, ale jeśli ktoś wpadnie na pomysł wykombinowania na miejscu jakiegoś fajnego mechanizmu, myślę że nikt nie będzie miał nic przeciwko.

Chyba będziemy grać na zestawie Mayday, bo ten może każdy sobie zassać... Świat duży, nazwa fortecy - ustalę coś związanego z forum ;). Czy szukać czegoś konkretnego pod teren startowy, jak wulkan czy rzeka? Co ile będzie zmieniać się kolejka? Co rok? Pół roku? Bo jedna pora to chyba trochę mało żeby cokolwiek zrealizować? Gra może się w zasadzie zacząć jak tylko ustalimy te detale ;)

I nie martw się że idzie ci średnio, najwyżej zrobi się kolejną fortecę - ja gram już trzy lata i zdarza mi się śmiesznie polec ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że pół roku byłoby odpowiednie. Co do terenu to nie jestem pewien. Przy wulkanie nie trzeba martwić się węglem i można robić różne systemy obronne oparte na magmie (czytałem o fortecy, która zrobiła sobie system spopielający wszystko na planszy), ale te Impy potrafią wkurzyć (kiedyś wytłukły mi najważniejszych krasnoludów z fortecy, zbierających łup po martwym strażniku karawany). Rzeka przydałaby się, w końcu to darmowe źródło wody i można zrobić sobie fosę. Byleby nie pływały w niej karpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O, z tym nie ma problemów, wystarczy znaleźć Brook - nie ma ryb, nie ma głębokości, a woda jest i można fosy robić ;). Do magmy chyba będę mógł się w miarę łatwo dostać znajdując teren z obsydianem. Jak się uda to nawet las będzie (lubię mieć drewno pod ręką, bez czekania na handlarzy). Ostatnia sprawa to sejwy. Czy będziemy je wysyłać e-mailem czy zamieszczać na rs/wrzucie/czymś podobnym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No patrz, o Brook nawet nie wiedziałem. To tylko pokazuje, że jeszcze sporo muszę się o DF nauczyć. Też chciałbym żeby w pobliżu fortecy były drzewa, sam zawsze wybieram teren co najmniej Woodland. Jeśli chodzi o sejwy, to tu będzie problem jeśli wybierzemy opcję numer 2. Może to trochę dziwne, ale nigdy nic na te serwisy nie wrzucałem i nie przypominam sobie żebym coś ściągał, więc nie wiem jak się z nich korzysta. Jeżeli będziemy ich używać to musisz mi powiedzieć jak to działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jednak ta opcja będzie najlepsza - nikt nie będzie musiał ujawniać swoich adresów e-mail. Założę specjalne konto na 4shared czy innym rapidshare i każdemu graczowi wyślę login i hasło.

To na razie tyle; chwilowo jestem jednak zajęty więc poczekamy czy jakiś kolejny chętny się nie znajdzie (przynajmniej zaletą lineage games jest to, że można się przyłączyć w dowolnej chwili ;))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Forteca pierwsza: Seasonpainted

Na lokację tej fortecy rada krasnoludów wybrała obiecującą lokalizację z drzewami, źrółem świeżej wody (buee), i możliwą obecnością jeziorka cieplutkiej magmy.

http://i43.tinypic.com/207kopg.jpg

W podróż zabrano dwa koty, dwa bojowe psy, dwa kilofy, topór, kowadło oraz duże zapasy jedzenia i picia. Porozdzielano też początkowe role krasnoludom. Na miejscu okazało się że wszystko widać trochę niewyraźnie:

http://i42.tinypic.com/15xptmf.jpg

więc aktualny zarządca szybko zmienił okulary na czystsze. Następnie wydzielił do wykopania pierwsze cztery lokacje: prowizoryczną, wspólną sypialnię, gabinet księgowego, spiżarnię oraz teren pod uprawy:

http://i42.tinypic.com/ic5j6p.jpg

Na powierzchni natomiast kazał naścinać drzew pod łóżka i inne pożyteczności, ustalił punkt składu drewna i postawił zakład cieśli.

http://i44.tinypic.com/1432m88.jpg

Aktualny skład osobowy fotecy przedstawia się następująco:

http://i43.tinypic.com/1ysv9z.jpg

(W temacie można też dyskutować na temat fortecy; nie muszą być tu tylko raporty :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po jakimś czasie do wspomnianych już zabudowań dołączyły wykute pomieszczenia na rzeźnię i warsztat wyprawiania skóry, jak również kuchnię i destylator alkoholu. Na powierzchni tymczasem wyznaczono spory teren do składowania kamieni, wokół którego postawiono warsztaty kamieniarza, mechanika i wyrobnika. Dalej pojawiło się również składowisko śmieci.

http://i168.photobucket.com/albums/u189/kh...2009_115424.jpg

Mason natychmiast rozpoczął wykonanie bloków kamiennych pod skład handlowy, a także krzesła i stołu dla księgowego. Ponieważ mikroklinu było aż w dadmiarze, zarządca uchylił zakaz wykorzystawania tego minerału do zwykłej obróbki. Wyrobnik poświęcił się tworzeniu kamiennych drobiazgów do handlu, a mechanik przygotował trochę mechanizmów do pułapek. Kiedy już teren pod uprawy był gotowy, zarządzono uprawę grzybków wiosną, jesienią i zimą, oraz świogonów (Pig Tails) latem. Na terenie wspólnej sypialni postawiono też stoły i krzesła do jedzenia.

Kolejnym planem było zrobienie przecinki przez las dla handlarzy (na wschód) oraz przygotowanie fosy. Kiedy górnik zajął się kopaniem, mechanik postawił dźwignię która w końcu będzie sterowała mostem zwodzonym.

http://i168.photobucket.com/albums/u189/kh...2009_121851.jpg

http://i168.photobucket.com/albums/u189/kh...2009_122152.jpg

Wtedy nadeszła pierwsza katastrofa. Wskutek błędu obliczeniowego fosa zetknęła się rogiem z sypialnią. Nikomu nic się nie stało, ale siedem łóżek, stół i krzesło zostały zalane. W późniejszym czasie zastanowimy się nad odzyskiem (prosta pompa i dwie zapory powinny pomóc). Natychmiast wykopano drugą sypialnię.

http://i168.photobucket.com/albums/u189/kh...2009_122928.jpg

Niedługo potem utonął handlarz i dowódca wyprawy w jednej osobie. Pracował koło fosy, po czym wskutek niewyjaśnionego niedopatrzenia nagle znalazł się w fosie - pod wodą. Zanim górnik mógł go wydostać, było po sprawie. Pozycje po nim objął kowal.

Po krótkiej żałobie zabrano się do dalszej pracy. Oznaczono teren pod schody na drugi pozom. Tam będzie właściwy skład kamieni, a także warsztat mularza, skład mebli i wyrobów oraz inne warsztaty. Mieszkania według pierwotnych planów pojawią się dopiero na trzecim poziomie, chociaż to może się jeszcze zmienić.

Nadeszło lato. Drwal Mafol Tishakkeskal wszedł w romans z Zulban Lirukfikod, odpowiedzialną za uprawy. Większość krasnoludów, poza mularzem i górnikiem, urządziła sobie przerwę od pracy, podczas której nowym dowódcą ekspedycji ogłoszono Mafola, zaś mularz z nudów zajął się pokojem roboczym Itona, kowala, zarządcy i księgowego. Zarządca tymczasem wpadł na pomysł użycia zalanego pokoju i fosy jako ostatecznej obrony. Trzeba będzie zrobić przemyślny system drzwi i dźwigni, a także przenieść dość zapasów na niższe poziomy, ale - nie jest to niemożliwe, a na pewno niegłupie. Teoretycznie włączenie "dźwigni ostatecznej" otworzy wrota do zalanego terenu i zamknie wrota do terenów, które mają być ostoją dzielnych krasnoludów. W ten sposób cały pierwszy poziom i drobny kawałek drugiego będą całkowicie zalane. Od tej akcji nie będzie odwrotu i trzeba będzie wykopać po fakcie drugie wyjście, bo osuszenie tak dużego terenu wydaje się chwilowo niemożliwe.

Upały mocno dały się we znaki przyrodzie. Cała trawa pożółkła, nadając okolicy złotawy odcień. Złoto...

Wreszcie sytuacja zaczęła się poprawiać. Dwunastego dnia miesiąca Galeny górnik Rankin trafił na pierwszą żyłę, żyłę magnetytu. Gdy tylko zapanują porządki na drugim poziomie, będzie można urządzić hutę żelaza, tym badziej że węgiel drzewny można produkować w niemal dowolnych ilościach. Prace trwały nadal gdy nadeszła jesień, a wraz z nią nowy zarządca.

***

Yeah, jak widać nie obyło się bez wypadków. Co do drugiego poziomu to dwa sektory już są gotowe, sektor z rudą żelaza przeznaczyłem pod kuźnię itp., natomiast trzeci będzie chyba zawierał pozostałe warsztaty typu jubiler, krosna itd. Na trzecim poziomie dopiero będą mieszkania. Niemniej nie obawiaj się tworzyć i wykonywać własnych planów ;). Tymczasem - moja kolejka dobiegła końca! Zapis gry na początku jesieni jest tu:

http://www.mediafire.com/?eetx2zjyykn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostrzegam, że raczej nie skończę swojej kolejki do końca tygodnia. Wyjeżdżam na długi weekend i nie będę miał dostępu do komputera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę to trwało, ale w końcu skończyłem swoją kolejkę. Nie działo się zbyt wiele poza wizytą koboldziego złodzieja. Został on szybko przegnany jednak przedtem zdążył trochę zranić Ushata Logemigatha, który obecnie leży w łóżku nieprzytomny. Powołałem też niewielkie (trzy osoby) siły militarne, zbudowałem strzelnicę, dużą jadalnię, sypialnie, kilka warsztatów, magazyny na amunicję, pancerze, broń, kamienie szlachetne i sztaby metalu, uruchomiłem produkcję tychże, przerobiłem starą sypialnię na baraki. Dorobiłem trochę koszy, odkryłem też dwa niewielkie złoża szafirów dzięki czemu jubiler miał się czym zająć. Aha, byłbym zapomniał, przybyło do nas kilku imigrantów i karawana. Nie zająłem się niestety sprawą zalanej sypialni. Zapis gry z wiosny jest tutaj:

http://www.mediafire.com/?sharekey=840256b...04e75f6e8ebb871

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stan fortecy na jesień kolejnego roku:

- forteca dorobiła się dwóch artefaktów! Pierwszy z nich, żelazna kolczuga (klik klik) jest olbrzymiej wartości i na razie czeka grzecznie w zbrojowni na trudne czasy

- pod koniec lata kuszniczce narodziło się pierwsze dziecko fortecy - chłopiec. Ojcem jest drugi kusznik.

- po kolejnym przypływie imigrantów dwoje wieśniaków zostało wciągniętych do woja na pozycję zapaśników. Po kilku miesiącach intensywnego treningu dorobili się statusu BOHATERÓW, w związku z czym dostali promocję na dowóców oddziału

- wraz z nową falą imigrantów przyszła potrzeba posiadania szeryfa. Posadę tę otrzymał górnik jako aktualnie najpotężniejszy krasnolud w fortecy. W związku z nową posadą ulepszono i powiększono jego mieszkanie

- na północ od jadalni stworzono sporych rozmiarów ogród rzeźb. Aktualnie tamtejsze podłogi i ściany są... rzeźbione

- pułapka zalewowa jest gotowa. Uruchamia się ją dźwignią w barakach na drugim poziomie (NIEBEZPIECZNE - NIE TESTOWAĆ!)

- pod kwaterami mieszkalnymi jest przygotowany zaczątek pułapki miażdżącej na wypadek gdyby w podziemiach obudzono coś niefajnego. Według pomysłu starego krasnoluda, po wdepnięciu na przycisk paskudom na głowy spadnie most.

- kuchnię i destylator przeniesiono na poziom mieszkalny, podobnie jak większość zapasów żywności.

- w związku z przejściowymi brakami węgla jeszcze nie cały oddział jest wyposażony w pełny zestaw pancerzy. Jest to nadrabiane; wykonano już sporo sztab żelaza.

Wyniki targów i przygotowań:

- elfy: przeklęte drzewoluby ciągle chciwie żądały wszystkich przedmiotów z szafirami (w sumie 5000* zysku!). W końcu obrazili się i wynieśli; na szczęście nie potrzebowaliśmy specjalnie ich towaru.

- ludzie: utarg był bardzo dobry: zaopatrzyliśmy się w mnóstwo jedzenia, drewna i tkanin. Na przyszłość umówiliśmy się na dostawy drewna, potażu, tkanin, a także nieco mięsa

- krasnoludy (jesień): przygotowania do spełnienia części umowy nieco zwolnily na długi czas; mamy jednak sporo kamiennych bloków, no i ruszyła wreszcie produkcja skórzanych zbroi na sprzedaż i czapek z włókien roślinnych. Resztę wartości można dołożyć ze sporych zapasów różnych wyrobów.

Jak sprawdzić umowy handlowe? ekran [c]ywilizacji -> wybór cywilizacji -> 2xTab -> wybór umowy -> enter

Przydatny element - zarządca: j -> m

http://www.mediafire.com/download.php?mmzmnvydnmo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Forteca ciągle istnieje i ma się całkiem dobrze. Znalazłem całkiem spore złoże limonitu, szukałem też platyny i diamentów, ale póki co bez skutku. Rozpocząłem budowę drogi prowadzącej na wschodni kraniec mapy, w planach jest też odgałęzienie na północny (dla lepszego efektu reprezentacyjnego i klimatu, po bokach można ustawić statuy). Poza tym jeden z kamieniarzy został opętany i stworzył artefaktyczne berło (klik,klik i klik). Odwiedziła nas też krasnoludzka karawana, kupiłem od niej drewno, jedzenie itp. a sprzedałem trochę naszych wyrobów. Na następny raz bardzo ucieszą się z hełmów, ubrań, tarcz, gotowych metali, pancerzy, craftów i przędzy. Postanowiłem zwiększyć nieco luksus sypialni i zacząłem wygładzać w nich kamienie. Poza tym skończyły się plump helmety i ich nasiona, a nasze "wojsko" ma już pełne pancerze, no i płatnerka (to tak się odmienia?) urodziła córeczkę, a w ogrodzie rzeźb trwa impreza. Zapis z wiosny jest tutaj:

http://www.mediafire.com/?0mnzczznczy

Takie małe pytanie co do fortecy: budujemy coś na zewnątrz czy zagrzebujemy się całkiem w ziemi?

Edytowano przez Aiden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na zewnątrz można być zbudować dla szpanu i zrobić obraz w stylu tego wielkiego posągu krasnoluda, co to można w sieci znaleźć. Na razie jednak, prawdę mówiąc, nie mam pomysłu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może coś w rodzaju katedry? Albo coś co pokazywał facet na tutorialowych filmikach czyli "The Drop" lub jakiś inny sposób na efektowne egzekucje? Aha, zauważyłem, że w zalanej sypialni czasami gromadzą się ryby. Może dzięki jakiemuś systemowi śluz i pomp uda nam się zrobić coś w rodzaju sieci. Można by też wtedy wrzucać tam skazańców :devil: . Fajnie by też było, gdyby droga była ze złota i otoczona posągami z platyny albo aluminium.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze, co mi przyszło na myśl to zrobienie tego gościa z logo CDA, ale stwierdziłem że przynajmniej ja nie potrafię tego rozrysować na poziomy ^_^;

Katedra brzmi fajnie; można by też zrobić wielki mur, na którym blokami innego koloru (IIRC jest to obsługiwane przez 3Dwarf i podobne) można umieścić jakiś tekst.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie trzeba już gromadzić materiały budowlane. Fajnie by też było gdyby ktoś jeszcze się do nas dołączył. Tak właściwie to dlaczego Mariusz Saint nie gra? Odniosłem wrażenie, że lubi DF. Jak znam życie to pewnie nie ma czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stan fortecy na jesień kolejnego roku:

- forteca jest już praktycznie samowystarczalna - zapasy alkoholu i jedzenia grubo ponad 300; uprawy jakoś idą (jak nie w podziemiach to na powierzchni), większość pożywienia nadal importujemy, ale jeden krasnolud łowi ryby, a drugi z całkiem niezłym skutkiem poluje (zakosił też ostatniego koboldziego złodzieja).

- mamy dwa - jeszcze małe - oddziały dowodzone przez bohaterów i dwóch krasnoludów w straży pałacowej; wszyscy są wyekwipowani. Lepiej aby wartę na powierzchni na wypadek inwazji goblinów pełnił oddział z kusznikami - więcej namieszają po podniesieniu mostu

- burmistrz, teraz już wybierany w głosowaniach, dostaje swoje własne komnaty lepszej jakości; muszą jeszcze one być wykończone, ale odpowiednie rozkazy są wydane

- nie zacząłem żadnej budowy na powierzchni, zająłem się natomiast na razie "tajemniczym" pokojem na północ od kuchni. Uwaga - w stanie obecnym jest on bardzo niewykończony i ma dostęp do powierzchni za fosą. Dlatego też w razie inwazji goblinów dobrym pomysłem byłoby trzymać przy tamtejszych schodach drugi oddział. Pomysł na owo pomieszczenie jest trochę zamotany i wolałbym sam go dokończyć (za dużo tłumaczenia ;])

- na trzecim poziomie postawiłem warsztat kamieniarski który może obsługiwać tylko nasz aktualnie najlepszy mason. Na razie kończy tworzyć statuły do wspomnianego pokoju.

- miałem dwa nastroje artefaktowe. Niestety za pierwszym razem nie zdołałem na czas dostarczyć skorup (dosłownie dzień później już miałem :/) i jeden weaver oszalał ze smutku. Umarł jakiś czas później z wycieńczenia. Za drugim razem udało się zdobyć wszystko co trzeba i otrzymaliśmy artefakt-młot olbrzymiej wartości.

- znalazłem złoża tetrahedrytu (miedź), regularnie można produkować też stal

- górników jest trzech. Ustawiłem im co nieco do przeszukania na różnych poziomach.

- wyszlifowałem niemało kamienia ;]

- pod F6 jest krypta, aktualnie z dwoma trupami w trumnach

- przerwałem wykańczanie mieszkań, ale można do tego w każdej chwili wrócić

- po handlu z ludźmi mamy olbrzymie zapasy skór i tkanin - ustawiłem za pomocą menadżera zadania do wyrobu różnych ubiorów w sporych ilościach

- historia fortu zaczyna przelewać się na rzeźby - na jednej widać zabijanego goblina, na innej kolczugę, na innej znów pracę krasnoludów

Co dalej?

- do kupienia: jak zawsze jedzenie i picie, drewno (na węgiel i nie tylko), tkaniny, może sztaby metali nieobecnych w aktualnym terenie. Warto też rozważyć zakup szkła jako że dotąd nie znalazłem dość piachu

- wykończenie mieszkań?

- na powierzchni zacząłem stawiać siege workshop. Chodzi konkretnie o katapultę, którą się ustawi za punktem handlowym, tak aby raziła za mostem

- może zaczniesz tę budowę na powierzchni? ^^

- warto ze stali produkować ostrza/kule/itd. do pułapek

- jeśli wcielisz kogoś do wojska, warto pomyśleć nad rozbudową baraków

- WAŻNE: mój PC bardzo średnio będzie sobie radził z dużymi populacjami: ustaw population cap na 100 w pliku konfiguracji

http://www.mediafire.com/download.php?mzmwm5tlmun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W fortecy wszystko w normie. Żadnego ataku, żadnych złodziei, samobójstw, szałów itp. Jedyne niekorzystne wydarzenia to zablokowanie eksportu strzał do balisty (trochę się spóźniłem ze spełnianiem zachcianek szlachciców) i grasująca nieopodal zgraja makaków kradnąca pociski z kusz. Był za to nastrój artefaktyczny (possesed konkretnie) w wyniku, którego powstała metalowa maczuga warta sporą sumkę. Odwiedziła nas karawana krasnoludów, a handel z nią był zupełnie standardowy (jedzenie, alkohole, drewno itp. za jakieś duperele naszej roboty). Nasi górnicy musieli być z siebie bardzo zadowoleni ponieważ znalazłem złoto i węgiel brunatny. Tak jak chciałeś zrobiłem katapultę i dorzuciłem do tego balistę. Nie ruszałem pokoju, który zbudowałeś, ale sam poprowadziłem tunel na sam szczyt góry obok fortecy. Chciałbym tam coś wybudować, ale póki co nie mam pomysłu tzn. mam ale musi się jeszcze wyklarować. Skończyłem też budować drogę, ale został jeszcze odcinek na północ. Urodziło się też dwoje dzieci, odbyły dwie imprezy, wykończyłem sypialnie, powiększyłem baraki (teraz mają trzy piętra). Przybyło kilku migrantów. Dwóch z nich wysłałem do wojska, a jednego do straży. Póki co mamy odział kuszników, wrestlerów i młotokrasnoludów (hammerdwarf :happy: ), aha, nowy strażnik potrzebuje wyposażenia (tak w ogóle to gra sugeruje jeszcze trzech). I to chyba na tyle, zapis z wiosny jest tutaj:

http://www.mediafire.com/?m5q2mmjmtzw

Edytowano przez Aiden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- zginęły trzy krasnoludy co chyba jak dotąd jest największą porażką w grze - pierwszy poległ któryś ze strażników, w trakcie wyjątkowo niefortunnego sparingu. Pozostałe dwie śmierci - Animal Trainer i Child - nastąpiły w wyniku amatorskiego rozbierania kiepskiego rusztowania przy pewnym próbnym projekcie (chodziło o budowę kilkupiętrową) i upadku w gruz. Na szczęście nastroje są dobre i nikomu nie odbiło.

- Mieliśmy jeden nastrój artefaktowy, i to ten lepszy, który winduje jeden skill na Legendary! Fuksiarz, Dodok coś-tam został legendarnym Stonecrafterem, dostał na wyłącznosć (Workshop Profile) jeden z warsztatów wyrobnika, gdzie może się poświęcać wyrabianiu mistrzowskich handlówek z kamienia. Żeby nie zalał składów, rozkazy dawałem mu jedynie od czasu do czasu. W razie czego może iść nawet na R :)

- gdy już mowa o składach: z craft stockpile wydzieliłem sektor na ubrania, żeby nie mieszały się z zywkłym złomem na handel

- poszerzyłem "bazę metalową". Aktualnie mamy 2xWood Furnace, 3xSmelter i 2xForge. Jeden Smelter przerabia metale szlachetne, jeden żelazo, jeden tworzy tymczasowe projekty (coke from lignite, steel*) )

- ważniejsze rzeczy (rudy itp.) powrzucałem pod hotkeye. Godny uwagi jest jeden element, którym nie zdążyłem się zająć do końca: wilgoć. Nie jest to na pewno rzeka, a poszedłem już dwa piętra w górę i nadal na nią trafiam. Chcę znaleźć szczyt tej anomalii, zajmiesz się tym? Tylko pamiętaj żeby nowe tunele w tej sprawie blokować drzwiami aby przypadkiem całej fortecy nie zalało :)

- "mój" projekt został najpierw ukończony, teraz jest w trakcie poszerzania. Spokojnie zajmę się nim jak przyjdzie moja kolej :)

- jeśli chcesz, możesz powoli zacząć robić katedrę wewnątrz fosy z kamiennych bloków. Gdy będziesz potrzebował rusztowań, zrób tak jak jest przy północnej fosie: schody + podłoga

- zapasy żywności i napojów są ogromne; skór i materiałów też - kazałem je przerobić na ubrania. Do handlu z karawaną krasnoludów wykonałem dwa kowadła, ale chyba mamy dość dobrego inwentarza żeby wykupić całą karawanę i bez tego (serio, nawet nie musiałem ostatnio tykać klejnotów)

- żołnierze głupio podnoszą sprzęt; jak skończą się kurować dwaj wrestlerzy (teoretycznie włócznik i macedwarf), sprawdź czy wszyscy mają wszystko.

- w tym roku burmistrzem został niespodziewanie najlepszy górnik kolonii :)

http://www.mediafire.com/download.php?wzzdgtej1nm

*) Stal = iron + pig iron, wiesz o tym, nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozejrzałem się wstępnie po fortecy i mam jedno pytanie: co to za gnijące zwłoki w fosie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest ten Child - tak wylądował więc nie wydobyłem go - bo i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z ostatniej chwili: wilgoć okazała się być podziemnym jeziorem (klik, klik). Przy okazji odkryłem złoże hematytu.

Dobra, kolejka skończona. Wszystko dobrze poza tym, że jeden z krasnoludów został zabity przez snakemana, który wylazł z jeziora akurat wtedy kiedy ten zakładał pułapki. Intruz szybko został spacyfikowany i nie wyrządził innych szkód. Poza tym zacząłem budować katedrę (pod jednym z hotkey'ów znajdują się dwa dodatkowe warsztaty produkujące granitowe bloki, z przypisanymi do nich masonami). Planuję zrobić ją całą z granitu (niestety nie mamy alabastru ani marmuru) ze złotymi i srebrnymi ozdobami. Wyprodukowałem trochę wyposażenia dla wojska, dałem łowczemu dwa psy myśliwskie, dokopałem się na samo dno mapy, rozpocząłem budowę północnego odcinka drogi, zrobiłem trochę złotych posągów, stworzyłem na powierzchni osobny magazyn na części związane z maszynami oblężniczymi i strzały do balisty. Był też nastrój artefaktyczny, którego wynikiem jest skrzynia z rock crystal i legendarny jubiler.Skończyło się też niestety złoże węgla brunatnego na poziomie drugim. Link do zapisu jest tutaj:

http://www.mediafire.com/?qymwjjzd5gx

Edytowano przez Aiden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- Pierwotną katedrę rozebrałem i zbudowałem mury (przynajmniej ich większą część) pod budowlę która będzie zawierać niemal cały teren wewnątrz fosy. Zbudowałem też kawałek rusztowań pod drugi poziom.

- rozebrałem kawałek drogi aby postawić więcej pułapek przy fosie. Takich porządnych z gigantycznymi toporami, piłami itd.

- na wiosnę wpadło wesoło i nie-całkiem-jednocześnie gdzieś ze sześć goblinów, złodziei. Część rozsmarowały po okolicy kusze krasnali a część została posiekana przez pułapki (noga jednego pechowca wylądowała była ze cztery pola na północ od zwłok, to był niezły widok). Widać najazd już bliski

- Najważniejszy news to chyba taki że mamy ekonomię. Na wiosnę przybyła Hrabina, jej konkubent, Młotnik i Poborca Podatkowy. Spełnianie ich zachcianek/wymagań zajęło większość z tych sześciu miesięcy, ale na obecną chwilę wszystko jest gotowe

- nowym burmistrzem jest Iton coś-tam, nasz szef handlu. Genialnie.

- produkcja kostek z granitu idzie cokolwiek średnio :(

- nadal mamy lignit. Jest pod hotkeyem. Za to wyczerpały się złoża złota, chociaż nie wszystko zostało jeszcze przerobione

- mamy tyle skór i materiałów że nie za bardzo wiem co z nimi robić :C

http://www.mediafire.com/download.php?gdmmh4mceyn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pół roku w fortecy minęło. O dziwo nie przydarzył się najazd, jednym intruzem był koboldzi złodziej i stado makaków. Z ważnych wydarzeń można wymienic:

- znalazłem jeszcze trochę złota przy jeziorze, ale już się skończyło

- zastąpiłem zwykłe kuźnie i smeltery ich magmowymi odpowiednikami

- dobudowałem resztę drogi i muru

- zrekrutowałem jeszcze jednego żołnierza i dwóch strażników, w planach jest produkcja ekwipunku dla nich ponieważ z tego co zauważyłem, to chodzą w niepełnym

- wygładziłem i wygrawerowałem sporo ścian i podłóg

- dorobiłem trochę craftów i wyposażenia

- zacząłem otaczac główne wejście pułapkami

- dorobiłem trochę monet

- dobudowałem kilka sypialni

- zaplanowałem trochę wykopów w poszukiwaniu rud i klejnotów

- granitowych bloków jest już tyle, że zabrakło licznika

- pohandlowałem z krasnoludzką karawaną

- powiększyłem salę ze sklepami

Zapisu póki co nie ma, ale powinien pojawic się w okolicach soboty.

Ok, udało mi się to załatwi wcześniej:

http://www.mediafire.com/?zwjj2mtzlyt

Edytowano przez Aiden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×