Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Chmielu89

Visual Basic, animacja kulki

Polecane posty

Całość musi chodzić w pętli nieskończonej.

Twoja kulka musi mieć jakiś wektor prędkości, czyli wektor mówiący o ile w pionie (y) oraz poziomie (x) kulka się przesunie co przebieg pętli. Punkt (0,0) to lewy górny róg ekranu. Ruch w prawo, to x > 0, w lewo x < 0, podobnie z y, w dół > 0, w górę y < 0.

Co przebieg pętli musisz sprawdzać, czy kulka dotarła do krawędzi ekranu - osobno sprawdzenie dla x, osobno dla y. Jeśli dany test odpowie "tak, kolizja", musisz wykonać odbicie, czyli zmienić jeden z wektorów na przeciwny. Przykładowo, odbicie od prawej ścianki to zmiana wartości x na ujemną - kulka zacznie lecieć w kierunku lewej ścianki, zachowując składową y-ową ruchu (czyli jak leciała w prawo, w dół, to po odbiciu poleci w lewo, ale ciągle w dół).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...