Jump to content
Guest kabura

Diablo (seria)

Recommended Posts

Wreszcie zdołałem przejść Diablo 2 LoD (na normalu, ale ciiii...). Stwierdziłem, że wypadałoby napisać z tego powodu kilka słów o grze. Na początku powiem, że Diablo 2 z dodatkiem Lord of Destruction to gra niewątpliwie świetna. Jeśli natomiast miałbym ocenić samą KAMPANIĘ Z PODSTAWKI, PRZECHODZONĄ W SINGLU to nie rozumiem zachwytów..

Zacznijmy od spraw technicznych. Nie jestem w stanie określić, jak prezentowała się oprawa graficzna w dniu premiery, ale teraz wygląda szkaradnie, a tak niska rozdzielczość (bodajże 640x480) straszy i utrudnia grę. Skille jak na wiek gry są IMO wystarczająco efektowne. Modeli przeciwników nie jest zbyt dużo, a masa z nich to wcześniejsze potwory w innym wariancie kolorów, co irytowało. Wygląd menu i wszelkich ekranów dodatkowych nie wywołuje bólu, ale widać po nich, że Diabełek ma już swoje lata. Muzyka i wszelkie dźwięki (od uderzenia broni, po jęki umierających potworów) są zaś absolutnym majstersztykiem. Na plus szczególnie melodie z aktu II.

Różnorodność postaci, jak i one same są świetne. ^^ Do mechaniki rozwoju bohaterów nie mogę się przyczepić.

Trudno ocenić długość gry. Jeśli staramy się odkrywać wszystkie mapy do końca, to gra skradnie z naszego życia wiele godzin. Jeśli jednak nie zależy nam na tym tak bardzo, to przejście jej zajmuje stosunkowo niewiele czasu. Nie podoba mi się, że pierwsze dwa akty są zdecydowanie bardziej rozbudowane od pozostałych. Szczególnie ostatni zdaje się być zrobiony praktycznie od niechcenia.

Walki z bossami są nierówne. Biorąc pod uwagę jedynie potyczki z głównymi szefami poszczególnych aktów, sądzę, że najlepiej wypada ta z Andariel. Wiem, że wiele zależy od ekwipunku, jaki zdobyła postać, a ten jest losowy, ale gdybym miał podsumować, to:

Andariel - nie jest to najdłuższa bitwa, ale demonica wspierana przez pomniejsze potwory serwuje nam wyzwanie na poziomie. Nie jest specjalnie trudno, ale czuć, że walczymy z potężnym przeciwnikiem.

Duriel - zdecydowanie przegięty boss. Ma dużą ilość punktów życia, spowalniający atak AoE, mocarne uderzenia fizyczne i jest pioruńsko szybki, co w połączeniu z brakiem przeszkód w jego siedlisku, sprawia, iż nie ma przed nim żadnej ucieczki.

Mephisto - Jeśli nie sprowokujemy żadnego z minibossów (którzy paradoksalnie sprawili mi większe trudności niż sam demon), to walka z samotnym Mephistem ogranicza się do mozolnego, nieprzerwanego tłuczenia go, aż padnie. Zdecydowanie najłatwiejsza z tego typu walk w grze.

Diablo - O ile Duriel był przepakowany, to Diablo jest po prostu OP. Walka z nim jest niezwykle męcząca i monotonna. Ognista Nova ma chory zasięg i dla mniej witalnych postaci/summonów jest zabójcza. Elektryczny podmuch (czyjaktotamnazwać) zadaje kosmiczny DMG i może zabić nas w 2/3 sekundy. Dobrze chociaż, że jesteśmy w stanie go umiarkowanie łatwo ominąć. Najciekawsze jest jednak to, że wystarczy odbiec trochę, a demon zupełnie przestaje się nami interesować. Spędziłem więc większości tej bitwy z nim, stojąc kawałek od niego i uzupełniając mikstury, bo sama walka składała się z trwających kilka sekund części.

To co najbardziej mi się nie podoba, to fakt, że w podstawce występuje masa irytujących rzeczy, które zdecydowanie poprawiono zaledwie rok później, w płatnym dodatku. Zwiększona rozdzielczość, znacząco poprawiająca grafikę, zwiększenie miejsca w skrytce, niezwykle przydatne słowa runiczne, ekwipunek dla najemników, czyniący z nich coś więcej niż zbędne mięso armatnie i aż dwie nowe klasy postaci. Dla mnie wygląda to, jakby blizz sprzedał niepełny produkt, który naprawił w niezbyt tanim dodatku.

Żeby nie było, że tylko narzekam, napiszę, iż gra mimo wszystko jest niezwykle miodna i klimatyczna, a zmiany wprowadzone w LoDzie czynią ją jeszcze lepszą. Gra w multi daje niezwykłą frajdę i sprawia, że Diablo 2 wciąż żyje. Mimo wszystko nie żałuję wydanych pieniędzy i mam nadzieję, że spędzę w tej produkcji jeszcze wiele godzin. I wcale nie dlatego, że komp nie uciągnie trójki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie napiszesz na temat Baal'a? wink_prosty.gif

Co do walk z bossami, to akurat wszystko zależy od stylu gry jaki obierzemy zanim w ogóle postanowimy rzucić im wyzwanie. Nie wiem jak grałeś, ale pamiętam, że po dziesiątkach bezowocnych prób rozwalenia Andariel, postanowiłem zmienić koncepcję, nie lecieć za fabułą tylko rzeźbić akt aż do bólu. Myślę, że właśnie taki był plan Blizzarda w kontekście respawn'u potworów po każdorazowym odpaleniu gry. Innymi słowy niemal każdą lokację, każdego aktu "obrabiałem" chyba po 10 razy, niemal do obrzydzenia. Wpadały kolejne level up'y, leciał fajny sprzęt, postać nabierała mocy itp. i dopiero wówczas myślałem o walce z bossami. Fakt faktem to niezwykle czasochłonna strategia. Jednak takowa zaowocowała prawie bezstresowym powalaniem kolejnych wielkich złych. Przyznaję, że Andariel siłą rzeczy zawsze była dla mnie największym wyzwaniem. Na szczęście potem było tylko z górki. Grając Czarodziejką czy Paladynem Diablo miałem na kilka strzałów. "Szast-prast-K.O" tongue_prosty.gif

Co do odbioru gry w dniu jej premiery, to... no cóż - niemal tak samo była krytykowana jak Diablo III. Na tle poprzedniczki, czyli kultowej "jedynki", miała być zbyt kolorowa, zbyt łatwa, bez klimatu, bez mroku, liniowa (questy w części pierwszej, będące de facto jedynie zadaniami pobocznymi, były losowe) itp.

Edited by Ferrou

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duriel - zdecydowanie przegięty boss. Ma dużą ilość punktów życia, spowalniający atak AoE, mocarne uderzenia fizyczne i jest pioruńsko szybki, co w połączeniu z brakiem przeszkód w jego siedlisku, sprawia, iż nie ma przed nim żadnej ucieczki.

Masakryczny boss. Przez niego nie ukończyłem Diablo 2 za pierwszym razem(zrezygnowałem po prostu). Problemem było też to, że walka odbywała się w małym pomieszczeniu. Za drugim razem dałem mu rady(a ile zwojów portali poszło ..) ale to był chwilami bardzo stresujący pojedynek :)

Diablo - O ile Duriel był przepakowany, to Diablo jest po prostu OP

Tu przynajmniej pomieszczenie było duże :) Z głównym wrogiem podstawki też miałem problemy, ale nieco mniejsze niż przy tym typie z drugiego aktu. Mimo to i tak była to stresująca walka(jak przywalił tymi czerwonymi piorunami to 75 % hp poszło...)

Grałem barbarzyńcą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko co wydropisz teraz po premierze dodatku będzie bardzo słabe,

Oby nie.... gra popsują grę jak super sprzęt będzie leciał co krok. Z resztą to co pokazują to wszystko lvl70... a na jakiś gratach będzie trzeba do niego dojść :)

BTW Mówiąc o unikalnych miałem na myśli te fioletowe paskudy co się losują raz na 100 restartów :)

Nie mogę tez wylosować "tuneli skalnego czerwia" w kopalnich na AII :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby nie.... gra popsują grę jak super sprzęt będzie leciał co krok. Z resztą to co pokazują to wszystko lvl70... a na jakiś gratach będzie trzeba do niego dojść :)

Odpalisz pierwszy raz grę, idziesz do mistyczki, stukasz główne staty przedmiotów na 3x tyle, co masz obecnie i zaczynasz grę :P

Z innych informacji: ruszył serwer testowy z łatką 2.0.1. 15GB do pobrania i można testować :-) W nowej aplikacji startowej Blizzarda, wybór PST jest dostępny przez listę z realmami nad przyciskiem "GRAJ".

Share this post


Link to post
Share on other sites

PST jest dostępny od jakichś 30 minut dopiero, więc na relacje chyba będziesz musiał poczekać. Ja na pewno zagram i podzielę się wrażeniami, ale dopiero jutro.

Pewnie, podobnie jak beta RoS, patch w obecnym stanie będzie mocno niezbalansowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpalisz pierwszy raz grę, idziesz do mistyczki, stukasz główne staty przedmiotów na 3x tyle, co masz obecnie i zaczynasz grę tongue_prosty.gif

Z tego co czytałem to tak pięknienie będzie.. nie wszystko da się podnieść. Dalej jednak trzeba mieć te przedmioty :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chwilkę sobie pograłem i na razie jakaś tam nadzieja jest :)

Z początku niestety się rozczarowałem, bo nie śledziłem aż tak dokładnie tego, co będzie tylko w RoS, a co już w patchu i niestety na PTR nie ma dostępu do trybu adventere, więc jesteśmy skazani na robienie tego samego, co w podstawce. Widać od razu, że przedmioty losują się mądrzej. W ciągu niecałej godziny znalazłem spodnie dla swojej czary wyraźnie lepsze od noszonych dotychczas, a z 50% znalezionych przedmiotów miało przynajmniej jedną zieleń w porównaniu do noszonych przeze mnie. Poleciała też legendarna laska z 1250 dmg i jednym z efektów (2% szansy na zyskanie losowego bonusu z losowej kapliczki przy zabiciu demona). Głupio trochę zrobili, że ludzie z PTR mogą łapać itemy dla poziomów 61-70 mimo, że nie są w stanie żadnego z tych poziomów osiągnąć. Na razie nie mam za bardzo czasu pykać dalej, ale na pierwszy rzut oka, to już tylko zmiany w loocie chyba sporo poprawiają. No i zmienili liczenie dmg, bo moja czarka, która wcześniej miała ok 100k teraz osiąga...200 dmg?

Fajnie, że poleciały typowe diablowe poziomy trudności, bo to był relikt przeszłości.

PS. mając 31 paragon lvl swoją czarą, miałem do dyspozycji 8+8+8+7 punktów paragon możliwych do rozdania w czterech kartach bonusów,które dają całkiem miłe profity dla postaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RIP

Musisz mieć włączone w profilu chęć udziału w beta testach:

If you do not have a Reaper of Souls Closed Beta license attached to your account, you will only be able to access and test content available in patch 2.0.1.

If you have a Reaper of Souls Closed Beta license attached, you will have access to all patch 2.0.1 content as well as expansion-only content including (but not limited to) Act V, the Crusader, and Adventure Mode.

Na razie ściągam. Pogram pewnie dopiero jutro albo w sobotę. Bugi są takie że nie można lvlować normalnego expa (nie Paragon) a przedmioty na postaciach są na ilvl 61 (nie wszystkie ale pewnie większość macie powyżej 60tki) więc nie ponosicie sprzętu którego normalnie używacie -_- .

EDIT:

Faktycznie. Mój błąd :D

Edited by dark elvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego, co tu właśnie zacytowałeś wynika właśnie, że nie wystarczy mieć zaznaczonej chęci, a zostać też wybranym do bety. Mi się niestety nie udało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja nie ściągam, o! Nie interesuje mnie ani PTR, ani beta, poczekam sobie na pełnego patcha i pełny dodatek, nie będę sobie psuł zabawy i uciechy z kupionego dodatku. Ale chętnie poczytam co tam macie do powiedzenia smile_prosty.gif

Me too - RoZy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabułą będę się bawił w dodatku, teraz chcę zobaczyć czy te legendy naprawdę będą legendami czy znowu tylko pomarańczowymi rare`ami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie grałem w żadne beta Zamieci, czy jak postać przeniosę do Bety, to czy potem nią moge grać? Czy progress w czasie grania beta zostanie stracony? Jak to wygląda?

edit:

Dzięki, bo nie wiedziałem czy ściągać 15GB, jeszcze pół biedy z 5-6h się da radę pobrac, jedynie to że mam limit 50GB nocny transfer na mobilnym necie, to szkoda tarcić, na coś co nic mi nie da.

To sobie poczytam pooglądam filmiki, i pogram w aktualną wersję diablo 3:P

Edited by RedEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopiujesz postacie z właściwej gry do PTR i jeśli grasz sobie PTR to cieszysz się nowościami, ale masz je tylko na serwerze testowym. W momencie jego wyłączenia, tracisz cały zyskany tam progres, czyli exp, przedmioty itd. Jednocześnie możesz sobie wciąż pykać w normalną wersję i tam progres już jest jak najbardziej permanentny i niezbywalny smile_prosty.gif

Dla mnie PTR to taka zabawa na krótką metę, bo szkoda mi tracić czasu na coś,co później stracę. Zwłaszcza, że nie ma tam nowych trybów, a tylko patch.

Edited by RIP1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem trochę nie na czasie jeśli chodzi o diablowieści, więc może moglibyście mi pomóc?

Jest znana jakaś zgrubna data premiery dodatku? Szukałem, ale nie udało mi się znaleźć. Kolega coś wspominał że ma 'wyjść tuż po patchu a patch ma się ukazać na początku roku'.

A tak co do samego dodatku, to trudno oceniać cokolwiek przed zagraniem w finalną wersję, ale z tego co widziałem jestem trochę rozczarowany. Przede wszystkim dodatkowa postać Krzyżowca jest IMO piekielnie nudna i sztampowa. Mnich już zastąpił Paladyna w D3.

A jeśli chodzi o Marchię, to ze screenów/gameplayów jakie widziałem do tej pory nie zauważyłem nic nowego - lokacje nasunęły mi skojarzenia z lokacjami z drugiego aktu podstawki, zaś między lokacjami z podstawki D2 i dodatku do niej było widać kolosalną różnicę.

Może same zmiany w rozgrywce będą bardziej satysfakcjonujące?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daty z tego, co wiem nie ma, ale można z dużą dawką pewności przewidywać, że będą to okolice marca, bo bardzo głupio by było, gdyby wyłączyli AH, nie dając alternatywy w postaci ulepszonego lootu itd.

Mi też krzyżowiec nie leży za bardzo, ale tryb adventure, bounties i ścieżki nefalemów wyglądają już bardzo obiecująco i odświeżająco dla rozgrywki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też pograłem dwie godzinki i więcej nie zamierzam, nie dość, że oczekiwanie na założenie nawet prywatnej gry to teraz ~30 minut, to dodatkowo gra może się rozłączyć w każdym momencie. Wrażenia z tych dwóch godzin:

- Loot leci wyjątkowo dobry, najpierw na próbę włączyłem moją 36 lvl barbarzynkę, w ciągu pierwszej godziny wymieniłem jej cały sprzęt na dużo lepszy niż noszony dotychczas.

- Zmiany w skillach postaci, szczególnie u mniszki, którą włączyłem jako drugą. Największą radochę miałem z odbicia obrażeń, które obecnie na runie odbija 202% dmg własnej broni, a nie jak dotychczas dmg zadawanego przez potwora. Po włączeniu przez 2 sekundy są to 404%, więc wartość kosmiczna. Naprawdę miło popatrzeć, jak łucznicy atakując mnie obrywają krytami za 300-600k dmg i giną, zanim zdążę do nich podejść. Testowałem to na ekspercie, nie wiem jak wyżej, bo wyższe poziomy trudności nie są dostępne.

- Dropnęła mi też jedna legenda, Fulminator. Miecz jednoręczny, 1300+dmg, jakiś tam dex i vit, do tego sprawiający, że używając skilli błyskawic mamy szansę na zamianę potworka w mały generator, który razi prądem pobliskich przeciwników. Naprawdę ciekawa rzecz szczególnie dla mnicha, na którym dwa główne skille zadające dmg opierają się na błyskawicach.

To tyle z pozytywów. Teraz negatywy:

- Blizz ogłosił, że Adventure Mode nie będzie dostępny bez dodatku. Cóż, dodatek tak czy inaczej miałem kupić, jednak takie ogłoszenie pozostawiło niesmak, bo wcześniej można było spodziewać się, że jakoś tam da się pograć bez dodatku. Cóż, bez Adventure Mode IMO nie ma to już sensu.

- O ile staty (vit/str/dex etc.) na znajdowanych broniach są bardzo wysokie, tak dmg 99% w dalszym ciągu pozostawia wiele do życzenia. I nie mówię tu, że chciałbym, żeby każda znajdowana broń miała 1200+ dmg. Po prostu po zmianie lootu znalezienie 2h topora zadającego 400 dmg to lekka żenada, liczyłem, że takich cudów już nie będzie.

Ogólnie jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tego co widziałem do tej pory, pozostaje liczyć, że Blizz pośpieszy się z wydaniem dodatku. Na sam patch średnio czekam, skoro nie ma mieć Adventure Mode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja cóż, wczoraj wieczorem zakupiłem Diablo III po dłuuugim namyśle. Teraz jestem w połowie II aktu na koszmarze moim Demon Hunterem. Gra się niezwykle przyjemnie. Po tych kilku godzinach jestem przekonany że zaopatrzę się też w dodatek. Samo Diablo III to jak narazie jedna z najlepszych inwestycji w tym roku smile_prosty.gif

Tak wygląda teraz moja postać, jakieś rady ? http://eu.battle.net...0/hero/23949050

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o Reaper of Souls, to sam dodatek wprowadza - zdaje się - bardzo ciekawe rozwiązania gameplayowe. Natomiast Krzyżowiec ssie patyk i to miękki. A ten skill z koniem to jakaś kpina....? Czy nie mogli zrobić postaci jakiejś bardziej oryginalnej? Może jakiś Telekinetyk, albo coś takiego.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gra się niezwykle przyjemnie. Po tych kilku godzinach jestem przekonany że zaopatrzę się też w dodatek. Samo Diablo III to jak na razie jedna z najlepszych inwestycji w tym roku smile_prosty.gif

Nie dziwię się, że Ci się podoba. Gra daje niesamowita radość z mordowania mobów. Wiadomo, że dom aukcyjny słaby drop, wyraźnie osłabiły pozycję króla Diablo, ale nadchodzący dodatek, mam nadzieję, przywróci diabełka na szczyt smile_prosty.gif

Tak wygląda teraz moja postać, jakieś rady ?

Skoro dopiero zacząłeś przygodę z D3, poradziłbym Ci po prostu grać smile_prosty.gif Przejdź sobie fabułę kilka razy, wsłuchaj się w dialogi itp. Poznaj mechanikę gry, umiejętności klas. Dodatek Reaper of Souls przyniesie cała masę zmian, jak np. system loot 2.0/smart drop, więc teraz nie ma już sensu szukać jakiś itemków, bo po zmianach będą bezużyteczne w późniejszych etapach. Powinno Ci się udać przejść do inferno, tym co znajdziesz sam. Zbieraj złoto, a już w żadnym wypadku nie wydawaj kasy na AH smile_prosty.gif Także graj sobie spokojnie w podstawkę, bo prawdziwa rozgrywka zacznie się po RoS smile_prosty.gif

Edited by PawelG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja poczekam na wersje pudełkową, akurat gry Blizzarda mają u mnie osobne miejsce na półce, i chciałbym żeby RoS stał obok nich. Chociaż na kolekcjonerkę się raczej nie skuszę. Nie ma soundtracka :P

Cyfrowa wersja delux juz zakupiona klaszcze.gif

A nie chciałbyś oddać peta z WoW'a? :>O ile w ogóle się da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem ciekaw, co daje ten "Widmowy Ogar"? To będzie tylko ozdoba, czy rzeczywiście towarzysz z krwi i kości, który będzie atakował naszych wrogów?

Pozostaje jeszcze kwestia polskiej wersji pudełkowej i jej cyfrowych dodatków. W konsolowej wersji podstawki dali Infernalny Hełm, więc może i do dodatku coś dorzucą.

Tak, czy siak ZAKUP OBOWIĄZKOWY :) .

Edited by Wuwu1978

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już się ślinię na edycję kolekcjonerską ;) ale 80 EUR, to masa pieniędzy.

Jestem ciekaw, co daje ten "Widmowy Ogar"? To będzie tylko ozdoba, czy rzeczywiście towarzysz z krwi i kości, który będzie atakował naszych wrogów?

Nom. Fajnie gdyby można było go jakoś ulepszać itp, ale to pewnie będzie tylko dla ozdoby. Czyżby Blizzard tym posunięciem otworzył drogę do późniejszych mikrotransakcji i kolejnych petów jak w PoE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...