Jump to content
Guest kabura

Diablo (seria)

Recommended Posts

Elfhelm - to wliczam samo przez się ;) Zresztą wyżej pisałam, że mam nadzieję, iż wprowadzenie do D3 klanów pozwoli dzielić się łupami (choćby klanową skrzynkę). Mimo to, prędzej czy później każdy będzie miał nadwyżkę rzeczy, które będą wydawały się dobre. I albo dojdzie do handlu czatowego, albo trzeba się będzie zamknąć w bańce swojego klanu i grupy znajomych, a potencjalnie dobre przedmioty sprzedawać. Obecnie zamiast tego jest AH, w którym łatwo sprawdzić, czy potencjalnie dobry przedmiot jest wart "wysiłku" sprzedaży, czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zresztą co do AH. Jak grałem w rożne MMO to w kilku grach by sprzedawać trzeba mieć sklep postawiony postacią i siedzieć... Czyli gra włączona, i nie pograsz nic, chyba że można kilka gier mieć odpalonych i tam "sklepik" a tu grasz inną postacią. Więc AH za golda jest dobrym rozwiązaniem, zawsze wystawiasz coś i nawet nie musisz być w grze to może się sprzeda, oraz jest to bezpieczniejsze, bo przez "trade" mogą się trafić haki.

Według mnie nawet AH goldowe + loot 2.0 może być dobrym rozwiązaniem, przecież zawsze lepiej sprzedać komuś z zyskiem niż stracić u npc, a w znajomych/klanach nie zawsze trafi się chętny do zakupu, a przy AH mamy więcej potencjalnych klientów.

Edited by RedEvil

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już jest zabawne. Przecież czaty handlowe znacznie bardziej wymagały eurobiznesu, niż AH.

W dużym skrócie napisałem. W tych postach generalnie chodzi o to, że jeden z drugim cwanym dorobili się na AH flippingu, czyli kupowaniu i sprzedawaniu drożej, a ofiarami nazywają tych, którzy chcieli by w tej grze można było dobrze się ubrać z gry, a nie z handlu, co w dość powszechnej opinii jest bardzo trudne. Absolutną prawdą jest natomiast to, że takie jednostki nie wiedzą, na czym polegać powinno Diablo i zdaje im się, że właśnie głównie na AH...

Jeśli Blizz dobrze rozwiąże sprawę lootu, to taki spam nie będzie wielkim problemem, bo będzie można ubrać się samemu. Zresztą dzięki innemu sposobowi dołączania do gier nie wpłynie to wcale na łatwość odnajdywania interesujących nas rozgrywek. W D2 było to mocno utrudnione przez tematy handlowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obecnie zamiast tego jest AH, w którym łatwo sprawdzić, czy potencjalnie dobry przedmiot jest wart "wysiłku" sprzedaży, czy nie.

Jeżeli Blizz faktycznie zostanie przy pozbyciu się AH, ale nadal będzie chciał ułatwić cały proces handlowy by uniknąć spamu w czatach etc., to mogliby zastosować po prostu "tablicę ogłoszeń", którą możliwe by było przeglądanie kategoriami i poprzez którą dałoby się nawiązać kontakt ze sprzedającym w formie prostego czatu/wymiany wiadomości i bez potrzeby wejścia w tę samą grę wymiana przedmiotów.

W ten sposób pozbywamy się "Kupię 5kkk, 10 minut i mogę robić MP10", jednocześnie umożliwiając sensowy kontakt i "bardziej ludzki" handel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dużym skrócie napisałem. W tych postach generalnie chodzi o to, że jeden z drugim cwanym dorobili się na AH flippingu, czyli kupowaniu i sprzedawaniu drożej, a ofiarami nazywają tych, którzy chcieli by w tej grze można było dobrze się ubrać z gry, a nie z handlu, co w dość powszechnej opinii jest bardzo trudne (...)
Tak to już bywa z pisaniem w "skrócie myślowym" czy też przesadnym upraszczaniem, że może z niego wyniknąć wniosek nie prosty, ale błędny wink_prosty.gif Oczywiście, że AH umożliwiało zarabianie tylko i wyłącznie na przedmiotach kupowanych i sprzedawanych po wyższej cenie. Tyle, że to jest problem graczy i ich sposobu grania, a nie platformy do handlu. Bo przecież handel przez czat handlowy umożliwia to samo.
Jeśli Blizz dobrze rozwiąże sprawę lootu, to taki spam nie będzie wielkim problemem, bo będzie można ubrać się samemu.
Wielokrotnie już pisałam, że nie chodzi mi o system ubierania swojej postaci - bo wierzę, że loot 2.0 rozwiąże ten problem. Problem, na który wskazuję, to jest to, że po zamknięciu AH nie licząc znajomych/klanu/ubierania innych swoich postaci/ nie będzie sposobu na sensowne wykorzystanie fajnego przedmiotu dla innej klasy/innego buildu. Bo trudno mi uwierzyć, że za każdym razem runem będziemy znajdować coś lepszego od obecnego sprzętu (zbyt szybko nakręciłoby to wtedy ciągłą potrzebę generowania coraz wyższych statystyk, aż do chorego poziomu). A obecnie (choć trudno znaleźć coś dla siebie), to nawet jeśli znajdziesz choćby złoto albo coś innego dla obcej klasy - możesz dzięki temu przedmiotowi wzmocnić swoją postać.
Jeżeli Blizz faktycznie zostanie przy pozbyciu się AH, ale nadal będzie chciał ułatwić cały proces handlowy by uniknąć spamu w czatach etc., to mogliby zastosować po prostu "tablicę ogłoszeń", którą możliwe by było przeglądanie kategoriami i poprzez którą dałoby się nawiązać kontakt ze sprzedającym w formie prostego czatu/wymiany wiadomości i bez potrzeby wejścia w tę samą grę wymiana przedmiotów..
Czyli usunięcie AH dla stworzenia nowej, znacznie mniej wygodnej platformy handlowej umożliwiającej znacznie łatwiejsze oszukiwanie innych graczy.
W ten sposób pozbywamy się "Kupię 5kkk, 10 minut i mogę robić MP10", jednocześnie umożliwiając sensowy kontakt i "bardziej ludzki" handel.
Do tego wystarczy zamknięcie RMAHu, za czym jestem od dawien dawna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UP - dokładnie; nastawiona też na ewentualny handel item za item.

A to wszystko zakładając, że Blizzard w ogóle cokolwiek z tym zrobi po usunięciu AH. :P Ale na szczegóły jakiekolwiek w tym zakresie należy poczekać na Blizzcon - nie wierzę, by pozostawili po AH chaos.

Problem zaś z kupowaniem złota jest taki, że na ogół 3rd party strony mają lepsze ceny na nie... Więc i problem ostatecznie pozostałby mniej więcej taki sam. Niefortunnie to problem już ponad moją głowę, więc nawet nie spekuluję co by mogli z tym zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problem zaś z kupowaniem złota jest taki, że na ogół 3rd party strony mają lepsze ceny na nie... Więc i problem ostatecznie pozostałby mniej więcej taki sam. Niefortunnie to problem już ponad moją głowę, więc nawet nie spekuluję co by mogli z tym zrobić.
Wiadomo, że gdyby chcieli się pozbyć "wzmacniania postaci za prawdziwe pieniądze", to musieliby zmienić ludzi, a nie ustawienia gry wink_prosty.gif * Nie zmienia to faktu, że obecność RMAHu jest sygnałem: wzmacnianie swojej postaci rzeczywistymi pieniędzmi jest akceptowane. I nawet, jeśli dla gracza takiego jak ty czy ja to nie zmienia rozgrywki (zakładam, że również nie korzystasz z RMAH), to jednak trochę deprecjonuje nasz czas włożony w tę grę. No i dużo łatwiej będzie karać ludzi za "nielegalne" transakcje przy użyciu prawdziwych pieniędzy. No ale akurat o tym, jak bardzo RMAH jest zły tutaj nikogo nie trzeba chyba przekonywać, tym bardziej, że po otworzeniu ladderów korzystanie z RMAHu musiałoby być uniemożliwione w ten czy inny sposób smile_prosty.gif

* swoją drogą, istnienie RMAHu przypomina mi trochę pomysł Patrycjusza z książek z serii "Świat Dysku": zamiast walczyć z kwitnącym podziemiem przestępczym, zalegalizował je. Złodzieje po napadnięciu na obywatela wystawiali mu pokwitowanie, odprowadzali podatek do rady miasta, a nawet mieli w niej własnego, oficjalnego przedstawiciela wink_prosty.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

"A potem Patrycjusz zaprosił ich do siebie na obiad i powiedział "Wiem gdzie mieszkacie, wiem gdzie chodzą wasze żony, wiem w jakich szkołach uczą się wasze dzieci" i popatrzył się znacząco" :D

Bardziej w sumie pasuje jakby Blizz nie karał stron handlujących goldem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem zaś z kupowaniem złota jest taki, że na ogół 3rd party strony mają lepsze ceny na nie...

Dlatego mają lepsze ceny, bo posiadają sieć kilkudziesięciu (a może i kilkuset) farmiących botów, które 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu "farmią" złoto w grze. Szczerze wątpię, czy kupowanie złota od tak zwanych "3rd party" jest w ogóle legalne (zgodne z End-User License Agreement), ale kto by się tym przejmował :trollface: ...?

Tak sobie myślę, że dni poprzedzające 18 marca 2014 roku będą czasem wielkich promocji, bo kto o zdrowych zmysłach będzie liczył, że po zamknięciu domu aukcyjnego sprzeda wypasiony hełm za 999 999 999 999 sztuk złota? Chyba by musiał spamować wszystkie czatowe kanały świata, skrótem myślowym "wts", a i tak nie wiem, czy by znalazł na to jelenia :D . Będzie musiał więc zniżyć "swoje aspiracje", co do oczekiwanej ceny.

Ach, w końcu sobie kupię Mantykorę z 1300 - 1400 DPS podczas "wiosennej wyprzedaży domu aukcyjnego" :trollface: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, w końcu sobie kupię Mantykorę z 1300 - 1400 DPS podczas "wiosennej wyprzedaży domu aukcyjnego" trollface.gif .

Ja tam nie widzę sensu kupowania nic dla swojej postaci. Ma być nowy ladder. Będę na nim grał? Będę. To i tak wszyscy zaczniemy od nowa.

Btw. od kiedy w Diablo zaczęto używać sformułowania WTS? Czy to po prostu ja jestem przestarzały jeśli pamiętam stare dobre "N xxx O xxx" z Dwójki? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma być nowy ladder. Będę na nim grał? Będę. To i tak wszyscy zaczniemy od nowa.

Skąd masz takie informacje? Owszem, będzie ladder dla klanów, dla postaci HC, dla Paragon Level (z tego co wiadomo po tym wielkim wycieku klienta), ale nigdzie nie było słowa o jakimkolwiek zaczynaniu od początku.

Co nie zmienia faktu że wraz z dodatkiem wejdą całkiem nowe itemy lvl 70, stare zostaną podbite do takiego poziomu itd. więc kupowanie super hiper przedmiotów lvl 60 może się okazać całkowicie nieopłacalne, bo za 2-3 poziomy i tak trzeba będzie je wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UP: Nie jestem pewien ale na forum battlenetu ktoś z niebieskich chyba potwierdził (nie chce mi się akurat tego szukać), że będzie ladder. Jeśli będzie on działał na takiej samej zasadzie jak w D2 (a zdziwię się jak tak nie będzie) to będziemy zaczynali od nowa grę. Z resztą miałoby to sens przy tak dużych zmianach jakie (przynajmniej nieoficjalnie) mają wprowadzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od nowa, znaczy co? Postać, która ubiła Diablo na Inferno będzie od nowa na normalnym przechodzić pierwszy akt i dalej?

Swoją drogą, ja mam nadzieję, że oprócz dodatkowych slotów na postacie dodadzą też więcej miejsca w schowku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
@UP: Nie jestem pewien ale na forum battlenetu ktoś z niebieskich chyba potwierdził (nie chce mi się akurat tego szukać), że będzie ladder. Jeśli będzie on działał na takiej samej zasadzie jak w D2 (a zdziwię się jak tak nie będzie) to będziemy zaczynali od nowa grę. Z resztą miałoby to sens przy tak dużych zmianach jakie (przynajmniej nieoficjalnie) mają wprowadzić.
A dlaczego niby mielibyśmy zaczynać od nowa? Jeśli dobrze pamiętam, to w D2 postacie po zakończeniu laddera były przenoszone do gier otwartych, ale ciągle były dostępne. Więc co sezon będzie można zaczynać postać ladderową od nowa, ale non-ladderowe będą zachowane i dostępne do gry. No i potwierdzono, że po zakończeniu laddera exp (chyba tylko mistrzowski) ma się sumować do puli expa mistrzowskiego non-ladderowego. Miło wiedzieć, że nie będzie to zmarnowany czas (nawet dla kogoś, kto ladderów nie lubi*).
@UP: Nie jestem pewien ale na forum battlenetu ktoś z niebieskich chyba potwierdził (nie chce mi się akurat tego szukać), że będzie ladder.
Source or it didn't happen :D

* w D2 dobiłam do 97 poziomu Amazonką. W tym czasie operator sieci dokonywał jakichś zmian i zanim przywrócił usługę do akceptowalnego poziomu, ladder się skończył -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego niby mielibyśmy zaczynać od nowa? Jeśli dobrze pamiętam, to w D2 postacie po zakończeniu laddera były przenoszone do gier otwartych, ale ciągle były dostępne. Więc co sezon będzie można zaczynać postać ladderową od nowa, ale non-ladderowe będą zachowane i dostępne do gry. No i potwierdzono, że po zakończeniu laddera exp (chyba tylko mistrzowski) ma się sumować do puli expa mistrzowskiego non-ladderowego. Miło wiedzieć, że nie będzie to zmarnowany czas (nawet dla kogoś, kto ladderów nie lubi*).

Ale ja nigdzie nie powiedziałem, że stare postaci pójdą na śmietnik. Jasne, że będzie można grać starymi, ale po prostu dla mnie nie będzie miało to sensu. Zawsze dobrze się bawiłem zaczynając od nowa na równi ze wszystkimi smile_prosty.gif

Chwila googlowania: http://us.battle.net...ic/9948295103#7

@DOWN: 99, ale ciężko go dobić :) Mój rekord to 93, potem już mi się nie chciało.

Edited by TheEquinoxe

Share this post


Link to post
Share on other sites

z każdym nowym sezonem rankingowym musisz ekspic postacie od początku, a poprzednie rankingowe stają się nierankingowe. dalej można nimi grać i korzystać z paragon 2.0 (który, nawiasem mówiąc też będzie dzielony na 2 rodzaje i paragony z każdego sezonu będą na koniec zrzucane do większej puli nierankingowej). pewnie bbędzie chodzić o to samo, co w d2, czyli o jak najszybsze expienie nowych postaci, by być najwyżej. tam osoba, ktora zdobyła 99 pierwsza, była pierwsza do samego końca rankingu. tu, ponieważ nie będzie limitu poziomu paragon 2.0, pewnie gracze będą o to walczyć cały czas. tak ja to widzę, jeśli nie będzie jakiejś rewolucji. sam raczej będę grał postaciami nierankingowymi, bo mi się od 1 lvl co jakiś czas zaczynać nie chce. Choć nie wiem...możliwe, że będzie się grać ta sama postacią, tylko dysponując innymi paragonami. Nie wglebialem się, ale ogólnie idea polega na wyścigu expienia.

Edited by RIP1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajniej by było jakby podsumowywali wyniki postaci rankingowej, poziom, ilość ubitych ścierw, ilość i jakość legend/setów, itp a nie sam najwyższy paragon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed przystąpieniem do gry klasą "Barbarzyńca", postanowiłem sobie o nim trochę poczytać w instrukcji obsługi, jaką Blizzard zawarł na stronie internetowej i do której dostęp mamy poprzez przeglądarkę. Poczytałem o skillach i broni oraz pancerzach, ale najlepsze w tym wszystkim było opowiadanie. Pewnie każda klasa ma swoje osobne, ale mogę je szczerze polecić, ponieważ nieźle wprowadza w uniwersum, pokazuje motywację tych ludzi i tak dalej. Oczywiście wszystko po polsku, a jak ktoś nie chce czytać na stronie internetowej, to może sobie ściągnąć ten tekst w formacie PDF.

Z tych Kazrów (Kozłoludów) to jednak

perfidne kanalie były

.

A, jeszcze wracając do uzbrojenia. Nie przeglądałem innych klas i przeznaczonych im "zabawek", ale samych potężnych broni jednoręcznych i dwuręcznych w wersjach legendarnych i setowych jest tyle, ze chyba połowy tego nie widziałem na oczy podczas gry. Niektóre wymagają schematów, które w domu aukcyjnym chodzą po 100 - 130 milionów sztuk złota! Pewnie "dropią" w tempie 1/rok/1000 graczy :trollface: .

Edited by Wuwu1978

Share this post


Link to post
Share on other sites

OGŁOSZENIA PARAFIALNE:

Przypuszczam, ze weterani przedstawioną poniżej wiedzę mają już od dawna obcykaną, niemniej chciałbym się podzielić własnym doświadczeniem a propos levelowania nowych bohaterów. Wiadomo, że każdy jak najszybciej chciałby osiągnąć magiczną 60-tkę.

A zatem co nam potrzeba by okres "inkubacji" przeleciał migiem:

1. Pierścień Piekielnego Ognia - można nosić już od 1 poziomu postaci - m.in. daje +35% do doświadczenia. Nie da się kupić - trzeba samemu wytworzyć u Złotnika

2. Sygnet Leoryka - wymaga 11 levelu, daje maks 30% do doświadczenia - dość droga zabawka, kilkadziesiąt baniek na AH

3. Zestaw Caina. Wymaga 23 levelu. "Czteroskładnikowa" kolekcja ciuszków: rękawice, buty, spodnie i "hełm". Wystarczy ubrać trzy itemki by cieszyć się dodatkowym bonusem do doświadczenia +30%. O ile cena za schemat tego zestawu na AH oscyluje w okolicach 900 baniek blink_prosty.gif, to cena poszczególnych jego itemków to grosze.

4. Hełm koniecznie z gniazdem, gdzie w tym ostatnim ma być osadzony najlepszy rubin jaki posiadamy / jaki możemy kupić / wytwprzyć.

5. Sklecony Pasterski Kostur dający możliwość wejścia do Kaprysowa (słodziutka, cukierkowa kraina, z kwiatuszkami, misiami i innymi kucykami). Nie wiem co jest z tym bonusowym levelem, jednak zdobywane tam doświadczenie namnaża się niemal geometrycznie. Swoim Czarownikiem, na jednym runie nastukałem tam 4 oczka wzwyż!! Dodatkowo dropią tam przedmioty znacznie wyższego levelu niż nasza postać. Jest tylko jeden mały haczyk. Trudność przeżycia w tej krainie, nawet na bez ustawionego MP, jest spora. Dlatego należy się wyposażyć w jakąś broń z gniazdem i władować tam w miarę możliwości najlepszy rubin.

Z kolei jak się nie ma możliwości wejścia do Kaprysowa, należy grac na ustawionym MP 10 (rzecz jasna spełniając minimum pkt 1)

Edited by Ferrou

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, ja dopiero po 700 godzinach gry zauważyłem smaczek, który zostawili nam developerzy (bo nie sądzę, że jest to przypadek). O co chodzi? Mianowicie w karczmie w Nowym Tristram, nad wejściem do pokoju Lei wisi sobie trofeum (ucięta głowa), która bardzo przypomina łeb samego Diablo. Ci, co znają fabułę, mogą łatwo połączyć fakty, pomiędzy tymi dwiema postaciami...

Co do gry postacią niskolevelową. Ferrou gra Czarownikiem, ja natomiast Barbarzyńcą i naprawdę ciężko było mi się na początku przestawić na walkę w zwarciu :trollface: . Nie poznałem wszystkich jego skilli, ale jak narazie "Rozprucie" + runa "Na Strzępy" to jest masakra. Nawet można niezłe combo stworzyć, czyli najpierw "Tąpnięcie" (aby ogłuszyć wrogów i trzymać ich przez chwilę nieruchomo), a potem wpadając z "Rozpruciem" kończymy dzieło.

W ogóle ten Barbarzyńca to taki śmieszny, poczciwy chłopina :) .

Edited by Wuwu1978

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...