Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

P_aul

Warhammer Fantasy Battle

Polecane posty

Temat do rozmawiania o młotku bojowym w wersji figurkowej. Która armia jest najlepsza i dlaczego, wasze super rzadkie figurki, strategie, interpretacje zasad... zapraszam do dyskusji ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zacznę: Ostatnio warhammer stal się bardziej popularny głównie dzięki grom ale napiszę dla nie zorientowanych albo początkujących: Gra bitewna w której 2 lub więcej graczy staje do walki naprzeciwko siebie armiami złożonymi z modeli.

Dlaczego zacząć grać? W niesamowitym świecie Battla czeka was przede wszystkim mnóstwo zabawy, tony klimatu, 17 różnych armii, prężnie rozwijające się środowisko (również polskie), setki modeli, wiele suplementów i uzupełnień oraz dziwna polityka wydawnicza Games workshopu :rolleyes:

A teraz do rzeczy skoro ma być dyskusja to

po pierwsze chciałbym wiedzieć co o Battlu sądzą osoby nie związane ze środowiskiem.

A po drugie porozmawiajmy o z balansowaniu armii w 7 edycji (wiem że to oklepany temat dla zorientowanych ale trzeba dyskusje rozkręcić)

Więc IMO To co teraz wyprawia GW wola o pomstę do nieba. Ciężko powiedzieć żeby GW testowało w ogóle swoje army booki. Stwierdzi to każdy kto grał z demonami albo wampirami. Niestety oni nie kontrolują poszczególnych twórców AB i powstają takie potworki. Dobrze jeśli trafisz na klimaciarza ale jak grasz z power gamerem... Ehhh szkoda, a wampiry to była taka fajna armia. Na szczęście polskie środowisko zadziałało i powstał autorski path który reguluje nieco rozgrywkę ale i tak jest ciężko

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieniędzy? Duużo :) Modele są dosyć drogie, a trzeba znać podstawy. Najlepiej mieć znajomego, który się w to bawi, taki ktoś chętnie pomoże wybrać armię i rozkręcić się. Warto też zorientować się, gdzie w twoim mieście jest punkt, w którym gracze się zbierają (np. bard). Personel takich miejsc jest zwykle bardzo pomocny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety cena to chyba największy minus tego hobby, na szczęście jest allegro i inne serwisy aukcyjne gdzie można kupić modele po całkiem niskich cenach. Cena zależy również od liczności armii i materiału z których są wykonane modele. teraz następuje masowe uplastikowienie armii co powinno obniżyć cenę figurek.

Jak napisał poprzednik trzeba znaleźć jakieś klub do grania tam na pewno objaśnią ci co i jak. Dobrym pomysłem jest też wkręcenie w to jakiegoś kolegi. Jest bardzo fajny starter set: Krasnale i gobliny jeśli mnie pamięć nie myli. Nawet jeśli żadna rasa ci się nie podoba to nauczysz się na nich grać a modele albo sprzedasz albo zużyjesz np. na zwłoki na podstawki :biggrin:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gram Skavenami od dwóch lat, i chciałbym poruszyć temat zbalansowania armii. Chodzi mi o ostatnio wydaną, nową edycję Lizardmenów. Mam na myśli nowe zasady kawalerii, gdzie po dodaniu różnych bonusów (magiczne sztandary, lepszy armour itp.) z jednego modelu wychodzi 5 (?!) ataków. Dodajmy do tego jeszcze hate do szczurów, i jest to jednostka niemal nie do zatrzymania. Poza tym przegięli trochę z możliwością łączenie oddziałów Skinków z Zaurusami.

Może ktoś, kto gra Lizakami mógłby to dokładniej wytłumaczyć, ale z tego co słyszałem pozmieniali wiele zasad na ich korzyść...

Ale i tak Skaveni rulez. :biggrin:

PS.

Jeśli ktoś mieszka w Krakowie i chciałby nauczyć się grać, można przychodzić do Barda, gdzie urządzają pokazy i nauki gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buee, skaveny? Ja tam za nimi nie przepadam (to znaczy fluffowo są super). Dużo tego, nic konkretnego nie robi (Naprzód klanbracia i leci 60 modeli naprzód, tylko po to, by kitę odwalić), dwa razy z biedakami grałem i moim krasnalom rady nie dali :D Fakt, że gość, z którym grałem był jeszcze większym noobem (czy też newbie) ode mnie, ale i tak chwała moja!

A w nowej edycji z tego co słyszałem nie tylko lizardmeni są przesadzeni. Czarnoksiężnik Chaosu ma, bodaj, taki czar, co wypłaca 10 trafień z jakąś tam niebotyczną siłą w oddział wroga i jednym zaklęciem ściąga ci cały oddział, dajmy na to, kawalerii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten gość chyba rzeczywiście był n00bem, bo zdarzyło mi się raz przegrać z krasnoludami, a grałem z wieloma armiami i typami rozpisek...

Przede wszystkim do każdego oddziału zwykłych szczurów dodaje się Rattling Gun (może wyjść z niego do 21 strzałów s siłą 4 bez armour save'a...) i bohaterom dorzuca się itemy dobre przeciwko krasnalom (Dwarf-Slayer - ZAWSZE trafiam na 2+ i bez względu na moją siłę masz -3 do testów pancerza.).

Dzięki rattlingom mam niezłą siłę ognia, a dochodzi jeszcze Latarka (Warp-Lightning Cannon), które, jak dobrze pójdzie, strzela na 48 cali z S10 i przechodzi przez lasy (nie musi widzieć).

Sama piechota to rzeczywiście nic dobrego, ale jeśli wrzucę tam Elektryka (Warlock Engineer) to rzucam 2 fajne czary na turę (W tym jeden bound spell).

Nie, to zdecydowanie nie jest armia, z którą łatwo wygrać. Nie ucieka zbyt szybko (bonus do Ld za szeregi), jest ich duuuużo, i ogólnie są imba.

Trochę się rozpisałem, ale to wymagało wyjaśnienia. Wiele osób pojmuje Sakvenów jako wielką armię syfjednostek, a są oni naprawdę efektywni.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie gram High elfami ale znam trochę lizaki i o ile wiem to zwykły kawalerzysta wypłaca 2A i jeden od CO. Może chodziło ci o bohatera. Ten to prawdziwy rzeźnik i ze swordem +2 A może wypalić ich pięć. Ale w nowych lizakach są straszniejsze rzeczy :biggrin: Taki engine naprzyklad.

kolega pokazal mi rozpę monster truck lord na carnozurze 3x engine of the gods, 4xstegadon, 2x ancient stegadon i jakieś tam cory. Ustaliliśmy że nigdy nie zagra czymś takim :P

Ale prawdą jest że większość nowych armii jest mocno podpakowana

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tak z rok temu kolega namówił mnie, żebyśmy razem grali w Warhammera. Kupił sobie jedną jednostkę, spojrzał na zasady i od razu wydało mu się to zbyt skomplikowane. Ja jednak postanowiłem tak szybko nie rezygnować, i po jednym roku powróciłem do Warhammera. Aktualnie posiadam 3 jednostki Dark Elves (balistę, 6 egzekutorów i 16 wojów/kuszników) oraz army booka. Znam na razie jednak tylko podstawy oraz nie mam z kim grać, więc postanowiłem poszukać jakiegoś specjalnego klubu. Wiecie czy gdzieś w Toruniu znajdę taki klub? Może ktoś z was gra(ł) tą armią i ma dla mnie jakieś porady? Na pierwszy rzut oka spodobali mi się wojownicy z powtarzalnymi kuszami, strzelającymi podwójnie.

P.S. Przydałoby się trochę rozkręcić ten temat.;D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delfy to IMO obecnie trzecia najmocniejsza armia. I pomimo tego że jako rodowity gracze High elfów jestem zmuszony cię znienawidzić :wink: to mogę napisać nieco od siebie. Kusze to naprawdę mocna rzecz i przynajmniej jeden oddział się przyda. Harpie to jeden z przydatniejszych lataczy w grze. odginanie szarż, zabijanie maszyn a nawet wyciąganie magów z oddziałów. Harpie brać warto. W specjalach masz wiele przydatnych jednostek. Z piechoty polecam Black Guardów i shadów, IMO egzecy i witchki nie wytrzymują ich konkurencji (chociaż mają fajne modele)

Reszta speców jest wporzo. COK z WB potrafią być bardzo uciążliwi. a rydwan nieźle straszy. Rary na 2k to ja widzę 2 bolce i hydrę. Hydra jest mocno gięta i nikt nie lubi grać przeciwko 2, a lepiej grać w miłej atmosferze :wink:. a na mniej niż 2k obydwa się dobrze sprawują. Z herosów to Mocno giety jest BSB na coldzie z pendantem i sword of might. Kocioł to fajna opcja. Batalion jest chyba całkiem dobrym początkiem, chyba że wybierasz Allegro.

Magia DE to Power of darkness!!! dwie sorki potrafią odpalić naprawdę duużo kostek. a i itemy mają mocne.

Aha no i asassyni. tych to ja bym bral dla samego klimatu. Można ich zlożyć na wiele sposobów, na gwiazdki, heros killera, anty-piechotnika, opcji jest mnóstwo.

No to tyle ode mnie. Zyczenia szybkiej śmierci paskudny zdrajco Ulthuanu :smile::wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie chciałbym zacząć grać tyle że nie mam z kim. Może uda mi się kilku znajomych wkręcić co jest raczej wątpliwe, mimo wszystko spróbuje. Pomimo wszystko jaką armie polecacie na początek?

@edit: A właśnie jeśli zacząłbym grać to moglibyście mi co na początku trzeba kupić? I ewentualnie w razie problemów pomagalibyście w miarę możliwości ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wybór armii wplywa IMO jedno: Klimat. Wolisz hordówkę która zaleje twych wrogów masą? Orki & gobliny albo Skaveni. Wolisz Elitę dumnych wojowników? High elves. Każda armia ma własny sposób gry odrębny klimat i historię opisaną w army booku

Oczywiście są też inne kryteria, jak pieniądze lub moc armii. Ale IMO są one mniej istotne. (chyba że masz zamiar grać turniejowo)

Na początek. Albo Battle for skull pass (fajny starter set najlepiej dla 2 osób: zasady modele krasnali i goblinów i dodatki) albo kupno Army booka i kupowanie osobno tego co ci się podoba lub czego będziesz używał.(nie złym pomysłem jest batalion)

Jak chcesz mogę zrobić krótki (bardzo krótki :smile: ) opis armii

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze

Empire

Największe obecnie królestwo ludzi rządzone przez imperator Karla Franza. W Imperium przewodnią wiarą jest wiara w Sigmara wniebowziętego założyciela Imperium. W imperium znajduje się również koledże magii oraz szkoła artylerii.

Imperium ma szeroki wybór jednostek. Klocki piechoty, Ciężka kawaleria, działa, magów, lekką kawalerię, kapłanów, a nawet czołg parowy. Tak naprawdę imperium ma wszystko

Orks & goblins

Brutalne Orkasy i sprytne gobliny. Hordy zielonych, rządzone przez najsilniejszych. Są wszędzie, zawsze gotowi do walki, gdy nie ma wroga walczą ze sobą.

Orki to wytrzymałe klocki piechoty, ich szamani używają brutalnej magi boga Gorka, a ich Warbossi mają mocne uderzenie. Gobliny to sprytne tchórze. Korzystają z wielu maszyn (Doom diver - Wyrzutnia goblinów) Szamani stosują trochę subtelniejszą magię boga Morka. W armii walczą również różnego rodzaju inne stwory Giganty, trolle, Squigi. Największą wadą orków jest animozja- zasada według której orki podczas gry kłócą się ze sobą co utrudnia kontrole.

Bretonnia

Kraj wielkich rycerzy. Na wojnę zawsze idzie mnóstwo dumnej kawalerii. Jedyną wiarą w bretonii jest wiara w Panią jeziora. Jej Wybrańcy Trafiają do oddziałów Rycerzy Grala.

Bretonia to jednak nie tylko szlachta ale również chłopi Którzy w obroni kraju stają do walki uzbrojeni w kosy i widły.

Tak naprawdę Gra bretonią to gra różnymi oddziałami kawalerii. Oczywiście są tam inne jednostki ale liczy się tylko kawaleria.

Dwarfs

Co tu opisywać, czysty kanon fantasy, Ortodoksyjne karły gotowe oddać życie za dane słowo.

W grze krasnale to czysty defens: Klocki piechoty wspierane przez zabójczy ostrzał z maszyn i strzelców (a może odwrotnie :smile: )

High Elves

Żyjące na wyspie-kontynencie Ulthuanie Elfy to potomkowi rasy która niegdyś władała światem, Aż do wielkiego kataklizmu i podziale elfów na mroczne i wysokiego rodu. Dumni wojownicy i potężni magowie, teraz chroniący rasę przed wymarciem.

Elfy mogą grać równie dobrze ofensywni i defensywnie. Dzięki zasadzie zawsze atakują jako pierwsi dzięki czemu ich piechota jest bardzo groźnym przeciwnikiem. No i mają coś co każdy general lubi najbardziej- Smoka(w dodatku mocniejszego niż inni).

Moim Skromnym zdaniem to armia która ma najlepiej wyważony army list. Po prostu wszystko jest użyteczne.

Dark elves

Uchodźcy z Ulthuanu, Poplecznicy Malekitha Wiedźmiego króla i wyznawcy Khaina boga krwi.

Nienawidzą wszystkich jednak szczególnie swych kuzynów z ulthuanu. Niegdyś HE i DE byly jednym ludem jednak po śmierci Aneariona, pierwszego Króla Feniksa, Malekith próbowal przejąć wladze. Nie udalo mu się, z czego wyszla wielka wojna między elfami w efekcie której zatopiona zostala część kontynentu . Malekith Przegral i upośledzony na ciele zbiegl na zachód do lodowego Nagaroth. Tam wciąż planuje zemste na znienawidzonych Helfach.

DE to armia groźnych wojowników, którzy dzięki swojej nienawiści mogą przerzucać trafienia. W ich szeregach jest zarówno groźna piechota jak i kawaleria. Mają bardzo niebezpieczną magię. DE zmusili również do służby wiele bestii takich jak hydry, mantikory, czy harpie.

Armia Dark elfów jest obecnie jedną z mocniejszych armii.

Ogres Kingdoms

Wielkie glodne i zawsze gotowe do walki takie wlaśni są ogry.(Szczerze mówiąc o Ograch wiem niewiele więcej)

Ogry są większe od innych jednostek i silniejsze więc ich mniej. W armii znajdują się również spokrewnione z goblinami gnoblary- tania piechota

Niestety jest to jedna ze słabszych armii.

Lizardmen

Na dlugo przed pojawieniem się elfów i krasnali ziemią żądzili Prastarzy (chyba tak się tlumaczy Old Ones). Jaszczuroludzie są wykonawcami ich woli. Niestety prastarzy musieli uciec z tego świata z nieznanych przyczyn, zostawiając swoich podopiecznych samym sobie.

Pożuceni jasczuroludzie pod wodzą Slannów, Pośredników pomiędzy Bogami a ziemią, zaczeli interpretować rozkazy bogów i wdrażać ich wielki plan zmiany świata. JIch spoleczeństwo dzieli się na trzy kasty. Slannowie: obecnie żądzą jszczurami, są potężnymi magami. Saurusi- Jaszczuroludzie zrodzeni do walki i Skiny rzemieślnicy i zwiadowcy.

Lizardmeni są ciekawą armią. Ciężko ich zmusić do ucieczki dzięki zasadzie zimnokrwisty. Saurusi są mocnymi jednostkami zwalscza w wersji na cold onie- jaszczuż przeznaczonym do ujeżdżania. Ale i tak W lizardmenach jest to co lubią wszyscy duzi chlopcy Dinozaury!

Skaven

Często uważani za fikcję lub za odłam bestii chaosu Skaveni są szczurami zmutowanymi przez spaczeń- czystą esencję chaosu. Żyją w podziemnych miastach gdzie lęgną się w oczekiqwaniu na wielki dzień inwazji na górny świat. ich społecznością rządzi rada 13 zlożona z przedstawicieli najpotężniejszych klanów oraz szarego proroka- przedstawiciela boga Skavów.

Skaveni są masówką. Jak to się mawia drogi skaven to zły skaven. jednak ciekawa jest u nich

technologia- Jedna z najbardziej zabójczych w grze(zarówno dla przeciwnika jak i gracza).

Tomb kings

Nieumarłe pozostałości po niegdyś największym królestwie ludzi. W ich armiach są zarówno szkielety jak i inne nieumarłe bestie jak skorpion albo gigant z kości. Ogólny klimat TK to pustynia i Egipt starożytny.

Zalety armii to odporność na psychologie, nieuciekani z walki i ciekawy system czarów.

Vampire counts

O ile u Tomb kingsów rządzą mumie tu mamy do czynienia z armiami nieumarłych prowadzonymi przez Wampiry z Sylvanii.

Zalety VC są podobne jak u TK. Mają bardzo silną magię i wskrzeszają się!

Jest to bardzo mocna armia, w rękach dobrego gracza wręcz przegięta.

Dogs of war

Każdy czlowiek ma jakieś zalety. Nietórzy dobrze śpiewają- ci zostają bardami, inni gotują- ci to kuchaże. Jednak są ludzie którzy umieją tylko walczyć. Ci zostają najemnikami.

Armia DoW ma bardzo dużo różnorodnych jednostek: daje duże pole do popisu. Jednostki psów wojny można wynajmować również w innych armiach.

Uwaga: Armia jest opuszczona przez GW. Nie wydaje do niej ani nowego podręcznika ani nowych modeli.

Wood Elves

Enklawa elfów z lasu Athel Loren. w czasie potęgi elfów zalożiono wiele kolonii. Później gdy nastal czas konfliktu i rozkazano powrót na ulthuan WE odmówily i zostaly w swym lesie.

Leśne elfy to armia czystej partyzantki. Mają najlepszych luczników, a ich szeregi wspiera las w postaci treemanów, i innych.

Chaos Dwarfes

Armia pożucona przez GW. Sorry ale nic o niej nie wiem.

Deamons of chaos

Córz rzec, Pomiot czterech bogów chaosu: Khorna(bóg krwii), Tzeencha (bóg magii), Nurgla(bóg chorób i zgnilizny ogólnej), Slaneesha (bóg rozkoszy).

Postrach śmiertelników i zdecydowanie najmocniejsza obecnie armia. Przegięta i mówię to na serio.

Warriors of chaos

Ludzcy słudzy bogów chaosu.

Armia czysto ofensywna. Malo strzelania. Chyba najmocniejsza kawaleria w grze. Wiele bestii chaosu(ogry, trolle, gigant, dragonogry, shaggoth) Mocna piechota. Duża różnorodność dzięki znamionom chaosu

Bestie chaosu

Ludzcy mutanci. Dzieci niegdyś wygnane do lasu wyrośnięte na paskudne stworzenia nie znające litości. Również zawiera wiele bestii.

Niestety chyba najsłabsza armia ale niesowicie klimatyczna dzięki zasadom specjalnym.

No to chyba wszystko

Sorry za ewentualne błędy.

Co do serwisu to polecam allegro

A co do ostatniego pytania to właśnie idę malować koledze slanna :tongue:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie :).

Na niektórych stronkach znalazłem nawet taniej niż na allegro, ale tylko niektóre rzeczy, większość droższa.

Malowanie trochę komplikuje sprawę ;/. Nie mam za grosz talentu artystycznego :P.

Jak sobie zakupie jakieś jednostki to napiszę. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do malowania figurek, to na początku szło mo kiepsko, mam nawet jeden model bez podkładu... Ale z czasem było coraz lepiej. Sprawia mi ono przyjemność, lubie sobie od czasu do czasu włączyć muze, usiąść przy biurku i pomalować swojego warriora. A jeśli malowanie Ci nie pasuje to możesz poszukać sobie na allegro już skończone modele.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że to jest tak - na początku malowanie nigdy nie pasuje. : ) Bo robisz co możesz, a potem się okazuje, że figurki i tak wyglądają "tak se".

Ale z czasem, kiedy poznajesz nowe techniki malowania ("drybrush" - P-O-T-Ę-G-A) figurki wyglądają coraz lepiej, coraz lepiej i w końcu zaczyna Cię irytować, że w ogóle na Allegro ktokolwiek sprzedaje jakieś upaćkane badziewie. : )

A kiedy uda Ci się w końcu pomalować ulubioną figurkę tak by wyglądała naprawdę świetnie i to przy użyciu czterech farb (bo kryzys...), to czujesz naprawdę solidną i uzasadnioną dumę. : )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcą. A malowanie i tak można sobie ułatwić. Po pierwsze GW jakiś czas temu wypuściło serię washy. jeszcze nie miałem okazji z nich korzystać ale wszyscy je zachwalają . Można kupić takie farby foundation one się chyba nazywają, podobno kryją za pierwszym pociągnięciem :laugh: No i zawsze można bejcować :wink:

Mój pierwszy elf twarz miał metaliczną bo mu zabarwiła się od hełmu :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Chciałbym zacząć od tego że jestem kompletnym lajkiem!Chciałbym zacząć swoją przygodę z Warhammer Fantasy Battle ale nie nawet jaką armie wybrać, moglibyście jakoś mi pomoc? Z wyborem?

--------------------------------------------------

32488.gif

29940.png

---------------------------------------------------------------

A jeszcze jedno czy WFB jest trudniejszy od W40?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to jednak wpisz Border Princess w Google, poczytaj tamtejsze tematy o Balancing Patch, relacje z turniejów itp. Dla mnie to doskonałe lekarstwo na Warhammera - godzinka tamtejszej lektury i od razu się odechciewa. Wolę zdecydowanie systemy może i mniej popularne, ale z nieporównywalnie przyjemniejszą atmosferą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PCLolas ja ci radzę na początku dowiedzieć się czegoś o każdej armii. Wiesz zalety i wady. Ja zbieram VC. Dlaczego? Bo lubię zdechlaków. Plusem jest ich wskrzeszanie ale za to wielki minus. Większość jednostek ma po 1 punkt żywotności. Musze liczyć na to, że podczas Fazy magii uda mi się wskrzesić chociaż połowę tych co zdechła a czasami nawet powiększyć oddział o trzy czy 4 modele :cool: . A właśnie. Czy miałby ktoś podesłać skrót zasad z ósmej edycji. Chciałbym znać zmiany co do magii oraz walk.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...