Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

michalchwesiuk

Własny projekt

Polecane posty

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem. Mam do was prośbę.

Otóż ostatnio mam zamiar coś stworzyć, i jest nią gra RPG.

Wiem że to trudne zadanie, ale mam wielki zapał i mam pewne doświadczenie.

Tworzyłem dużo modów do The Elder Scrools : Morrowind i The Elder Scrools : Oblivion, znam dobrze angielski a także stworzyłem dwa "papierowe RPG" (a la Dangerous & Dragons), więc wiem jaka jest mechanika gier RPG. Mam już parę pomysłów i główną mechanikę owej gry.

Chcę podkreślić że nie znam jeszcze C++, a także małe (a raczej brak) doświadczenie jeśli chodzi o tworzenie gry na własnym silniku.

Wiem że twórcy gier nie zaczynali na hitach, ale na małych projektach.

Chcę, abyście powiedzieli od czego mam zacząć (wiem że C++, ale co dalej?), a także podali jakiegoś programu na którym można się uczyć, jeżeli istnieje taki program.

Dziękuję za pomoc.

P.S. Przepraszam za założenie drugiego takiego tematu. POwodem jest to, źe strona mi się "zmuliła"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku! Pascal to przestarzały język. Jego nauka to w znacznej mierze strata czasu.

michalchwesiuk -> Zanim będzie cokolwiek innego niż C++ trochę czasu minie. Później możesz spróbować robić proste gierki w 2D, żeby zapoznać się z ogólnymi zasadami działania gier, albo możesz od razu szarpnąć się na 3D i zacząć naukę DirectX albo OpelGL. Mógłbyś też spróbować z gotowymi silnikami - nie jestem w tej materii specem, więc Ci nie powiem co i jak konkretnie.

akże podali jakiegoś programu na którym można się uczyć

Środowisko programistyczne? Jeśli o to Ci chodzi, to Visual C++ pod windows. Jeśli nie VC++ to jest jeszcze multiplatofrmowy Eclipse. Odradzam Dev-Cpp - jest stary i nieaktualny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zaproponować jakieś FAQ w tym dziale. Topic'ów jak ten będzie przybywało, bo ludzie nie potrafią korzystać z opcji szukaj, ani z google. Ciągłe odpowiadanie, że vc / c::b / eclipse, ze dx / ogl, ze ois, ze cegui, ze symfonia ... jest irytujące. Łatwiej i przyjemniej dla wszystkich będzie przypięcie posta z zebranymi odpowiedziami.

Jeśli masz czas i chęci to zapraszam :-) Sam myślałem nad jakimś poradnikiem podstaw obsługi VC, ale nie mam na to czasu chwilowo.

[wies.niak]

A odpowiadając na pytanie. Google: "jak zaczac c++ gamedev" - drugi wynik to faq warsztatu, gdzie dowiesz się wszystkiego. Pierwszy to link do posta na blogu Adama Sawickiego, który jest z warsztatem powiązany.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam początek proponuję RPG MAKER http://www.dignews.com/ps2/ps2-reviews/rpg-maker-3-review

RPG Maker ? program do tworzenia gier RPG bez znajomości języków programowania. Oryginalna (japońska) nazwa programu to RPG Tsukuru.

Wersje RPG Makera:

* RPG Maker 95 ? Najstarsza, przeznaczona na komputery osobiste, wersja RPG Makera .

* RPG Maker 2000 ? Kolejna wersja programu, z grafiką w rozdzielczości 320x240 pikseli, 256 kolorów dla pojedynczego pliku z zasobami.

* RPG Maker 2003 ? Drobne ulepszenia w stosunku do wersji 2000, system walki zmieniony na typu side-view (postacie i przeciwników widać od boku).

* RPG Maker XP ? Posiada grafikę w rozdzielczości 640x480 i obsługuje pliki graficzne RGBA*. Po raz pierwszy zaimplementowany został system skryptowania RGSS. Dodana została również opcja zakodowania grafik, map i skryptów gry do archiwum .rgssad, co ma zapobiegać użycia ich w innym projekcie.

* RPG Maker VX ? Najnowsza wersja RPG Makera. Posiada grafikę w rozdzielczości 544x416 i obsługuje pliki graficzne RGBA (format grafiki przekraczającej 24 bity). Jest to połączenie RPG MAKER XP oraz 2000, możliwość dodawania Facesetów, statki i inne pojazdy, typ Charset, czyli parę postaci w jednym pliku graficznym, posiada dość ułatwiony kod źródłowy RGSS2.

We wszystkich wersjach jest możliwość stworzenia podstawowymi metodami dość skomplikowanej gry jRPG; można jednak tworzyć inne gatunki gier, używając niekonwencjonalnych rozwiązań.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...