Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

chuck29

Mały upgrade komputera...

Polecane posty

Witam,
w najbliższym czasie planuję nieco ożywić mój dotychczasowy sprzęt. Nie jestem maniakiem grafiki, zresztą nie posiadam na to aż tylu wolnych środków, a komputer nie jest głównym hobby.
Ile planuję wydać? Ok 1500-1600zł
Co chcę wymienić? Obecnie kartę graficzną, oraz monitor
Jaki sprzęt obecnie posiadam?

  • Pamięć Corsair XMS3 DDR3 8GB 1600MHz 9CL 8Gb
  • Płyta główna ASRock B75 Pro3 Intel B75 LGA 1155 
  • Procesor Intel CORE i5-3470 3,2GHz BOX 6M LGA1155
  • Karta Graficzna PALIT GeForce GTS 450 512MB DDR5/128bit DVI/HDMI PCI-E 
  • Zasilacz Fortron FSP500-60GHN 80 plus bronze

Jak widać nie należy już do najnowszych, ale wciąż dzielnie walczy. Zasilacz zakładam, że wystarczy (mam przynajmniej taką nadzieję)
Co mam na oku?

Na koniec pytanie, a raczej chęć upewnienia się, czy faktycznie karty Nvidia nie wspierają w żaden sposób FreeSync. Jest to logiczne ze względu na konkurencyjną technologię z "g" w nazwie, ale wolę mieć to czarno na biały :)
Z góry dziękuję za zainteresowanie i wszelkie komentarze. Pozdrawiam 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chuck29 napisał:

Grafika: https://www.x-kom.pl/p/426410-karta-graficzna-nvidia-palit-geforce-gtx-1050-ti-dual-4gb-gddr5.html AMD przez kryptowaluty dalej nie spadło z cenami...

Może używana RX 470/480/570/580 z allegro/olx? Za 700-850 zł można kupić kartę z ok. 2-letnią gwarancją.

3 godziny temu, chuck29 napisał:

Na koniec pytanie, a raczej chęć upewnienia się, czy faktycznie karty Nvidia nie wspierają w żaden sposób FreeSync.

Nie wspierają.

3 godziny temu, chuck29 napisał:

Zasilacz zakładam, że wystarczy (mam przynajmniej taką nadzieję)

Chyba wystarczy, ale przyda się przejściówka z 6-pin PCIe na 8-pin.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Bull3t napisał:

Może używana RX 470/480/570/580 z allegro/olx? Za 700-850 zł można kupić kartę z ok. 2-letnią gwarancją.

A jeśli trafiłbym np. na pokoparkową z gwarancja producenta, to w razie ewentualnych problemów nie będzie problemu  z reklamacją? Czy jednak bezpieczniej nastawić się na kartę nową, sklepową?
Radeony RX470 i w górę posiadają zwykle 1x8pin jako dodatkowe złącze zasilania? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chuck29 napisał:

Radeony RX470 i w górę posiadają zwykle 1x8pin jako dodatkowe złącze zasilania? 

Najczęściej będzie 1x8 pin, ale może też występować 1x8 + 1x6, czy nawet 2x8 pin (chyba tylko w MSI RX580 Gaming X+).

Zakupu karty posiadającej ~2 lata gwarancji raczej nie ma się co obawiać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/radeon-rx-570-gaming-gigabyte-i7537338508.html

Czy taka byłaby odpowiednia? Jeszcze musiałbym dopytać dokładnie ile zostało gwarancji. 

Tylko jak wtedy wygląda kwestia zasilania? Przejściówki z 6pin na 8, albo 2x molex zapewnią stabilne działanie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta ok.

Co do zasilacza - można dać z molexów przejściówkę. Choć będąc szczerym, nie wiem czy nie lepiej sprzedać tego Fortrona za te 90 zł i kupić nowy zasilacz z odpowiednik okablowaniem, np. SilentiumPC Vero L2 500W - dopłacisz stówkę niecałą po odsprzedaniu starej zasiłki i masz nowy zasilacz z 3-letnią gwarancją.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyłoby. Z tego co widzę to ma 1x8 pin.

Co do Acera, powinien być ok. Nie widziałem go na oczy, ale parametry ma zachęcające (144 Hz, Freesync). Niestety nie widzę żadnego testu w sieci. Ale zawsze można kupić i samemu ocenić, a jak będzie kiepski, to zwrócić w ciągu 14 dni.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie. Dostałem już kartę graficzną i wszystko działa w najlepszym porządku, więc została kwestia monitora.
Warto dopłacać do tego acera, matryca VA i 144Hz, których pewnie i tak nie wygeneruję:
https://www.x-kom.pl/p/439222-monitor-led-24-269-acer-ed242qrabidpx-czarny.html
Czy nie odczuję strasznej różnicy wybierając 
https://www.x-kom.pl/p/440008-monitor-led-24-269-acer-nitro-vg240ybmiix-czarny.html?utm_source=KK&utm_medium=spec

Nie potrzebuję niczego większego od 24", żeby wspierał FreeSync i nadawał się do grania. Nie gram zbytnio w dynamiczne FPS, ani tym bardziej w tytuły multi typu. CS, więc kwestia lekkiego smużenia nie ma znaczenia. Oba wydają się bardzo dobrą propozycją, więc chętnie wysłucham głosu/głosów rozsądku :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...