Jump to content
Sign in to follow this  
Turambar

RPG a cRPG

Recommended Posts

Temat przeznaczony do dyskusji na temat jakości pecetowych adaptacji znanych systemów. Porównania z oryginałem, opinie, oceny. Posty traktujące o cRPG pisane poza tym tematem będą znikać w niewyjaśnionych okolicznościach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może spróbuję coś ruszyć, bo zainteresowała mnie jedna sprawa ;P Sprawdziłem sobie na angielskiej Wiki jakieś cRPG'i i znalazłem tam m.in Fallout'y, Neverwinter Nights, Elder Scrools, ale jedyny system jaki kojarzę, że ma swój książkowy odpowiednik ma Vampire. Wie ktoś może czy dla w.w znajdują się również odpowiedniki a jeśli tak to jakiej jakości? :happy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No przecież NWN jest bazowany na zasadach dedeka. Poza Neverwinterem jest jeszcze Baldur's Gate, Icewind Dale, Torment też jest na dedeku... Poza tym to nie wiem. TES chyba ma autorski system.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TES ma autorski. Czasem też idzie to w drugą stronę, bo choćby system autorski stworzony do gry Diablo (dwójki konkretniej) został zaadaptowany do systemu RPG (inna sprawa to jakość tego systemu... czyt. odcinanie kuponów :D)

Poza wymienionymi przez Soutysa od razu nasuwa mi się jeszcze KoTOR, który stał na systemie Star Wars D20 (czyli dostosowane dedeki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest też, bodajże fanowski, Fallout P&P, żeby było zabawniej to sam SPECIAL - jeśli dobrze pamiętam - powstał na bazie potwora zwanego GURPS ;D. TES, jak już Paul powiedział, jest autorski, za to świat TESa jest oparty na sesji D&D, w jaką grali twórcy gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem, SPECIAL powstał na bazie GURPSa, ale jednego nie rozumiem - czemu nazywasz GURPSa "potworem", skoro te systemy w gruncie rzeczy są identyczne? Mało tego, SPECIAL jest zdecydowanie bardziej skomplikowany niż GURPS... : )

Co do Tormenta i KotORów - tu raczej bym powiedział o "luźnej adaptacji" niż "bazowaniu na". W Tormencie z ADnD zostały chyba tylko statystyki i nazwy charakterów, w KotORach zmieniono kompletnie mechanikę Atutów i walki.

A jeśli byście chcięli system od WIELKIEJ biedy podobny do tego z TESa, to polecam Zew Cthulu. Mechanika rozwijania umiejętności jest dość podobnie rozwiązana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No przecież NWN jest bazowany na zasadach dedeka. Poza Neverwinterem jest jeszcze Baldur's Gate, Icewind Dale, Torment też jest na dedeku... Poza tym to nie wiem. TES chyba ma autorski system.
Poza tym to Świątynia Pierwotnego Zła :D System w tej grze jest tak skomplikowany, i tak mocno oparty na systemie DnD, że w porównaniu do niego, NWN nawet nigdy nie stał obok ;) Zainstalowałam sobie, ale nie miałam czasu dłużej zagrać... kto wie, może teraz nadarzy mi się okazja? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Owszem, SPECIAL powstał na bazie GURPSa, ale jednego nie rozumiem - czemu nazywasz GURPSa "potworem", skoro te systemy w gruncie rzeczy są identyczne?

A czy mówiłem że *SPECIAL* nie jest potworem? ;)

1) Kostka "procentowa"

2) strzel sobie minigunem przy stoliku (tj. nie na kompie)

A gdy chodzi o DnD to najwierniejszy bodajże jest korzystający z licencji OGL Incursion. Jest to roguelike :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba Baldur's Gate to bodajże druga edycja AD&D, Icewind Dale "jedynka" z dodatkami - także. Icewind Dale II to w zasadzie coś działające jak D&D 3.0, Neverwinter Nights już bliżej 3.0 (w tym powiela jej błędy jak bezużyteczny Tropiciel na poziomach od 2+), aczkolwiek znowu kilka dodanych umiejętności zupełnie spoza D&D trzecioedycjnego.

Zastanawiam się na czym będzie ta gra z "Project Eternity", czy na jakiejś własnej autorów, przeróbka AD&D z D&D 3.0, czy może skorzystają z jakiegoś nowszego (wątpię jednak, by na D&D 4.0/Essentials - cena licencji, a do tego fani baldurotormentowi by się ostro zdziwili).

Co do Tamriel w RPG, to znalazłem trzy linki. Pierwsze dwa jako "Tamriel d20" (#1, #2), następne to setting do D&D 3.5. Z czego tylko to ostatnie zawiera cokolwiek więcej niż kilka informacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zastanawiam się na czym będzie ta gra z "Project Eternity", czy na jakiejś własnej autorów, przeróbka AD&D z D&D 3.0, czy może skorzystają z jakiegoś nowszego (wątpię jednak, by na D&D 4.0/Essentials - cena licencji, a do tego fani baldurotormentowi by się ostro zdziwili).

Tutaj można znaleźć ciekawy tekst na temat pancerzy w kontekście Project Eternity. Sam obstawiam, że nie będą kupowali licencji i postarają się wymyśleć własny, spójny system.

Edited by Holy.Death

Share this post


Link to post
Share on other sites

GURPS akurat jest bardzo ciekawy, ale jak dla kogoś to "potwór", to jeszcze FUDGE pozostaje, podobna idea, prostsze zasady. Ale to taki mały offtop, bo na bazie FUDGE chyba już żadna gra komputerowa nie powstała.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...