Skocz do zawartości
mateusz(stefan)

Dragon Age (seria)

Polecane posty

UP Gdyby to nie było EA przypuszczałbym, że te całe różnice między platformami to obsługiwanie kinecta/move'a (whatever), ale to jest EA i oni dla $ mogą zrobić wszystko. Chciałbym się mylić, ale może wyniknąć sytuacja jak z FIFĄ 14 nextgen>currentgenicon_frown.gif .

Jeszcze raz to powiem - obym się mylił.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice powinny być pi razy oko analogiczne do tych z Battlefield 4 (ten sam silnik, podczas gdy sportowe Ignite to inny, i nieprzystosowany podobno jeszcze do pecetów), więc odpowiedź powinniśmy poznać za niedługi czas.

Nie sądzę jednak, żeby DA:I na 7th genie miało mniejsze lokacje (te konsole radziły sobie ze Skyrimem, dammit, BioWare nigdy nie zrobi nawet częściowo tak interaktywnego i wielkiego obszaru). Obstawiam że różnice będą polegały wyłącznie na grafice.

Ciekawe co z wersją pecetową, swoją drogą. Bardziej jak X360/PS3 bo "przeciętny komputer nie jest dość mocny", czy jak PS4/X1 no bo dajcie spokój, żeby gra w 2014 roku wyglądała jak z generacji która zaczęła się prawie dekadę wcześniej?

I czy wersja PS4 skorzysta z touchpada dla bardziej "myszkowego" sterowania.

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, o ile w pierwszej części grafika była piękna, to druga część miała ją marną jak noc. Hm, mam nadzieję, że pójdzie na średnich (BF3 płynnie na ultra, bez sekundy zachłysnięcia). Jednak podstawowym wymogiem jest Jacek Kopczyński jako Alistair. Jak będą napisy, to będę musiał sciszyć w opcjach dialigi na 0%

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP Grafika w pierwszej części nie była świetna. W drugiej zresztą też. W sumie nawet w ME nie było pięknej grafiki.

Czy tylko mi ten ostatni screen przypomina bitwę pod Ostagarem?

Na pierwszym screenie, dobrze widzę gryfa na zamku? Czyżby szykował się powrót Szarej Straży?

Edytowano przez matusiak97
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deBug: Origins najmocniejsze cięgi zebrało przecież za oprawę graficzną.

A Inquisition to nowa historia w tym uniwersum, więc poza Morrigan raczej bym się nie nastawiał na przesadnie dużą rolę powracających postaci. To nie Mass Effect 3, gdzie pół gry polega na misjach robionych po to, by spotkać starych znajomych.

@up: Pal sześć Szarą Straż (tamto na 1 screenie to może być gry, ale i smok), ważne że nie zabraknie Qunari. ; )

Ostatni screen to chyba jakaś narada Poszukiwaczy.

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lolz widziałeś smoka z piórami?

Tak BTW to widzę, że będzie niezły burdel. Magowie, Templariusze, Demony, Qunari. Mam nadzieję, że Elfy będą się chciały odegrać na ludziach, za te wszystkie upokorzenia. Może krasnoludy zapragną odzyskać dawne miasta? Dopiero sobie uświadomiłem jak wiele możliwości oferuje Thedas.

Edytowano przez matusiak97
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na smoka faktycznie nie wygląda, te sterówki do gryfa też zbytnio nie pasują. Bardziej... posąg gigantycznej sowy (hint: zwróćcie uwagę na drugi plan na ostatnim screenie).

A Inquisition to nowa historia w tym uniwersum, więc poza Morrigan raczej bym się nie nastawiał na przesadnie dużą rolę powracających postaci.

Gdzieś czytałem, że aktorzy podkładający głos pod postacie Fenrisa i Alistaira nie pracują nad Inquisition, więc w sumie możliwe, że tych postaci już nie zobaczymy. Na pewno pojawią się Varrick, Morrigan i Leliana, ale to tylko tyle i aż tyle (jak na "completely new story in the world of Thedas").

A co do grafiki, to bardziej liczę na estetykę i artyzm wykonania lokacji (i różnorodność odwiedzanych miejscówek...) niż ekstra fajerwerki.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak BTW to widzę, że będzie niezły burdel. Magowie, Templariusze, Demony, Qunari. Mam nadzieję, że Elfy będą się chciały odegrać na ludziach, za te wszystkie upokorzenia. Może krasnoludy zapragną odzyskać dawne miasta? Dopiero sobie uświadomiłem jak wiele możliwości oferuje Thedas.

Pamiętaj, że Zakon się rozpadł, a Poszukiwacze zbuntowali wobec Boskiej, która chciała przeprowadzić reformy i dać więcej praw magom.

No i sama architektura polityczna Orlais pozwala na wiele.

Setting Dragon Age'a może do najoryginalniejszych nie należy, ale już dwójka dowiodła dobitnie, że można w nim opowiedzieć dobrą, złożoną historię.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, niczego po screenach nie będę wnioskował ani oceniał zwłaszcza w takim gatunku jakim jest RPG ;) Wolę dostać jakiś konkretniejszy trailer albo nawet gameplay, który pokaże faktycznie jak gra wygląda i co może sobą prezentować. Poza tym popieram szanownego przedmówcę i mam wielką nadzieję, że fabuła nie zamknie się w ratowaniu świata przed wielkim, pradawnym złym i zbieraniu sojuszników. Są znaczne możliwości na zróżnicowanie historii l liczę, że BioWare z nich skorzysta. Ciekawe też czy skończą na trylogii czy pociągną to dalej...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: Nie widzę powodu, dla którego mieliby kończyć na trylogii, bo to modne. Mass Effect od początku był planowany na trylogię (choć te plany chyba były średnio pomyślane, bo tak połowę treści wątku głównego z Mass Effect 3 można byłoby przenieść do dwójki zamiast robić fillerową historię o Collectorach; byłoby to z korzyścią dla obu gier), miał tego samego bohatera i opowiadał jedną historię. Każda odsłona Dragon Age to powiązana z poprzednimi, ale nowa historia, nowy bohater itd. Jeśli Inquisition odniesie sukces, pewnie będą robić czwórkę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem dzisiaj wypróbować efekty DX11 w Dragon Age II. Dotąd miałem kartę graficzną umożliwiającą grę w trybie renderowania DX9/średnie detale. Po przełączeniu się na DX11/najwyższe detale zaobserwowałem minimalną poprawę grafiki i znaczny spadek FPS, co biorąc pod uwagę te wszystkie zachwalane efekty dostępne tylko dla tej technologii (DoF, SSAO, Dynamic Lighting, Tessellation) jest dość zabawne. Miał ktoś podobne odczucia?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>obiecanki

W sumie raz, że niewiele informacji, dwa, że chyba jedna czy dwie się powtarzają - ten tekst o tym iż wybory mają znaczenie #_# - ale cóż... zawsze można w pewien pokrętny sposób pocieszyć się, że będzie z czego krytykować BioWare za niespełnione obietnice :P

A tak poza tym to byłoby IMO zdecydowanie lepiej jakby rzucili jakiś materiał bezpośrednio z gry a nie pre-render, który coś może mówić, ale tak naprawdę nie i tylko ewentualnie jakiś hype buduje :|

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec, warto wspomnieć o tym, że BioWare przygotowują także zatrzęsienie nowych przeciwników (...)

o?

No to jest zdecydowanie miła deklaracja, bo bodaj największą bolączką Dragon Age'y jest powtarzalność mobów (w DA2 jeszcze bardziej doskwierająca przez powtarzalność lokacji), a nic o tym wczesniej nie wspominali. Oby tylko to "zatrzęsienie" oznaczało pewne rozbudowanie mechaniki i faktyczną różnorodność przeciwników.

W interesującą eksplorację od BioWare uwierzę, jak ją zobaczę, bo od BG2 nie zrobili gry, w której byłby to element choć trochę interesujący. Obstawiam zrzynkę z W2 - kilka korytarzy połączonych ze sobą na większej skali niż miało to do tej pory miejsce w DA. /ziew

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie. Ostatnio odkopałem sobie Dragon Age II i gdy otworzyłem z pudełka wypadła kartka z kodem bonusowym dającym dodatki do gry kodu napewno nie wykorzystałem ale skończył się czas w którym mogłem ten kod wykorzystać. Można wprowadzić jakoś ten kod po terminie ???

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- w kilku momentach widać parę fragmentów z pre-alphy.

- Konie

- Różne rasy do wyboru przy tworzeniu postaci

- Kamera podobna do tej w Wieśku 3

Szkoda tylko, że krótki opis fabuły w artykule GI mówi o "zbieraniu sił, które wzmocnią Inkwizycję"... :PHere we go again. A w dwójce odeszli od schematu i wyszło im bardzo ciekawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt jeszcze nie skomentował informacji z Game Informera?

  • Pierwsze co mnie trochę zasmuciło, to fakt, że Morrigan nie dołączy do naszej drużyny. W przeciwieństwie do Varricka, Cassandry i Vivienne. Cieszy obecność Varricka, a i jego relacje z Cassandrą mogą dać kilka ciekawych sytuacji.
  • Świat gry ma być zdecydowanie większy niż ten z DA2 i DA:O i ma się rozciągać od wschodniego Ferelden po zachodnie Orlais. Z tym, że każde państwo będzie osobną, wielką lokacją, którą będzie można dowolnie zwiedzać.
  • Świat gry będzie można zwiedzać również poruszając się na zwierzętach. Podobno nie tylko na koniu.
  • Przy okazji lokacje mają być o wiele bardziej różnorodne niż w drugiej części, gdzie praktycznie cały czas biegaliśmy po tych samych miejscach.
  • Na pewno dostępne będą trzy rasy postaci: Człowiek, Elf, Krasnolud, choć możliwe jest również pojawienie się Qunari.
  • Tyle samo będzie klas postaci: Wojownik, Łotrzyk, Mag Klasyka...
  • Nasza postać będzie kierowała tytułową Inkwizycją, którą stopniowo mamy odbudowywać. Mówi się, że ma ona pełnić dosyć kluczową rolę.
  • Świat gry ma być częściowo zniszczalny, a niektóre elementy będzie można odtworzyć za pomocą magii.
  • Walka ma być bardziej podobna do tej z pierwszej części serii niż dwójki. Więcej taktyki niż typowego siekania z pewnością wyjdzie na dobre.
  • Nie będzie Level-Scalingu. Czyli będziemy mogli spotkać potwory niemożliwe do pokonania na niższym poziomie, ale gdy trochę przyexpimy będziemy mogli niektóre moby zabijać bez żadnego wysiłku.
  • Pojawią się efekty pogodowe wpływające na rozgrywkę i walkę.
  • Możliwe multi...
  • Oczywiście sporo mówi się o znaczeniu dialogów dla przebiegu fabuły itd...

Podstawowe informacje w bardzo dużym skrócie. Jeśli ktoś chce dowiedzieć się czegoś więcej niech kliknie: TU lub TU.

Szczerze? Wszystko wygląda całkiem dobrze, choć obawiam się trochę, czy BioWare niema trochę zbyt dużych ambicji. Podobnie mówiono przy DA2, a wszyscy wiemy jak to się ostatecznie skończyło.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubogim i wtórnym światem, okrojonym ekwipunkiem, walką, która podobała się tylko pewnej części graczy (ja wolałem tę - starającą się naśladować realne tempo poruszania się postaci ludzkiej - z jedynki, zamiast rwanych animacji i kosmicznych fikołków).

Grafika też była kwestią dyskusyjną, bo o ile tekstury były lepsze, to styl i ubogość świata sprawiały, że wolę oglądać jedynkę, niż pustą i złożoną bez przerwy z tych samych klocków dwójkę. No i jednak to jedynka została lepiej odebrana. I dla mnie słusznie, bo prócz lepszej fabuły, w sequelu okrojono praktycznie wszystko.

Edytowano przez RIP1988
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SilentBob

Proszę powiedz, że żartujesz. DA2 to była tragedia, 5 lokacji na krzyż, niekończące się liczby bandziorów wyskakujące z nieba co 2 minuty i jedna fajna postać w drużynie. I na dodatek największy plus jedynki, możliwość gry krasnoludem przestał istnieć.

O jeszcze zapomniałem o upośledzonym systemie dialogów.

Edytowano przez Postrach22
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...