Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Smuggler

CD-Action 04/2018 zawartość

Polecane posty

Wprawdzie oficjalnie 22. urodziny CDA są dopiero 1 kwietnia, ale urodzinowym numerem magazynu (04/2018) będziecie mogli się cieszyć już od 6 marca (wtorek). Jest droższy o złotówkę (16,99 zł), ale też dajemy w nim więcej niż zwykle. Dostaniecie więc 132 strony pisma z DVD, dwie bardzo fajne pełne wersje gier (Might & Magic: Heroes VI EN/PL [Uplay], Dead Rising 2 PL/EN [Steam/DVD]), dwustronny plakat/kalendarz o wymiarach 82 x 59 cm (Red Dead Redemption 2 i Kingdom Come: Deliverance), kody do World of Tanks o łącznej wartości ok. 80 zł (szczegółowy opis pod koniec zapowiedzi) oraz 50 zł zniżki na zakup myszki Logitecha. Dorzuciliśmy też skany roczników CDA 2005-2007. No i masa fajnych tekstów, a także powrót dwóch klasycznych działów: GameWalkera i Kaszanka Zone!

W zapowiedziach polecam przede wszystkim tekst o Metro Exodus. Fanów tradycyjnych erpegów ucieszy wieść, że mieliśmy okazję solidnie ograć Pillars of Eternity II: Deadfire. Dzielimy się również wrażeniami z przedpremierowych wersji m.in. World of Tanks 1.0 (gdy gem się nad czymś rozpływa, wiedz, że coś się dzieje), drugowojennego sieciowego FPS-a Battalion 1942 oraz makabrycznej i wściekle grywalnej zręcznościówki Guts & Glory (poczucie czarnego humoru powinna mieć wpisane do wymagań).

 Kartkując pismo dalej, natraficie na sześć charakterystycznych, zielonych stron GameWalkera, za nim znajdziecie zaś dział recenzji, którego wizytówką jest Kingdom Come: Deliverance. Ponieważ wersje na PC i PS4 znacząco różnią się od siebie poziomem wykonania, postanowiliśmy uraczyć Was dwoma tekstami i dwiema odrębnymi ocenami – Allor zajął się edycją pecetową, a CormaC ograł konsolową. Wśród 23 zrecenzowanych tytułów znajdziecie też m.in. Metal Gear Survive, Age of Empires: Definitive Edition, Past Cure, UFC 3, Fe, Dynasty Warriors 9, Bayonettę 1 i 2 na Switcha, Rusta czy Śródziemie: Cień wojny – Ostrze Galadrieli. Jeżeli nie zetknęliście się jeszcze z Subnauticą, koniecznie sprawdźcie, dlaczego zachwyciła enkiego (i nie tylko jego). Warto również zainteresować się Celeste i przyrumienioną w ogniu sarkazmu Kaszankę (w roli nadzienia gra Love or Loved: A Bullet for My Valentine). Jest też akcent primaaprilisowy.

Publicystykę otwieramy artykułem Papkina „CI Games: Po odstrzale”, w którym przyglądamy się sytuacji twórców Lords of the Fallen i Sniper: Ghost Warrior 3 po ostatnich znaczących zmianach w firmie. Opowiadamy też, „Jak zepsuto YouTube’a”, o fechtunku w grach („En garde!” to tekst powstały przy współpracy specjalistów od szermierki). CormaC dzieli się swoją wizją Assassin’s Creeda osadzonego w epoce wikingów („Assassin’s Creed Runestone – Gra, która powinna powstać”). Jest też specjalny materiał urodzinowy, kolejny odcinek historii gier komputerowych (tym razem o produkcji, która była za trudna nawet dla ówczesnych hardkorów), trzy felietony oraz rzecz jasna Szpile.

 W dziale Technologii mamy megaporadnik dla tych, którzy chcą się zająć streamowaniem gier i mieć z tego pieniądze („Zarób na Twitchu”). Są też testy najnowszych procesorów AMD (Ryzen 5 2400G i Ryzen 3 2200G), desktopa i laptopa (oba gamingowe), myszki do gier i klawiatury mechanicznej.

Nie zabraknie – bo nie może – Action Redaction i Na Luzie.

Zainteresowanym przypominam – urodzinowy CDA 04/2018 już od wtorku 6 marca. Do zobaczenia w kioskach, sklepach i salonach z prasą.

###########SPIS TREŚCI

Info

 

###W PRODUKCJI

Metro Exodus
Popup Dungeon
The Lost Pisces
Catherine: Full Body
Praey for the Gods

###JUŻ GRALIŚMY

Pillars of Eternity II: Deadfire
Nowhere Prophet
Rise of Industry
Guts and Glory
Descenders
Battalion 1942
Staxel
World of Tanks 1.0

###RECENZJE

GameWalker

Kingdom Come: Deliverance
Call of Duty: WWII – The Resistance
Dandara
Candleman
The Red Strings Club
Symmetry
Celeste
Metal Gear Survive
Remothered: Tormented Fathers
Fishing: Barents Sea
Past Cure
Star Wars Battlefront II – Darth Vader w różu
Age of Empires: Definitive Edition
Subnautica
Fe
Rust
Delver
UFC 3
Bayonetta 1 + 2
Dynasty Warriors 9
Śródziemie: Cień wojny – Ostrze Galadrieli
Crossing Souls
Kaszanka Zone: Love or Loved – A Bullet for My Valentine

 

###PUBLICYSTYKA

CI Games: Po odstrzale

Felieton: Sztuczne interpretacje sztucznej inteligencji

Reklamogedon: Jak zepsuto YouTube’a

Assassin’s Creed Runestone – Gra, która powinna powstać

En garde!

Urodziny CD-Action

Felieton: Miłość

Historia gier komputerowych: Defender

Felieton: Poczekać, przeczekać, kupować?

Szpile

 

###TECHNOLOGIE

Info

Megaporadnik: Zarób na Twitchu

###Testy

Procesory AMD Ryzen 5 2400G oraz Ryzen 3 2200G

Desktop NTT Hiro 303 H82

Laptop Razer Blade 14”

Mysz SteelSeries Rival 600

Klawiatura mechaniczna Modecom Volcano Blade Blue

#####INNE

Na Luzie

Action Redaction

Bonus/DVD

Prenumerata

 

 

 

########################PEŁNE WERSJE GIER
 

Might & Magic: Heroes VI  ENG/PL  [Uplay, do pobrania z netu]

Szósta część kultowej strategii fantasy HoMM – czy naprawdę trzeba tu mówić coś więcej? Syndrom „jeszcze tylko jedna tura i (wcale nie) idę spać” gwarantowany!

Dead Rising 2 PL/EN [DVD/Steam]


Lubisz eksterminować hordy zombie, wykorzystując w tym celu niemal wszystko, co wpadnie ci w ręce? No to mamy coś dla ciebie!

 

Obie gry należy aktywować do 31.05.2018, po aktywacji dodawane są do biblioteki na stałe.

 

#########KODY DO WOT

Kody dla nowych kont:
* T-127 - radziecki czołg lekki premium poziomu III o wartości 850 sztuk złota,

* załoga wyszkolona na 100% podstawowej specjalizacji o wartości 800 sztuk złota,

* miejsce garażowe o wartości 300 sztuk złota,

* 7 dni konta premium o wartości 1250 sztuk złota.

 

Kody dla wszystkich kont:
* Matilda IV – radziecki czołg średni premium poziomu V o wartości 1500 sztuk złota (rekompensata: 600 tys. kredytów),

* miejsce garażowe o wartości 300 sztuk złota,

* 3 dni konta premium o wartości 650 sztuk złota.

 

Uwaga: kody są ważne na serwerze EU tylko do 2 kwietnia 2018 r. do godz. 23:00.



###BONUS
Dla czytelników CDA myszka Logitech G603 o 50 zł taniej w sklepie internetowym Komputronik.

Screenshot_1.jpg

Screenshot_3.jpg

CDA-04-2018-plakat1_1799v.jpg

CDA-04-2018-plakat2_1799v.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subnautice juz przeszedlem, ale i tak jestem ciekaw, jakie wrazenia z niej ma enki i chetnie jego recenzje gry przeczytam. Tak samo chociaz juz jest duzo za pozno, zeby zniechecic mnie do zakupu Kingdom Come: Deliverance, to z przyjemnoscia poznam opinie Allora o tym tytule. Okladka jest swietna, aczkolwiek mam juz przesyt uzytej na niej grafiki, bo nie tylko powtarza sie tez w kalendarzu, ale jest tez i na plakacie dolaczonym do mojej fizycznej kopii gry. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni raz kupiłem tą waszą gazetę!!! jeśli jesteście tak leniwi żeby umieścić instrukcję zdobycia tych cholernych kodów dla których większość ludzi kupiła, pokazujac tym samym ignorancję wobec klienta, to się nie dziwcie że ludzie będa mieli was w głębokim poważaniu... bez podrowień Daniel

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maly10gdh napisał:

Ostatni raz kupiłem tą waszą gazetę!!! jeśli jesteście tak leniwi żeby umieścić instrukcję zdobycia tych cholernych kodów dla których większość ludzi kupiła, pokazujac tym samym ignorancję wobec klienta, to się nie dziwcie że ludzie będa mieli was w głębokim poważaniu... bez podrowień Daniel

instrukcja jest na stronie 126 i 127 górna ramka, dziecko 7-letnie by sobie z tym poradziło

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję 22 lat! Życzę jeszcze więcej!

Na ten moment przeczytałem tylko publicystykę i jest spoko (gratuluję Papkinowi za szermierkę!), ale przyczepić się mogę tylko do tekstu o Assassin's Creed. Bez obrazy dla autora, ani kogokolwiek z redakcji, ale w ogóle nie rozumiem dlaczego jest on wydrukowany.

Jako stary czytelnik CDA widziałem jak zmienia się publicystyka w magazynie. Był np. okres, gdy teskty przypominały stylem miszmasz z Wikipedii, jak np. taki "Narkobiznes" sprzed chyba dwóch lat. W sumie nie widziałem w tym stylu nic złego, porcja rzetelnych informacji zawsze się w takich artykułach znalazła, mimo że nie była to jakaś wielce wyszukana treść.

Później w CDA zaczęły pojawiać publikacje w ciekawszym stylu, potrafiące zaskoczyć czytelnika, podać info od niespodziewanej strony, po porostu zrobić "wow, faktycznie, że też na to nie wpadłem". I to jest spoko, ale według mnie ten sposób pisania zaczyna czasami być ważniejszy od treści. Przykład? Tekst z poprzedniego numeru o automacie do klapsów - taki tabloidowy, ja bym tą treść bardziej wykorzystał na miniramkę jako ciekawostkę, jakie to bywają dołączane np. do recenzji itp.

I dlatego o tym wszystkim torchę przydługo piszę, bo identyczny w konstrukcji jest tekst o Assassin's Creed w epoce wikingów. Rozumiem, że fajnie jest sobie pomarzyć, ale mnie jako czytelnika czasopisma o grach w ogóle średnio interesują takie czyjeś fantazje. To w ogóle nie jest publicystyka. Budowa tego tekstu pasuje mi do słów, jakich Papkin kilka numerów temu użył w swoim felietonie: "pozbawione klucza rojenia". Naprawdę o tym, co nam się marzy, można napisać jedno zdanie, a nie 2 strony. W każdym razie nie w tym miejscu.

Naprawdę wolałbym jakiś artykuł przybliżający jakiekolwiek zagadnienie z gier, niekoniecznie wywołujący "wow, ale szał" na siłę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosek tez wytrzec? A moze pupe? Lenistwo masz opanowane do perfekcji. Kupiles pismo z pelniakami i bonusami oraz wszystkimi niezbednymi informacjami jak je uzyskac. To naprawde nie jest wina redakcji, ze jestes tak nieporadny. Z drugiej strony jesli potrafisz zainstalowac, uruchomic i grac w WoT, to dziwne, ze odnalezienie info o kodach przekroczylo Twoje mozliwosci...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi na cholere mam marnować czas? Kupiłem pismo dla kodów i tylko dla nich a tu trzeba czytać szukać rejestrować sie itp. Koniec końców link potwierdzający konto trafia do spamu i trzeba go szukać... wszystko to jest niepotrzebne i zniechęcające... a ja jestem leniwy i nie lubię jak ktoś marnuje mój czas... który de fakto poświęcić mogę na obejrzenie bajki z córką lub podrapanie się po tyłku i nic komu do tego.. spadam nara

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, maly10gdh napisał:

A powiedz mi na cholere mam marnować czas? Kupiłem pismo dla kodów i tylko dla nich a tu trzeba czytać szukać rejestrować sie itp. Koniec końców link potwierdzający konto trafia do spamu i trzeba go szukać... wszystko to jest niepotrzebne i zniechęcające... a ja jestem leniwy i nie lubię jak ktoś marnuje mój czas... który de fakto poświęcić mogę na obejrzenie bajki z córką lub podrapanie się po tyłku i nic komu do tego.. spadam nara

Znalezienie potrzebnych informacji to gora 15 sekund.

 

 

Poza tym narzekasz na "lenistwo" redaktorów a sam przyznajesz, że jesteś leniwy... Brak słów na taką hipokryzję...

 

 

Żeby nie robić offtopu - numer zakupiony. Przeczytalem juz większość publicystyki i trochę recek. Najbardziej podoba mi się "laurka" od starej ekipy i osób z branży. Powiem szczerze, że prawie uroniłem łezkę podczas czytania, co dowodzi, że artykuł jest wręcz przepełniony emocjami, które również i mnie się udzieliły (mimo że czytam was "zaledwie" od 2011. Jak ten czas zapierdziela. Czas od gimnazjum do studiów minął bardzo szybko z wami).

 

Po prostu brawo. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykulik Papkina o lot boksach, dobrze że poszczególne kraje chcą to unormować prawnie, bo stanowisko, że branża powinna sama sobie z tym sobie poradzić mnie nie przekonuję. Tutaj przypomina mi się sytuacja z korupcją w polskiej piłce nożnej, a sprawa sięga gdzieś 2005 roku, kiedyś ktoś powiedział, że środowisko samo powinno się oczyścić, wiemy jak to się skończyło, coś 600 osób zatrzymanych, konieczna była interwencja z zewnątrz.

Tak samo postrzegam branżę grową, jeśli nie zostanie to uregulowane prawnie, to takie nachalne mikropłatności mogą zalać rynek, w efekcie czego konsumenci stracą zaufanie do producentów gier, w efekcie może powtórzyć się sytuacja z 1983 roku, kiedy rynek gier przeżył wielki kryzys. Poza tym zapewnienia swoje, rzeczywistość swoje, w Shadow of War nawet zakup skrzyneczek nie zapewnia luksusu w postaci przewagi nad końcowym fragmentem gry, co zmusza do dużego grindu. W dodatku w Knack 2 co prawda nie ma mikropłatności i lootboksów, ale losujemy tam nagrody, co jak zauważył quaz to zjawisko bardzo niepokojące, zwłaszcza że gra kierowana jest do najmłodszych.

PS. Dobry tekst Krigore o Metro Exodus, naprawdę czekam na tą grę. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2018 o 21:36, maly10gdh napisał:

A powiedz mi na cholere mam marnować czas? Kupiłem pismo dla kodów i tylko dla nich a tu trzeba czytać szukać rejestrować sie itp. Koniec końców link potwierdzający konto trafia do spamu i trzeba go szukać... wszystko to jest niepotrzebne i zniechęcające... a ja jestem leniwy i nie lubię jak ktoś marnuje mój czas... który de fakto poświęcić mogę na obejrzenie bajki z córką lub podrapanie się po tyłku i nic komu do tego.. spadam nara

W razie czego - kladziesz rece na biodrach i przesuwasz je do tylu. To wypukle ponizej to twoj tylek.

Pisze, bo jeszcze zglosisz pretensje, ze tylka TEZ nie potrafisz sam znalezc.

Dorosly czlowiek........ szkoda mu czasu by ogarnac spis tresci, ale marudzic 10x na forum o tym to ma czas i mu go nie szkoda. Bosz...

Dnia 7.03.2018 o 20:57, Writer napisał:

 identyczny w konstrukcji jest tekst o Assassin's Creed w epoce wikingów. Rozumiem, że fajnie jest sobie pomarzyć, ale mnie jako czytelnika czasopisma o grach w ogóle średnio interesują takie czyjeś fantazje. To w ogóle nie jest publicystyka. Budowa tego tekstu pasuje mi do słów, jakich Papkin kilka numerów temu użył w swoim felietonie: "pozbawione klucza rojenia". Naprawdę o tym, co nam się marzy, można napisać jedno zdanie, a nie 2 strony. W każdym razie nie w tym miejscu.

Naprawdę wolałbym jakiś artykuł przybliżający jakiekolwiek zagadnienie z gier, niekoniecznie wywołujący "wow, ale szał" na siłę.

A dlaczego sobie czasem nie mozemy tak pospekulowac, zapretentowac gry marzen etc? Co w tym zlego? Sam kiedys - przed premiera Wiedzmina 2 - spekulowalem o czym ta gra moze byc etc. Swoja droga okazalo sie, ze zupelnie nieutrafilem, bo zalozylem ze W2 bedzie odrebne fabularnie od W1, tzn. bedzie osobna historia dziejaca sie po wydarzeniach w 1 czesci, a nie jej kontynuacja.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na listy czytelnikow odpowiada Smuggler wlasciwy, a jesli nie ma czasu na ogarniecie wszystkich, to wyrecza go w tym jego kot. Sek w tym, ze futrzak czasem ma inne poglady niz Smuggler. Ot i cala tajemnica. 

Z cenzura wypowiedzi jest ten problem, ze w idealnym swiecie nie powinno jej sie stosowac, ale z drugiej strony wielu ludzi codziennie udowadnia, ze mentalnie nie dorosli do tego, by zabierac glos w jakiejkolwiek dyskusji, a powszechny dostep do internetu byl bledem. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunalem nazwe konkurencji, zeby nie bylo hejtu, ze stosujemy czarny pijar, ze sugerujemy ze oni maja kiepskie teksty itepe itede.
Kiedys w Action Magu (a wiec zinie na naszym DVD) jakis gosc napisal tekst (IMO kiepski zreszta) "Dlaczego nie czytam Pixela" i potem shitstorm poszedl w internetach, ze jak moglismy, ze to chamskie bylo etc. etc. etc. Wiec na zimne dmucham.

Jestem przeciwko cenzurze, jasne, ale juz np.wulgaryzmy ocenzuruje, gdyz nie uwazam zeby jego pelna wersja w jakikolwiek sposob wzbogacila przekaz. Nie jestem jakims fanatykiem (generalnie nie lubie skrajnosci...) typu "zero cenzury, niech kazdy mowi co chce i jak chce i kiedy chce". Tak samo jestem za wolnoscia slowa, ale jak mi gosc zacznie w bibliotece czy filharmonii na caly glos streszczac swe poglady na np. polityke zagraniczna USA, to powiem "zamknij morde, baranie". I tyle.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Smuggler napisał:

A dlaczego sobie czasem nie mozemy tak pospekulowac, zapretentowac gry marzen etc? Co w tym zlego? Sam kiedys - przed premiera Wiedzmina 2 - spekulowalem o czym ta gra moze byc etc. Swoja droga okazalo sie, ze zupelnie nieutrafilem, bo zalozylem ze W2 bedzie odrebne fabularnie od W1, tzn. bedzie osobna historia dziejaca sie po wydarzeniach w 1 czesci, a nie jej kontynuacja.

Oczywiście, że możecie tak spekulować, bo Wy tworzycie czasopismo i macie prawo w nim pisać co chcecie. A tak przy okazji tekst jest według mnie poprawny językowo, a komuś niezaznajomionemu z tematami wikińskimi może nawet przybliżyć jakąś ciekawostkę.

Są dwie przyczyny dlaczego nie chciałbym tego tekstu w CDA w publicystyce. Subiektywna: nie lubię takich spekulacji, ponieważ nie zwiększają one mojej wiedzy o grach/historii komputerów, a po to kupuję tematyczny magazyn (za ten punkt nie mogę się jednak czepiać redakcji, bo to wyłącznie mój problem, że czegoś nie lubię). Druga przyczyna jest obiektywna, bo myślę że można się zgodzić co do tego, że tekst ten nie jest tekstem publicystycznym. Klucz tego tekstu wywodzi się ze spekulacji, fantazji, nie traktuje on o żadnym realnym zagadnieniu/problemie, a publicystyka chyba powinna, prawda? Idąc tym tropem obrazowo, tekst ten nie pasuje też do działu recenzji, bo nie jest recenzją. I dlatego uważam, że mam prawo zabrać głos, przyczepić się.

Dzięki Smuggler za chęć podjęcia dyskusji ze mną, szanuję! XD

Co do cenzury to myślę, że Smuggler dojrzale podchodzi do tematu. Całe szczęście, że nie wywołuje jakiejś wojenki pomiędzy czasopismami, bo takie nic nie wnoszą a marnują czas i energię redaktorów, którzy lepiej je spożytkują pisząc nam coś fajnego. Ja np. czytam wszystkie polskie magazyny o grach i każdy lubię, każdemu się do czegoś przyczepię, jeśli mam uwagę. Czytając całą branżową prasę widzę np. że taki Bartek Kluska pisze i w Pixelu, i w CDA. Nic mi to nie przeszkadza. Ba, to jest dowód na to, że CDA jest jak najdalsze do wspomnianej wojenki. Kogo więc nie zaatakujesz, Bartkowi będzie smutno, bądźmy pacyfistami XD

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na przekór temu, co pisze kolega @Writer stwierdzam, że BARDZO podobał mi się tekst CormaCa w publicystyce o tym, że akcja kolejnego Asasyna powinna rozgrywać się w realiach wikingów. Widać, że autor jest obeznany w temacie i go lubi. I tym samym "zaraża" ciekawością czytelnika (nie każdego, ale cóż...). Przy okazji, że to jubileusz, to dodam od siebie, że jeszcze za łebka bardzo ceniłem sobie tego typu teksty. Wychodzące poza ramy tego, co widzimy w grach. Puszczanie wodzy fantazji i przy okazji pisanie o tym, co danego redaktora pasjonuje. I to w tak ciekawy sposób. Chciałoby się, żeby tekst był dłuższy, bo naprawdę CormaC chyba siedzi w temacie i to mocno. Jak byłem mały, to chłonąłem takie informacje jak gąbka. Teraz zresztą też z zainteresowaniem czytało mi się ten artykuł. Ale być może teraz jakiś młodzieniec, który zakupił jeden ze swoich pierwszych numerów CDA, po przeczytaniu tekstu CormaCa zainteresował się bardziej wikingami? To chyba dobrze, nie?

W kontrze do tego, co napisał @Writer, stwierdzam, że prawie nigdy nie czytam działu sprzętowego. Nie uważam jednak, że powinien on zniknąć z magazynu "żeby było więcej recenzji". Wiem, że ludzie czytają ten dział nawet jeśli ja tego nie robię. Żyj i daj żyć innym...

Więcej takich tekstów "gra mogłaby dziać się w takich realiach"! Szczególnie tak świetnie napisanych jak ten CormaCa!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...