Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Smuggler

CDA 01/2018 - zawartość

Polecane posty

Super konfigurator desktopów - moja działeczka, składanie PC-ta, który jest najmocniejszą maszyną do gier! Dzięki!

W ogóle numer fajny, spoko że mieliście odwagę pojechać po Need for Speed i Star Wars Battlefront II za mikrotransakcje w singlu! Miałem kupować NfS ale po tej recenzji zlewam markę (a grałem w wiele wcześniejszych odsłon).

Mam nadzieje że w przyszłym numerze Smuggler napisze o Pac-Manie, bo w sumie miało być w tym wydaniu, ale wskoczyły Stare Warsy. Jednak dobrze się czytało, więc się nie czepiam :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po recenzji Super Lucky Tales, samo ocena produkcji jest niezła, ale po Microsofcie oczekiwałem więcej, zwłaszcza że ten rok nie obfitował w tytuły na wyłączność dla duetu Xbox One&Windows 10. Miejmy nadzieję, że gigant z Redmond się pozbiera i rok 2018 będzie obfitszy w ciekawsze gry. Poza tym cieszę, że mieliście odwagę pojechać po Star Wars Battlefront 2 oraz Need For Speed Payback. EA nagrabiło sobie u graczy w tym roku ewidentnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dostałem info od supportu War Thunder. Kod działa tylko na koncie PC. No i kicha w moim wypadku pomimo, że gram praktycznie tylko na PC a swoją przygodę zacząłem od grania na PS4(widać błąd). Szkoda, że to nie działa ...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem obecnie w fazie czytania działu publiscysytka , oto kilka uwag.

1. Każde większe studio ma kłopoty na różnych fazach projektu z tworzeniem gier, bo wiadomo, że problemy mogą przeróżne, ale mam nadzieję, że CD Projekt Red się pozbiera i Cyberpunk 2077 okaże się tak dobry, jak Wiedźmin 3.

 

2. Co do feliotonu spikaina, gdzie broni dużych korporacji growych, owszem ceny gier od lat stoją w miejscu, nad poszczególnymi projektami pracuję coraz więcej ludzi, ale redaktor zapomniał o kilku rzeczach. Gramy w coraz mniejszą liczbę gier, bo nie wolno zapominać, że większość odbiorców to ludzie grubo po 30, co nie mają na gry tyle czasu, co kiedyś (wiadomo że takie sprawy, jak praca, rodzina, życie towarzyskie pochłania trochę czasu), dlatego takiego osoby bardzo doceniają fakt, że dany produkt jest wspierany długo po premierze. Coś takiego od dawna praktykuję Blizzard wypuszczając łatki do swoich starszych produkcji, jak choćby Diablo 2, czy Warcraft 3, Ubisoft wspierając nową zawartością Rainbow Six: Siege, czy też tryb online w GTA Online. 

Owszem budżety gier są coraz wyższe, ale nie zapominajmy, że sprzedaż poszczególnych serii też idzie w górę. Pierwsze GTA sprzedało się w granicach około miliona egzemplarzy, piąta odsłona to wynik ponad 80 mln egzemplarzy (gra do tej pory zarobiła ponad 3 miliardy dolarów, wiec budżet wynoszący 265 mln to drobne w porównaniu z zarobkami gry), pierwszy Battlefield, tj odsłona 1942 to 2,5 mln kopii, najnowsza Battlefield 1 to już 23 mln graczy. Owszem jak widać budżety rosną, ale sprzedaż gier jest wyższa niż kiedyś. Najwięksi wydawcy rocznie wyciągają na czysto po odliczeniu kosztów nawet miliard dolarów zysku. 

Spikain wypomina, że gracze oczekują coraz lepszych technologicznie i jakościowych produkcji. Człowieku, a dlaczego ja jako konsument mam nie wymagać! Płace za grę, wiec mam prawo oczekiwać, że jakościowo będzie się dobrze prezentować, a bywa często tak, że nierzadko dostajemy w dniu premiery betę, a nie pełny produkt, który ukaże się za rok w wersji Goty. 

Większość graczy krzywo patrzy na mikrotransakcje nie bez powodu, bo nie dość że zapłaci pełną cenę za grę to takie działania mogą w przyszłości mieć wpływ na balans gry i jej odbiór, co dobitnie pokazały przykłady Battlefrona 2 oraz NFS: Payback.  Ewentualnie mogą zmuszać do grindu, co pokazują sytuacje z For Honor, czy NBA2K18 (chciałem kupić tą odsłonę, ale wieść o tym, co odwalili twórcy gry skutecznie zniechęciła mnie do zakupu), gdzie trzeba pograć naprawdę sporą ilość godzin, aby uzyskać określony efekt. 

Ja rozumiem, że wydawca chce zarobić, ale niech spikain nie gada głupot, że sami sobie ten los zgotowaliśmy. W końcu to wydawcy gier doprowadzili do tego stanu rzeczy. Ktoś powie, przecież nikt nie zmusza robienia przelewów w ramach mikrotransakcji, ale to mi trochę przypomina tłumaczenia handlarzy narkotyków - przecież nikogo nie zmuszamy do zakupu naszego towaru.  Mam nadzieję, że pewne organizacje rządowe i pozarządowe wezmą się za lootboksy, bo rzeczywiście mogą mieć działanie uzależniające.

3. Co do anulowanego Star Wars, wiadomo już, że projekt został zresetowany i przeniesiony do studia EA Motive. W samy Visceral nie działo się za dobrze od jakiegoś czasu, sporo ludzi odeszło z firmy przed jej zamknięciem, wydawca nie zgodził się zatrudniać nikogo nowego, bo jeden pracownik kosztował ich wraz pensją, podatkami i ubezpieczeniem aż 16 tys. dolarów miesięcznie (w Kalifornii, gdzie mieściło się studio, EA nie mogło liczyć na żadne ulgi podatkowe w przeciwieństwie do innych developerów im podległych). Poza tym jeszcze pomagali przy Battlefield Hardline oraz Star Wars Battlefront 2, więc sumując te wszystkie fakty nić dziwnego, że EA dobiło Visceral (jak przyznał były pracownik studia w rzeczywistości wydawca ich produktów okazał łaskę zamykając go, bo atmosfera pracy w nim była niewesoła od dłuższego czasu). A jak jeszcze wspomnimy, że nad grą pracowało 80 osób to ten projekt nie mógł się udać. Nad pierwszym Wiedźminem pracowało więcej osób.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 hours ago, bedik said:

Chciałbym zapytać czy w resident evil 6 można ustawić język polski np napisów w grze, bo po ściągnięciu jest tylko wersja angielska brak napisów. Jak się da jakoś zmienić język to proszę o podpowiedź 

W swojej bibliotce Steam kliknij prawym przyciskiem myszy na nazwie gry, następnie wybierz zakładkę język, a tam z listy wybierz polski.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po po artykułach o zestawach pecetowych, widać ewidentnie, że składaki ze średniej półki poszły do góry.  Ja bym do zestawu ze średniej puli dawałbym już dysk HDD o pojemności co najmniej 2 GB, zwłaszcza jeśli popatrzeć, że produkcje wydane w latach 2015-2017 zajmują minimum czasem 50 GB wolnego miejsca, a to nie wszystko! Trzeba też doliczyć DLC, jak choćby w przypadku serii Battlefield, gdzie dodatki zajmują co najmniej ponad 20 GB oraz aktualizacje - taki GTA V pierwotnie zajmował około 50 GB w dniu premiery, dorzucając aktualizacje ta produkcja pochłania ponad 74 GB miejsca na dysku. 

Dobrze, że do zestawów oznaczonych niebieskim kolorem daliście dyski SSD, na gry mogą być za małe, ale zainstalowanie na nim systemu operacyjnego znaczącą przyśpiesza jego uruchomienie (z kanału quaza wiem, że u niego nowy komp odpalał Windows 10 w 10 sekund).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytać czy w resident evil 6 można ustawić język polski np napisów w grze, bo po ściągnięciu jest tylko wersja angielska brak napisów. Jak się da jakoś zmienić język to proszę o podpowiedź 

Co do języka tak zrobiłem,w  grze meni jest po polsku, ale nie ma napisów w języku polskim jest tylko lektor po angielsku. Chyba że nie da się spolszczyć nic więcej. Jak jest u was macie jakieś napisy? 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już po lekturze całego numeru, a tu na profilu spikaina czytam, że od Nowego Roku zmienia się naczelny CDA, zostanie nim właśnie spikain. Jerzy Poprawa jak zwykle pewnie zostanie zastępcą naczelnego, w końcu szefem CDA był już 3 raz, jeśli dobrze liczę i też musi odetchnąć. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...