Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

ChodzNaGrzyby

Gotowiec, czy skladać sam?

Polecane posty

Nie jestem pewny czy to dobre miejsce na ten temat, ale lepszego miejsca nie znalazłem. Chcę kupić nowy sprzęt, ale zastanawiam się, jaka jest różnica między gotowcem, a składaniu samemu? Kompletnie nie znam się na sprzęcie, więc nawet nie wiem, jakie części miałbym wybrać. I bardzo mnie zastanawia, ile trzeba włożyć hajsu, by kupić dobry pc? Zastanawiałem się nad 3000zł, ale w tym monitor, klawiatura i cała reszta. Myślicie, że za taką cene, kupie sprzęt na którym wszystko będzie płynnie śmigać? Jeśli nie, to ile musiałbym włożyć pieniędzy? Dodam, że na myszkę czy klawiature zamierzam dać grosze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowce podzieliłbym na dwie kategorie:

  • Allegrowe potworki, które nie oferują wiele ponad ładnie wyglądające cyferki, mające skusić kompletnych laików (np. tutaj masz piękny przykład) - yojc swego czasu popełnił ten temat, który ciągle bardzo dobrze opisuje, czego się po nich spodziewać.
  • Nietragiczne zestawy oferowane przez co sensowniejsze sklepy komputerowe (np. klik, klik) - tutaj z doborem podzespołów nie ma już dramatu, ale z reguły da się przyczepić do kilku rzeczy, które mogą wyjść choćby przy próbie późniejszego ulepszenia takiego sprzętu. Jako że cenowo nie wypadają atrakcyjniej od składaka złożonego z tych samych podzespołów, a koszty złożenia zestawu przez sklep są właściwie żadne, to ciężko wskazać ich zalety.