Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Marcin2796

Obniżanie poziomu zabezpieczeń, a wzrost sprzedaży gier

Polecane posty

Cześć wszystkim! 

Jestem studentem i do zaliczenia półrocza potrzebuję napisać pracę badawczą. Jej nazwa to: Wpływ obniżenia poziomu zabezpieczeń oprogramowania komputerowego, z kategorii gier, na sprzedaż tych produktów. 

Ankieta jest całkowicie anonimowa, nie ma nawet pytań o płeć. Niemniej ważne jest dla mnie, by zebrać wasze opinie. 

Nie dajcie się prosić. Oto link do niej: http://www.survio.com/survey/d/D9L9C5Y1U2G4W8Q6V

Z góry dzięki wszystkim respondentom. Macie u mnie piwo jak się spotkamy :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W

Cytuj

W sytuacji, gdy sprzedawca postanowiłby usunąć w swojej grze wszelkiego rodzaju zabezpieczenia przez kopiowaniem, byłbyś bardziej skłonny do:

brakuje mi trzeciej opcji - mam to gdzieś. Obecnie gry dzielę na te, które mi się podobają i na inne. To, czy są zabezpieczone, czy nie nijak nie wpływa na to, czy je kupię czy nie.

I wydaje mi się, że odpowiedź na ostatnie pytanie jest trywialna. Na pewno nie miało chodzić tam o ilość sprzedanych kopii?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

Cytuj

Czy znasz przykład gry komputerowej, której członkami w znacznej części są osoby korzystające z nielegalnych kopii oprogramowania? Jeżeli tak, proszę cię o wymienienie tytułu.

nie ma najmniejszego sensu (w zakresie przeprowadzania badań).

1) Logicznie rzecz biorąc nawet jeśli chodzi o użytkowników/graczy (a nie członków), to pytanie dotyczy w ogóle osób korzystający z nielegalnej kopii oprogramowania. A chyba nie o to chodziło (chociaż z racji uczelni - autorowi chodzi o to, żeby powziąć wiedzę użytkownikom, których gier należy się baczniej przyjrzeć w celu poprawy statystyk)?

2) Znaczna część jest rażącym niedookreśleniem - chodzi o 20%, 40%, 60% użytkowników? Nie mówiąc o tym, że trudno jest powiedzieć, co porównujemy z czym. O sprzedaży części tytułów nie ma żadnych informacji - ew. liczbę ściągnięć trudno porównywać z konkretnymi liczbami. Chociaż z następnego pytania można wnioskować, że chodzi tytuły ze znaczącym komponentem on-line... co by wskazywało, że pytanie pochodzi z czasów dość zamierzchłych, jeśli chodzi o zabezpieczenia modułów sieciowych (sprzed czasów dominacji Steama, Origina i podobnych zabezpieczeń.

+ to co napisał Sevard.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, jeżeli wam się nie podoba, ale to jest to, co wywalczyłem z opiekunką mojej grupy (która swoją drogą - nie ma zielonego pojęcia o informatyce). Mnie też się nie podobają te pytania w formie, w jakiej zostały zaakceptowane. Mogę jedynie was zapewnić, że nie będą one nigdzie publikowane - są one jedynie warunkiem zaliczenia, więc jakkolwiek by nie podobały się wam, nie będziecie musieli żałować odpowiedzi. Chodzi mi tylko i wyłącznie o dobicie do pewnego poziomu. Ilość ponad jakość, rozumiecie? :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

 

Czy rozważałeś zakup tej gry po tym, jak zapoznałeś się z jej nielegalną kopią?
 
NieRozważałem/am taki zakup, ale nie kupiłem/am gryRozważałem/am taki zakup i kupiłam tą grę

Hmm, dlaczego twórca tych pytań uważa, że osoby płci męskiej nie kupiłyby gry?

Cytuj

Czy znasz przykład gry komputerowej, której członkami w znacznej części są...

Że co? Gry z bohaterami posiadającymi jakieś nielegalne kopie oprogramowanie chyba jakieś były, ale nie jestem przekonany czy o to chodzi w tym pytaniu.

Cytuj

Czy mógłbyś uzasadnić wybór dokonany w pytaniu 9 w kilku słowach?

Szkoda tylko, że pytanie nie są ponumerowane :D

 

Dobrze, że to nie jest do pracy licencjackiej/magisterskiej, bo wtedy bym tego na pewno nie wypełnił.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...