Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

KafarPL

Dysk do wymiany czy jeszcze pohula ?

Polecane posty

Jeden program pokazuje status ok, drugi pokazuje nie tak znowu ok.

Wczoraj odpaliłem sobie taki programik od WD który przeskanował dysk i pokazał że wykrył uszkodzone sektory. Klepłem żeby je naprawił ale stwierdził że się nie da (tak od razu, nie że coś mielił i próbował tylko od kopa okienko że się nie da)

Patrząc na te tabelki to chyba jest niby jeden sektor który oczekuje na przeniesienie (liczba sektorów niestabilnych i ilość nienaprawionych sektorów)...ale nie da się go przenieść ? Nie wiem ocb. Liczba relokowanych sektorów - 200/200/140/0

Nie wiem, nie znam się, ktoś mi objaśni to wszystko o co tu biega ?

Daję screena

http://i.imgur.com/r2WMdPh.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Według programów 01/c8 wszystko jest ok

W tym rzecz, że za bardzo nie jest. Wartości nieprzetworzone wykazują 1 błąd zapisu i 33 odczytu, a to zazwyczaj zwiastuje kłopoty z mechaniką i/lub  elektroniką dysku.

 

Postępowanie z kopniętym sektorem - http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html (punkt 3)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, ta metoda wymazuje wszystkie dane z dysku co nie bardzo mi jest na rękę

Zresztą ten program od WD nie chciał naprawić owego sektoru. Wątpię że tym się uda. Poza tym program może być pod windowsa bezpośrednio bo akurat sam system mam na innym dysku więc cokolwiek bym robiłz drugim dyskiem to nie spowoduje to żadnej niestabilności systemu bo tam nie ma niczego wrażliwego - same gry, filmy, dokumenty itp itd

Anyway, jeżeli owe wartości wskazują że nie jest ok to czemu oba programy tego nie zgłaszają ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Anyway, jeżeli owe wartości wskazują że nie jest ok to czemu oba programy tego nie zgłaszają ?