Jump to content
Pzkw VIb

Motoryzacja i rowery

Recommended Posts

Private_Arti=>Mysle ze mechanicy "naprawiajcy" ten samochod to ludzie ktorzy malym kosztem lub za pomoca sciemy chca zarobic(to jest dostrzegalne)....Nie pierwszy i nie ostatni raz sie tacy ludzie zdradzaja.

Filtr powietrza w samochodzie musi byc naprawde w kiepskim stanie zeby powodowac jakies problemy w silniku.Co najwyzej jak juz filtr jest w stanie skandalicznym to ewentualnie zawory moga wymagac wyczyszczenia(specjalne plyny wlewane do benzyny).

Problem ktory opisujesz jest naprawde trudny do zdiagnozowania ze wzgledu na ze z silnikiem moze naprawde wiele dziac podczas jazdy(zwlaszcza na gazie).Ale skoro wymiana filtra podzialala na krotka mete to ja bym obstawial jakis mankament zaworow/wtryskiwaczy(w jednostkach z gazem to popularne usterki)/problem z glowica ...Z innych rzeczy sprawdzilbym skrzynke z bezpiecznikami i uzupelnil ubytki(przepalone jednostki).

Link to comment
Share on other sites

Ok, zobaczę co da się zrobić. Pamiętam też, jak mechanik mówił coś o pływaku, który rzekomo zawiesza się od gazu czy coś.

W necie znalazłem opis usterki podobnej do mojej z tym, że opis dotyczy Opla Astry (ale z tego samego rocznika co moja Vectra):

Przy wolnych obrotach silnik gaśnie - komputer przechodzi po wykryciu błędu do trybu awaryjnego i wyłacza silnik (podczas jazdy na większych obrotach lampka pali się ale silnik nie gaśnie). Po ponownym zapłonie lampka gaśnie ale po chwili znów się zapala - po podpięciu komputera wyskoczył błąd brak sygnału prędkości z licznika do komputera. Uszkodzony był moduł w liczniku prędkości, który przetwarzał prędkość "z obrotów linki" na impulsy elektryczne. Wymiana licznika (można było tylko prędkościomierz) i wszystko ok. Koszt ok. 80zł.

Z opisu problem idealnie pasuje do tego mojego, z tym, że u mnie lampka nie pali się non stop a zapala co jakieś 5 minut. Może to być to samo? Pamiętam jak nawet jeszcze na kursie instruktor mówił mi, że w Oplach często trzeba zerować komputer. Wtedy nie wiedziałem o co mu biega ale teraz już chyba wiem. Jeśli to może być to - zapytam mechanika w tej kwestii. Jak uważasz?

Link to comment
Share on other sites

Simson już w porządku, a "usterka" była banalna...

Ta dysza w gaxniku, która podaje paliwo była prawie wykręcona, latała na boki, cała zlazła z gwintu...Przykręciłem porządnie i od razu zapalił ładnie :). Jak na skuter, całkiem całkiem mi się nim jeździ... Niektóre samochody wyprzedza się nawet z łatwością, zrywny jest bardzo [zębatka 16 założona z przodu, ale wymienię na 17], więc na skrzyżowaniach zawsze pierwszy wyjeżdżam... Jestem zadowolony z swojej maszynki, choć gdybym tak policzył, ile kasy poszło na tego Simaka to...ho ho :P

Link to comment
Share on other sites

Private_Arti=>Ja autorytetem w spraie motoryzacji nie jestem ale moge stwierdzic tyle ze ten mechanik cos kombinuje.....Z tego co sie orientuje to plywak to element gaznika(mialem w granadzie jakis czas temu z nim problem).No chyba ze to element gdzies we skompikowanej budowie silnika spaliowego o ktorej nie mam bladego pojecia :).A jako ze wspomniales o sterowaniu i resetowaniu to raczej na bank jets to samochod na tzw "wtrysku".

Jezeli spytanie mechanika gdy nic nie kosztuje jest dobre ;].Skonsultowal bym sie na twoim miejscu z jakims innym mechanikiem i potwierdzil opinie tego pierwszego...Jezeli chodzi o komputer to moze to stanowi problem i faktycznie trzeba zrestartowac ustawienia komputera....

Link to comment
Share on other sites

@Private_Arti

;Jaki silnik masz w tej Vectrze?

Masz w niej system check control?

Jeżeli masz to zczytaj błędy i stanie się jasność;)

Możesz też sprawdzić kable zapłonowe i świece i katalizator (w mojej calibrze był zapchany i to powodowalo, że check się zapalał...)

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj miałem zaszczyt gościć na Shell Ferrari Show na Torze Poznan :)

Pogoda dopisała chociaż mogło być cieplej... Było mnóstwo Ferrari:

- F430 - 360 Modena - 360 CS (wersja torowa) - Mondial T (bryka Magnum)

No i Ferrari F40 :!: :P Zobaczyłem na żywo moje najukochańsze i najbardziej wymarzone auto :D Każde z tych aut dzielnie jeździło po poznańskim torze...

Do tego cała masa rasowanych Audic ( 700 KM RS6 ,Audi S8 V10); BMW M5 i M3, Porschawki ;Mercedesy (w tym te od Brabusa) i wiel wiel innych świetnych aut które w świetle Ferrarek są niczym...

Całą imperezę uświetnił nie kto inny ,a sam Michael Schumacher :!: :) Brykał z polskimi gwiazdami w Ferrari F430...

Ale najlepszą rzeczą było to:

http://www.youtube.com/watch?v=Ytw37HTVQGs

Dźwięk bolidu F1 jest wręcz fenomenalny i trudno go opisać... :D Poezja...

I to wszystko dzisiaj widziałem na własne oczy i co by nie mówić jestem zachwycony :D To był jeden z moich lepszych dni w życiu...

Ps. Ten dźwięk będzie mi się długo śnił po nocach...

Link to comment
Share on other sites

jeśli przód to już bym nie demontował całkowicie, a przeniósł się właśnie na jakieś tarczówki jeśli masz mocowanie, myślę że jakieś najniższe Shimanowskie tarczówki mechaniczne z możliwie najmniejszą tarczą by ci wystarczyły.

Zmierzałem właśnie do rozwiązania tego problemu za pomocą wspomnianych przez Ciebie tarczówek Shimano, ale postanowiłem przedtem wstąpić do serwisu Crossa, aby się upewnić, czy to się da zrobić, no i aby zakupić potrzebne części. I co? Chłopaki rzucili się na mój rowerek z kluczami w rękach i praktycznie przemocą nakazali przyjść po niego za tydzień. Nie protestowałem. ;]

W piątek odebrałem jednoślada i chodzi chłopak jak marzenie. Przede wszystkim udało się wyprostować pivotki, więc automatycznie problem kombinowania z tarczówkami odpadł. Teraz hamuję solidnymi v-breakami Shimano, a klasy tego sprzętu przybliżać chyba nie trzeba, prawda? Ponadto wymieniłem peedały (aluminiowe of koz), wyregulowałem przerzutki i wycentrowałem koła, przy okazji zmieniając łyse kapcie na solidne i pachnące nowością opony z pięknym bieżnikiem. Do tego nowa kierownica z rogami i wygodniejszą okładziną, dźwignie hamulców oraz linki. Troszkę to kosztowało, ale możecie mi wierzyć - na tak wyszykowanym sprzęcie śmiga się naprawdę przyjemnie! Zwłaszcza po tak ciekawych okolicach, jakie oferuje Tomaszów.

W każdym razie: ROWER - POWER! I miłego peedałowania (z pozdrowieniami dla cenzury) życzę! :D

Link to comment
Share on other sites

$pioch i inni -> sorka za zwłokę w odpowiedzi. Co do dokładnej wersji silnika – napiszę jak zajrzę pod maskę ;) Ostatnio doszły nowe niepokojące objawy -> po zapaleniu silnika na gazie silnik gaśnie od razu jeśli nie zacznę zwiększać obrotów, choć i to nie zawsze skutkuje. Na benzynie zapala się bez problemów. Następnie w czasie jazdy gdy przełączę na gaz z powrotem, jeździ się niby w porządku ale przy próbie ruszenia np. po zmianie świateł samochód zaczyna tracić moc i w końcu zgaśnie, jeśli nie przełączę go na benzynę. No cholery idzie dostać. Czekam już tylko, na wizytę w serwisie ;(

I druga sprawa: zadzwoniła do mnie tydzień temu taka miła pani i zaprosiła do testowania nowego Fiata Bravo. Czy ktoś uczestniczył w takim testowaniu? Wie jak to wygląda dokładnie? Wyjeżdżam na miasto sam, z kimś czy tylko jeżdżę po placyku itp.?

Link to comment
Share on other sites

Private_Arti=>

Właśnie sam zdiagnozowałeś przyczynę problemu. Instalacja gazowa.

A co do fiata to byłem tydzień temu w salonie na dniach otwartych. Jakiś tam konkursik, do wygrania Bravo a jakże. Z mojego kuponiku, który znalazłem w gazecie wynikało, że zostałem zaproszony na jazdę testową. Skoro tak to pozostało już tylko skorzystać. Pan przedstawił dwa samochody do wyboru. Jeden z silnikiem benzynowym 1.4 drugi z dislem 1.9. Chwila zastanowienia i wybieram benzynę. Na co dzień jeżdżę civiciem właśnie 1.4, więc będzie jakieś porównanie. Wsiadamy do samochodu, ustawiam sobie fotel, pan z salonu pokazuje jeszcze regulację kierownicy "w dwóch płaszczyznach" oczywiście ;) Kiedy wszystko gotowe ruszam i jadę sobie na krótką przejażdżkę (niestety trochę zbyt krótką). Samochód nóweczka sztuka. Trzydzieści kilometrów przebiegu. A jak wrażenia z jazdy? Nie ma chyba fiata, który byłby dobrze wyczuwalny przez kierowcę. Normalnie czasy kursowo- egzaminowe mi się przypomniały. Muśnięcie o hamulec i od razu się zatrzymuje, ledwo położę nogę na gazie a samochód sobie rusza. I żeby była jasność, przyspieszenie przy tym ruszaniu, choć dobre pozostawia trochę do życzenia. Biegi wchodzą bardzo lekko, praktycznie nie czuć jak jakiś włączymy. A to w zestawieniu z bardzo precyzyjną 6-cio biegową skrzynią należy zaliczyć na plus. Szkoda, że nie było jak wrzucić szóstki i trochę bardziej go rozpędzić.

Ogólnie to niestety tak jak napisałem trochę wcześniej. Samochód bardzo delikatny i czuły. Jak dla mnie za bardzo. Jadąc hondą czuje się pod nogą i w rękach co się prowadzi. W fiacie niestety nie. Ja przynajmniej mam takie do tej marki odczucia. Pozostało wrażenie (tak troszeczkę), że samochód jedzie sobie a kierowca jest tylko dodatkiem :)

Także Private_Arti. Potestuj tego fiata i opisz swoje wrażenia.

PS. Ja jednak zostaję przy Hondzie :D

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Arnoldo za szczegóły :D Mam tylko jeszcze jedno pytanko – czy to jest jazda po mieście czy po jakimś placu? Choć skoro wspominasz o czasach egzaminowania to chyba na placu :P Mam nadzieję, że nie będę się tak denerwował jak na swoim egzaminie ;) I czy z kimś jeździmy? Kurcze, jak zobaczą jak pięknie ruszam to się przestraszą (w Oplu nieraz dodaję tyle gazu aby nie zgasł, że ruszam z piskiem) ;)

Link to comment
Share on other sites

Kurcze nie no coś ty :lol: To już by było przegięcie. Jazda testowa to ma sprawiać przyjemność a nie stresować potencjalnego klienta danej marki. A czy na placu potestujesz wystarczająco samochód? Odpowiedź jest jasna. Oczywiście, że nie. To taka przejażdżka po mieście na luzie. Oczywiście nie tym luzie ;) Normalnie sobie jedziesz a koleś siedzi obok ciebie i od czasu do czasu wtrąci coś o funkcjach auta. I powie gdzie skręcić (mają jakieś tam swoje trasy ustalone, bo następni klienci czekają) :)

Nic na pewno nie będą komentować twojej jazdy. To nie należy do ich obowiązków. Te samochody są przeznaczone do katowania przez różnych klientów i taka to kolej rzeczy. Ja pocisnąłem coś koło 100 i koleś nawet okiem nie mrugnął. Jazda ma powodować zadowolenie potencjalnego klienta a nie maksymalne go zestresowanie. Także wsiadaj, jedź i testuj.

Może diselek i napisz jak wyskoprężny silnik się sprawuje?

Link to comment
Share on other sites

Niestety pech to pech. Rozchorowałem się i nie mogłem uczestniczyć w testowaniu Fiata :cry: Zostawiłem informacje z prośbą o inny termin ale wątpię by się odezwali. Jak coś dam znać. A co do mego Opla -> jutro mam się udać (jak zdrowie pozwoli) do mechanika więc napiszę co ustalił.

Link to comment
Share on other sites

Mogłby mi ktoś pomóc szukam jakiegos duala wmiare dobrego nie jakiegos z marketu do 1500 zł no w porywach do 1600 .. Czekam na wszelkie propozycje :)) Z góry Thx

>>>Te forum to nie jest autogiełda.Na allegro poszukaj

Link to comment
Share on other sites

Ja ze swojej strony moge sie poszczycic tym iz bylem na ostatnim zlocie BMW w Toruniu.Pomimo faktu ze atmosfera calego "zlotu" byla taka sobie - zrobiona na "odwal sie"- bylo kilka ladnych samochodow do obejrzenia (a nie jestem czlowiekiem ktory szaleje za samochodami marki BMW).

Glównym punktem programu byla prezentacja nowego BMW X5 oraz przerobonego BMW o mocy 1200KM.Co do X5 to o pewnej godzinie wyjechala pojezdzial po mini torze pokazala "Wielekie mozliwosci terenowe'(no w sumie fiat 126p mial podobne bo bez problemowo by przejechal po tych samych gorkach co ta X5 - tka)i pojechalo dalej.

Jezeli chodzi o "TURBO" 1200 konne BMW to starsznie dlugo sie czekalo aby je odslonili.Jak je juz "odpalili" to brzmailo jak zwykle BMW z zminiona koncowka wydechu ....Troche rozczarowalo...Po driftowal kierowca nim troche i sie skonczylo(wszyscy na okolo wybli w kurzu z opon i piachu).Ten element zlotu byl bez rewelacji.No moze poza otrzepywaniem sie z resztek spalonej opony :P.

Ale jednak oplacalo sie wydac te 7 zlotych na wstep aby zobaczyc nie BMW ale ...Corvette Z06 (szczegonie wydech w kszalecie loga Chevy),stare Porsche 911 turbo, oraz bardzo stare odrestaurowane Maserati z pieknym 8 rzedwoym cylindrowym silnikiem o niesamowitym brzmieniu.Generalnie dla tych paru samochdow warto bylo pojechac i wydac te pare zlotych...Ale przy takiej organizacji nastepne wyjazdy chyba sobie podaruje.

Link to comment
Share on other sites

Odebrałem wczoraj Opelka z warsztatu – łączna kwota za naprawy wyniosła 450 zł. ;/ Wycentrowano koło kierownicy, przednią oś, wymieniono nadkole z przodu oraz jakieś uszczelki i drążki (w sumie 24 czynności - 3 mechaników i 3 h pracy). Poprosiłem aby podpiąć go też pod komputer (140 zł jednorazowe podpięcie), ale o dziwo ten nie wykazał żadnych błędów (nie wykryto błędów - podłączenie miałem gratis - uff)). Opowiedziałem o tych problemach z gaśnięciem i jedynie dowiedziałem się, że Ople szczególnie te tak mają przy instalacjach i jedyne rozwiązanie to przyzwyczaić się do tego ;/ Cieszę się, że chociaż na benzynie można jeździć normalnie… ale jak widzicie problem gazu nadal otwarty ;/

I inna kwestia: jakie jest wasze zdanie na temat kasety, którą można wykorzystać jako przejściówkę do odtwarzania w radiu samochodowym ulubionej muzyki? Chodzi mi dokładnie o taki produkt -> Kaseta

Koszta takiego produktu są małe (mogę to w sumie sam zrobić ale nie opłaca się) więc jestem zainteresowany a na radio z CD nie chcę się przerzucać (posiadam fabryczne radio Blaupunkt). A i jeszcze jedno - obecnie odtwarzana kaseta jest dość mocno zniekształcana - w jaki sposób mogę to poprawić? Czy przetarcie głowicy np. spirytusem coś da? I czy jeśli podłączę opisywane wyżej urządzenie to dźwięki z MP3 też będą tak zniekształcane?

Link to comment
Share on other sites

Ale fajnie mi się przytrafiło :) Idąc do szkoły napotkałem ostatnio:

- Toyota Supra Twin Turbo 8) Czarniutka i wspaniale "przygazowała" na skrzyżowaniu :)

- Mercedes SL-55 AMG Dźwięk V8 z kompresorem jest wyśmienity...

- hehe Aston Martin DB9 :D V12 = P O E Z J A

Najgorszą rzeczą jest to ,iż za kierownicą siedzieli w tych wozach

a) Kasiaste Świnki

B) Blondi jadąca na zakupy/solarium :?

Czemu żaden fajny facet nie może mieć fajnego wozu?! :)

Jeszcze dziś jadę na Tor Poznań. Odbędą się wyścigi Formuły E2000, Kia Picanto Cup i wyścig z udziałem między innymi Ferrari 360 i Porsche GT3. Zapowiada się ciekawa uczta dla oczu i uszu:D

Link to comment
Share on other sites

Najgorszą rzeczą jest to ,iż za kierownicą siedzieli w tych wozach

a) Kasiaste Świnki

B) Blondi jadąca na zakupy/solarium :?

Czemu żaden fajny facet nie może mieć fajnego wozu?! :)

To ostatnio niestety standard na naszych drogach. Jeszcze żeby te dziewczynki umiały jeździć i chodzi mi tu głównie o BEZPIECZNĄ jazdę. Zawsze nurtowało mnie pytanie jakim cudem tak młoda d...dziewczyna ma taki czy inny wózek. Ale odpowiedź jest bardzo prosta moi panowie :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ufff i po dniu pełnym wrażeń :D

Na Torze Poznań zostały zorganizowane eliminacje do MP.

Do obejrzenia były: Formuły E2000, Kia Piacanto Cup i wyścig klasy GT.

Formułki były strzałem w dziesiątkę! Na prawdę oglądanie jak zasuwały po torze dostarczało mnóstwo satysfakcji :) Do tego dźwięki jakie wydawały poszczególne bolidy przyprawiał o dreszcze...

Kia pomimo ,że jej auta są niezbyt szybkie to byłem świadkiem zaciekłej rywalizacji która w dodatku była bardzo widowiskowa(wypadek - jedna Kia przejechała na 2 kołach po masce drugiej Kii :D ) Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony.

No i danie główne. Klasa GT - w której startowały także rasowane Cieniasy :P

Do podziwiania mieliśmy 2 torowe Poschawki które wspaniale brzmiały (ten 6 cylindrowy bokser jest całkiem niezły), rasowane Renault Clio - wspaniale chodziły i hałasowały , torowe Seaty Leon - bardzo dobrze sobie radziły w wyścigu, Mercedes CLK GTR DTM :!: 8) Fantastyczny! , no i moje ukochane Ferrarki :D Torowe wersje 355 i 360 CS.

360 CS zdobyła moje serce... :) Dźwięk jaki ona wydaje jest BOSKI!

Ach ;) Odkładam od dzisiaj na 360 CS...

Link to comment
Share on other sites

Byłem razem z Adie13 xD Faktycznie na torze było bosko. Dwie rundy wyścigów formuły E2000 podobały się wszystkim zgromadzonym. Na parkingu też znaleźliśmy sporo fajnych autek. Samych porsche było z 10. KIA cup nie były jakieś specjalnie ciekawe do czasu tego wypadku. Podobało mi sie kiedy koleś wyskoczył z tego auta co przejechało po całym boku tego drugiego z wrzaskiem "k***a jak ty jeźdźisz" :D:D:D:D naprawdę było warto przyjść i popatrzeć. Tutaj dodaje jeden filmik z toru który zrobiłem. Rozdzielczosć 640x480 wiec coś tam zobaczycie. Zrobiłem sporo innych i lepszych ale troszke dużo ważą. http://rapidshare.com/files/32321606/Wideo004.3gp.html

To miłego oglądania.

Teraz trochę poczekamy aż zobaczymy coś ciekawego na torze z samochodów.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...