fryz Napisano Sierpień 19, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 19, 2016 Witam, pojawił się u mnie problem z kartą graficzną w laptopie Lenovo Y50-70 (karta zintegrowana to Intel HD Graphics 4600, dedykowana Geforce GT960M). Problem zaczął występować wczoraj, po instalacji uaktualnienia do systemu Windows 10, kiedy odpaliłem CS:GO. Zamiast zwyczajowych ~120 fps-ów miałem 30, widoczne było też pływanie celownika - zarówno w menu jak i samej grze. Sprawdziłem informacje o systemie Steam, tam okazało się, że Steam widzi tylko kartę zintegrowaną. Próbowałem aktualizacji sterowników przez menedżera urządzeń, zmiany ustawień priorytetu kart w panelu Nvidii oraz przywrócenia poprzedniej aktualizacji w panelu Windows. Nic nie pomogło, ostatecznie znalazłem sterowniki do obu kart na stronie Lenovo i po ich instalacji Steam zaczął poprawnie rozpoznować karty i już w informacjach o systemie pokazuje dedykowaną. Tyle, że niewiele to pomogło, bo w samej grze zamiast 30 fps-ów mam 60 i to w zasadzie niezależnie od tego, jakie ustawienie zastosowałem. Wygląda to trochę jakby były zablokowane na konkretnym poziomie, ale nic takiego nie ma miejsca. Jak jest w innych grach to raczej ciężko stwierdzić, bo CS to w zasadzie jedyna gra, w jakiej zwracałem uwagę na fps-y - poza tym na PC grywam głównie w strategie, a ani w Europie Universalis ani w Civilization V spadku wydajności nie widzę. Zrobiłem sobie test programem GFXBench 3.0, a potem porównałem z wynikami dla mojej karty podanymi na stronie tego programu (link) i nie odbiegają od normy poza testami Render Quality i Render Quality - HP - dla obu na stronie podane są wyniki 4541 jednostek, a mój wynik to około 3100. Co prawda nie wiem, co dokładnie mierzy ten test, czy w ogóle jest miarodajny i jakie to może mieć przełożenie. Laptopa używam od stycznia i wcześniej tego typu problemów nie uświadczyłem. No i pytanie, co zrobić? Nie wiem, czy to co się dzieje to problemy z grą, oprogramowaniem karty czy może po prostu karta w jakiś sposób jest fizycznie uszkodzona i trzeba się wybrać do sklepu z reklamacją. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, sugestie czy doświadczenie to z góry bardzo dziękuję za pomoc. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iSoyer Napisano Sierpień 19, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 19, 2016 Spróbuj po wejściu do gry wcisnąć kombinację ALT+TAB i przejśc na pulpit po czym wróć do gry, problem mam taki jak ty i to jest moje rozwiązanie problemu. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fryz Napisano Sierpień 19, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 19, 2016 Nic z tego niestety. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlexisPL Napisano Sierpień 20, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 20, 2016 Hmm zacznijmy od prostych rzeczy - może masz Vsync włączony? Jak nie pomoże to spróbuj w konsoli CS'a wpisać fps_max 200 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fryz Napisano Sierpień 20, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 20, 2016 Sprawę mniej więcej ogarnąłem - okazuje się, że jednak winny jest update do Windowsa - pomógł mi film z tego linku. Co prawda teraz z kolei w CS-ie momentami wystepuje lekki spadek płynności i generalnie wydaje mi się, że wydajność komputera nieco siadła, ale może to tylko autosugestia. Tak czy inaczej dzięki za pomoc panowie. Przed zamknięciem tematu mam tylko jeszcze jedną prośbę, gdyby ktoś mógł mi uświadomić co mierzy ten test z cytowanego poniżej fragmentu, bo wciąż się zastanawiam, czy mimo wszystko z kartą może być coś nie tak. Cytat Zrobiłem sobie test programem GFXBench 3.0, a potem porównałem z wynikami dla mojej karty podanymi na stronie tego programu (link) i nie odbiegają od normy poza testami Render Quality i Render Quality - HP - dla obu na stronie podane są wyniki 4541 jednostek, a mój wynik to około 3100. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...