Jump to content

6600k + z170

Kakerlakes

Recommended Posts

Ogólnie to pod Skylake lepiej jednak wziąć pamięci DDR4, więc proponuję zmienić RAM. A płyty takiej na pewno bym nie brał, jak już bierzesz 6600k z myślą o podkręcaniu (bo masz zamiar podkręcać, jak rozumiem?), to wypada zainwestować w jakieś porządne mobo.

Komputer używany jest przeważnie do gier, renderingu oraz do np nagrywania z wykorzystaniem OBS i niekiedy przy nagrywaniu brakuje mu tego OC przez co gry nei są wstanie często utrzymać 60 fps, ale zważywszy, że nie znam się na sprzęcie być może moje przemyślenia są mylne i procesor z OC niewiele zmieni w tym temacie.

Procesor: Intel Xeon e3 1231v3 3.4Ghz

Płyta: MSI B85-G43

RAM: 2x4gb ddr3 1600mhz cl8

GPU: Asus gtx 970 Strix

Zasilacz: CoolerMaster G550m 550W bronze+

Dysk SSD: Samsung 850evo 250gb

Dysk HDD: WD Blue 1TB

Chłodzenie na procka: SilentiumPC Fortis 2

Obudowa: Zalman z3 plus

Monitory 2x 1080p 60Hz

Gry obecnie:

Rise of the Tomb Rider, AC Syndicate,GTA V, WIedźmin 3 oraz Cs, LoL ale tu bez znaczenia chociaż w Csie nagrywanie obsem przy 1080p60 jest juz niemożliwe nie wspominając o mocniejszych grach w których nagrywanie 720p60 juz jest cieżkie.

Próbowałem również wykorzystać np Mirillis Action lecz w jego przypadku podczas nagrywania 1080p60 filmy są przyspieszone np w AC Syndicate.

Dlatego moja chęć wymiany procesora na taki z możliwością OC który mam nadzieję, że poprawi komfort gry również gdy nie będe używał żadnych dodatkowych programów podczas gry.

To chyba dobry moment, żeby wypowiedział się ktoś, kto jest choćby trochę obeznany w temacie programów nagrywających, bo sam nie mam pojęcia, czy w tym przypadku bardziej przyda się wyższa wydajność pojedynczego wątku (i7-6700K, czy może odrzucony wcześniej i5-6600K), czy więcej rdzeni (i7-5820K).

Tak jeszcze zapytam - tych przyspieszonych filmów nagranych Mirillis Action nie da się jakoś spowolnić?

I ShadowPlay odpada?