Jump to content
gu2ma

"unity" - Robimy platformówkę

Recommended Posts

@pejter znajdziesz jutro czas? Pogadalibyśmy przez wideo konferencję skype. 

 

@BigRedChick

Skrypt Bullet:

 

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Bullet : MonoBehaviour
{
    public float m_Speed = 10;
    public float m_LifeTime = 5;
    private Rigidbody2D m_Rigidbody;

    void Start()
    {
        m_Rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>() as Rigidbody2D;
        m_Rigidbody.velocity = new Vector2(m_Speed * transform.right.x, 0);

        Destroy(gameObject, m_LifeTime);
    }

    void OnCollisionEnter2D(Collision2D coll)
    {
        Destroy(gameObject);
    }

 

 

-------------------------------------------------------------------

Skrypt Weapon

 

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Weapon:MonoBehaviour {
    public GameObject m_Bullet;
    public Transform m_BulletSpawnPoint;
    public int m_MagazineCapacity = 10;
    public int m_MaxAmmo = 30;

    private int m_CurrentAmmoAmount;
    private int m_CurrentMagazineAmount;

    // Use this for initialization
    void Start() {
        m_CurrentMagazineAmount = m_MagazineCapacity;
        m_CurrentAmmoAmount = m_MaxAmmo;

    }

    // Update is called once per frame
    void Update() {
        if (Input.GetButtonDown("Reload"))
        {
            int bulletsToAdd =
                m_MagazineCapacity - m_CurrentMagazineAmount;

            if (m_CurrentAmmoAmount < bulletsToAdd)
            {
                bulletsToAdd = m_CurrentAmmoAmount;
            }
            m_CurrentAmmoAmount-= bulletsToAdd;
            m_CurrentMagazineAmount += bulletsToAdd;
        }
        if (Input.GetButtonDown("Fire1") && m_CurrentMagazineAmount > 0){
            Instantiate(m_Bullet, m_BulletSpawnPoint.position,
                m_BulletSpawnPoint.rotation);
            m_CurrentMagazineAmount--;

        }

    } 
    public void AddBulets(int amount)
    {
        m_CurrentAmmoAmount =
            Mathf.Clamp(m_CurrentAmmoAmount + amount, 0,
            m_MaxAmmo);
    }
        
}

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gu2ma - Dziś (niedziela) mam czas od ok. 19. od poniedziałku w zasadzie od rana do ok. 21. Zależy kiedy będę przy komputerze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pejter wstępnie umawiamy się na następną niedzielę? Wtedy będę mógł na spokojnie zerknąć na Twoją pracę. Niestety nie jestem programistą z wykształcenia, o Unity mam pojęcie wyłącznie dzięki magazynowi CD-Action. Ciężko jest mi coś zasugerować po Twoim opisie problemu. 

 

edit: Jeżeli nie odezwę się w sobotę to proszę wyślij mi przypomnienie w wiadomości prywatnej, dobrze? 

Spróbuj jeszcze raz zapoznać się z pierwszą ramką z numeru magazynu (252), w której jest mowa o warstwach. Może przeoczyłeś pewien drobny szczegół. Przeczytaj sobie jeszcze raz dokładnie proces tworzenia skryptu Camera Follow(ten sam numer czasopisma) i przypinania do niego bohatera. W tym celu najlepiej załóż nowy projekt, abyś miał wszystko poukładane.  

 

edit2: Problem użytkownika @pejter został rozwiązany 

Edited by gu2ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

zauważyłem, że jeśli mamy platformę tuż po lewej albo po prawej od gracza to po przytrzymaniu spacji  może nas wystrzelić do góry tak jakby nie było blokady kilkukrotnego skoku.  Znacie może jakiś inny sposób aby poprawić tamta blokadę skoku aby to nie wychodziło w ten sposób jak to opisałem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza część kursu nie wyjaśnia nam dokładnie zasad grawitacji. W obecnej fazie musimy do tego przywyknąć i starać się wykonywać skok tylko w sytuacjach wymagających tego od nas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gu2ma dzięki za pomoc z waypoint'ami :icon_biggrin:. Mam jeszcze jeden problem teraz dotyczący przenoszenia na kolejny  level. Zrobiłem wszystko co było napisane w poradniku, ale po dotarciu do "exit" to pokazuje mi Level_2 bez Playera. Pomożesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem na drugiej części kursu i mam pytanie. Czemu wysokość skoku jest zależna od tego Box Collidera umieszczanego pod postacia, którego celem jest wykrywanie czy pod postacia się coś znajduje i można było skoczyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć, 

lepiej później niż wcale:)

zaczynam kurs, siedzę z 3 numerami CdAction i ogarniam i ogarnąć nie mogę... taki error mam. laik jestem absolutny, domyślam się ze jest niezdefiniowana funkcja gameobject przez program(?). Czy Nieumarli kursu Unity powstaną by mi pomóc?

Bez tytułu.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DataOchi  wybacz, że dopiero teraz odpisuję, ale nie spodziewałem się, że ktoś jeszcze zainteresuje się kursem. Szkoda, że nie wysłałeś mi prywatnej wiadomości :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś jeszcze zrobił coś przełomowego? Chyba ucichło... muszę zacząć. Zabieram skany kursu na Wyspy i tak nie mam co robić. Trzymajcie kciuki za mój słomiany zapał :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...