Jump to content
gu2ma

"unity" - Robimy platformówkę

Recommended Posts

@pejter znajdziesz jutro czas? Pogadalibyśmy przez wideo konferencję skype. 

 

@BigRedChick

Skrypt Bullet:

 

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Bullet : MonoBehaviour
{
    public float m_Speed = 10;
    public float m_LifeTime = 5;
    private Rigidbody2D m_Rigidbody;

    void Start()
    {
        m_Rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>() as Rigidbody2D;
        m_Rigidbody.velocity = new Vector2(m_Speed * transform.right.x, 0);

        Destroy(gameObject, m_LifeTime);
    }

    void OnCollisionEnter2D(Collision2D coll)
    {
        Destroy(gameObject);
    }

 

 

-------------------------------------------------------------------

Skrypt Weapon

 

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Weapon:MonoBehaviour {
    public GameObject m_Bullet;
    public Transform m_BulletSpawnPoint;
    public int m_MagazineCapacity = 10;
    public int m_MaxAmmo = 30;

    private int m_CurrentAmmoAmount;
    private int m_CurrentMagazineAmount;

    // Use this for initialization
    void Start() {
        m_CurrentMagazineAmount = m_MagazineCapacity;
        m_CurrentAmmoAmount = m_MaxAmmo;

    }

    // Update is called once per frame
    void Update() {
        if (Input.GetButtonDown("Reload"))
        {
            int bulletsToAdd =
                m_MagazineCapacity - m_CurrentMagazineAmount;

            if (m_CurrentAmmoAmount < bulletsToAdd)
            {
                bulletsToAdd = m_CurrentAmmoAmount;
            }
            m_CurrentAmmoAmount-= bulletsToAdd;
            m_CurrentMagazineAmount += bulletsToAdd;
        }
        if (Input.GetButtonDown("Fire1") && m_CurrentMagazineAmount > 0){
            Instantiate(m_Bullet, m_BulletSpawnPoint.position,
                m_BulletSpawnPoint.rotation);
            m_CurrentMagazineAmount--;

        }

    } 
    public void AddBulets(int amount)
    {
        m_CurrentAmmoAmount =
            Mathf.Clamp(m_CurrentAmmoAmount + amount, 0,
            m_MaxAmmo);
    }
        
}

Link to comment
Share on other sites

@pejter wstępnie umawiamy się na następną niedzielę? Wtedy będę mógł na spokojnie zerknąć na Twoją pracę. Niestety nie jestem programistą z wykształcenia, o Unity mam pojęcie wyłącznie dzięki magazynowi CD-Action. Ciężko jest mi coś zasugerować po Twoim opisie problemu. 

 

edit: Jeżeli nie odezwę się w sobotę to proszę wyślij mi przypomnienie w wiadomości prywatnej, dobrze? 

Spróbuj jeszcze raz zapoznać się z pierwszą ramką z numeru magazynu (252), w której jest mowa o warstwach. Może przeoczyłeś pewien drobny szczegół. Przeczytaj sobie jeszcze raz dokładnie proces tworzenia skryptu Camera Follow(ten sam numer czasopisma) i przypinania do niego bohatera. W tym celu najlepiej załóż nowy projekt, abyś miał wszystko poukładane.  

 

edit2: Problem użytkownika @pejter został rozwiązany 

Edited by gu2ma
Link to comment
Share on other sites

zauważyłem, że jeśli mamy platformę tuż po lewej albo po prawej od gracza to po przytrzymaniu spacji  może nas wystrzelić do góry tak jakby nie było blokady kilkukrotnego skoku.  Znacie może jakiś inny sposób aby poprawić tamta blokadę skoku aby to nie wychodziło w ten sposób jak to opisałem ?

Link to comment
Share on other sites

Pierwsza część kursu nie wyjaśnia nam dokładnie zasad grawitacji. W obecnej fazie musimy do tego przywyknąć i starać się wykonywać skok tylko w sytuacjach wymagających tego od nas. 

Link to comment
Share on other sites

cześć, 

lepiej później niż wcale:)

zaczynam kurs, siedzę z 3 numerami CdAction i ogarniam i ogarnąć nie mogę... taki error mam. laik jestem absolutny, domyślam się ze jest niezdefiniowana funkcja gameobject przez program(?). Czy Nieumarli kursu Unity powstaną by mi pomóc?

Bez tytułu.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...