gu2ma Posted June 4, 2016 Author Report Share Posted June 4, 2016 @pejter znajdziesz jutro czas? Pogadalibyśmy przez wideo konferencję skype. @BigRedChick Skrypt Bullet: using UnityEngine; using System.Collections; public class Bullet : MonoBehaviour { public float m_Speed = 10; public float m_LifeTime = 5; private Rigidbody2D m_Rigidbody; void Start() { m_Rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>() as Rigidbody2D; m_Rigidbody.velocity = new Vector2(m_Speed * transform.right.x, 0); Destroy(gameObject, m_LifeTime); } void OnCollisionEnter2D(Collision2D coll) { Destroy(gameObject); } ------------------------------------------------------------------- Skrypt Weapon: using UnityEngine; using System.Collections; public class Weapon:MonoBehaviour { public GameObject m_Bullet; public Transform m_BulletSpawnPoint; public int m_MagazineCapacity = 10; public int m_MaxAmmo = 30; private int m_CurrentAmmoAmount; private int m_CurrentMagazineAmount; // Use this for initialization void Start() { m_CurrentMagazineAmount = m_MagazineCapacity; m_CurrentAmmoAmount = m_MaxAmmo; } // Update is called once per frame void Update() { if (Input.GetButtonDown("Reload")) { int bulletsToAdd = m_MagazineCapacity - m_CurrentMagazineAmount; if (m_CurrentAmmoAmount < bulletsToAdd) { bulletsToAdd = m_CurrentAmmoAmount; } m_CurrentAmmoAmount-= bulletsToAdd; m_CurrentMagazineAmount += bulletsToAdd; } if (Input.GetButtonDown("Fire1") && m_CurrentMagazineAmount > 0){ Instantiate(m_Bullet, m_BulletSpawnPoint.position, m_BulletSpawnPoint.rotation); m_CurrentMagazineAmount--; } } public void AddBulets(int amount) { m_CurrentAmmoAmount = Mathf.Clamp(m_CurrentAmmoAmount + amount, 0, m_MaxAmmo); } } Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pejter Posted June 5, 2016 Report Share Posted June 5, 2016 @gu2ma - Dziś (niedziela) mam czas od ok. 19. od poniedziałku w zasadzie od rana do ok. 21. Zależy kiedy będę przy komputerze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gu2ma Posted June 6, 2016 Author Report Share Posted June 6, 2016 (edited) @pejter wstępnie umawiamy się na następną niedzielę? Wtedy będę mógł na spokojnie zerknąć na Twoją pracę. Niestety nie jestem programistą z wykształcenia, o Unity mam pojęcie wyłącznie dzięki magazynowi CD-Action. Ciężko jest mi coś zasugerować po Twoim opisie problemu. edit: Jeżeli nie odezwę się w sobotę to proszę wyślij mi przypomnienie w wiadomości prywatnej, dobrze? Spróbuj jeszcze raz zapoznać się z pierwszą ramką z numeru magazynu (252), w której jest mowa o warstwach. Może przeoczyłeś pewien drobny szczegół. Przeczytaj sobie jeszcze raz dokładnie proces tworzenia skryptu Camera Follow(ten sam numer czasopisma) i przypinania do niego bohatera. W tym celu najlepiej załóż nowy projekt, abyś miał wszystko poukładane. edit2: Problem użytkownika @pejter został rozwiązany Edited June 12, 2016 by gu2ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biedronkowyzelek Posted June 20, 2016 Report Share Posted June 20, 2016 zauważyłem, że jeśli mamy platformę tuż po lewej albo po prawej od gracza to po przytrzymaniu spacji może nas wystrzelić do góry tak jakby nie było blokady kilkukrotnego skoku. Znacie może jakiś inny sposób aby poprawić tamta blokadę skoku aby to nie wychodziło w ten sposób jak to opisałem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gu2ma Posted June 20, 2016 Author Report Share Posted June 20, 2016 Pierwsza część kursu nie wyjaśnia nam dokładnie zasad grawitacji. W obecnej fazie musimy do tego przywyknąć i starać się wykonywać skok tylko w sytuacjach wymagających tego od nas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThePolishAssasin Posted July 3, 2016 Report Share Posted July 3, 2016 Ktoś mi pomoże? Kiedy ustawiam waypointy i odpalam grę to idzie do pierwszego punktu a potem zaczyna się trząść. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gu2ma Posted July 4, 2016 Author Report Share Posted July 4, 2016 @ThePolishAssasin po prawo w "Inspector" >>> Transform pozycja "Z" musi mieć wartość "0". Mowa oczywiście o WayPoint-cie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubowski Posted July 6, 2016 Report Share Posted July 6, 2016 Mam pytanie wie ktoś może kiedy kolejna część poradnika? Może twórcy coś ogłosili? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gu2ma Posted July 6, 2016 Author Report Share Posted July 6, 2016 Obecnie nic nie wiadomo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThePolishAssasin Posted July 12, 2016 Report Share Posted July 12, 2016 @gu2ma dzięki za pomoc z waypoint'ami . Mam jeszcze jeden problem teraz dotyczący przenoszenia na kolejny level. Zrobiłem wszystko co było napisane w poradniku, ale po dotarciu do "exit" to pokazuje mi Level_2 bez Playera. Pomożesz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gu2ma Posted July 12, 2016 Author Report Share Posted July 12, 2016 Zrobiłeś prefab bohatera i umieściłeś go na drugim poziomie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz19944 Posted July 16, 2016 Report Share Posted July 16, 2016 Jestem na drugiej części kursu i mam pytanie. Czemu wysokość skoku jest zależna od tego Box Collidera umieszczanego pod postacia, którego celem jest wykrywanie czy pod postacia się coś znajduje i można było skoczyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gu2ma Posted July 16, 2016 Author Report Share Posted July 16, 2016 Skrypt PlayerMovement odpowiada za skok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DataOchi Posted April 23, 2017 Report Share Posted April 23, 2017 cześć, lepiej później niż wcale:) zaczynam kurs, siedzę z 3 numerami CdAction i ogarniam i ogarnąć nie mogę... taki error mam. laik jestem absolutny, domyślam się ze jest niezdefiniowana funkcja gameobject przez program(?). Czy Nieumarli kursu Unity powstaną by mi pomóc? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gu2ma Posted October 2, 2017 Author Report Share Posted October 2, 2017 @DataOchi wybacz, że dopiero teraz odpisuję, ale nie spodziewałem się, że ktoś jeszcze zainteresuje się kursem. Szkoda, że nie wysłałeś mi prywatnej wiadomości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polska77 Posted May 26, 2018 Report Share Posted May 26, 2018 czytam was na biezaco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickerto Posted May 30, 2019 Report Share Posted May 30, 2019 Ktoś jeszcze zrobił coś przełomowego? Chyba ucichło... muszę zacząć. Zabieram skany kursu na Wyspy i tak nie mam co robić. Trzymajcie kciuki za mój słomiany zapał :). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...