Jump to content
gu2ma

"unity" - Robimy platformówkę

Recommended Posts

Świeżo zarejestrowana, więc najpierw się przywitam :D

Przeczytałam bardzo dokładnie kurs i zaciekawił mnie ( na razie na sucho, Unity się ściąga ;)), ale mam już teraz dwa pytania, głównie do redaktorów, ile odcinków będzie miał ten kurs? i czy będzie pokazana tylko platformówka czy jakieś rady co do innych gatunków też się znajdą?

Link to comment
Share on other sites

@jmk napisze Ci jak sprawa ma się u mnie:

  • Player Movement - speed 65, jump force 5000
  • Rigidbody 2D - mass 1, gravity scale 20 (w tej opcji na samym dole radzę Ci zaznaczyć w Contraints: Freeze Rotation "Z" - wtedy nasza postać nie będzie się przewracała na boki

@Aniula W tym kursie będzie mowa jedynie o platformówkach (póki co), osoby odpowiedzialne za ten kurs zobowiązały się do zademonstrowania nam krok po kroku przepisu na stworzenie grywalnej produkcji tz. możemy się spodziewać w nowych "odcinkach" wielu nowych opcji typu:

  • zbieranie itemków
  • pasek życia/odnoszenie obrażeń itd.

Link to comment
Share on other sites

Nie damy rady stworzyć gry na miarę dobrze sprzedającej się produkcji. Muzyk, grafik/artysta, dwoje programistów. Tak, tyle osób wydaje mi się jest potrzebnych do sklecenia poprawnej gierki. Mowa oczywiście o amatorach.

Czasami wystarczy dobry pomysł (najtrudniejsze), dużo czasu i odrobinę samozaparcia.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No nie taka ZUPEŁNIE inna, dalej można wiele fajnych i prostych rzeczy zrobić, a czasami zmiany w kodzie nie są jakieś przytłaczające. Zawsze można samemu sobie poszukać jakichś tutoriali, jest ich wiele między innymi na oficjalnej stronie Unity.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mam dosyć dziwny problem. Piszę skrypt w VS, zapisuję, odpalam w Unity... i jakby go nie było, mimo że figuruje w oknie projektu i mogę nawet podglądnąć jego kod. Dopiero po bardzo długiej chwili zaczyna działać. Aż tak słabego komputera nie mam, żeby było takie opóźnienie. Co ciekawe, robię kurs jakby drugi raz - za pierwszym razem korzystałem z assetów, jednak stwierdziłem, że wyręczają mnie one w wielu kwestiach i zrobiłem drugi projekt z własnymi sprite'ami. W pierwszym przypadku wszystko działało wręcz wzorowo, a teraz mogę sobie to wszystko o kant wiadomo czego rozbić...

Link to comment
Share on other sites

Piszesz "zapisuję, odpalam w Unity... i jakby go nie było" . Dobrze chociaż dobierasz skrypty? Mogłeś z pośpiechu coś pomieszać. Radzę Ci zrobić tak jak ja wczoraj. Otwórz sobie przedostatni magazyn CD-Action na stronie z kursem i krok po kroku od początku wykonaj podane czynności (nie kopiuj kodu bo to nie wyjdzie Ci na dobre).

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie co zrobiłem nie tak to jest kod:

using UnityEngine;

public class ChodzenieSkript:MonoBehaviour

{

private Rigidbody2D m_Rigidbody;

private bool m_Grounded = false;

public float m_Speed = 10;

public float m_JumpForce = 100;

// Use this for initialization

void Start()

{

m_Rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>();

}

// Update is called once per frame

void Update()

{

}

void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)

{

m_Grounded = true;

}

void OnTriggerExit2D(Collider2D other)

{

m_Grounded = false;

}

void FixedUpdate()

{

if (Input.GetButton("Horizontal"))

{

m_Rigidbody.velocity = new Vector2(Input.GetAxis("Horizontal") * m_Speed,

m_Rigidbody.velocity.y);

}

if (Input.GetButton("Jump") && m_Grounded)

{

m_Rigidbody.AddForce(new Vector2(0, Input.GetAxis("Jump") * m_JumpForce));

}

}

}

A to co ma postać wgrane co jest nie tak , że nie skacze ??

post-1171061-0-28713500-1455733354_thumb

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj dopisać to co jest na czerwono, jeżeli to nie pomoże będziemy myśleć dalej.

using UnityEngine;

using System.Collections;

public class PlayerMovement : MonoBehaviour

{

private Rigidbody2D m_Rigidbody;

private bool m_Grounded = false;

public float m_Speed = 10;

public float m_JumpForce = 100;

// Use this for initialization

void Start()

{

m_Rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>() as Rigidbody2D;

}

// Update is called once per frame

void Update()

{

}

void OnTriggerEnter2D(Collider2D other)

{

m_Grounded = true;

}

void OnTriggerExit2D(Collider2D other)

{

m_Grounded = false;

}

void FixedUpdate()

{

if (Input.GetButton("Horizontal"))

{

m_Rigidbody.velocity = new Vector2(Input.GetAxis("Horizontal") * m_Speed,

m_Rigidbody.velocity.y);

}

if (Input.GetButton("Jump") && m_Grounded)

{

m_Rigidbody.AddForce(new Vector2(0, Input.GetAxis("Jump") * m_JumpForce));

}

}

}

Link to comment
Share on other sites

  • zamień swoją nazwę "chodzenie script" na PlayerMovement
  • do postaci na początku dodaj zamiast BoxCollider2D - Polygon Collider (jest dokładniejszy)
  • później dodaj BoxCollider2D zaznaczając opcję "is Trigger"

Czekam na odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

btw. komu się nie chce czekać na kolejne numery magazynu to tym polecam wpisać w youtube'a:

-gamesplusjames

-wabble

Osobiście ich tutoriale sporo mi pomogły w tworzeniu własnego platformera. Mógłbym podać linka do krótkiej pokazówki projektu, ale trochę mi wstyd/żal bo kręciłem ekran kalkulatorem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...