Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

whitepawn5

Jaki firewall wybrać?

Polecane posty

Witam!

Mam z tym ostatnio poważny problem - kompletnie nie wiem jakie zabezpieczenie wybrać, aby skutecznie chroniło kompa. Najpierw zwróciłem swoją uwagę na Comodo, ale z doświadczenia wiem, że trochę mi przymula system, poza tym nie ma zbyt dobrych opinii. Dla Online Armor producent zakończył wsparcie. Outpost firewall byłby najlepszym rozwiązaniem, ale chcę postawić na darmowe oprogramowanie. Jeśli mógłby mi ktoś polecić jakiegoś firewalla to byłbym wdzięczny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz zwykłego firewalla, czy firewalla z ochroną proaktywną (HIPS)?

Zakładam, że im większa ochrona, tym lepiej. Jednocześnie przyznaję się, że jestem trochę laikiem jeśli chodzi o bardzo skomplikowaną konfigurację.

Z darmowych jest jeszcze Privatefirewall. Mały, dosyć prosty w obsłudze i dobry w działaniu.

Właśnie go testuję i przyznam, że programik bardzo mi przypadł do gustu - przede wszystkim nie atakuje licznymi komunikatami w sprawach nowozainstalowanych programów, w przeciwieństwie do COMODO. Działa sobie w tle, a jak coś naprawdę się dzieje to dopiero wtedy wyskakuje okienko z opcjami. Dzięki za polecenie mi go. Myślę, że pakiet antywirus 360 Total Security i Privatefirewall sprawdzi się dobrze. Apropos: z antywirusem (darmowym) też miałem problem. Czytam opinie użytkowników którzy krytykują Avasta i polecają np. AVG. Z kolei ktoś inny napisze, że AVG jest spoko, ale lepszą ochronę zapewni Avira. A po przestudiowaniu różnych tekstów z testami programów zabezpieczających Avast zajmuje 1. miejsce. Po takich lekturach kręci się w głowie!

Co do Outposta - chyba jedynym sposobem na dormową zaporę jest cały pakiet Security Suite Free.

Outpost to dobry firewall, ale nie będę bawić się w cały pakiet.