Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RIP

Cities Skylines

Polecane posty

Gallifrey upadło. :<

Niestety, ale zapomniałem o medycynie i nagle zrobiło mi się o 5 tysięcy mniej mieszkańców (miałem 14k). Cięcia budżetowe nie pomogły, pożyczki też nie. Czas się zająć czymś nowym. wink_prosty.gif Na jakich mapach gracie? Podstawowe czy może jakieś z Warsztatu? Mi się Laguna spodobała.

Btw. jak radzicie sobie z śmieciami? Pomimo tego, że mam dużo wysypisk, ich wykorzystanie sięga może 60%, a w przypadku spalarni około 50%, to i tak wszyscy się skarżą na to, że odpady są wszędzie. Jak są to jakieś strefy industrialne to pół biedy, ale jak już narzekają w nowo budowanym osiedlu to trochę kiepsko.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem ze śmieciami najpewniej wynika z problemów transportowych, tj. śmieciarki nie mogą dojechać do potrzebujących. Ja na razie mam jedno miasto, 80k mieszkańców, na mapie Riverrun (chyba się tak nazywa).

Co do projektowania ulic, to tu jest fajny link:

http://imgur.com/a/WdJim

ja się do niego nie stosuję, ale ja mam dużo problemów z drogami

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje drugie miasto bardzo ładnie się rozrasta. Wprawdzie liczba 34 tysięcy mieszkańców w ciągu czterech godzin rozgrywki pewnie dla wielu nie jest czymś wielkim, ale ja jestem zadowolony. Ogarnąłem już problemy miasta, nawet korki troszkę ogarnąłem. Jedyny problem to fakt, że kierowcy pomimo tego, że stoją w korku, to nie zjadą na pas na sześcio-pasmowej drodze jednokierunkowej, tylko cisną się na jednym. Jak to ogarnąć?

I wiecie może jak wyłączyć ten wkurzający blur?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny problem to fakt, że kierowcy pomimo tego, że stoją w korku, to nie zjadą na pas na sześcio-pasmowej drodze jednokierunkowej, tylko cisną się na jednym. Jak to ogarnąć?

Jeśli wszyscy zamierzają skręcić w prawo, będą jechać na pasie, z którego można skręcić. Jeśli wszscy chcą jechać prosto, będą jechać pasem na to pozwalającym.

I wiecie może jak wyłączyć ten wkurzający blur?

Możliwe, że w tym modzie, ale nie mam pojęcia: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412146081

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak grałem w Sim City 4. Gra mi się podobała.

Przeglądam recenzję Cities Skylines i jest ona do niej podobna.

Czy gra potrafi wciągnąć na długie godziny? Gram tylko w strzelanki i może warto zagrać w inny gatunek.

Ciekawe czy są też w tej grze kataklizmy :-)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem jakimś wielkim fanem City Builderów, a jednak Cities mnie wciąga.

@Sermaciej - tak, ale są 3 pasy pozwalające na skręt w prawo, a jednak korzystają z jednego.

Tego nie zmienisz. To nie Bug...to Feature. A tak na serio...wiedzą i ponoć są w trakcie naprawy tego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy gra potrafi wciągnąć na długie godziny? Gram tylko w strzelanki i może warto zagrać w inny gatunek.

Ja generalnie jestem osobą, która gra tylko i wyłącznie w fpsy sieciowe i gdy pierwszy raz uruchomiłem Cities Skylines żeby sprawdzić przez godzinkę czy da się w to grać to wsiąkłem na 5 godzin, 4 dni z rzędu co mi się od dawna nie zdarzyło.

Generalnie jeżeli lubisz coś tworzyć i próbować sprostać przeciwnościom losu to gierka jest dla Ciebie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

San Glancisco upadło z powodu... crasha. 3 godziny budowania poszły w las, ponieważ zapomniałem zapisywać gry. Koniec z tym, pobieram moda na auto-save. Dziwne, że tego nie zaimplementowali w grze. Btw. też macie tak, że niezależnie od ustawień graficznych gra chodzi Wam bardzo słabo?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieczęsto tu zaglądam ale może moja wypowiedz przyda się komuś:

1. KORKI, zalegające śmieci, brak towarów itp. Większość tych problemów wynika z korków. Najlepsze rozwiązanie to TRANSPORT ZBIOROWY. Dodatkowo/zamiennie dzielnica przemysłowa może mieć dobre (bliskie) połączenie z autostradą. Obecnie w mieście 150k prawie nie mam ruchu (pojedyńcze miejsca pomarańczowe - wzmożony ruch) ale przemysł ma do dyspozycji kilka stacji cargo i port. Nie mam żadnych problemów z korkami, nie tworze potworków typu przemysł w centrum i osiedla po bokach, nie korzystam prawie z autostrady (jedna półobwodnicowa po obrzeżach "na wszelki wypadek" w fazie rozwoju miasta - za jakiś czas planuje bowiem ją całkowicie usunąć! - mam parę dzielnic przemysłowych ale zlokalizowanych w jednej części miasta, tak samo "centralne wysypisko/spalarnie śmieci" - choć oczywiście z pkt widzenia korków lepiej byłoby wysypisko co dzielnicę - ale to naprawdę nie jest konieczne - jeśli mamy dobry transport masowy (kolej, autobusy, ewentualnie pójście na łatwiznę czyli metro) to na ulicach nie ma korków. Nie tworze estakad ani nie rozcinam miasta autostradą - chcielibyście mieszkać w takim mieście? Ronda, w sumie nie trzeba ich używać,małe są niewydolne, duże brzydkie. Zamiast leczyć dzumę lepiej jej zapobiegać - czyli komunikacja miejska osobowa i towarowa. Ronda, estakady, autostrada itp możecie używać w fazie przejściowej rozwojowej gdy nie macie komunikacji miejskiej. No, chyba że tworzycie amerykańsko-azjatyckiego potwora gdzie nie ma niczego poza własnym autem.

/

2. Gra jest łatwa i niesamowicie wciągająca ale dzięki modom (oficjalny Hard Mode) i nieoficjalnym można sobie utrudnić. Porównując do SIMCITY 3000 - bez porównania lepsza, nawet nie ma co porównywać, naprawdę. Wcześniej grałem na Hard Mode ale teraz nawet na zwykłym poziomie bo potrzebuje dużo kasy na różne budynki specjalne i unikalne (oficjalne i z Workshopa) i przebudowę miasta, obecnie usuwam prawie wszystkie estakady kolejowe - na ulicach jest znikomy ruch więc - w zdecydowanej większości miejsc - mogą być zwykłe przejazdy kolejowe. Sporo kosztują też arcydzieła architektury a gra na Hard Mode choć jeszcze nie aż tak bardzo trudna to jednak trzeba się mocno liczyć z kasą zamiast swobodnie budować miasto

Na Hard Mode zalecam korzystnie z suwaków budzetowych (np na początku 50% (minimum) na wodę i prąd) jak też uwaga z budowaniem spalarni w początkowej fazie (mocno obciążają budżet)

3. KATASTROFY: tak i nie. Nie ma fabrycznie ale jest mod gdzie można inicjować pożary jednym klikiem, można wywołać tsunami. Źle postawiona tama (elektrownia wodna) może zalać miasto - takiej fizyki wody nie widziałem jeszcze w żadnej grze tego typu - polecam zalać miasto, niesamowity widok.

4. SKALA. Tak, jest trochę nieścisłości ale ja po prostu traktuję 1 obywatela jak 5-10 czyli jak mam miasto 150k to tak jakbym zbudował miasto z 1mln - 1,5mln ludzi i tak to generalnie wygląda. Ten manewr Colossal Order pozwolił symulować KAŻDEGO obywatela - możemy nadać mu nazwisko a dzięki modowi "śledzić go" na codzień (gdzie jedzie na zakupy, gdzie do roboty, czy jedzie swoim autem czy autobusem, co robi w parku wink_prosty2.gif) itp ba! możemy się bawić w nadawanie nazw (nazywanie) wszystkiego, poszczególnych stacji kolejowych, budynków. Tworząc póżniej linię autobusową możemy mieć przystanki typu PKP Dworzec Główny, Metro Puławska, Uniwersytet Przyrodniczy, Centrum Expo, Biurowiec PZU/LOT itd itp, chyba tylko ulic nie można nazywać (w sumie niedopatrzenie)

5. Woda, ścieki, śmieci: Zanieczyszcozna woda to najprostsza droga do wybicia swojego miasta w pień. Zatem wodociąg musi być oddalony od rury ściekowej, (lub wyżej w górze rzeki) jeśli to niemożliwe nie stawiamy pompy a wieże ciśnień - wszystko jedno gdzie byle w miejscach gdzie nie będziesz za chwilę "syfił" przemysłem czy spalarniami śmieci.

6. DZIELNICE - to jest absolutny amazing i jak dla mnie jeden z głównych plusów tej gry (poza komunikacją): można tworzyć luksusowe dzielnice, dzielnice biedy, dzielnice rozrywkowe. Poza tym mają też czysto użytkową funkcję czyli nadawanie charateru poszczególnym dzielnicom przemysłowym - czy ma to być dzielnica ogólnoprzemysłowa cyz np rolnicza lub przemysłu drzewnego lub naftowego.

7. Workshop - to właściwie druga wartość tej gry, no... może nie, gra jest jednak bezcenna i niesamowita jednak Workshop wnosi do niej jeszcze sporo fajnych budynków i ulepszeń i polecam przeglądanie go co 2-3 dni (sam korzystam z ok 500 budynków stworzonych przez graczy) - tylko przy słabym kompie uważajcie z ilością bo zmulicie gre.

Polecam moda z kamerą FPP - można np wsiąść do pociągu lub autobusu (albo do śmieciarki, karawanu jak kto woli) i jeżdzić po mieście, albo po prostu spacerować po mieście i z perspektywy przechodnia obserwować swoje dzieło.

Dla mnie 10/10 a z Workshopem 11/10, jak jeszcze dojdą tramwaje i europejskie miasta to już w ogóle brak słów, dla mnie ta gra już jest najlepszą grą w historii (za nią wlecze się Civilization IV, Tropico 1 i Baldurs Gate), z DLC CIM nie będzie co zbierać.

ps. Aha, pamiętajcie że to świetna gra, symulator - zatem miasto rozbudowujemy STOPNIOWO: trochę mieszkań, troszkę przemysłu/biur, i troszeczkę handlu. Jeśli walniecie dużą strefę mieszkalną będzie megabezrobocie, a postawiona znienacka wielka strefa przemysłowa może się nawet zapełni ale bez popytu wewnętrznego i dobrego transportu wkrótce padnie (brak popytu lub dostaw surowców) i/lub z braku pracowników.

ps2. Od premiery mam na liczniku 250h grania więc biorąc pod uwagę że jestem starym koniem z pracą, żoną dzieckiem na karku itp gdzie trudno znależć wolną godzinę możecie sobie wyobrazić jak mnie wciągnęło, od miesiąca chodzę notorycznie niewyspany...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się jakoś usunąć obecnie już wybudowane linie autobusowe? Sknociłem je, a moje miasto ma już 12k mieszkańców i nie chciałbym zaczynać gry od nowa :P

o ile dobrze pamiętam to albo

  • prawy przycisk myszy je usuwa
  • prawy przycisk myszy usuwa przystanki, a linię można usunąć jak wybierzesz tryb mapy o komunikacji miejskiej i wybierzesz daną linię

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też na mapie z liniami kliknąć na autobus i tam w menu usuń całą linię też jest.

Co do samej gry - spędziłem już wiele godzin. Budynki z workshopu są świetne. jeszcze nie udało mi się wszystkiego odkryć - przerwa na GTA V. Ale później ponownie wrócę do mojego miasta.

Po ostatnim update z tunelami i miastami eurpejskimi gra jest jeszcze bardziej grywalna i jej ocenę można znowu podwyższyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkop stulecia...

 

Witam.

 Planuję kupić dwa DLC z g2a, niestety nie mogę kupić wszystkich, mam do wydania 60 złociszy. I tu pytanie, które dwa kupić aby mieć dużą "zawartość" i jednocześnie uzupełnić braki z dwóch pozostałych DLC z modów.

 PS. Bym poprosił paczkę "must have" modów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.05.2017 o 00:16, Junx napisał:

Odkop stulecia...

 

Witam.

 Planuję kupić dwa DLC z g2a, niestety nie mogę kupić wszystkich, mam do wydania 60 złociszy. I tu pytanie, które dwa kupić aby mieć dużą "zawartość" i jednocześnie uzupełnić braki z dwóch pozostałych DLC z modów.

 PS. Bym poprosił paczkę "must have" modów.

Ja posiadam tylko After Dark. No niestety jak na Paradox przystało DLC są stosunkowo ubogie i dość drogie, Tutaj masz cykl dzień/noc ale ja zawsze go wyłączam, no chyba że zwiedzam miasto w trybie pierwszoosobowym. Wtedy wygląda kozacko. Dodatek daje ci też budynki rozyrwkowe. Ten drugi dodatek z tego co wiem daje 3-4 mapy 'zaśnieżone' i elektrociepłownie. 

 

Must have mody? Na pewno First Person Camera, możesz też wziąć ten z możliwością wykupienia wszystkich pól w mieście. Był też taki mod, który dawał możliwość ręcznego sterowania ruchem, np. ustawiania znaków drogowych, to też było fajne i pozwalało ci ręcznie rozładowywać korki. Nie wiem jednak czy po ostatnim patchu będzie dalej kompatybilny. Tak naprawdę jeżeli chcesz uzupełnić modami braki z dodatków to musisz ściągać te dodające budynki. Ale tu często będziesz mieć problem z kompatybilnością. Nie sądzę aby istniały mody dodające cykl dnia i nocy, a do zaśnieżonych map musisz mieć Snowfall.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...