Jump to content

Recommended Posts

Cześć wam ludzie.

Jestem na pierwszym roku w technikum informatycznym i postanawiam się przesiąść na lepszy sprzęt bo tej mój dzisiejszy nie wart jest 150zł. Mam już wszystko ułożone, zestaw na morele, koszyk zapisany. Chce przeznaczyć na ten komputer 3800zł + monitor za jakieś 600zł. Jedno pytanie, czy warto?

http://www.morele.net/inventory/info/GJoVUp/ to tenże zestaw, znajomi (laicy w tematach komputerów) mówią mi ze zestaw za 2000zł wystarczy na włączenie gier na niskich-średnich detalach i nie wydając wiele, dużo też nie stracę, a zestaw do który link dałem u góry za dwa lata będzie kosztował już 2000zł. Czy naprawdę warto się tego posłuchać? Czy raczej ceny gtx 970, i5 4690k i reszty podzespołów tak szybko z ceny nie zjadą a dadzą mi możliwość gry przez nawet 4-6lat? Jak to wyglądało dotychczas, czy komputer za 4000zł kupiony w 2010 roku nadaje się jeszcze do gry w 2015r.? Czy ceny tak bardzo spadły? Czy rozwój teraz tak przyśpieszył że dużo stracę inwestując w ten sprzęt? Myślę że mnie rozumiecie, prosiłbym o szczerą odpowiedź. ;)

1) Zapomniałeś o dysku twardym i optycznym.

2) Przy obecnym kursie dolara to nie stworzysz zestawu za 2000 złotych, który nie będzie krztusił się w nowszych produkcjach nawet na niższych detalach.

3) Zestaw do podkręcania przy budżecie 3800 złotych na skrzynkę jest niezbyt opłacalny (trzeba za dużo zaoszczędzać na innych podzespołach). Sensowniej byłoby chyba wziąć MSI B85-G43 Sc + Xeona E3-1231v3 (funkcjonalny odpowiednik i7-4770 w grach) i do tego chłodzenie typu SilentiumPC Fera 2/Fortis 2, a do tego pamięci z timingami typu 1600 MHz CL 8.

4) Zestaw za 4000 złotych kupiony w połowie 2010 roku byłby dzisiaj pewnie meh... coś w porywach i5-750 + GTX 470 + 4 GB RAM. Wart pewnie z kilkaset złotych, ale nie przesadnie więcej. Z drugiej strony dopiero w ciągu ostatniego roku pojawiły się gry, w których byłby bardzo problematyczny.

5) Do czego chcesz właściwie złożyć komputer: