Jump to content
podbiel

Elite: Dangerous

Recommended Posts

@Quel

Sprawiles sobie gogle VR? Ktorego producenta? Podziel sie swoimi wrazeniami, bo ciekawym, czy pokryja sie z moimi.

Jesli chodzi o CG i zwiazana z nim wyprawe do Kolonii - czy zadeklarowales sie juz na odpowiedniej stronie, na poczet ktorej frakcji wieziesz ladunek Galactic Travel Guides? Bo jesli nie, to moze przekonam Cie do wsparcia The Winged Hussars Colonia Initiative? ;) Praktycznie codziennie ktos od nas wyrusza do Kolonii, kilku leci tam juz po raz ktorys z rzedu, ale wiadomo, ze przyda sie kazda tona w tym CG.

Co do Twojego najwiekszego wroga, czyli checi dokladnej eksploracji odwiedzanych systemow, to mam tylko jedna rade. Skup sie na celu i lec do Jaques Station najszybciej jak potrafisz. Jak juz tam dotrzesz i oddasz towar w ramach CG, bedziesz mogl poswiecic kilka tygodni czy nawet miesiecy na podroz powrotna do banki, zbaczajac wtedy z trasy i bez pospiechu skanujac co tylko Ci wpadnie w oko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do VR - poprzednia strona, pierwszy post :)

Juz sie na tej stronie zarejestrowalem przed odlotem - dzialam na rzecz Fuel Rats - goscie robia kawel dobrej i slusznej roboty.

No wlasnie moze sie uda tak zrobic :) - drogi powrotnej nie bedzie. Jak dotre do Coloni to pozniej lece dalej - centrum galaktyki to pewnik, a pozniej tak daleko jak sie da po drugiej stronie :D

Edited by Quel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racja, zapomnialem, ze pisales o tym Oculusie. My bad. :P Fuel Ratsow szanuje, ale i tak szkoda, ze juz jestes "zaklepany".

Jaki masz zasieg skoku na tym Asp? Jesli powyzej 55ly to i do slynnego Beagle Point dotrzesz, ale do tego trzeba nie tylko podrasowac naped FSD u inzynierow, ale takze odchudzic u nich reszte modulow z niepotrzebnej masy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ogóle nie tykałem jeszcze inżynierów. Po prostu wróciłem do gry po dlugiej przerwie i od razu zabrałem się za 2 CG. Jeden tyle tylko co udało mi się dostarczyć mój ładunek towaru i się skończył - co było dość szczęśliwe bo po jednym kursie T7 zarobiłem na tym CG 10M :) I zaraz później nastąpiła zmiana statku i lot w nieznane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przedwczoraj osiągnąłem cel mojej podroży. W końcu udało mi się zmusić do nie skanowania nawet tych najciekawszych planet ale szlo to żmudnie bo bez skanowania i odkrywania było po prostu super nudno :/ Nie było jednak wyjścia bo gdybym dalej skanował to bym się nie wyrobił w czasie :D Nie była to podroż nastawiona na zysk jednak ciekaw jestem ile zarobie z eksploracji. Sprzedam dopiero po powrocie bo chce sprzedać w systemie Federacji. Pierwsza strona warta jest prawie 1M a stron jest bardzo duzo wiec pewnie trochę tego będzie. Podroż powrotna - tak, zmieniłem zdanie, tym ASPem do centrum galaktyki się nie wybieram - będzie skupiała się na skanach. Wybiorę okrężną trasę, pewnie dolem, i zobaczę co z tego wyniknie po powrocie. 

Zmiana zdania co do lotu do centrum galaktyki wynika z faktu, ze moim głównym celem staja się inżynierowie. Poza tym lecąc do Jaques Station miałem czas na czytanie - odpuściłem sobie ten lot w VR bo i tak było to odmóżdżające skok, tankowanie, skok, tankowanie... - wiec na drugim monitorze miałem forum Elite: D. Zaciekawiły mnie bardzo ostatnie odkrycie Canonn i chyba sam się w to trochę wkręcę po powrocie. 

Sprawdziłem tez kto to/co to The Winged Hussars i co zrobili w świecie E:D - bylem ciekaw dlaczego zareklamowałeś The Winged Hussars Colonia Initiative :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim wypada pogratulować sukcesu w zjednoczeniu polskich pilotów. Pomysł fajny i dobrze zrealizowany. Osobiście to nie dla mnie bo zawsze wolałem zróżnicowane społeczności i trzymałem się tak daleko jak tylko się dało od stricte polskich społeczności/gildii w innych grach.

Przeleciałem szybko przez THE WINGED HUSSARS – TIMELINE ale to się trochę tak czyta jak encyklopedie. Jeśli dokonaliście czegoś wyjątkowego, albo macie jakieś znaczące plany to dobrze było by 'uderzyć' tym w odwiedzających jakimś pogrubionym tekstem.

Dla komandorów, którym odpowiada towarzystwo tylko rodaków, albo z innych powodów nie mogą się odnaleźć w środowisku wielonarodowym świetna sprawa.

Generalnie, tak czy inaczej pozostał bym przy wsparciu Fuel Rats za ich zaangażowanie w pomoc innym komandorom.

Edited by Quel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Quel napisał:

Przeleciałem szybko przez THE WINGED HUSSARS – TIMELINE ale to się trochę tak czyta jak encyklopedie. Jeśli dokonaliście czegoś wyjątkowego, albo macie jakieś znaczące plany to dobrze było by 'uderzyć' tym w odwiedzających jakimś pogrubionym tekstem.

 

Dzięki za dobre słowo i za feedback - to nie jest głupi pomysł z tymi osiągnięciami :)

Do naszych największych osiągnięć zaliczam utworzenie The Border Coalition wraz z Merc of Mikunn i Communism Interstellar, podziękowania dla TWH w oficjalnym artbooku Elite Dangerous oraz wpisanie naszej frakcji do nowej oficjalnej powieści ED, "Premonition" Drew Wagara. 

No i zbudowanie jednego z najliczniejszych imperiów w grze (frakcja z być może największą ilością kontrolowanych systemów, a jeśli nie, to na pewno w czołówce :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, a ja doczytałem tylko o The Border Coalition, a już po wejściu do wątku o was powinienem wiedzieć o wszystkich trzech. Zdecydowanie powinniście się tym chwalić (bo jest czym!) i najlepiej w języku Szekspira by nie tylko Polacy byli tych osiągnięć świadomi.

Do tego powinniście dokładnie napisać czym jest The Border Coalition, albo przynajmniej podać linki. Nie każdy siedzi w lore E:D, inni są nowi w E:D i maja prawo wiele nie wiedzieć. Inni może i są ciekawi ale wiadomo, że E:D nie jest najbardziej 'user friendly' gra i wiele informacji traci się w pustce kosmosu i do ludzi nie dociera.

Ten główny watek powinien was nie tyle co zareklamować (bo jak ktoś tam już trafił, to reklama mu niepotrzebna) ale powinien was sprzedać.

Ja sam dopiero się w lore E:D wkręcam i dopiero co kupiłem pierwsza książkę, a już tak mam, ze jak się wkręcę to przeczytam wszystkie. Tak miałem z Mass Effect i ciągle mam z WoW i Star Wars - mimo, ze extended universe to już nie kanon. W E:D tez przeczytam wszytko wiec fajnie będzie tez przeczytać o waz :) Gratulacje

Happy New Year Commanders!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1/1/2017 o 02:15, Quel napisał:

O, a ja doczytałem tylko o The Border Coalition, a już po wejściu do wątku o was powinienem wiedzieć o wszystkich trzech. Zdecydowanie powinniście się tym chwalić (bo jest czym!) i najlepiej w języku Szekspira by nie tylko Polacy byli tych osiągnięć świadomi.

Do tego powinniście dokładnie napisać czym jest The Border Coalition, albo przynajmniej podać linki. Nie każdy siedzi w lore E:D, inni są nowi w E:D i maja prawo wiele nie wiedzieć. Inni może i są ciekawi ale wiadomo, że E:D nie jest najbardziej 'user friendly' gra i wiele informacji traci się w pustce kosmosu i do ludzi nie dociera.

Ten główny watek powinien was nie tyle co zareklamować (bo jak ktoś tam już trafił, to reklama mu niepotrzebna) ale powinien was sprzedać.

Ja sam dopiero się w lore E:D wkręcam i dopiero co kupiłem pierwsza książkę, a już tak mam, ze jak się wkręcę to przeczytam wszystkie. Tak miałem z Mass Effect i ciągle mam z WoW i Star Wars - mimo, ze extended universe to już nie kanon. W E:D tez przeczytam wszytko wiec fajnie będzie tez przeczytać o waz :) Gratulacje

Happy New Year Commanders!

Super, dzięki za sugestie! Pomyślimy o lepszym PR i prezentacji strony :)

Szczęśliwego 3303 roku! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bliskie spotkanie trzeciego stopnia z Thargoidem w bance? Jeszcze dwa  dni temu wszystko wygladalo normalnie i w ciagu kilku godzin gry nie zauwazylem nic niezwyklego. Czyzby wyszedl jakis patch dodajacy obcych na serwery live?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie wiem o zadnym patchu. Sam nie grałem od kilku dni bo po dotarciu do Colonii zaparkowałem ASPa i czekałem do 5 stycznia na koniec CG. Wczoraj nie miałem czasy grac wiec pewnie dzisiaj dopiero odpalę silniki. Az strach się bać wracać do banki :D 

Zostało już potwierdzone, ze nie trzeba miec UA by ich spotkać. Niektórzy już zdążyli przetestować czy odpowiedzą ogniem na ostrzał ale zawsze po prostu odlatuj. Posiadanie wake scanner nie daje możliwości podążania za celem - unknown wake :/

Edited by Quel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po ponad dwoch tygodniach ostrych nadgodzin w pracy i kilkudniowym goszczeniu u siebie rodziny dopiero wracam za stery. Zaczynam kontynuowac porzucone przez aktywnosci zwiazane z Colonia CG wbijanie repki w Sirius Corporation w celu uzyskania dostepu do Marco Qwenta i w dalszej perspektywie do Profesora Palina z jego ulepszeniami thrusterow. Zostaly mi juz tylko jakies 3-4 misje do wykonania dla Sirius Corp, ale cos nie mam szczescia i nie chca mi sie spawnowac misje kurierskie/przewozowe dla mojego Imperial Couriera, co chwila widze za to zlecenia zwiazane z gornictwem albo walka. Teoretycznie moglbym dobic do allied przez bounty hunting czy handel, ale ze tak malo mi pozostalo reputacji u nich do zdobycia, to wciaz mam nadzieje, iz szybciej trafie na pasujace mi zlecenia w ich stacjach niz zajmie mi przesiadka na Fer-de-Lance czy Cuttera. Z braku laku i niejako przy okazji farmie reputacje w Federacji, bo na kazdej odwiedzanej przeze mnie stacji kontrolowanej przez Sirius Corp sa 2-3 federalne frakcje i zawsze jakas misja kuriersko-dostawcza sie u nich trafia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znowu po krótkiej przerwie wróciłem do Elite Dangerous.

Po pierwsze chciałem pogratulować kolegom z The Winged Hussars. 2 miejsce, o ile dobrze pamiętam, to godny podziwu wynik :) Sporo się tam musieliście nalatać :D

Ja w końcu po dobrym odpoczynku postanowiłem się zabrać za podroż powrotna do bardziej cywilizowanych regionów galaktyki. Tym razem nie ma pospiechu wiec podroż potrwa bardzo długo gdyż chce przy okazji zebrać bardzo duzo danych kartograficznych. Plan jest prosty - najpierw 1000-2000 lat świetlnych w dol od Colonii, a później w linii prostej w stronę banki i pionowo w gore. W ten sposób mam nadzieje ominąć główną 'autostradę'. Jakie było moje zdziwienie ze zanim przeleciałem pierwsze 1000 Ly to trafiłem na 4 gwiazdy neutronowe. W drodze do Colonii nie trafiłem nawet na jedna :D Raz postanowiłem sprawdzić jak wygląda supercharging ale pozostałe 3 razy już się w to nie bawiłem bo jak napisałem wcześniej nigdzie mi się nie spieszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dziekuje w imieniu TWH. Owszem, ze wszystkich frakcji graczy zakonczylismy event na drugim miejscu i zagwarantowalismy sobie wlasny system i baze w Colonii. Wielu Husarzy zrobilo kilka kursow z towarem podczas trwania eventu, rekordzista w ciagu miesiaca zrobil ich az siedem. Takie eventy wymagajace scislej wspolpracy mocno jednocza ludzi we frakcji i ciesze sie, ze Husaria mimo licznej konkurencji zajela tak wysokie miejsce. 

Ja wciaz do Colonii jeszcze nie dolecialem. Ostatnie dni mijaja mi za to na wbijaniu repki w Federacji i poszukiwaniu matsow na najlepsze ulepszenia silnikow u Profesora Pallina. Troche mi sie jeszcze z tym zejdzie, ale pozniej pewnie wyrusze do Colonii. No chyba, ze Thargoidzi zaczna balaganic w bance, wtedy ciekawiej bedzie zostac i bronic naszej przestrzeni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obijam się w "górnych" rejonach galaktyki, przynajmniej o tyle o ile mój Asp może pociągnąć (o wiele bliżej niż się spodziewałem, ciekawe na ile inżynierowie pozwolą mi przebyć pasmo już naprawdę coraz rzadszych gwiazd). Skoro moja podróż "w górę" zakończyła się bardzo wcześnie, wybieram się w stronę centrum, na sąsiednią spiralę. Kontynuuję trąbienie na gwiazdy, ale póki co wszystko jest już pokatalogowane i poodkrywane, co mnie w sumie niezbyt dziwi, jeszcze blisko ludzkości jestem. Sama Droga Mleczna z mojego punktu widzenia nie zmieniła się tak bardzo jak miałem nadzieję, ot jak wybrnąłem z rejonu gęstych mgławic zrobiło się w stronę centrum dużo, dużo jaśniej i tyle.

Anyway, para zdjęć bo tak:

Spoiler

C3XLq7lWIAA18bP.jpg

C3SHx0cWAAIQDlC.jpg

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do banki od czasu do czasu ląduje sobie na planetach, w dwóch celach - by zabić nude związaną z długą podróżą i by nazbierać trochę materiałów. Czyli takie połączenie pożytecznego z przyjemnym ;)

Ostatnio nawet trochę panikowałem jak zjeżdżając z wielkiej gory wpakowałem się w tak nierówny teren - o pochyleniu 45-60*, ze myślałem ze utknę na zawsze. Musiałem wyjeżdżać na wstecznym by złapać wystarczającą przyczepność kol - dobrze, ze z VR można się odwrócić o 180* :D 

Wschód gdzieś 20.000 Ly od Słońca na planecie oddalonej zaledwie 50 Ls od swojej gwiazdy. Temperatura na powierzchni ~750*C?interpolation=lanczos-none&output-forma

Edited by Quel
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, postanowiłem. Chcę tą grę na XONE. Jaką wersję kupić, bo widzę, że dużo opcji. Gdzie kupić najtaniej- tylko da się kupić na Xbox marketplace? Proszę Was o radę!

 

Czy na XONE jest dużo aktywnych ludzi? :D Sama gra to marzenie!

Edited by pombywa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pombywa

Z tego co wiem, to wszyscy gramy na PC, wiec chyba nie jestesmy najlepszymi osobami do pytania o zakup ED w wersji na konsole. Odwiedz oficjalne forum gry, jest tam osobny dzial dla ludzi grajacych na konsolach.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fun fact: ikoniczna dla serii Elite Cobra MkIII w wersji fabrycznej osiaga na booscie predkosc 400m/s. Po zmianie FSD i thrusterow na najlepsze (klasa A), a reszty modulow na najlzejsze (D) predkosc lotu na na booscie dochodzi do 455 m/s. Dzieki temu wazaca 214 ton i dodatkowo mogaca przewiezc 44 tony ladunku Cobra MkIII jest w stanie uciec praktycznie kazdemu kontrolowanemu przez AI piratowi, co czyni ja najbezpieczniejszym pojazdem na poczatku mid game.

Jak juz pisalem wczesniej przez ostatnie dwa tygodnie bylem zajety zdobywaniem reputacji w Federal Navy, materialow dla inzynierow i odblokowywaniem dostepu do tych ostatnich. Poszlo mi calkiem niezle, bo:

  • stalem sie kapitanem wlasnej Federal Corvette, ktorej fabryczne moduly od razu wymienilem na te klasy A i poki co zrobilem tez dwie udane modyfikacje napedu FSD oraz thrusterow;
  • udalo mi sie uzyskac dostep do inzynierow: Profesora Pallina (thrustery), The Dweller (power distributor), Selene Jean (pancerz) oraz Liz Ryder (rakiety i torpedy);
  • kopanie 500 ton metali i mineralow dla Selene Jean poszlo szybciej niz myslalem z duza rafineria i trzema collector limpetami, w dodatku dosc czesto trafialem na asteroidy zawierajace rzadkie i drogie Painite, Palladium i Platinum;
  • W ciagu pieciu dni wykonywania misji dla powiazanych z Federacja frakcji trafilo mi sie 16, w ktorych jedna z nagrod bylo Cracked Industrial Firmware niezbedne przy wysokopoziomowych modyfikacjach niektorych modulow u inzynierow; 
  • Dzieki nagromadzonemu CIF oraz duzo latwiejszym do zdobycia innym matsom udalo mi sie zrobic Dirty Drive Tuning na najwyzszym poziomie w moich Federal Corvette, Imperial Cutter, Imperial Courier, Python i Fer-de-Lance, dzieki czemu sa duzo szybsze i zwrotniejsze. Napedy w dwoch ostatnich pojazdach maja ten sam rozmiar co napedy instalowane odpowiednio w Imperial Clipper i Asp Explorer, wiec w razie potrzeby zamiast marnowac trudne do zdobycia CIF-y bede mogl po prostu przeniesc zmodyfikowane silniki do tych dwoch statkow.
  • Moj wazacy 2 tysiace ton, wyposazony w moduly klasy A i bedacy w stanie przewiezc 728 ton ladunku Imperial Cutter po wizycie u Profesora Pallina nabral sporego wigoru. Dzieki swietnemu, maksymalnemu rollowi parametrow podczas tworzenia modyfikacji thrusterow jest teraz w stanie na booscie osiagnac predkosc 476 m/s, a miedzy kolejnymi odpaleniami dopalacza jego predkosc nie spada ponizej 450. Czyli jest szybszy od niemodyfikowanej Cobry MkIII, co jak na najwieksza i najciezsza jednostke w grze jest swietnym wynikiem.
  • Bardzo dobre rolle modyfikacji silnikow, ktorych parametry zostaly jeszcze dodatkowo podbite przez losowe secondary effects udalo mi sie takze uzyskac dla Federal Corvette (maksymalna predkosc 375 m/s) i dla Imperial Couriera (ponad 670 m/s ale ten pojazd to lekka quasi-wyscigowka wyposazona w zakupione u Felicity Farseer Enhanced Performance Thrusters zamiast standardowych silnikow)

Gdyby nie to, ze zostalo mi juz niewiele Cracked Industrial Firmware, ktore bedzie mi potrzebne przy modyfikacjach power planta, a ich zdobycie nie nalezy do rzeczy najlatwiejszych, to kupilbym sobie jeszcze Imperial Eagle, wsadzil do niego najlzejsze moduly, do tego Enhanced Performance Thrusters i zrobil Dirty Drive Tuning dla samego funu posiadania lekkiego stateczku bedacego w stanie przekroczyc bariere 800 m/s.

Plan na kolejne dni:

  • Zdobyc dostep do kolejnych inzynierow - Hera Thani (power plant), Lei Chung (shield generator), Ram Tah (heat sink launcher);
  • Zarabiac pieniadze, bo poki co nie stac mnie na ciezki militarny pancerz do Federal Corvette;
  • Zbierac matsy potrzebne do wysokopoziomowych modyfikacji uzbrojenia;
  • Popracowac nad combat rankiem i z Expert dobic chociaz do Dangerous;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje zakupu Corvette. Świetne brzmienie silnika V8 ;)

Ja nawet jak bym chciał cos napisać to nie mam za bardzo co bo od kilku dni powoli, a nawet bardzo powoli wracam sobie w banki. Wszystko idzie jak na razie zgodnie z planem. Lece obrana trasa z małymi odchyłami, która znajduje się 1500 Ly w dol od Colloni. Na początku zdarzyło mi się trafić na systemy już przez kogoś odkryty ale po zejściu pare set lat w dol nie trafiłem na oznaki życia czy ślady wcześniejszych eksploracji.

Kosmos jak to kosmos pięknym miejscem jest. Widziałem już wiele zapierających dech w piersiach widoków. Bliźniacze gwiazdy M będące tak blisko siebie, ze aż cud, ze jeszcze się nie zderzyły, trojaczki, a nawet czworaczki. Pociete głębokimi kanionami światy zamarznięte aż po same jadro. Białe karły, gwiazdy neutronowe. Białe karły są chyba najładniejsze, ale lepiej się nie zagapić przy wypadnięciu z SC do systemu z białym karłem albo gwiazda neutronowa.

Skanuje ile się da i co się da, nawet te planety i księżyce, które teoretycznie są nic nie warte. Tu nie chodzi o pieniądze. Wyższym celem jest nauka i skatalogowanie całej drogi mlecznej powinno być celem nadrzędnym dla wszystkich pilotów, którzy wybierają się poza granice znanego nam 'podwórka'

Nie pozostaje mi nic innego jak kontynuować moja podróż i tutaj kolejne słowa należy wypowiedzieć przy akompaniamencie muzyki z pewnego znanego serialu, "To boldly go where no man has gone before" 

See you in the bubble commanders!

Commander Quelxes, over and out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dziekuje. :) Co prawda Vetta , ktora na czesc wybitnego XVI-wiecznego dowodcy ochrzcilem mianem "Admiral Yi", przed wyruszeniem w swoj pierwszy prawdziwy rejs bojowy musi zostac poddana jeszcze kilku modyfikacjom optymalizujacym dzialanie modulow i nastepnie testom uzbrojenia, to juz teraz prowadzi sie ja bardzo przyjemnie.

Wczoraj odbyl sie pierwszy z dwoch zapowiedzianych na ten tydzien livestreamow prezentujacych nowinki, jakie trafia do gry w nadchodzacym patchu 2.3 zatytulowanym Commanders. Nagranie ze streama jest dostepne do obejrzenia tutaj, ponizej zas moje podsumowanie tego, co pokazano:

  • Kreator postaci nazwany "Holo Me", czyli widziane z oczu pilota holograficzne "lustro", pozwalajace na wybranie jednego z kilkudziesieciu gotowych presetow jak rowniez umozliwiajace ich edycje. Dopasowac mozna tez wyglad kombinezonu (kolorystyka, decale). Na nagraniu zaczyna sie od 8:40.
  • Camera Suite, czyli nowa kamera zewnetrzna, usprawniona wzgledem aktualnie istniejacej w grze, dosc topornej w obsludze i mocno ograniczonej debug camera. Wsrod zmian m.in. wiekszy dystans, na jaki mozemy oddalic kamere od statku, kontrola glebi ostrosci, kilka domyslnych wiokow (w tym takze wewnetrznych w kokpicie), mozliwosc podstawowego pilotowania statku w widoku trzecioosobowym (ale celowo ograniczona - bez dostepu do HUD i paneli UI, tak zeby zewnetrzny widok byl nieprzydatny podczas walki). Dzieki tym zmianom robienie screenshotow z gry bedzie duzo przyjemniejsze niz dotychczas. Na nagraniu od 41:10.
  • Wyglad Dolphina, czyli trzeciego po Beluga Linerze i Orce, ale mniejszego od nich statku pasazerskiego. Nie wiem jak bedzie z jego popularnoscia i przydatnoscia, bo na Beluge i misje pasazerskie wielu graczy czekalo z niecierpliwoscia, a po ich wprowadzeniu do gry ludzie w roli wycieczkowcow zaczeli wykorzystywac swoje wyposazone w kabiny pasazerskie Anakondy i Asp Explorery, ktore duzo lepiej sa przystosowane do dlugodystansowych podrozy niz Beluga. Na nagraniu od 53:20.
  • Megaships - kontrolowane przez AI olbrzymie statki kosmiczne w kilku odmianach, z ktorymi bedzie mozna podejmowac jakies niesprecyzowane interakcje, do niektorych bedzie mozna np. zadokowac. Na nagraniu informacja o tych wielkich pojazdach znajduje sie w okolicach 56:20, a wyglad jednego z ich typow mozna zobaczyc od 58:10.

Na jutrzejszy wieczor przewidziany jest drugi livestream, na ktorym ma zostac pokazana najwazniejsza nowosc patcha 2.3, Multicrew, czyli wspolne obslugiwanie jednego statku przez 2-3 graczy. Jestem ciekawy, jak Frontier to rozwiaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny livestream jak juz pisalem byl o Multicrew i w calosci skupial sie na tej nowej funkcjonalnosci w ED. W skrocie - do gracza pilotujacego Federal Corvette dolaczylo dwoch innych pilotow, ktorych awatary pojawily sie na wolnych stanowiskach w kokpicie. Jeden wybral sobie funkcje gunnera, dzieki czemu mogl ogladac pojazd w perspektywy trzecioosobowej i strzelac do przeciwnikow. Drugi wcielil sie w pilota wystrzelonego z Vetty mysliwca i wspomagal ja w walce. Ich obecnosc zwiekszyla liczbe dostepnych "kropek" w Power Distributorze Vetty - z domyslnych 6 na 8, co przeklada sie na troche lepsza efektywnosc statku i ulatwia zarzadzanie moca kierowana do systemow. Wiadomo juz, ze nie bedzie mozna jednoczesnie byc w wingu i korzystac z Multicrew, co wedlug mnie jest bardzo rozsadna decyzja. Wiadomo tez, ze ma byc ochrona przed trollowaniem i np. mozna sobie bedzie ustawic, ze w przypadku, kiedy pilot goszczacy na naszym statku otworzy ogien do cywilnych badz policyjnych jednostek, to zostanie on wykopany z sesji, a nas nie spotkaja konsekwencje popelnionego przez niego przestepstwa. IMO Multicrew to fajna nowa funkcjonalnosc, ale bardziej mi sie podoba zapowiedziany kreator postaci oraz nowe, funkcjonalne narzedzie do robienia zrzutow ekranu.

Podejmowane przez ostatnie kilka dni aktywnosci sprawily, ze aktualnie mam odblokowanych i wymaksowanych pod wzgledem dostepu do najlepszych oferowanych przez nich modyfikacji 15 z 20 wszystkich znajdujacych sie w grze inzynierow. Pozostala piatke tez planuje odblokowac, ale ma to teraz juz duzo nizszy priorytet, gdyz oferowane przez nich usprawnienia dotycza glownie rzadziej uzywanych modulow, ktore majacy duzo mniejszy wplyw na statystyki calego pojazdu. Jednoczesnie moge sie pochwalic, ze w miniony weekend w ramach projektu Geobukseon wszystkie glowne moduly "Admirala Yi" zostalu juz ulepszone, przez co dobiegla konca najdluzsza, bo trwajaca prawie trzy tygodnie, pierwsza faza budowy mojego wlasnego okretu-zolwia. W jej efekcie maksymalny zasieg skoku wydluzyl sie o 55%, predkosc i zwrotnosc okretu wzrosly o 32%, Power Plant generuje blisko 28% wiecej mocy, a zasoby energii w Power Distributorze odnawiaja sie srednio o 34% szybciej.

Druga faza projektu skupiajaca sie na modulach opcjonalnych i ostatnia trzecia poswiecona uzbrojeniu juz sie rozpoczely i prace nad nimi beda trwaly rownolegle w miare zdobywania ostatnich brakujacych do zrobienia modyfikacji surowcow. Za mna jest juz modyfikacja Shield Generatora, ktora o 57% zwiekszyla odpornosc tarcz na obrazenia otrzymywane z broni energetycznej, do tego modyfikacja dwoch Heatsinkow, dzieki ktorej powiekszone zostaly ich magazynki oraz modyfikacja dwoch Shield Boosterow, zwiekszajaca dawany przez nie bonus o 150-160%. Priorytetem teraz bedzie wstawienie kolejnych 2-3 Shield Boosterow, ale z modyfikacja zwiekszajaca odpornosc na obrazenia od broni energetycznej, kinetycznej i od eksplozji. Wszystkie neizbedne materialy chyba juz mam, wiec powinno pojsc szybko.

Nastepna w kolejnosci bedzie modyfikacja uzbrojenia. Tu mam chyba najwieksza zagwozdke, bo poki co choc wszystkie siedem hardpointow mam wykorzystane, to zadna z broni nie zostala jeszcze w jakikolwiek sposob zmodyfikowana przez inzynierow. Powod jest dosc prozaiczny - raz, ze wciaz nie jestem do konca przekonany, czy obecna konfiguracja, opierajaca sie w glownej mierze na dwoch Huge Multi-Cannons i jednym Large Beam Laser (wszystkie na gimbalalch) bedzie mi pasowac, a dwa, czy elektrowni wystarczy mocy, zeby w polaczeniu z reszta zainstalowanych na okrecie modulow to wszystko zasilic i jednoczesnie uniknac przegrzania sie statku. Co prawda pierwsza testowa walka w tej konfiguracji uzbrojenia z piratem w Federal Assault Ship zakonczyla sie duzym sukcesem, ale bron byla niezmodyfikowana i byl to raczej test dla wytrzymalosci tarcz. Pojscie w Huge Beam Lasery bedzie przegrzewac statek, ale z drugiej strony wielkie wiazki promieni uderzajace w cel wygladaja tak bardzo cool... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kilku dni trwa beta nowego patcha 2.3 i na YT pojawiaja sie filmiki wykorzystujace nowinki wprowadzone w ramach Camera Suite. Dwa przyklady takich zmontowanych w swiezy sposob materialow wrzucam ponizej. Wyglada to calkiem obiecujaco.

Spoiler

 

 

Spoiler

 

Wyglada tez na to, ze nowy patch fabularnie przyniesie kolejne spotkania z Obcymi...

Projekt maksymalizowania parametrow mojej korwety dobiegl juz konca i "Admiral Yi" osiagnal pelna sprawnosc bojowa. Za mna sa juz trzy wieksze wyprawy do High Combat Zones, z ktorych przywiozlem wystarczajaco war bonds, zeby moje konto powiekszylo sie o blisko 10 milionow. Ani razu nie musialem sie martwic o statek, bo nawet walczac z wiecej niz jednym przeciwnikiem jednoczesnie udawalo mi sie zestrzelic wrogie cele zanim moje tarcza stracily wiecej niz polowe swojej wytrzymalosci. A na wyposazeniu "Admirala Yi" sa tez dwa duze Shield Cell Banki z szescioma ladunkami, ktore gdyby zaszla taka potrzeba zawsze moge uruchomic i w kilka sekund odzyskac pelna moc oslon. Poki co nie bylo to jednak potrzebne, nawet walka z wroga Federal Corvette zbyt krotka, zebym musial sie przejmowac stanem wlasnych oslon.

Na dokladke wrzucam tez dwa skrinshoty zrobione niedawno. Wyswietlaja sie w poprawnych proporcjach dopieor po kliknieciu na obrazek.

Pierwszy jest z testow odpornosci statku na przegrzewanie sie, bo chociaz mam zainstalowane wszystkie mozliwe moduly z najwydajniejszej "chlodnej" klasy A, to czesc z nich po zmodyfikowaniu ma negatywny efekt zwiekszajacy obciazenie cieplne.

Spoiler

FD0F5185831EE94CB94D2D153D4346C90B37CF85

No i drugi zrzut ekranu, zrobiony na niskiej orbicie okoloziemskiej podczas wizyty w naszym rodzimym systemie Sol w miniony weekend.

Spoiler

2D5439235B4868B89816ED9F181B01A0FB418E56

 

Edited by Tesu
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...