Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

SIlveRv1

problem z internetem #2

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów. Problem tkwi w tym , że internet nie działa z taką prędkością jak mi obiecano przy kupnie. Z początku działał, wszystko ładnie, elegancko bez ścinek w grach itp. Ale jakoś we wrześniu się zmieniło. Jak przykładowo pobierałem na steamie grę z prędkością 1,5-2 mb w ciągu sekundy to teraz wynosi to 0,6 mb w sekundę. Zacytuję odpowiedź cyfrowego polsatu (tak tam kupiłem LTE confused_prosty.gif żałuję) na moje zgłoszenie :

Szanowny Panie

Uprzejmie informujemy, że po otrzymaniu zgłoszenia sprawdzono poprawność działania stacji bazowej, jak również wszystkich usług na Pana koncie. Weryfikacja nie wykazała żadnych nieprawidłowości po stronie sieci. Ponadto podkreślamy, iż analiza wykonana przez naszych specjalistów wykazała, że w celu poprawy działania usługi zalecamy zamontowanie anteny zewnętrznej.

Nie wiem co mam z tym zrobić. Najdziwniejsze jest właśnie to, że działało świetnie. Pisze teraz bo myślałem, że w cs : go pogram, ale lagi wywaliły z "rankeda" i nie wytrzymałem. Piszę na tym forum, bo pomyślałem, że pewnie się na tym coś znacie smile_prosty.gif

Wynik speedtestu :

3935039335.png Chyba nie powinno być aż tak słabo... Jak na "możliwości" LTE... Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przekroczeniu pewnej ilości danych (50 GB najczęściej pojawia się w tym kontekście) nawet w pakiecie teoretycznie nielimitowanym, Cyfrowy Polsat automatycznie obniża jakość transferu. Nieodwołalnie i trudno w tej chwili ustalić, czy do końca okresu rozliczeniowego, czy na 30 dni.

Z tego co wiem, to UOKiK analizuje, czy któraś klauzula nie jest zabroniona, ale nie liczyłbym na duże zmiany, zwłaszcza, że "racjonalny użytkownik" powinien był zauważyć, że pakiety 200 GB na zachodzie kosztują w graniach 150-250 dolarów miesięcznie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy internecie mobilnym nie masz praktycznie żadnej gwarancji stałej prędkości. Przy gorszych warunkach pogodowych czy większym ruchu na BTS'ie np. sobota/niedziela i godziny po 16 każdego dnia prędkość spada. Możesz jedynie pomyśleć o jakiejś zewnętrznej antenie jeśli pozwala na to twój modem/router.

Chyba nie powinno być aż tak słabo... Jak na "możliwości" LTE... Pozdrawiam

A jesteś w zasięgu LTE?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irenez mam 15 gb i płacę 60 zł. To też dużo jak za tyle. Politan tak jestem w zasięgu obiecywał mi to pracownik cyfrowego polsatu, który pracuje w punkcie tej firmy 20 metrów od mojego domu i jak już mówiłem prędkość jest słaba cały czas. Niezależnie od warunków klimatycznych za oknem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi. Po prostu Cyfrowy Polsat i Plus mają taką, a nie inną politykę dotyczącą przycina transferów po przekroczeniu miesięcznych limitów. To, że sprawia ona, iż internetu LTE nie ma sensu brać w innym celu niż szybki dostęp dla komórki, ew. dla zabicia czasu podczas delegacji służbowej, to jest zupełnie inna sprawa.

Na portalu Wyborczej pojawiła się dzisiaj infografika - http://bi.gazeta.pl/im/de/3c/10/z17023198Q,Wyliczenia_niezadowolonych_klientow_Plusa_i_CP.jpg - obrazująca obniżanie transferów w ww. sieciach i w zasadzie mogłaby służyć ona za komentarz dla wszystkich postów mających niesprzętowe problemy z LTE.

Dla porównania, od premiery AC:Unity wyssał ponad 65 GB, sam patch przed dodatkiem do WoW-a to 22 GB (a Battle.net app generuje poza tym transfer w obie strony).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poza tym czy ja dobrze liczę, czy ten internet 150Mb/s powinien pobierać około 18 MB w sekundę ? Czyli np 15 GB w jakieś 30 minut ? Nie znam się na komputerach itp. Wcześniej myślałem, że przy tym internecie pobieranie 2 MB w sekundę to dużo, a przed chwilą poczytałem, że to się dzieli przez 8 i ma prędkość pobierania. Teraz jestem w szoku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretyczny limit LTE to 300/50 Mbps; faktyczny transfer to raczej 50/10-25 Mbps (czyli ~6 MB na sekundę download, ~1-3 MB upload) przy średnio obciążonym BTS-ie.

W związku z błędem paru biurokratów z ITO, nasi mogą nazywać jako usługę LTE także HSPA+ (usługę dokonywaną w starszej technologii mającą przepustowość 28/11 Mbps).

A co jest szybszym transferem, to zależy od przyzwyczajeń - w domu mam 120 Mbps i myślę o czymś szybszym; znajomi mieszkający w Szwecji mają internet stacjonarny 1 Gbps w cenie czynszu (i czasami też marudzą).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mógłbym to napisać i gdzie ? A tak poza tym to wszędzie piszą mi o tym limicie internetu "bez limitu" A powtarzam po raz kolejny, że mam limit 15 gb i nw dlaczego tak chodzi cały miesiąc od transferu do transferu. Bo ten "bez limitu" to z tymi lejkami widziałem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając brak problemów technicznych po twojej stronie (typu uszkodzony modem LTE itp.):

1) Adres operatora masz na umowie.

2) Ustal okres rozrachunkowy umowy - czasami nie jest on związany z okresem kalendarzowym. Masz go, albo w umowie, albo w eBOK-u (w ostateczności powinni ci go podać na infolinii)

3) Zainstaluj miernik ruchu w swoim komputerze - zresetuj go w chwili rozpoczęcia okresu rozliczeniowego. Pamiętaj, że w przypadku limitów transferu, zliczany powinien być zarówno transfer do ciebie, jak i od ciebie. Przeczytaj bardzo uważnie, jakie strony/podstrony są objęte brakiem limitu/brakiem naliczania transferu.

4) W przypadku, w którym przekroczyłeś limit transferu w umowie (15 GB), operator na upartego może ograniczyć ci internet nawet do śmiesznych wartości (Fair Use Policy).

5) W przypadku, w którym nawet na początku okresu rozliczeniowego wartość downloadu jest niższa od 10-14 Mbps, skontaktuj się najpierw z BOK-iem (najlepiej z działem technicznym) i spytaj się o dostępność/przeciążenie BTS-u, ew. czy nie ma aktywnej blokady.

Zanotuj czas połączenia, a najlepiej też nazwisko rozmówcy.

Dopiero w tym momencie ma sens składanie reklamacji - poleconym z potwierdzeniem odbioru.

W niej powinieneś opisać sytuację, podkreślić niezgodność stanu faktycznego z przedmiotem umowy i wezwać operatora do naprawy sytuacji/renegocjacji warunków umowy. Dołączyć logi itp.

Nie nastawiałbym się natomiast na wygraną, niestety teoretyczny ping w tym speedteście jest akceptowalny dla HSPA+, a że w połączeniu z wartością uploadu nadaje się, co najwyżej do ściągnięcia poczty, to już zupełnie inna kwestia.

Edit: SOKiK - http://pl.wikipedia.org/wiki/S%C4%85d_Ochrony_Konkurencji_i_Konsument%C3%B3w - moja ciekawość jest czysto prawna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...