Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

dzikimati

Pascal iteracja.

Polecane posty

Czy znajdzie się dobra dusza, która wykona dla mnie ten programik ? Tablicie, stringi i rekurencje ogarniam jednak nie wiem dlaczego wykładam się na zadanku z iteracji :/ Ostatnio kiepsko u mnie z logicznym myśleniem :C

Pobierz od użytkownika znak, z którego wyprowadzisz szlaczek o długości 30 takich znaków. Po jego wyświetleniu zapytaj użytkownika czy chce jeszcze jeden szlaczek, jeśli tak to pobierz od niego nowy znak, jeśli nie to zakończ program.

Nie mam pojęcia jak się za to zabrać... Siedzę, dłubię w kodzie i wymyśleć nie potrafię....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze przyda Ci się jeszcze jedno pole zapamiętujące, czy użytkownik chce kontynuować działanie programu.

Po begin (dokładnie tam, gdzie zostawiłeś wolną linijkę) powinna się rozpoczynać pętla - warunkiem jej wykonywania musi być odpowiednia wartość wspomnianej przeze mnie zmiennej (jeżeli zamierzasz wykorzystać pętlę while, to musisz do tej zmiennej już na początku przypisać odpowiednią wartość, stąd chyba lepszym wyborem jest konstrukcja repeat...until).

Nie jestem pewien, co zwraca funkcja ReadKey, ale w okolicach jej wykonania powinno się pojawić pytanie o kontynuację i odczytanie decyzji użytkownika. Na tym kończy się pętla i cały program.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

program test;

uses crt;

var

znak, pytanie : char;

i : integer;

begin

Repeat

Writeln('Podaj znak z którego chcesz zrobić 30 znakowy szlaczek');

Readln(znak);

for i := 1 to 30 do Write(znak);

Write('Uruchomic ponownie? [T/N]: ');

Readln(pytanie);

until (pytanie = 'n') or (pytanie = 'N');

end.

Działa :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...