Skocz do zawartości
Gość kabura

Splinter Cell (seria)

Polecane posty

@Spike217

Może i ten czarno biały ekran wyglądał lepiej, ale żeby twierdzić, że lepiej działał... pokerglass.png

Długość Conviction, to była długość przeciętnego Call of Duty - deal with it. Może dlatego, że akcja przyśpieszyła jakieś 10 razy i skradanie zamieniono na mordowanie w locie. Grało się przyjemnie, jednak sprawa prezentuje się tak jak w przypadku najnowszego DMC - może i gra fajna, ale Splinter Cell, to nie jest. Zobaczymy czy twórcy Blacklist zrobią ten ich obiecany ''stealth" porządnie, bo po cichu nawet w tych partaczach pokładam nadzieje, taką malutką, żeby się nie zawieść.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Abyss

był łatwiejszy w odbiorze - jeśli ostatni krok do przodu przywrócił kolory, to znaczy że trzeba zrobić krok do tyłu i poczekać. za to we wcześniejszych odsłonach obserwujesz strażników, którzy nagle krzyczą 'widzę go!' i otwierają ogień. czemu? bo trzeba było patrzeć na czujnik światła, który wzrósł o połowę, zamiast na nich.

jedna rzecz która w blacklist powinna być zmieniona to obowiązek stealtha - co druga misja bez wywoływania alarmu albo zbyt dużo wrogów na otwarty konflikt.

ps. jeśli nowy dmc będzie fajny ale nie będzie splinter cellem to nadal go kupię trollface.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Mi się ten Blacklist z zapowiedzi i gejmplejów spodobał. Po prostu styl, w jakim utrzymana będzie rozgrywka, bardziej przypadł mi do gustu niż full-skradankowe poprzednie części serii. Przeczuwam, że wyjdzie coś w stylu Convition, lecz z liczniejszymi elementami wcześniejszych odsłon i mniejszą ilością bugów i niedoróbek. I z takiego efektu będę zadowolony: Fisher nie wywołuje otwartej strzelaniny, ale przemyka w środku dnia za plecami wartowników, po cichu ich zabija i nawet nie chowa ciał - w razie wykrycia kulka w łeb dla strażnika i szybka ucieczka za róg. Więc pasuje do gry określenie stealth-action. :D Wolę to od krycia się w cieniu, ogłuszania i chowania potem ciał. Jeśli twórcy nie spartolą czegoś po drodze, będę wniebowzięty i uznam Blacklista za najlepszego Splinter Cella. No co, taki mam gust. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj Ubisoft jak zapowiadał, zamierza wypuścić pierwsze konkretne informacje dotyczące moduły multiplayerowego Spy vs Merc w nadchodzącym Blaclist, może będzie i gameplay? Obiecywali powrót do korzeni. w Multiplayer CT zagrywałem się latami, dzień w dzień - obecnie mam chyba z 2000 godzin w tym nabitych. Lata rozłąki spowodowały, że kompletnie przestałem się tym tematem interesowac... ale dziś we mnie wszystk ożyło na nowo biggrin_prosty.gif Nie moge się doczekać pierwszych informacji ^^

EDIT:

Jest już trailer!

http://uk.ign.com/vi...-reveal-trailer

To wszystko wygląda o wiele lepiej niż przypuszczałem! Sądziłem, że to będzie jakaś modyfikacja gry z singla, a to definitywnie wyglada na grę robioną zupełnie od nowa, jestem podekscytowany smile_prosty.gif

To co wyłapałem na szybko:

Plusy:

+ mapy inspirowane starymi lokacjami z Chaos Theory, widzialem tam Factory, Missle Strike, Krauser Lab

+ mapy mają mase cienia, są ciemne, spodziewać się będzie można pewnie sporo kanałów i wentylacji

+ powrót starych gadźetów - camo, miny, tazer, smoke, granaty, drony (z DA)

+ widać duże zróżnicowanie w strojach, pewnie będzie można modyfikować postacie

+ to samo tyczy się broni - zaobserowałem AK 74, FN Famas, H&K G36C, H&K UMP, H&K MP7

+ mapy wyglądają na o wiele lepsze niż w CT i DA. Te pierwsze były puste, te drugie strasznie jasne, tu wygląda na ich połaczenie, a sądzac, że jest tam 4 vs 4 to zapewne mapy będą podobnych wielkości co te z DA.

+ wygląda jakby były różne rodzaje specjalizacji, bądź poprostu różne elementy ekwipunku - widać np. Merca z dronem na plecach, inni za to są bardziej opancerzeni.

+ nie zostało pokazane, ale możliwe że Merc nie będzie miał żadnej wizji, w zamian jednak ma sensor ruchu

+ sensor ruchu jaki ma merc wyglada jakby właśnie wyłapywał ruch, a nie obecność jak w DA, co całkiem uniemożliwiało podkradnięcie się.

Ale niestety też dostrzegam wady:

- 4 vs 4? To nie wróży zbyt dobrze, już 3v3 wprowadziło lekki chaos, co skutkowało mniejszym skupieniem na stealthcie, a bardziej bieganinie - zapewne z tym wiąża się wieksze mapy

- Merc ma ponownie Hearthbeat Sensor

- Szpieg wyglada że będzie miał jedna wizje jak w Conviction - czyli Noktowizor połączony z Termowizją oraz Hearthbeat Sensorem - wszystko w jednym - to strasznie uprości gre, okazę się czy słusznie

- Szpiedzy mają pistolety maszynowe? mam nadzieję, że tylko na platikowe kulki do ogłuszania

- Nie dostrzegłem łamania karku, lecz "insta-kill" niczym w Assassins Creed

Podsumowując - to wygląda naprawdę zacnie, zacząłem wierzyć w ten projekt. Plusów jakie widać jest imo znacznie więcej niż minusów, nie spodziewałem się dosłownej powrótki z czasów CT/PT, ale to wygląda jak istne połączenie Chaos Theory i Double Agent... już nie moge się doczekać konkretniejszych informacji biggrin_prosty.gif

Edytowano przez Deathdealer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ukazał się Dev Diary dot. trybu multiplayer Spy vs Merc

trailer:

, a poniżej blog, gdzie w komentarzach jeden z przedstawicieli Ubisoft odpowiada na pytania, jest tam masę szczegółowych informacji

http://blog.us.playstation.com/2013/05/07/splinter-cell-blacklist-spies-vs-mercs-detailed/#comments

W skrócie, będą dwa tryby "Classic" oraz "Blacklist"

Classic będzie dla starych wyjadaczy - skierowany do 2 vs 2 i będzie to powielenie trybu z Chaos Theory, gdzie zaówno szpiedzy jak i najemnicy będą mieć bardzo ograniczony dostęp do ekwipunku, a całość na starych zadadach

Blacklist - to już gra 4 vs 4, z dostępem do całej gamy uzbrojenia, klas, dodatków, możliwości konfiguracji broni i ekwipunków (podobno kombinacji ma być aż 540) itp.

Mapy w obydwu trybach będa korzystały z podobnych schematów, ale zmodyfikowanych na potrzeby trybu - np w Classic, będzie wiecej kamer oraz mase cienia itp. To i więcej w podanym linku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multiplayer akurat mnie tam mało co interesuje, natomiast bardziej przyglądam się informacjom dotyczącym singla oraz tego jak będzie wyglądał gameplay. Z jednej strony rozumiem trochę hejtu oraz żartów jakie lecą w stronę twórców gry za przerobienie przygód Sama Fishera w coś co ma dojść do jak najszerszego grona odbiorców (taki przykładzik), choć np. pojawiła się jakaś zajawka, która pokazywała pewien poziom jaki można było przejść na trzy sposoby w tym właśnie po cichu. Zapewne przekonamy się jak wygląda ta kwestia naprawdę dopiero na własnej skórze, po premierze. Z drugiej strony to już chyba Conviction powinno dobitnie pokazać, że nie ma szans aby wrócić do stylu Sama Fishera z pierwszych części. Naturalnie nadal można na taki stan rzeczy narzekać, ale IMO na razie z udostępnionych materiałów wynika jednak, że możliwość grania po cichu jakąś będzie. Zobaczymy czy to tylko marketingowa zagrywka czy jednak faktycznie twórcy postarali się w tworzeniu tej części :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony to już chyba Conviction powinno dobitnie pokazać, że nie ma szans aby wrócić do stylu Sama Fishera z pierwszych części.

W którym momencie Conviction pokazało, że nie ma szans na powrót? Rozwiń, bo jestem zmęczony, niewyspany i nie ogarniam. ;)

Dla mnie Convitcion to był taki tam spoko spin off Splintera. Sam działał sam ( ;P ) i był wkurzony, to było fabularne usprawiedliwienie na przyspieszenie tempa. Jak na grę za 13 zł z promocji steamowej - spoko. W Blacklist mamy powrót agenta i niby pokazują te skradanie, ale patrząc na gejmpleje odnoszę wrażenie, że to całe stealth jest wrzucane na siłę.

Ogólnie rzecz biorąc ten Blacklist jest strasznie nijaki. Cinematic trailer rzucany kiedyś jest bzdurny, niby agent, a strzela i wybucha, niby się można skradać, ale bezjajeczne to wszystko i człowiek odnosi wrażenie, że kiedyś to lepiej robili. Znienawidzone przez świat Conviction miało przynajmniej świadomość czym jest. Nic z tego nie wyjdzie, ani dla Ubi, ani dla nas. ;p

Edytowano przez fearon
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fearon

W moim rozumieniu chodziło mi po prostu o decyzję wydawniczą, współcześnie IMO naprawdę rzadko widać sytuację, w której twórcy zmieniają wizję swojej gry albo stosują zupełnie inne mechanizmy w stosunku do tego co było wcześniej. Chyba możemy się zgodzić, że jakby przyłożyć do siebie pierwsze trzy części z tym co pojawiło się potem widać ewidentną różnicę i przeniesienie ciężaru ze skradania się oraz działania po cichu na akcję oraz eliminowanie oponentów. Może się mylę albo nie pamiętam, ale był w ogóle jakikolwiek fragment Conviction, który dało się przejść po cichu nie wspominając o nie zabijaniu wszystkich przeciwników jacy się nawiną? Skoro Ubi poszło w tą stronę i skoro trend tworzenia gier totalnie dla każdego aby trzepać tyle kasy ile się da jest widoczny gołym okiem wątpię abyśmy dostali następne Chaos Theory przykładowo ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę albo nie pamiętam, ale był w ogóle jakikolwiek fragment Conviction, który dało się przejść po cichu nie wspominając o nie zabijaniu wszystkich przeciwników jacy się nawiną?

Było, całkiem sporo, ale to były dosłownie fragmenty misji, a nie one całe same w sobie. Wyglądało to tak, że przechodziłeś etap, gdzie całkowicie mogłeś ominąć wszystkich, by zaraz za drzwiami urządzić krwawą jatke, bo żebym nie wiem jakbyś kombinował - nie było żadnej innej metody jak tylko siłowa. A pardon... Stealth-Action...

Właśnie zapowiedzieli tryb Coop, jednak ten zarówno jak single kompletnie mnie nie interesuje. Kupuje tylko i wyłącznie dla trybu SvM Classic, prawdopodobnie singla nawet nie dotknę, chyba że nie będe miał w co innego grać )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UbiSoft właśnie poinformował poprzez swój newsletter, że nadszedł czas strzyżenia baranów: Dwie stówy za grę na PC. Żadna kolekcjonerka, ta stoi za trzy stówy. Bon apetit!

Źródło: Gikz.pl (wystarczy nieco przewinąć ekran i obejrzeć obie grafiki promocyjne)

Nawet nie posprawdzasz informacji dokładnie, a już panikujesz. Wejdź na muve.pl

Wersja Wyższy Echelon - 99 zł (Link)

- gra

- Upper Echelon Pack (1 mapa do Coop, Zlote google i kombinezon do single)

Wersja Standardowa - 99 zł (Link)

- gra

- Upper Echelon Pack (1 mapa do Coop, Zlote google i kombinezon do single)

- Panther Pack (3 skórki do multiplayera, 3 bronie do single/coopa oraz buty+rękawiczki do single)

Wersja Ultimatum - 149 zł (Link)

- gra

- Cyfrowy zegarek

- Opakowanie kolekcjonerskie

- 24 stronicowy Komiks

- Dwie mapy do trybu Coop

- Upper Echelon Pack (1 mapa do Coop, Zlote google i kombinezon do single)

Wersja 5th Freedom - 179 zł (Link)

- gra

- Figurka Sam Fisher 24 cm

- Srebrny Steelbook

- 96 stronicowy Komiks

- Dwie mapy do trybu Coop

- Trzy skórki do multiplayera (2 szpiega, 1 najemnika)

- gadżety do single (Zlote google, Rękawice, Buty ducha, Buty opancerzone)

- Bronie do single oraz coop (Karabin snajperski VSS, Strzelba M1014, Karabin HK 416, Pistolet F40 i łuk)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram w Blacklist od samej premiery. Gra jest moim zdaniem połączeniem Conviction i Chaos Theory - z Conviction wzięła sposób rozgrywki i motywowanie gracza do brutalnych, szybkich akcji, z Chaos Theory możliwość rozwiązywania spraw "po cichu" i nie zabijania nikogo. Ogólnie gra się bardzo przyjemnie, jest masa atrakcyjnych opcji, ulepszeń, dodatków, broni itd. Najlepszy jest chyba multiplayer, zwłaszcza świetny tryb Spies vs Mercs. Największy minus to nieco nieintuicyjne sterowanie i zastąpienie Michael'a Ironside (głosu Sama) jakimś innym gościem :C

P.S. Czytam dyskusję z poprzednich stron i muszę przyznać, że Ubisoft odwalił kawał dobrej roboty. Pod względem możliwości, które dostaje gracz, Blacklist to dotąd najlepszy Splinter Cell. Tutaj naprawdę sam decydujesz, jak przejść następny etap.

Edytowano przez TheTurningPoint
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Splinter Cell jest naprawdę dobry. Nie ma problemu z co-opem jak to było w Conviction. Bez problemu łączy z jakimś graczem. Nie ma spadków płynności. Dodatkowo, misje w co-opie są naprawdę fajne (chociaż szkoda że tak bardzo przyłożyli się do tych od murzynka, a reszta zrobiona trochę po macoszemu). Multi również działa bez problemów. Osobiście wstrzymuję się jeszcze z kampanią i przechodzeniem gry, czekam aż łaskawie empik dośle mi Panther Pack.

Trochę żałuję, że nie mam mapki do co-opa Jacht miliardera. No ale trudno. Samo przechodzenie gry daje dość spore urozmaicenie. Przechodzenie po cichu, niczym pantera zabijanie z ukrycia lub szturm. Zauważyłem, że jest jakiś czwarty poziom trudności. Właśnie na niego poluję i zobaczymy, czy gra faktycznie będzie wyzwaniem przechodząc ją jako duch.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu z co-opem jak to było w Conviction. Bez problemu łączy z jakimś graczem.

Tu się niestety mylisz, problem jest. Dotyczy tylko osób z wesją UPlay, ci na Steam go nie mają. Trzeba pobrać osobno patch 1.01, inaczej przy łączeniu ze znajomymi wywala komunikat "nie można połączyć z sesją gry".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się niestety mylisz, problem jest. Dotyczy tylko osób z wesją UPlay, ci na Steam go nie mają. Trzeba pobrać osobno patch 1.01, inaczej przy łączeniu ze znajomymi wywala komunikat "nie można połączyć z sesją gry".

No właśnie nie mylę się, bo przeglądałem specjalnie co-op i multi w dzień premiery (a patcha jeszcze nie miałem pobranego, dopiero zabierałem się za jego ściąganie) i co? Działało bez najmniejszych problemów. I co-op i multi. Nie wiem, może przy łączeniu ze znajomymi było tak, ale patrząc na rozgrywkę która jest już założona... problemów nie było żadnych.

Edytowano przez Sergeyevich
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wstrzymuję się jeszcze z kampanią i przechodzeniem gry, czekam aż łaskawie empik dośle mi Panther Pack.

Panther Pack nie dodaje Ci nic znaczącego. http://muve.pl/uploa...rs/splinter.jpg

- Moro Morskie dla szpiega i najemnika - które są tylko "kolorkiem" nawet nei zauważalnym na postaci

- Ghulie Elite Suite dla szpiega, które i tak jest do odblokowanai dla wszystkich na lvl 39

- Trzy bronie, które masz tyle że od początku, a już za pierwsze pieniądze i bez DLC można sobie je kupić w pierwszej kolejności

- Rękawice i Buty do single, które może sa exclusivem ale statystyki maja i tak gorsze niz inne, wiec momentalnie je zmienisz

Tak więc cały ten "Panther Pack" to jeden wielki Bullshit nic nie warty. Jedyny prawdziwy exclusive to to Moro Morskie, które i tak niczym sie nie różni od Mora Urban, tyle że jest lekko ciemniejsze. Już o wiele bardziej opłaca się wziąść Echelon Pack, który ma dodatkową mape do Coop.

SC Blacklist jest zadziwiająco dobre, mógłbym nawet rzec to najlepszy SC jaki kiedykolwiek powstał, jest tak dobrze dopracowane pod wieloma względami i bogate w content, że jestem oszołomiony - kompletnie się tego nie spodziewałem, ,że taką będe mieć opinię. Conviction to był jakiś żałosny wypadek przy pracy. Jednak z DLC to Ubi jest specjalistą od dymania ludzi.

Tu się niestety mylisz, problem jest. Dotyczy tylko osób z wesją UPlay, ci na Steam go nie mają. Trzeba pobrać osobno patch 1.01, inaczej przy łączeniu ze znajomymi wywala komunikat "nie można połączyć z sesją gry".

LOL. Steamowcy nie mają tego problemu, bo Steam sam narzuca pobranie tego patcha i robi to automatycznie za Ciebie przy pierwszym uruchomieniu i nie da rady tego obejść. A w przypadku Uplay musisz patch pobrać manualnie i normalnie że Cie nie łączy z kimś kto ma inną wersję gry.

Edytowano przez Deathdealer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już też właśnie do tego wniosku doszedłem i wczoraj zacząłem przechodzenie gry na tym najwyższym poziomie trudności. Chcąc przechodzić grę jako Duch, faktycznie robi się dosyć ciężko. Muszę tylko stałego partnera do co-opa sobie znaleźć, coby każdą misję sobie z nim też przejść i będzie pięknie.

Trochę sobie sam w stopę strzeliłem, bo wcześniej tak biegałem, coś tam kupiłem. A odebrałem za punkty uplay te gogle niebieskawe i 200k kasiorki. Jako że ją wydałem przy pierwszym podejściu, to po zresetowaniu kampanii i zaczęciu jej na poważnie, już tej kasiory nie ma. Trochę ciężko było na starcie po cichu bez kuszy pomykać, no ale dało się radę jakoś.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gra skończona. Niech mi ktoś powie, czy w finale:

Gdy chodzimy obok rannego Sadiqa możemy wybrać co chcemy zrobić? Bo jako tako, [E] pojawia się tylko przy "Skorzystaj z Piątej Wolności". Podobnie, czy można nie ratować tego typa, co ma przesłać pliki, kiedy Briggs wpada w łapy Inżynierów i później go (tego typa) zabić lub nie?

Przeszedłem na normalu, najwięcej punktów miałem ze szturmowca. Jako, ze czeka na mnie SR4, potem zapewne przejdę jeszcze raz, próbując być Duchem. Po pierwszym przejściu daję 8+/10.

Po finale, na koncie mam ponad 1,6 miliona $. Użyłem w sumie 4 pukawek.

Edytowano przez piotrekpk19
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra gra wyszła deweloperom z Montrealu, dobra skradanka, dobry film szpiegowski. Bardziej mi się spodobało, niż Conviction, brakowało mi "legalnego" działania :P

Ubi jednak jest rozsądną firmą. Produkuje masowo gry F2P, ale dzięki temu zarabia, żeby móc tworzyć jednak świetnej jakości produkcje. Jeżeli następny SC ma być taki jak Blacklist, to ja proszę bardzo. Przechodzenie etapów tak, by nikt mnie nie zauważył, sprawia mnóstwo radochy.

A tryb Spies vs. Mercs klasyczny uzależnia jak diabli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja muszę przyznać, że oczekiwalem Conviction v.2.0, a w ostatecznym rozrachunku to w ogole nawet nie jest podobne do poprzedniej części. To jest godny następca Chaos Theory i mówię to z czystym sumieniem. Gre kupowałem wyłącznie dla trybu SvM dlatego że byłem wieloletnim zapalonym graczem tego trybu w CT i DA (łącznię coś z 3500 godzin przegranych) i nie nastawiałem się, że w ogole zagram w kampanie, czy COOP. A tu proszę - gra okazała się fenomenalna. Ma oczywiście swoje wady, bo kóra nie ma, ale dla fanów SC nadeszło święto. Przestałem wierzyć i ufać Ubisoftowi po Rainbow Six Vegas i nigdy od tamtego czasu nie kupiłem nic od nich.

Splinter Cell Blacklist oraz Ghost Recon Future Solider to świetne gry. Serii Assassin's Creed do nich nie zaliczam, bo jedynie co można pogratulować im to sukcesu marketingowego nic pozatym wg mojej opini.

Wszystkich zainteresowanych grą multiplayerową w Blacklist (czy jakim kolwiek trybie SvM z poprzednich części) zapraszam na specjalne forum utworzone przez moją ekipę.

www.freelancersclan.pl/forum

Obecnie chyba serwer padł, ale domniemam, że to lada dzień naprawią. Jest to forum ogólne dla społeczności SvM, chetnych zapraszam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...