Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Artemis

Nauka programowania, przydatne poradniki i książki

Polecane posty

3D to podstawa? Tak długo, jak ktoś nie będzie chciał bawić się w tworzenie gier albo aplikacje z elementami 3D (typu prezentacje itd), to może sobie odpuścić taką wiedzę. "Być programistą" nie jest jednoznaczne z "znać się na grafice komputerowej".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3D to podstawa? Tak długo, jak ktoś nie będzie chciał bawić się w tworzenie gier albo aplikacje z elementami 3D (typu prezentacje itd), to może sobie odpuścić taką wiedzę. "Być programistą" nie jest jednoznaczne z "znać się na grafice komputerowej".

Ale gościu na początku pisał, że chce robić gry.

"znać się na grafice komputerowej" <- może nie tyle na grafice co na wprowadzaniu jej do projektu. Bo samymi modelami zajmuje się raczej grafik.

Właśnie, przecież na przykład Worms Armageddon są w 2D, a nadal jestem tą grą zachwycony.

No tuż pisałem - "(chyba, że masz taki łeb, że stworzysz super grywalną grę 2D :P )" - a Wormsy, Patapony, Loco Roco, World Of Goo i sporo innych gier - to właśnie takie super grywalne gry, w których nie chodzi o grafikę a o zabawę. No ale cóż - pomysły na takie nowinki w końcu się ludziom skończą...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak się przykładasz. Osobiście nie znam symfonii c++, ale mogę ci powiedzieć, że np. po tym tutorialu umiałbyś stworzyć porządną grę. Mówię Ci: jedyne co jest potrzebne to chęci, jak będziesz miał dobre chęci czyli będziesz uczył się regularnie i pilnie to dojdziesz do naprawdę dobrego poziomu. Powinieneś często zaglądać do różnych materiałów na różnych stronach, nie opieraj się tylko na jednym "tutku" ale uzupełniaj swoją wiedzę materiałami z różnych źródeł.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@readerCDA - myślę, że solidnie przesadzasz. Kurs "Od zera do gier kodera" istotnie jest całkiem na rzeczy, ale tytuł nie ma pokrycia w rzeczywistości. Żeby robić "całkiem porządne" gry trzeba umieć duuużo więcej, niż tylko to co jest w symfonii. Nawet znajomość Symfonii i Pasji nie daje Ci umiejętności tworzenia gier.

Po zapoznaniu się z podręcznikowym c++ będziesz w stanie zrobić co najwyżej coś w rodzaju sudoku albo kółka i krzyżyka w konsoli. Bo do tworzenia aplikacji z "grafiką" to trochę brakuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Napisać grę" to dość mgliste pojęcie. Jeżeli mówisz o grach na poziomie dzisiejszych produkcji - nie ma szans zrobić tego w pojedynkę. Po prostu nie da rady. Musiałbyś zająć się wszystkim - od modelowania fizyki przez tworzenie grafiki i odtwarzanie sztucznej inteligencji po samą optymalizację kodu. Nie do zrobienia w rozsądnym okresie czasu.

Mnie o tworzenie superprodukcji raczej nie pytaj, jako, że najbardziej zaawansowany twór gro-podobny jaki stworzyłem to kółko i krzyżyk. ;]

Ale jedno jest pewne - nie ma co marzyć o robieniu gier (mówię tu o klepaniu kodu, bo chyba to masz na myśli) bez znajomości jakiegoś rozsądnego języka (C, C++, C#, Java) na poziomie zaawansowanym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jak według ciebie nauczyć się jezyka c++ na takim poziomi by dało się napisać grę??

To tak jakbyś się zapytał jak dobrze trzeba znać język polski aby napisać książkę o mechanice kwantowej. Sama znajomość języka polskiego to za mało, aby napisać książkę. Trzeba jeszcze zdobyć wiedzę na temat o którym mamy pisać.

Z robieniem gier jest podobnie. Znajomość samego języka to za mało aby stworzyć grę. Trzeba opanować jeszcze mnóstwo innych zagadnień. Choćby to jak wyświetlać cokolwiek na ekranie. Przerabiając Symfonię opanujesz tylko podstawy wyświetlania tekstu. Co daje Ci szanse napisania gier a'la snake, OiX, sudoku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym od siebie dorzucił jeszcze to, że nie wystarczy przeczytać kilka książek o programowaniu żeby umieć zrobić grę. Trzeba mieć jeszcze trochę oleju w głowie (a w przypadku gier nawet całkiem sporo), bo co z tego, że świetnie znam składnię i różne funkcje/biblioteki jak nie potrafię ich zastosować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale powiedzmy ze mam tam kolegów zebranych mamy ekipę i chcemy zrobić grę.

Ale z waszych postów nic nie wynika tylko się mądrzycie choć i tak jakiejś gry nie zrobiliście.

A więc skąd mamy się niby nauczyć robienia gier?? (chodzi mi o c++)??

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw się musicie porządnie nauczyć programować ogólnie. Bez tego nic nie zrobicie. Jest chociażby taka książka 'Perełki programowania gier', w której jest mnóstwo ciekawych rozwiązań. Ale żeby zrozumieć je trzeba znać solidnie c++ i nie wystarczą tu podstawy. Niestety to nie jest takie hop siup, że od razu gry będziecie robić. Dlatego radzę sięgnąć do książek/tutoriali do c++. A jak już to opanujecie sami będziecie wiedzieć jak robić gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale powiedzmy ze mam tam kolegów zebranych mamy ekipę i chcemy zrobić grę.

Ale z waszych postów nic nie wynika tylko się mądrzycie choć i tak jakiejś gry nie zrobiliście.

Ja się mądrzę ? Phi. Naucz się korzystać z google, "wypowiedź" Adam Sawickiego.

A więc skąd mamy się niby nauczyć robienia gier?? (chodzi mi o c++)??
Najpierw opanować obsługę google. Potem przeczytać wpis w faq Warsztatu
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanko też związane z nauką C++. Postanowiłem wreszcie kupić jakiś podręcznik - w sklepie znalazłem "Thinking in C++" Bruce'a Eckel'a. Pamiętam, że była to jedna z książek które ktoś polecał więc ją wybrałem. Mój kolega natomiast kupił sobie "Symfonię C++ Standard" i zalecił mi bym najpierw ją przeczytał zanim wezmę się za lekturę "Thinking in C++". Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Lepiej dokupić "Symfonię" i od niej zacząć naukę czy wystarczy mi moja książka?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, z własnego doświadczenia wiem, że "Thinking in C++" jest świetne, jeśli absolutne podstawy programowania już znasz. Te podstawy są w książce opisane, ale nieco na szybko i upchnięte do w sumie jednego rozdziału. Mam tu na myśli takie rzeczy jak pętle, warunki, deklaracje, funkcje itd. Nie pamiętam dokładnie jak opisane tam były wskaźniki (nie mam książki pod ręką by sprawdzić ;) ), a bez dobrego ich zrozumienia ciężko przejść do "poważniejszych" zagadnień w cpp.

Z "Thinking in C++" na pewno można nauczyć się programowania obiektowego i biblioteki standardowej. Przy uważnym czytaniu, wklepywaniu przykładów, rozwiązywaniu ćwiczeń i ogólnie próbach samodzielnego zastosowania tego o czym się czyta prawdopodobnie da się nauczyć "od zera". Zawsze w razie gdy czegoś nie rozumiesz możesz też przeczytać tutorial w necie ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale powiedzmy ze mam tam kolegów zebranych mamy ekipę i chcemy zrobić grę.

Ale z waszych postów nic nie wynika tylko się mądrzycie choć i tak jakiejś gry nie zrobiliście.

A więc skąd mamy się niby nauczyć robienia gier?? (chodzi mi o c++)??

Wybacz, ale jezeli nie pojąłeś postów poprzedników co potrzeba to nic z tego nie będzie i przekwalifikuj ekipe na kółko warcabowe.

Możesz znac naprawdę dobrze C++ w teorii ale co z tego, skoro nie przełożysz tego na praktyke? Przede wszystkim najważniejsza jest samodzielność. I chęci a na razie to chcesz mieć wszystko na tacy ładnie podane, najlepiej żeby wiedza sama weszła od paru postów które przeczytasz.

Co chcesz żeby wynikało z postów?

Na początek Symfonia, Thinking in C++, kurs DirectX'a, WinApi, Modelowanie 3D.

Ale nie zapominajmy o angielskim, fizyce, matematyce w zasadzie podałbym jeszcze metody numeryczne.

Spójrz no na daty postów zanim napiszesz odpowiedź. Ten koleś pytał niemal miesiąc temu, odpowiedź jakąś tam uzyskał, raczej tu znowu nie zajrzy, więc twój post to nieco necroposting ;) - P_aul

Temat mialem zaznaczony jako akutalny. Ostatni post z 16 wiec nie widze necropostingu. Jak nie do niego to a nuż komuś podejdzie ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie.

Znam pascala na poziomie średnio-zaawansowanym i zacząłem uczyć się C++ z TEGO tutka.

Na razie znam tylko podstawy ale bardzo lubię programować ( czy to w pascalu czy w C++, można powiedzieć że jestem nałogowcem :D, codziennie coś przykodzę po szkole ) i dlatego chcę kupić jakąś książkę. Jaka byłaby najlepsza dla kogoś kto zna pascala?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój podręcznik do PSiO (technikum) zaczyna się od pascala, potem masz c (z porównywaniem do pascala), po czym przejście do c++. Książka Helionu, p Majczaka.

http://edukacja.helion.pl//UserFiles/File/...is%20tresci.pdf

http://edukacja.helion.pl//UserFiles/File/...0rozdz%2013.pdf

tylko nie ma tam wszystkiego, tyle ile na egzamin potrzeba, więc byłby za Symfonią c++.

swoją drogą, po pascalu może pobaw się dalej strukturalnie, w czystym C?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symfonia i Megatutorial to dwa najpopularniejsze źródła dla początkujących i ja je wszystkim polecam. Zajrzyj na początek tego tematu i do faq w tym dziale.

Zaglądanie na warsztat to bardzo dobry pomysł. Masa mądrych ludzi, którzy dość chętnie pomagają, choć bardzo nie lubią tam lenistwa i prośba o rozwiązanie banalnego problemu (w stylu błędów kompilacji) najczęściej kończy się falą krytyki, odesłaniem do google i zamknięciem tematu.

Na temat książki podanej przez kejwmana wypowiedzieć się nie mogę, bo jej nie znam, ale zajrzałem do spisu treści i już mi się nie podoba. Macierze ?? To się nazywa tablica. Macierz to stwór matematyczny.

Struktura danych + funkcje = obiekt
AAAAAA !!!!! Ratunku !!!!! Struktura danych + funkcje, to struktura danych i funkcje. Ja rozumiem, że chodziło o funkcje zagnieżdżone w strukturze danych, ale to się nazywa KLASA. Obiekt to jest dopiero wtedy jak wywoła się konstruktor klasy. Nie wolno mylić pojęć klasy i obiektu.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak jeszcze dodam, dla tych co już znają język, a chcą wymiatać olimpiadki, potyczki algorytmiczne i w ogóle, polecam:

"Wprowadzenie do algorytmów" Cormena.

1300 stron najlepszych algorytmów....

sa lepsze książki na ten temat, ale ciężko je zrozumieć (chyba że ktoś jest matematykiem)

niestyty książka z tego co wiem nie jest już wydawana (tylko biblioteki, allegro itp)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc kupuję Symfonię. Może ktoś podać link do najnowszego wydania bo czytałem że kilka ich było i nie bardzo wiem które jest najnowsze ?

A co myślicie o Pasji ? Też ją kupić czy na razie wystarczy mi Symfonia ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...