Fursik1 Napisano Styczeń 17, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2014 Witam.Od pewnego czasu(parę dni), co jakiś czas wydajność mojego lapka zaczęła dramatycznie spadać. Za pewnym razem wkurzyłem się konkretnie i uderzyłem w stół, po czym wszystko wróciło do normy."Dysk twardy" - pomyślałem. Zawsze miałem problemy z pamięcią.Zrobiłem diagnostykę SMART, i oto, co mi wyszło:Jeden parametr złowieszczo miga na żółto.Wiem, że jest jakiś problem, pytanie tylko jaki i co można z nim zrobić? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 17, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2014 Pewnie dlatego masz te błędy, bo uderzyłeś w stół (błędy spowodowane wstrząsami). Tak bardziej na serio: ten parametr nie jest kluczowy, poza tym jego wartość nie jest zbyt duża, a na laptopach te błędy są właściwie normą (i to o niebo więcej niż u Ciebie). Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fursik1 Napisano Styczeń 17, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2014 Chyba źle się wyraziłem: przy gwałtownym spadku wydajności palnąłem w stół i znowu dostałem 60 fps-ów. I tak conparę minut grania. Trochę się niepokoję, bo kto wie, czy nie przerodzi się to w coś poważniejszego. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 17, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2014 Sprawdzałeś temperatury, może chłodzenie nawala i gdy "palniesz" chwilowo prawidłowo działa? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikaelDorren Napisano Styczeń 17, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2014 Ja nieco bardziej obawiałbym się o wartość parametru 011. W normalnych HDD duża wartośc nieprzetworzona (czyli to, co tu zapewne jest zapisane w systemie szesnastkowym) wskazuje na kłopoty z mechaniką dysku. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fursik1 Napisano Styczeń 17, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2014 Dobra moja, dysk jest wciąż na gwarancji. Pytanie tylko czy mi jej udzielą? Z laptopem starałem się obchodzić jak z jajkiem, ale czy takie uszkodzenie podlega naprawie gwarancyjnej? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 17, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2014 Wątpię. Gdyby to było rzeczywiście uszkodzenie, to owszem, ale na razie można ewentualnie powiedzieć, że to pewna nieprawidłowość.Daj jeszcze screena po wykonaniu benchmarka w programie HD Tune (wyłącz przed testem wszystkie zbędne rzeczy, łącznie z antywirusem i nie rób w tym czasie nic na kompie). Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fursik1 Napisano Styczeń 18, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2014 Screen złapany, ale w międzyczasie dotarła do mnie dość niepokojąca wiadomość. Otóż u znajomego wystąpił podobny problem, a po dwóch tygodniach dysk nadawał się już tylko do wymiany. Nie wiem, co mam o tym wszystkim myśleć, ale mam nadzieję, że to rzeczywiście tylkopewna nieprawidłowość.Dodatek: Patrząc na podobne błędy znalezione na różnych forach, wnioskuję, że dni mojego HDD są policzone. Jakkolwiek by nie było, w poniedziałek skontaktuję się ze sklepem w celu uwzględnienia gwarancji. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 18, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2014 Prosiłem o benchmark, S.M.A.R.T. już widzieliśmy... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fursik1 Napisano Styczeń 19, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 19, 2014 Oto i on:Dziwna sprawa: dwa różne programy do diagnostyki S.M.A.R.T., pokazują dwa różne problemy. Jak dla mnie bardziej prawdopodobny wydaje się Calibration Retry Count. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 19, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 19, 2014 Programy pokazują to samo, tylko "uważają", że coś innego jest większym problemem.Benchmark wyszedł nieładnie, więc można przypuszczać, że dysk jednak szwankuje. Przetestuj go jeszcze firmowym narzędziem od Seagate (klik), jeżeli wykaże jakiekolwiek nieprawidłowości - reklamacja musi być uwzględniona, jeżeli nie - może być problem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fursik1 Napisano Styczeń 20, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 20, 2014 Dziwna sprawa. ale test "Long Generic" został ukończony z pozytywnym wynikiem. Może użyłem niewłaściwego testu, ale po czterech godzinach moja ochota do testowania trochę się zmniejszyła. Jest w tym programie jakiś konkretny test, którego powinienem użyć?Poza tym, klamka zapadła. Na wielu forach z tym samym problemem jedynym rozwiązaniem okazywała się wymiana gwarancyjna. Laptopa wysyłam jutro po południu do Swarzędza, więc chciałbym do końca załatwić wszystkie sprawy związane z twardzielem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...