Jump to content
arina2012

Problem z odczytem dysku

Recommended Posts

Witam.Ostatnio kupiłem dysk ST1000DM003 i mam problem z odczytaniem go w HDTUNE.Mianowicie program pokazuje że dysk ma 2 tb a przy próbie sprawdzenia błędów w połowie wyskakują czerwone bloki i program sie zawiesza.

PS Płyta główna to GA M52LS3

post-878448-0-24948300-1389639064_thumb.

post-878448-0-37529400-1389639089_thumb.

Edited by arina2012
Link to comment
Share on other sites

Ja też kupiłem ten dysk wczoraj, na szczęście problemów nie ma. Na pewno coś jest nie tak jak wykrywa dysk jako 2tb. Sprawdź kabel łączący dysk z płytą główną. Jeżeli to nic nie da spróbuj wgrać aktualizacje oprogramowania dysku: http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223651en

Ja pobrałem wersję pod Windowsa, odpalasz program, resetuje ci komputer i odpala się program do aktualizacji, jak dobrze pamiętam tam praktycznie wszystko robi się automatycznie. Jeżeli nic nie pomoże dobrą opcją byłoby sprawdzenie dysku z jakiejś płytki startowej, wtedy sprawdzić dysk, SMART itd., ktoś kto się bardziej zna może coś poleci.

Link to comment
Share on other sites

Podstawowa wersja (darmowa) HD Tune jest przestarzała i nie należy się zbytnio przejmować, co ona pokazuje bądź nie. Niemniej jednak wynik skanu jest raczej niezależny, przez co niepokojący. Dziwi mnie też, że nowy dysk ma już bady.

Tak jak pisze NoNamePL - daj screena z CDI i względnie zaktualizuj firmware. Aczkolwiek ja bym się w to nie bawił, bo skoro dysk jest nowy i ma "złe" sektory, to trzeba go reklamować (przedtem można jeszcze skorzystać z narzędzia firmowego: klik).

UPDATE: Czyli jednak skan to były głupoty, dla całkowitej pewności przeskanuj jeszcze dysk narzędziem od Seagate'a.

Link to comment
Share on other sites

Co do aktualizacji to sam nie wiem jak to jest. Udało mi się wgrać CC49 czyli ten co ma autor, niby CC4H jest najnowszy ale próbie aktualizacji niby wychodzi że to nie pod mój dysk.. Wie ktoś o co chodzi?

//Edit: Dla naszej serii dysków CC49 to prawdopodobnie najnowsza wersja więc dalej już autor nie zaktualizuje.

Edited by NoNamePL
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem tylko, czy to ma wielki sens, można się jeno zestresować, że są wolniejsze sektory. Wystarczyłby test w SeaTools... Jeśli on nie wykazałby nieprawidłowości, to z ewentualnej reklamacji i tak nici (uwzględniając jeszcze to, że S.M.A.R.T. jest czysty).

Link to comment
Share on other sites

Przy kliknięciu Short Drive Self Test wyskakuje błąd Short DST - FAIL

PS Napisałem także do wsparacia seagate i dostałem numer zgłoszenia.Nie wiecie gdzie można sprawdzić stan zgloszenia bo też nie mogę tego znaleźć.

KOD BŁEDU

--------------- SeaTools for Windows v1.2.0.10 ---------------

2014-01-13 20:38:39

Model: ST1000DM003-

Serial Number: S1DFXB54

Firmware Revision: CC49

Short DST - Started 2014-01-13 20:38:39

Short DST - FAIL 2014-01-13 20:38:41

Sense Key: 0x05 Sense Code: 0x20 Sense Qual: 0x00 FRU: 0x00

SeaTools Test Code: A766C6E2

Long Generic - Started 2014-01-13 20:39:14

Long Generic - Aborted 2014-01-13 20:39:51

Inquiry - Started 2014-01-13 21:35:54

Short DST - Started 2014-01-13 22:05:37

Short DST - FAIL 2014-01-13 22:05:40

Sense Key: 0x05 Sense Code: 0x20 Sense Qual: 0x00 FRU: 0x00

SeaTools Test Code: A766C6E2

Short DST - Started 2014-01-13 22:06:07

Short DST - FAIL 2014-01-13 22:06:09

Sense Key: 0x05 Sense Code: 0x20 Sense Qual: 0x00 FRU: 0x00

SeaTools Test Code: A766C6E2

Long Generic - Started 2014-01-13 22:09:59

Long Generic - Aborted 2014-01-13 22:10:30

Short DST - Started 2014-01-13 22:11:09

Short DST - FAIL 2014-01-13 22:11:11

Sense Key: 0x05 Sense Code: 0x20 Sense Qual: 0x00 FRU: 0x00

SeaTools Test Code: A766C6E2

post-878448-0-49489800-1389647293_thumb.

Edited by arina2012
Link to comment
Share on other sites

Coś jest jednak nie tak. Zwróć dysk póki możesz. Powołaj się na reklamacje gdyż dysk kupiłeś nowy i powinien być sprawny. W przypadku reklamacji sam wybierasz sposób rozwiązania usterki. Walcz o wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy bo masz takie prawo.

Link to comment
Share on other sites

Tak dobrze robisz, dysk powinien przejść ten test bez problemu. Możesz też spróbować użyć opcji fix all: long na noc, która niby stara się naprawić sektory, warto spróbować. Jak nie, to mówię uderzaj do sklepu bo odsyłać na gwarancję nie ma co chyba że lubisz czekać smile_prosty.gif

//Edit: Jeszcze co mnie dziwi to to że nie masz w basic tests opcji SMART Check.

//Edit2: Dla świętego spokoju możesz spróbować podłączyć dysk do innego komputera, może te kontrolery nForce coś szwankują.

Edited by NoNamePL
Link to comment
Share on other sites

Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie (najpierw źle, potem dobrze, teraz znowu źle).

Tak jak wyżej, dysk testu nie przeszedł, reklamacja musi być uwzględniona. Pozostaje kwestia jak do tej sprawy podejść. Chyba powoływać się na niezgodność towaru, wysyłanie na gwarancję do Seagate'a raczej nie ma sensu, bo "nowe" dyski, są po naprawach...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...