arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Witam.Ostatnio kupiłem dysk ST1000DM003 i mam problem z odczytaniem go w HDTUNE.Mianowicie program pokazuje że dysk ma 2 tb a przy próbie sprawdzenia błędów w połowie wyskakują czerwone bloki i program sie zawiesza.PS Płyta główna to GA M52LS3 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Pokaż zakładkę Health, ale wygląda na to, że na dysku są bady.BTW, dysk kupiłeś nowy, czy używany? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Ja też kupiłem ten dysk wczoraj, na szczęście problemów nie ma. Na pewno coś jest nie tak jak wykrywa dysk jako 2tb. Sprawdź kabel łączący dysk z płytą główną. Jeżeli to nic nie da spróbuj wgrać aktualizacje oprogramowania dysku: http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223651enJa pobrałem wersję pod Windowsa, odpalasz program, resetuje ci komputer i odpala się program do aktualizacji, jak dobrze pamiętam tam praktycznie wszystko robi się automatycznie. Jeżeli nic nie pomoże dobrą opcją byłoby sprawdzenie dysku z jakiejś płytki startowej, wtedy sprawdzić dysk, SMART itd., ktoś kto się bardziej zna może coś poleci. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Dysk kupiłem nowy, kilka dni temu. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Tak jak mówiłem, spróbuj wgrać aktualizacje. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Tylko że przy starym dysku miałem taką samą sytuację.Z odczytaniem dysku były problemy tylko w HDTune.Dodam że płyta główna ma SATA 2. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 To spróbuj innym programem? Może CrystalDiskInfo? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 W HDTune PRO pokazuje już normalnie dysk, prócz temperatury , oraz pomyślnie przechodzi test.W CDI wszystko wygląda ok. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Podstawowa wersja (darmowa) HD Tune jest przestarzała i nie należy się zbytnio przejmować, co ona pokazuje bądź nie. Niemniej jednak wynik skanu jest raczej niezależny, przez co niepokojący. Dziwi mnie też, że nowy dysk ma już bady.Tak jak pisze NoNamePL - daj screena z CDI i względnie zaktualizuj firmware. Aczkolwiek ja bym się w to nie bawił, bo skoro dysk jest nowy i ma "złe" sektory, to trzeba go reklamować (przedtem można jeszcze skorzystać z narzędzia firmowego: klik).UPDATE: Czyli jednak skan to były głupoty, dla całkowitej pewności przeskanuj jeszcze dysk narzędziem od Seagate'a. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Co do aktualizacji to sam nie wiem jak to jest. Udało mi się wgrać CC49 czyli ten co ma autor, niby CC4H jest najnowszy ale próbie aktualizacji niby wychodzi że to nie pod mój dysk.. Wie ktoś o co chodzi?//Edit: Dla naszej serii dysków CC49 to prawdopodobnie najnowsza wersja więc dalej już autor nie zaktualizuje. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Postanowiłem zrobić test programem MHDD.W tym celu użyłem pendrive i uruchomiłem program.PS To było ok. 10% testu Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Musisz zrobić test do końca Zawsze możesz zostawić na noc czy coś w razie czego sprawdzić nie zaszkodzi. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Nie wiem tylko, czy to ma wielki sens, można się jeno zestresować, że są wolniejsze sektory. Wystarczyłby test w SeaTools... Jeśli on nie wykazałby nieprawidłowości, to z ewentualnej reklamacji i tak nici (uwzględniając jeszcze to, że S.M.A.R.T. jest czysty). Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Z ciekawości pobrałem zwykły HDTune i mi dysk wykryło w miarę normalnie, temperaturę pokazuję, quick scan nic złego nie pokazał tylko w zakładce health nic nie ma. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 A możecie powiedzieć dokładnie jak zrobić ten skan dysku narzędziem SeaTools bo nie ogarniam Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Nie wiem, co mógłbym dodać jeśli chodzi o SeaTools, przecież wszystko jest na stronie opisane, zwłaszcza, że radzisz sobie z MHDD... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Przy kliknięciu Short Drive Self Test wyskakuje błąd Short DST - FAILPS Napisałem także do wsparacia seagate i dostałem numer zgłoszenia.Nie wiecie gdzie można sprawdzić stan zgloszenia bo też nie mogę tego znaleźć.KOD BŁEDU--------------- SeaTools for Windows v1.2.0.10 ---------------2014-01-13 20:38:39Model: ST1000DM003-Serial Number: S1DFXB54Firmware Revision: CC49Short DST - Started 2014-01-13 20:38:39Short DST - FAIL 2014-01-13 20:38:41Sense Key: 0x05 Sense Code: 0x20 Sense Qual: 0x00 FRU: 0x00SeaTools Test Code: A766C6E2Long Generic - Started 2014-01-13 20:39:14Long Generic - Aborted 2014-01-13 20:39:51Inquiry - Started 2014-01-13 21:35:54Short DST - Started 2014-01-13 22:05:37Short DST - FAIL 2014-01-13 22:05:40Sense Key: 0x05 Sense Code: 0x20 Sense Qual: 0x00 FRU: 0x00SeaTools Test Code: A766C6E2Short DST - Started 2014-01-13 22:06:07Short DST - FAIL 2014-01-13 22:06:09Sense Key: 0x05 Sense Code: 0x20 Sense Qual: 0x00 FRU: 0x00SeaTools Test Code: A766C6E2Long Generic - Started 2014-01-13 22:09:59Long Generic - Aborted 2014-01-13 22:10:30Short DST - Started 2014-01-13 22:11:09Short DST - FAIL 2014-01-13 22:11:11Sense Key: 0x05 Sense Code: 0x20 Sense Qual: 0x00 FRU: 0x00SeaTools Test Code: A766C6E2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Coś jest jednak nie tak. Zwróć dysk póki możesz. Powołaj się na reklamacje gdyż dysk kupiłeś nowy i powinien być sprawny. W przypadku reklamacji sam wybierasz sposób rozwiązania usterki. Walcz o wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy bo masz takie prawo. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Marwia mnie te sektory 150 ms, ale czy tylko to jest podstawa gwarancji? Dysk kupilem w sobote.Napisalem do seagate ale nie wiem gdzie sprawdzic swoje zgloszenie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 E tam sektory, dysk nie przechodzi podstawowych testów Seagate. I tak jak mówię nie powołuj się na gwarancję tylko uderzaj do sklepu i reklamuj sprzęt. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 A dobrze robie te testy? To znaczy zaznaczam dysk i daje Short Drive Self Test.Poza tym jak ogladalem na yt to ludzie mieli wiecej funkcij w tym SeaTools ode mnie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Tak dobrze robisz, dysk powinien przejść ten test bez problemu. Możesz też spróbować użyć opcji fix all: long na noc, która niby stara się naprawić sektory, warto spróbować. Jak nie, to mówię uderzaj do sklepu bo odsyłać na gwarancję nie ma co chyba że lubisz czekać //Edit: Jeszcze co mnie dziwi to to że nie masz w basic tests opcji SMART Check.//Edit2: Dla świętego spokoju możesz spróbować podłączyć dysk do innego komputera, może te kontrolery nForce coś szwankują. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie (najpierw źle, potem dobrze, teraz znowu źle).Tak jak wyżej, dysk testu nie przeszedł, reklamacja musi być uwzględniona. Pozostaje kwestia jak do tej sprawy podejść. Chyba powoływać się na niezgodność towaru, wysyłanie na gwarancję do Seagate'a raczej nie ma sensu, bo "nowe" dyski, są po naprawach... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NoNamePL Napisano Styczeń 13, 2014 Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Dlatego tak jak mówiłem na gwarancje nie ma co odsyłać, autor dostał nie sprawny sprzęt i ma prawo domagać się wymiany na inny egzemplarz lub zwrot pieniędzy. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arina2012 Napisano Styczeń 13, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 13, 2014 Czyli co mam zrobic? Domagac sie zwrotu gotowki czy wymiany na nowy bo juz sie pogubilem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...