Jump to content
Rankin

Temat growy

Recommended Posts

Właśnie miałem zapytać czemu tak uważasz, ale już nawet nie ma o co :( 

On the bright side: kupiłem tanio Horizon Zero Dawn i pograłem piętnaście minut. Wygląda bardzo przyjemnie (zarówno graficznie jak i pod względem estetyki) a koncepcja jest świeża. Mam nadzieję że jak naprawdę zacznę grać, a nie tylko zbierać jagody, to nic głupiego się nie stanie. Wrzuciłbym ślicznego screena, ale nie zgrałem go z konsoli.
https://i.imgur.com/DSH8kAi.jpg
https://i.imgur.com/PxQv8yC.jpg

Edited by Sergi
Link to comment
Share on other sites

Póki co szału nie ma, ale tragedią też bym tego nie nazwał.

Głupie trochę, że wprowadzili zdobywanie poziomów. A specyficzne animacje twarzy to w Techlandzie chyba normalka...

 

Jutro będę tylko w Biedronce na Głównym, jak nie będzie Borderów, to zakupię Blackhole'a albo Lost Planet 3, ewentualnie Batmana AC/coś od LEGO.

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Sergi said:

>Manhunt
>horror

Nie wiem czemu się dziwię, ostatnio słyszałem że Doom to horror.

a czemu manhunt nie pasuje do gatunku horroru? jest mrocznie i bardzo brutalnie. gameplayowo to skradanka i strzelanina.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Vigor napisał:

a czemu manhunt nie pasuje do gatunku horroru? jest mrocznie i bardzo brutalnie. gameplayowo to skradanka i strzelanina.

Krew i flaki nie robią z gry czy filmu horroru.
W manhuncie nie ma nic przerażającego, są tylko inni ludzie, których możesz pozabijać. Skradasz się też nie po to żeby przed czymś uciec, tylko żeby mieć przewagę w walce.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, yojc napisał:

W trakcie update robi kopię zainstalowanej gry. Przyzwyczajaj się, tak jest z każdym updatem

Nie zamierzam, chyba to usunę. Zresztą po co robią te kopie, boją się, że coś zepsują?

3 godziny temu, Vigor napisał:

a czemu manhunt nie pasuje do gatunku horroru? jest mrocznie i bardzo brutalnie. gameplayowo to skradanka i strzelanina.

W takim razie Postal także wpasowuje się w ten gatunek?

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Sergi said:

Krew i flaki nie robią z gry czy filmu horroru.

byc moze same w sobie nie sa wystarczajace ale na pewno prawie zawsze sa jednym z elementow horroru. inny element to zagrozenie w postaci mordercy, potwora albo ducha, przed ktorym bohater ma uciekac albo walczyc z nim. kolejny element to bohater przezywajacy przesladowanie, cierpiacy w wyniku zagrozenia ale probujacy przezyc. atmosfera filmu tez w duzym stopniu okresla czy jest horrorem, sceneria i muzyka potrafia wytworzyc niepokoj zanim cokolwiek sie wydarzy. sa rozne gatunki horroru od brutalnych slasherow po psychologiczne horrory gdzie nie ma ani kropli posoki. istnieja nawet horrory komedie.

jesli chodzi o gry to trzeba odroznic czym gra jest gameplayowo a czym gatunkowo pod wzgledem tresci i atmosfery. mowiles o doomie, jego atmosfera jest wystarczajaco ponura zeby zaklasyfikowac go jako horror, dodatkowo jest brutalny i pozwala graczowi masakrowac potwory. albo dead space, wielu graczy odmawia tej grze miana horroru podczas kiedy ewidentna jest inspiracja klasykami pokroju aliena oraz event horizon. wroga atmosfera, zmutowane maszkarony atakujace z ukrycia i bohater starajacy sie wyjsc z tego pasztetu z zyciem. po drodze jest duzo strzelania ale to w zaden sposob nie wplywa na atmosfere horroru. poza tym czasem amunicja sie konczy w tych grach, nawet jesli nie jest jej tak malo jak np. w the evil within. w outlascie nie ma na przyklad zadnej walki i czy przez to jest bardziej horrorem niz dead space? kwestia gustu, bycie bezbronnym podnosi napiecie ale niektorzy lubia miec giwere przeciw maszkaronom.

manhunt poza spelnianiem warunkow o ktorych pisze jest tez wymagajacy gameplayowo. mniej wiecej od polowy staje sie bardziej shooterem i wrzuca oskryptowane strzelaniny, ktorych nie mozna uniknac. jednak dopoki jest mocno skradankowy to skradanie sie nie jest opcjonalne. jesli goni gracza dwoch czy trzech psycholi to nie ma szans z nimi wygrac w otwartej walce. trzeba sie skradac, ukrywac i zabijac z ukrycia to jedyna skuteczna metoda. to podbija stopien trudnosci i napiecie w trakcie gry. kiedy pojawiaja sie segmenty ze strzelaniem sa rownie trudne. latwo jest szybko trafic do piachu kiedy za dlugo wystaje sie zza osolny a do gracza strzela kilku psycholow. amunicji tez jest na styk. miedzy strzelaninami mozna troche sie skradac i zamordowac paru oprawcow aby strzelanina byla mniej hardkorowa. to jest jednak duze ryzyko kiedy skrada sie za gosciem z pukawka, bo moze zauwazyc gracza i poslac mu kulke a za moment przybiegaja jego uzbrojeni koledzy i jest po ptakach. manhunt jest wyzwaniem a to jest mile widziane, bo horror bez wyzwania nie dostarczy wiele emocji. glowny antagonista, rezyser jest swietny w swojej roli ale o tym juz pisalem. ostatni boss jest wyjety wprost z teksanskiej masakry pila lancuchowa. sam bohater, mimo, ze jest ofiara to zabija swoich oprawcow jak jason voorhees albo michael myers co jest nawiazaniem do klasykow.

16 hours ago, MasterKondi said:

W takim razie Postal także wpasowuje się w ten gatunek?

gralem tylko w dwojke i nie miala mrocznej atmosfery. poza przemoca nie widze tam elementow horroru.

Link to comment
Share on other sites

Cytuj

manhunt poza spelnianiem warunkow o ktorych pisze jest tez wymagajacy gameplayowo

Super Meat Boy też jest wymagający i jest w nim dużo krwi. Znaczy się murowany horror.

Sprawdź sobie co znaczy słowo 'horror', i zastanów się, w ilu z tych gier które nazywasz horrorami zaznałeś tego uczucia.

Edited by Sergi
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sergi said:

Super Meat Boy też jest wymagający i jest w nim dużo krwi. Znaczy się murowany horror.

nie przeczytales nic z tego co napisalem?

jesli chodzi o bycie przestraszonym w trakcie grania w horror to nie jest to dobre kryterium oceny gatunku. jeden gosc zagra w outlasta i powie, ze sie nie bal wiec nie jest to horror, drugi pogra w dead space i powie, ze nie horror bo sie nie wystraszyl, jeszcze inny pogra w silent hill 2 i tez powie, ze nie horror tylko glupia i smieszna gierka. to jest zbyt subiektywne. poza tym jak ktos lubi horrory to z czasem wzrasta tolerancja na straszaki i groze. w moim przypadku tez nie boje sie za bardzo jak gram w horrory ale nie przeszkadza mi to w docenianiu atmosfery i opowiesci typowej dla horrorow.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Vigor napisał:

jesli chodzi o bycie przestraszonym w trakcie grania w horror to nie jest to dobre kryterium oceny gatunku.

Przestraszyć to się można jak nocnik z szafy spadnie. Bycie przerażonym to zupełnie inna bajka. Czegoś takiego nie ma w większości "horrorów" które się obecnie produkuje.

Godzinę temu, Vigor napisał:

nie przeczytales nic z tego co napisalem?

Przecież SMB spełnia te warunki co wypisałeś. Piszesz sobie własną definicję horrorów, a potem mówisz że gra X czy Y te warunki spełnia ergo jest horrorem.

Gra, w której można zabić wszystko i wszystkich to bardzo marny horror. To że ktoś brutalnie ginie, gdzie coś wyskakuje z szafy, gdzie jest wszędzie ciemno to wszystko są elementy które mogą być w horrorze, ale ich obecność wcale o byciu w tej szufladce nie przesądza. Manhunt to po prostu brutalna gra akcji; Można go podciągnąć pod nową definicję survival horrorów, która zaczęła powstawać już po jego premierze, w 2005.

Edited by Sergi
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Sergi said:

Przestraszyć to się można jak nocnik z szafy spadnie. Bycie przerażonym to zupełnie inna bajka. Czegoś takiego nie ma w większości "horrorów" które się obecnie produkuje.

zaczynamy sie krecic w kolko. przestraszony czy przerazony gracz moze byc jesli zaczyna zabawe z horrorem. po kilku horrorach strach znika. nie ma juz go. jest przeszloscia. pozostaje tylko gra, ktora jest horrorem ale nie budzi juz strachu. gracz gra w nia wtedy dla atmosfery horroru a nie dla strachu.

21 minutes ago, Sergi said:

Przecież SMB spełnia te warunki co wypisałeś. Piszesz sobie własną definicję horrorów, a potem mówisz że gra X czy Y te warunki spełnia ergo jest horrorem.

nie stary, nie pisze sobie zadnych definicji, horror po prostu jest szerokim pojeciem. prawdopodobnie szerszym nizbys chcial i wciaz ewoluujacym. to, ze dla Ciebie horror to tylko te rzeczy ktorych sie boisz to jest dopiero zla definicja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...