Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Orthomyxovirus

Twin Unicorn Engine

Recommended Posts

I stało się Twin Unicorn Engine wychodzi z cienia.

Historia

Będąc jeszcze młodym dzieciakiem jak wszyscy gracze marzyłem by stworzyć własną grę, poczuć jak to jest gdy gra ktoś w wasz projekt :), ile waży pierwszy Unreal Tournament? 700mb? mój pierwszy projekt nazywał się Unreal Tournament for kafejka (zawierał tylko i wyłącznie mapy z netu obronie i postacie tak aby mógł być freeware) i ważył...200-300mb. Następnym krokiem było wchłonięcie Unreal Engine i stworzenie pierwszej mapy... przewróconych kilku klocków :D. Pewnego dnia nie wiem jak się to stało ale udało mi się znaleźć engine cube poszukując w sieci darmowych silników do gier, efektem tej pracy była nowagra.pl którą znali tylko ja i parę znajomych.

Urywek Demosceny

Potem zmęczony przeniosłem się trochę na Demoscene. btw. thanks cdaction za powrót DS choć na razie w postaci zina na DVD, mam nadzieje ze kiedyś to się zmieni :). Wracając, demoscena pochłonęła trochę mego czasu (oraz nerwów, ale o tym później), i ciekawości się włączyła "dlaczego to tyle waży?" "a co na to winrar?" i po chwili bez zająknięcia winrar otwierał ładnie każdy pliczek BA! pakowało z powrotem i było ok. Więc zaczęły się początki modowania demek :D aż do czasu kiedy moja biologiczka stara podczas pokazu...

"-I co to jest?

- to przedstawia to co mamy w głowie.

-Jeden neuron?":D

I tak kończy się moja podróż z demosceną... co nie znaczy że zapominam o niej ciągle wiem co i jak :))

(co do nerwów to demoscena idzie bardzo szybko z wymogami, znacznie szybciej niż gry i często wyglądało tak że tam gdzie śmigło np UT2004 wszystko na High demko cięło się posiadająca 10,15(a czasem 5)FPS).

Powrót

Następnie nastała przerwa było błogie rozluźnienie jako jedyny najlepszy pozostały z dużej ekipy fragowiczów, w co mógł bym grać? chyba nie trzeba mówić... w q3 naturalnie. I jak to zwykle bywa w najlepszym miejscu w małym zaciszu z gazetą w ręce nastał pomysł by powołać własny team, i tak się stało, CO2 z logiem komina z unoszącym się dymem (oczywiście wszystko w paintcie xD), odkurzyłem trochę projekt nowagra.pl i dodałem parę mapek i cheja... daleko nie zajechałem znów projekt umarł w rodzinnym zaciszu i w tedy powiedziałem NIE! to się musi zmienić i w 2005roku powstała nowa grupa Blue Wolf Studio, a potem stronka w sieci zaczął rodzić się Twin Unicorn, w pierw o nazwie kodowej "UnnamedEngine". Poczeło się rodzić maleństwo o nazwie Online Tournament (filmik na video google jeszcze gdzieś jest) Nauczyłem się robić modele broni, Model rakietnicy przedstawiony na filmiku to bardzo wczesny projekt w końcu udoskonaliłem ją tak że odpowiadała wręcz oryginałowi, tylko że w formacie .MD2!. Dla rozrywki ze zanomym mieliśmy głupi zespół o nazwie DJ Palant i robiliśmy czasem filmy :D. Wracając do Silnika. Online Tournament był skazany na śmierć... dlaczego?... dążył do plagiatu w pewnym momencie wyszło na to że gramy w parodie UT2007... którego w tedy było bardzo rzadko widać w necie, projekt zdechł sam... zająłem się czymś innym... (Lenistwem xD) i tworzeniem Nierealnegoświata jednak po utracie prawie całej pracy znów straciłem ochotę na tworzenie tym bardziej iż jestem sam nikt jak do tond nie zechciał ze mną pracować i tak nastała... dłuższa CISZA... powiązana także z brakiem internetu i komputera

Przebudzenie

W raz z powrotem do komputera bardzo intensywnie zacząłem pracować nad silnikiem, długo szukana nazwa (hex,hexl,hax,HaxoN) sama wskoczyła chciałem by nazwa była "ostra" i obecna bardzo mi leży. Istotnym problemem stał się edytor map i loader Okazało się że nie musiałem go długo szukać Loader podebrałem z engine cube2 a maper przepisałem i usprawniłem... i tak Blue Wolf Studio urodził Black Moon, UnnamedEngine Twin Unicorn a Online Tournament HaxoN'a.

Obecne Twin Unicorn Engine to:

-Proste dynamiczne cienie

-W miare szybki loader i intuicyjny edytor map

-Prosta konsoleta typu "WYWTYG" - What You Want Then You Get - czyli" co chcesz to dostajesz" np. chcesz wódę wpisujesz water chcesz szybę wpisujesz glass

-zwolnienie czasu od 10 - 1000 (100 - normalnie)

-obsługa modeli .md2(quake 2)/.md3(quake 3)/.md4(Doom3)/.obj (nie długo własny format .md5 oraz modele z Tech5!)

-Obsługa wielkich tekstur

-rozgrywka w sieci jak i w internecie (korzystanie z serwerów engine cube2, dopóki nie powstaną własne)

-minimalne wymagania nawet 700mhz 128ram 32mb karta grafiki

-ruchome sprity trawy (w przyszłości liści na drzewach)

-efekty świetlne -szybki przeskok do czarno bieli, odcieni fioletu, negatywu

DOŁĄCZ DO BLACK MOON! - Pokaż co drzemie po ciemnej stronie księżyca!

już dziś możesz dołączyć do studia black moon! - wystarczy napisać do mnie na gadu które znajduje się u mnie w profilu

Szczególnie mile widziane osoby:

mapy - jeśli budowałeś z klocków Edytor nie powinien sprawić ci kłopotów

modele - .md2/.md3/.md4/.obj (nie długo własny format .md5 oraz modele z Tech5!)

Tekstury - od 128x128 do nie skończoności (czym większe tym bardziej szczegółowe lub po prostu pokrywające całą mapę)

internet - stworzenie profesjonalnej strony Black Moon oraz strony Haxon

inne - każda ręka się przyda do pracy (np. logo BM nowe Haxon oraz Twin Unicorn)

co do narzędzi to:

modele - parametry modeli oraz ich animacje podaje na gg pisemnie lub zrzutami obrazu. Program dowolny, mile widziane formaty z rodziny .md_

mapy - dostajesz link do edytora - gry tworzysz mapę, co jakiś czas pokazując mi obrazy, a po skończeniu przesyłasz mi plik w formacie .ogz oraz wszystkie pliki .BAK

internet - inwencja własna jedyne co daje to logo haxon i logo Twin Unicorn

Temat:

W tym temacie możesz drogi forumowiczu znaleźć informacje o postępach w projekcie, pokazywać swoje propozycje, zastrzeżenia itp. myślę że niektórzy z działu "mam pomysł na grę" będą zainteresowani tym tematem oraz! - wystawiać swoje własne pliki w formacie .cfg w języku c++. Naturalnie po ukończeniu silnika będzie możliwości pobrania go za darmo z jednym ale, a mianowicie HASŁO, każda osoba będzie musiała podać przyczynę ściągnięcia, osoby typu " bo przydadzą mi się modele" lub "potrzebuje tekstur" - od razu odpadają. HASŁO będzie się zmieniać co jakiś czas

na koniec trochę z mapy irak_v2 - stare...

gallery-50930360-100x100.jpg gallery-50930343-100x100.jpg gallery-50930337-100x100.jpg gallery-50930321-100x100.jpg gallery-50930315-100x100.jpg gallery-50930308-100x100.jpg gallery-50930301-100x100.jpg gallery-50930292-100x100.jpg gallery-50930278-100x100.jpg gallery-50930262-100x100.jpg

...nowe...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

...loga...

Black Moon Haxon Twin Unicorn Engine

...filmy

Online Tournament - tak naprawdę w roku 2007 nic nie było robione więc wpis z roku 2007 jest nie ważny

Demoparty - moje pierwsza z organizowana impreza DemoParty 2006 obraz był wielkości (prawie) piętrowego domu :D

Zorro_vs_Don_Fernando zobacz jak można wydłużyć 30sek filmik :D

UFO przychodzi o północy

Pede(Rasta) Kapturek

FPS horor zabawa z dźwiękami xD the best! xD

Link to comment
Share on other sites

hehe, a wiec tak przebiegla cala historia :) . Ciekawie, nie powiem, przyznam sie, ze zaciekawilo mnie to :D

Przyznam sie takze, ze nawet ja ( nie nie, modyfikacje systemu to nie moje jedyne hobby :P ) napisalem to Ortho z pytaniem czy nie potrzebna pomoc. Jak narazie musze stworzyc plansze, w ktora by sie fajne gralo, wiec tworze, mam nadzieje, ze przyjmie mnie do wspolpracy :D

Sam takze zachecam wszystkich. Naprawde swietna zabawa :D

Link to comment
Share on other sites

Możliwości wyświetlania obrazu oraz efekty oświetlenia

2628776693_636f6ba16d_s.jpg

2629595594_635bbf47a1_s.jpg

Co do news:

- możliwa już jest obsługa animacji .md5 dzięki której obiekty są szczególniejsze i płynniejsze w ruchu

Wciąż zapraszam do współpracy, przyda się każda ręka do pracy, pamiętajcie! jeśli dziś zaczniesz od zera jutro możesz być milionerem więc do dzieła!

Link to comment
Share on other sites

poligonów? tyle ile zrobisz tyle będzie to od ciebie zależy naturalnie najlepiej jeśli coś jet nie widoczne to po co ma to być np. spód broni? ah i co do jej animacji to

.md2

active - od 7 klatek - wyciągnięcie boni

pow - od 10 - strzał i załadowanie

idle - od 32 - ruch

Pierwszy i ostatni może zostać ten sam bez ruchu gdyż nie do konca czasem to działa

.md3/.md4

AnimFrames - od 15 - strzał i załadowanie reszta generowana sama

.md5animate

tak jak z .md2 jednak każda animacja w osobnym pliku

tekstury do modeli w nie ograniczonej wielkości (im większa tym lepsza szczegółowość) w formacie .jpg o nazwie skin oraz mask (tekstura wgnieceń itp.) przykłady.

maska__________________________skin

2631100233_6e72c22625_m.jpg2631921282_bd24228e11_m.jpg

Link to comment
Share on other sites

By ułatwić wam życie powstaje manual w którym będzie opisane jak korzystać z programów preferowanych przeze mnie do produkcji map oraz modeli

mapy

http://sourceforge.net/project/downloading...use_mirror=osdn

modele

http://www.misfitcode.com/misfitmodel3d/main.html

Proponuje pobrać obydwie wersje czyli tą stabilną i nowszą gdyż starsza wersja nie oferuje odważania modeli md3(quake3) i ich animowania dlatego też warto w starszej wersji zrobić cały model zapisać w .md2(quake2) potem otworzyć w nowszej wersji wy animować nałożyć tekstury i wy animować, zapisać w .md3.

nie bój się pisać jestem takim samym człowiekiem jak ty z bardzo wysokim progiem tolerancji, zapytanie propozycja to nie z obwiązanie po prostu pytasz mówisz "spróbuje" i gdy ci się nie uda możesz powiedzieć "przepraszam nie wyszło" i tyle nie dostaniesz w odwecie wyzwisk śmiechów krzyku po prostu się nie udało

Kropki i przecinki? Poza tym pozwolę sobie wyciąć czerwony - zbyt dużo i zbyt krzykliwie.

[wies.niak]

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe... Czyli to będzie FPS? Szkoda że takie małe screeny map i w kiepskiej jakości...

Aha...jednego nie jestem w stanie przyjąć do wiadomości... to od dziś pisanie postów jeden pod drugim zamiast [edit] jest dozwolone?

Link to comment
Share on other sites

nie nie jest ale czytaj że mają być nowości dotyczące więc jakoś nie widzi mi się dodawanie nowości do posta który ma np. trzy miesiące

FPS ale w przyszłosci może się uda zrobić i ttp i rpg już teraz nożna wybrać prosty widok z za pleców postaci

Link to comment
Share on other sites

Jedna z postaci która jest w planach do poganiania oczywiście na modelowanie poświeciłem 3h przerwę pomiędzy pisaniem manuala do użytkowania programu i edytora map. A co do edytora, to staram się by wraz z ukończeniem manuala oddać także edytor TW po polsku

ConceptArt

http://www.blackmoonn.prv.pl/3.jpg

I to co teraz wyszło, wiem nie mam reki do twarzy na razie xD

http://www.blackmoonn.prv.pl/model.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jedna z postaci która jest w planach do poganiania oczywiście na modelowanie poświeciłem 3h przerwę pomiędzy pisaniem manuala do użytkowania programu i edytora map. A co do edytora, to staram się by wraz z ukończeniem manuala oddać także edytor TW po polsku

ConceptArt

http://www.blackmoonn.prv.pl/3.jpg

I to co teraz wyszło, wiem nie mam reki do twarzy na razie xD

http://www.blackmoonn.prv.pl/model.jpg

Linki nie działają  :angry:

Link to comment
Share on other sites

tak w ramach chwilowego rozluźnienia GTA by Orthomyxovirus zajmuje 9mb i proszę... bez wielkich oczekiwań proste 3D z samochodami modelami zniszczeń i ganianiem po mieście. Można dawać opinie ale krótko! by offtopic się nie zrobił:)

ps:

Linki działają, tylko tak trochę do kitu. Po kliknięciu, jak dostaniesz komunikat o błędzie, musisz kliknąć na adres po czym wdusić enter, wtedy pójdzie. Zwykłe odświeżanie nie działa.

Dokładnie, już gdzieś o tym pisałem, nie pamiętam gdzie

Link to comment
Share on other sites

tak w ramach chwilowego rozluźnienia GTA by Orthomyxovirus zajmuje 9mb i proszę... bez wielkich oczekiwań proste 3D z samochodami modelami zniszczeń i ganianiem po mieście. Można dawać opinie ale krótko! by offtopic się nie zrobił:

fajne

opad szczęki bo robiłem co nieco w opengl na studiach i moim osiągnięciem były tekstury na ścianach B)

Link to comment
Share on other sites

GTA nie jest na silniku TUE. To inny projekt szczątki sięgają Online Tournament, ta wersja GTA nie miała wyjść w ogóle na PC, jest PC'towy port do testów, ten projekt był przeznaczony na telefony z SymbianOS np. N-gage był w pełni przystosowany do działania na fonie oprócz tego że... nie umiem pisać portów na fony i tworzyć instalatorów .sis i .sisx więc wszystko ustało i się skończyło na tym, skrypty są wciąż otwarte i można podpinać nowe tak samo jest z mapami są to pliki .map bodaj z Q3. więc jeśli ktoś ma ochotę to proszę bardzo może dalej rozwijać ten projekt na własna rękę :) lub dołączyć do Black Moonn lub jak kto woli Black Moon i stworzyć dział odpowiedzialny za tą wersje i tworzyć ją dalej, drzwi otwarte dla każdego w każdej dziedzinie, strona powstaje Black Moon się rozrasta coraz bardziej więc czemu nie?.

Wracając do TUE. Ostatnio myślałem wiele na jego temat podczas tworzenie i przemyślałem wiele spraw na temat przebudowy jego architektury obecnie wygląda tak:

- Twin Unicorn Engine\

_^Bin\

__^TwinUnicorn.exe, SDL.dll, oraz biblioteki .ogg i image

_^system__\

__^modele

__^dźwięki

__^refleksy

__^mapy

_^sys+\

__^wszystkie elementy dotyczące Loadera, menu i detali

_^tekstury

_^Data\

__^Fonty

wiele rzeczy powinno zostać usprawnionych po to by ładowanie odbywało się jeszcze szybciej, myślę że jeszcze edytor z manualem oraz program fizyczny będzie jeszcze w podobnej architekturze, natomiast później nastąpi (jeśli mi się uda) przebudowa z przyspieszonym loaderem i bardziej uporządkowaną architekturą.

Ogłoszenia Parafialne w sprawie rekrutacji oraz zespole na dzień dzisiejszy:

- z powodu iż chcę się zająć maksymalnie ulepszeniami, manualem, edytorem, programem fizycznym, rekrutacją zajmę się jeszcze jak jednak myślę o tym iż przekażę tą broszkę innej osobie z naszej grupy, osobie kumatej w tej sprawie. Rekrutacja wygląda następująco:

Czas rekrutacji: nie ograniczony

Kontakt: rekrutacje przeprowadzam na razie ja poprzez gadu-gadu: 8790122 orz e-mail: quake6662@gmail.com

poszukiwane osoby:

0.CV (bez przesady, na luzie, nie obowiązkowe)

1.skrypty

2.mapy

3.tekstury

4.animacja

5.modele

6.Muzyka i dźwięki

7.strona

8.(ewentualnie) reklama w sieci

9.Grafika

10.Fabuła

Ad1.Skrypty

Znajomości C++. Może być przykładowy program. Możliwość zaznajomienia się w środowisku programistycznym Code:Blocks

Ad2.Mapy:

W poprzednich moich postach dałem link do zagranicznego open source game&engine Saurbraten engine zajmujący ok. 300mb w którym znajduje się edytor (w języku angielskim)z którym każdy może się oswoić i próbować swoich sił. TUE:Edytor map ma być w pełni po polsku o podobnym interfejsie z zarówno zagranicznymi jak i polskimi odpowiednikami komend np. ang quit pol. (bardziej swojskie) WON! itp. Każda myślę że każda osoba pragnąca robić mapy przejdzie przez rekrutacje ale! co za dużo to nie zdrowo, może wyjść tak iż dwie osoby mogą razem w spół pracować przy jednej mapie (bez kłótni), w ten sposób myślę że każdy się załapie. Po dołączeniu do zespołu i szkoleniu się w tworzeniu map uzyskasz wymagania które oczekuje po mapach tworzonych do Haxona lub w przyszłości innych tutułów

Ad3.tekstury:

Mile widziane osoby które potrafią tworzyć profesjonalne grafiki od 128x128^. Tekstury muszą być w formacie .jpg lub .png, do każdej tekstury należy wykonać maski 1.maska cieni 2. maska światła 3. maska wypukłość wszystkie zapisane w tym samym formacie, fajnie by było gdyby osoba/y zabierająca się za tworzenie tekstur nie skończyła na jednej. nie jest możliwe stworzenie świata z jednej tekstury powielonej setki razy. Preferowane tekstury post apokaliptyczne przeplatane w stylu Stalker, Half-life 2, quake2, jednak nic nie stoi na przeszkodzi byś tworzył również z innej dziedziny, wszystkie inne tekstury mogą być wykorzystane w przyszłych tytułach :), zaleca się by przy rekrutacji pokazać co najmniej 5 tekstur skończonych (czyli tekstura i 3 maski lub jeśli potrafisz możesz zademonstrować ich działanie w praktyce w czym może ci pomóc nawet wspomniany w Ad2. program)

Ad3,5.tekstury modeli:

Po prostu dostajesz wykonany model lub obraz wszystkich jego elementów, twoim zadaniem jest stworzenie jego maski cieni oraz tekstury w formacie .jpg, czym większa tekstura tym jest wyraźniejsza, bardziej szczegółowa.

Ad4.Animacja:

Animacje postaci, modeli broni itp., w poprzednich postach podałem stronę programu do modelowania w którym można również animować, mile widziane osoby potrafiące animować w Blender

Ad5.Modele:

Modele w formacie .md/2/3/4/5 .obj(to rzadziej) naturalnie na początek preferuje modele w formacie .md2(quake2) odraz .md3(quake3) możliwość tworzenia na własną rękę tekstur do modeli jednak te muszą być w formacie .jpg oraz posiadać maskę cieni. Program do tworzenia modeli jest dowolny w poprzednich postach dałem link do programu który dla mnie jest najprostszy jednak od ciebie zależy w jakim zrobisz programie model, możesz to uzgodnić z osobami pracującymi przy animacji oraz teksturowaniu modeli by wszystkim było prościej.

Ad6.Muzyka i dźwięki

Bardziej ostrzejsze kawałki, oraz mogą podchodzić pod Elektro lub być przeplatane, długość utworu od 2min w formacie .wav .ogg najbardziej liczy się to by utwór dało się zapętlić tzn. koniec zlewał się z początkiem by nie poczuć przeskoku, dźwięki skoków bólu wybuchu itp. itd.

Ad7.Strona

Zaprojektowanie strony html, php, flash, swich max. Budową strony zajmują już się dwie osoby ale nic nie stoi na przeszkodzie by pomóc im w tworzeniu.

Ad8.Reklama:

Reklama w sieci, banery, sygi itp itd.

Ad9.Grafika:

Loga Black Moonn/Black Moon Twin Unicorn Engine, Haxon i inne możliwości tworzenia ikon.

Ad10.Fabuła:

Jak wyżaj dla wszystkich którzy mają jakieś pomysły do tytułów. A nuż widelec się spodoba :)

Skład zespołu na dzień dzisiejszy (skład zespołu na dzień 19 lipca 2008)

Orthomyxovirus

Nick Wazalski

Andy

Aerox

Adam_R

Poza tym zawsze po prostu możesz napisać nie ugryzę cie i nie wyśmieje :) jestem takim samym człowiekiem jak ty :)

Link to comment
Share on other sites

Na chwilę obecną jestem odpowiedzialny za rekrutacje do projektów studia Black Moon.

Wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt w godz. 10 - 15 w dni robocze lub 10 - 24 w weekendy, na gg (13649096) lub e-mailem na aeroxgp@gmail.com.

Będę się starał odpowiadać jak najszybciej, gdybym jednak był niedostępny proszę sie kierować do Orthomyxovirus-a.

Nowym członkiem zespołu został Adam__R odpowiedzialny za grafikę 2D.

Link to comment
Share on other sites

tak w ramach chwilowego rozluźnienia GTA by Orthomyxovirus

Mile zaskoczenie ;) Tym bardziej wybor opcji graficznych takze zaskakuje przy tak prostej i malej "produkcji" ^^

Nawet GTA SA moglby sie powstydzic braku efektow chociazby okien budynkow.

[edit]

Mozesz powiedziec, z czego korzystales tworzac instalator ? Bo ja kiedys sciagnalem triala Install Shield Wizard 2008 i wogole nie moglem sie w nim polapac..

Link to comment
Share on other sites

Pomyślimy zobaczymy, zawsze jakoś da się wszystko załatwić:). Swoją drogą powinienem dopisać w rekrutacji (I zaraz tak zrobię) punkt jeszcze jeden związany właśnie z wymyślaniem fabuły w tedy może jakaś osoba z "proza" lub z "mam pomysł na grę..." się zainteresowała. Poszukuje programu który zgram mi płynnie obraz wideo z komputera. będę wdzięczny jeśli ktoś o takowym gdzieś słyszał. Wiem że lepiej napisać moduł nagrywający jak jest w wielu grach (np.spore) ale jeszcze nie doszedłem do tego. W programowaniu wyznaje zasadę że umiem to co mi jest teraz potrzebne więc nie są to jakieś całe książki o językach tylko pojedyncze linijki. Inspiracją ostatnio jest dla mnie trackmania i efekt 3D, wiecie już o czym myślę? :D fajnie by było :)

Link to comment
Share on other sites

To wasze GTA faktycznie wciąga! ;) Nie tego się spodziewałem, więc gratuluję. Oby więcej sukcesów na polu programowania [ja wiem, czytałem że projekt owego GTA sukcesem nie był, ale dał mi parę minut relaksacji więc IMO...].

Pomógł bym, ale jestem dyskalkulikiem i wszystko co wymaga myślenia cyframi jest ponad moje siły. Będę na bieżąco monitorował postępy, zasysał dema... macie pierwszego fana, chłopaki xD

Ostatnio Havok wypuścił najnowszą wersję swojego silnika fizycznego do sieci, za darmo. Warto by go chyba zaimplementować? :)

PS- mógłbym zająć się teksturami, jakby czas pozwolił... Z nakierowaniem waćpanów, rzecz jasna.

Link to comment
Share on other sites



  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...