Jump to content

mysz i klaw


Recommended Posts

Posted

Poczytaj i wybierz typ klawiszy w klawie mechanicznej:

Dla osób, które nigdy nie miały styczności z taką klawiaturą, najlepszym przykładem, aby najlepiej zobrazować wrażenia płynące z korzystania z poszczególnych przycisków Cherry MX, jest wyobrażenie sobie, że przyciski mechaniczne są jak gaz, hamulec i sprzęgło w samochodzie. Wszystkie chodzą bardzo płynnie, jednolicie przez cały zakres ich naciśnięcia. Różnica (przynajmniej dla potrzeb przykładu) polega na tym, że najwięcej siły potrzebujemy aby wcisnąć sprzęgło a najmniej gaz i hamulec. Dodatkowa różnica, to podczas dociskania hamulca, już w połowie doskonale czujemy, że hamujemy. Przyciski na membranie można porównać jak byśmy naciskali gumową pompkę od np. materaca (takie tandetne, do pompowania nogą, wyglądające trochę jak sprężynka ;p) ? lekko się chwieje, różna siła nacisku, nie ma gładkości podczas nacisku.

Porównując to do przycisków Cherry MX:

sprzęgło ? mx black, płynnie do samego dociśnięcia, ale wymaga większej siły nacisku

gaz ? mx red, płynnie do samego dociśnięcia, ale wymaga najmniejszej siły nacisku

hamulec ? mx brown, wymaga małej siły nacisku i w trakcie daje nam sygnał, że nie musimy dalej wciskać.

Jeżeli by połączyć sprzęgło z hamulcem i dodać do tego dźwięk to powstanie ? mx blue ? wymaga średniej siły nacisku (mniejsza niż black, większa niż brown), sygnał naciśnięcia zaakcentowany dźwiękiem i wrażenie lekkiego opóźnienia w powracaniu przycisku (wyczuwalne tylko przez osoby które miały kontakt z innymi mechanikami lub bardzo dużo ?tapują? ten sam przycisk).

Jak trzymasz mysz: http://www.test-gear.pl/gripy/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...