Jump to content

Sesja Dungeon World - dyskusje


P_aul

Recommended Posts

Posted

Regulamin:

1. Nie wkurzamy moderatorów

2. Nie wkurzamy Mistrza Ceremonii

3. Nie wkurzamy pozostałych graczy

4. Jak MC zadaje pytanie mamy odpowiadać jak najszybciej, bo ruch innych może zależeć od odpowiedzi!

5. Nie ma żadnych innych zasad odnośnie kolejności odpisywania czy liczbę postów między postami MC. Ta sesja to rozmowa między grającymi (czyli graczami i MC)

Gracze:

Mysquff

Aiden

Rorschach

Arturano

Jak ktoś jeszcze zgłaszał się do DW (i tylko do DW!) proszę o pilny kontakt...

Rozgrywka:

Ta sesja, jak już wspominałem, jest rozmową, dyskusją między grającymi. Gracze kontrolują swoich bohaterów, MC "kontroluje" świat. Jednak MC nie ma wpływu na wydarzenia w tak dużym stopniu jak w innych systemach. Przykład - jeśli tropiciel rusza na zwiad, to mogę być nudny i opisać co zauważył. To nie jest styl systemu AW. Mogę też zapytać go co zauważył. Bo to on byłna tym zwiadzie a nie ja. A jak nie dostrzegł żadnych niebezpieczeństw? No cóż, to nie znaczy jeszcze, że ich tam nie ma, aye?

Doszliśmy tu do ważnej kwestii - pytań i odpowiedzi. Szczególnie na początku będzie tego więcej niż zwykłęj fabuły. Fabuły zresztą nie ma, MC gra by poznać historię, tak samo jak gracze. Bo to ostatecznie jest historia graczy, czy raczej ich bohaterów!

Poza odpowiadaniem na pytania gracze decydują co ich bohaterowie robią. Czasem aby wykonać jakąś akcję potrzebny jest tzw. "ruch". Ruch to rzut 2k6, który będę za was wykonywał, mam nadzieję, że mi wybaczycie ;) Do wyniku rzutu dodaje się odpowiednią cechę a następnie patrzy na efekty. Ruchy dzielą się na podstawowe (czyli najczęściej używane w trakcie sesji), specjalne (czyli bardzo sytuacyjne), oraz klasowe startowe i zaawansowane (te są unikalne dla każdej klasy, zaawansowane zdobywa się wraz z lvlami). To jak lvlujemy wyjaśnię kiedy indziej. W ogóle mechanikę będę wyjaśniał w miarę jak będzie potrzebna, bo ona nie jest aż taka ważna.

Tworzenie postaci:

http://dl.dropboxusercontent.com/u/3269630/dwdotcom/DungeonWorld_character_sheets.pdf

Darmowy PDF z dostępnymi klasami. Zauważycie, że niektóre klasy mają ograniczenia rasowe. Jeśli koniecznie chcecie grać, dajmy na to, elfim paladynem, albo w ogóle jakś rasą spoza podstawowego zestawu jestem otwarty na propozycje i dogadamy się w sprawie specjalnego ruchu. To tak na początek.

Macie na starcie pdfa ruchy podstawowe i specjalne. Poczytajcie i zrozumcie. Następnie wybierzcie klasę i KONIECZNIE powiadomcie W TEMACIE mnie i pozostałych graczy o swoim wyborze, bowiem tylko jeden gracz może wziąć daną postać. Potem jedziecie wedle listy:

1. Wybierz i wydrukuj, lub przerób na wygodny do edytowania format swoją kartę postaci

2. Wybierz rasę, spośród dostępnych, lub jak napisałem wyżej...

3. Wybierz lub wymyśl imię

4. Opisz swój wygląd (można się posiłkować wskazówkami na karcie)

5. Rozdaj atrybuty poprzez rozdzielenie dostępnych wartości (16, 15, 13, 12, 9, 8 )

6. Dodaj do bazowego HP swoją wartość Con (nie modyfikator, wartość!) aby uzyskać maksymalne HP

7. Niektóre startowe ruchy wymagają dokonania wyborów, więc dokonaj

8. Wybierz spośród zaproponowanych swój charakter

9. wybierz ekwipunek zgodnie z informacjami na karcie

10. Przyjrzyj się gotowej karcie i przedstaw wszystkim swoją postać tutaj. Nie musisz dawać całej karty, wystarczy, że uwzględnisz w opisie wszystkie ważne wybory...

I tyle. Czekam na karty, jak już wszyscy się ładnie przedstawią to powiem wam co dalej. Bo to jeszcze nie jest koniec tworzenia postaci, ta fajniejsza część jeszcze przed nami :D

Posted

Cóż, między borem zielonym a prawdą to postawiłem niby Companions przed Dungeon World co nie znaczyło jednak, że nie planowałem także tutaj zagrać... inaczej, że nie planowałem wyrazić takiej chęci biggrin_prosty.gif Szczerze po prostu miałem drobną ochotę spróbować jak wyjdzie ten cały system na forum od strony gracza i spróbować sobie zagrać czymś innym niż klasą leczącą ACZKOLWIEK jeśli dorzucenie piątej duszy ma być problemem dla Mistrza Ceremonii, innych graczy a może nawet zabiorę komuś nowemu miejsce to... mogę spasować. Tym razem ^.^

Znajcie me dobre serce.

I natychmiastowy, błyskawiczny update - skoro Companions ma się pojawić to... ostateczna decyzja w gestii Mistrza Ceremonii. Szat rozdzierać jak Rejtan nie zamierzam i o DW nie będę walczył do upadłego =] Miłej zabawy jakby co.

Posted

Szybkie info:

1. W DW nie ma ruchów intymnych :/ Więc planuję je dodać ;]

2. Ponadto Hx (tu zwane Bonds) uległo zbyt daleko idącym uproszczeniom, planuję nieco zmienić zasady i dostępne opcje.

Posted

W zasadzie skończyłem już wczoraj w nocy i wiele do sprawdzania nie było, ale mimo wszystko wolałem poczekać na opinię P_aula. Tak czy inaczej, oto moja postać, jeszcze bez Więzi.

Imię: Meliel

Rasa: Elf

Klasa: Druid

Opis: Wyjątkowo smukła kobieta o ostrych rysach twarzy, szpiczastych uszach i dużych, lśniących oczach barwy żywicy. Po bliższym przyjrzeniu okazuje się, że jej kły są nieco zbyt ostre, a oczy zwężają się do wąskich szparek. Włosy ma ciemnozielone, długie, gęste i misternie zaplecione w drobne warkocze. Ubrana jest w wygodne skóry ozdobione tylko kilkoma piórami i podpiera się kosturem z wyrzeźbionymi dziwnymi znakami. W sposobie w jaki się porusza, rozgląda i mówi jest coś... nieziemskiego. Albo właśnie dużo bliższego ziemi niż czemukolwiek innemu. W każdym słowie pobrzmiewa szum lasu, a każdy krok zaskakuje zwierzęcą gracją.

Znamię: Lśniące zwierzęce oczy, kły.

Charakter: Dobry

Atrybuty:

STR 12 (+0)

DEX 15 (+1)

CON 13 (+1)

INT 9 (+0)

WIS 16 (+2)

CHA 8 (-1)

HP: 21

Kraina: Wielki Las oraz Szepczące Równiny

Ekwipunek: Skórzany pancerz, kostur, zioła i okłady

Posted

Po namyśle, wybieram barda.

EDIT:

BigEldoth.jpg

Imię: Willem

Rasa: Człowiek

Klasa: Bard

Opis: Przeciętny wzrost jak na dorosłego, ludzkiego mężczyznę nie był nigdy przeszkodą dla Willema. Uwagę obserwatorów zawsze na początku przyciągają czarne oczy lśniące iskrami radości ale i tajemnicy. Mocne, czarne włosy zawsze zawiązuje w kitę sięgającą karku. Chociaż w trakcie wielu podróży ciężko utrzymać schludny wygląd, zawsze się stara wyglądać najlepiej jak się da, powtarzając, że w jego fachu dobra prezencja to połowa sukcesu. Z tych samych powodów nie nosi zarostu. Przez pewien czas nosił w lewym uchu złoty kolczyk ale rabunek jakiego padł ofiarą pozbawił go i ozdoby i kawałka ucha. Najczęściej można go ujrzeć ubranego w typowe podróżnicze odzienie - na ubogie nie może sobie pozwolić ze względów wizerunkowych, a na bogatsze, zazwyczaj, nie ma pieniędzy. Nie jest najsilniejszą z osób, a długie przebywanie w podróży sprawiło, że jego ciało wygląda na wychudzone lecz szybko wraca do formy gdy ma dostęp do dużej ilości jedzenia, a pomimo wychudzenia zaskakuje zwinnością i energią. W jego sposobie poruszania się widać radość z życia ale także luz, który szybko może się zmienić w swoje przeciwieństwo gdy sytuacja tego wymaga.

Znamię: Brak płatka małżowiny usznej lewego ucha

Charakter: Chaotyczny

Atrybuty:

STR: 8 (-1)

DEX: 16 (+2)

CON: 12 (+0)

INT: 13 (+1)

WIS: 9 (+0)

CHA: 15 (+1)

HP: 18

Wiedza Barda: Bestiariusz Stworów Niezwykłych

Ekwipunek: Dobrej jakości lutnia, zbroja skórzana, rapier, woreczek fajkowego ziela.

Póki co bez Więzi.

Posted

Od razu piszę, żeby inni się nie sugerowali: to moje "Znamię" to charakterystyczny dla druida symbol powiązania naturą, nie każdy powinien to mieć :P No i moje HP wynosi tak naprawdę 19, w trakcie robienia postaci trochę zmieniłem atrybuty.

Posted

Imię: Rundrig

Rasa: Krasnolud

Klasa: Wojownik

Opis: Mężczyzna normalnego, krasnoludzkiego wzrostu. Potężnie zbudowany. Kasztanowe włosy ma krótko obcięte z powodów praktycznych, nie powinny one przeszkadzać w walce. Pragmatyzm odszedł jednak na dalszy plan w przypadku brody. Ta u Rundriga dosięga wysokości jego pępka, a trzech czwartych długości spięta jest metalową obręczą przyozdobioną własnoręcznie runicznymi znakami. Krasnolud dba o ubiór, jego ręcznie robiona zbroja zawsze ma być wypolerowana, a broń ostra i czysta.

Rundrig jest wesołym człowiekiem, z wiecznie zarumienioną i uśmiechniętą twarzą. Lubi żartować, szczególnie przy mocnych trunkach i w radosnym towarzystwie. Jego dwoma równoważnymi pasjami są kowalstwo i kolekcjonowanie artefaktów. Nie ma żadnych rasistowskich przekonań. Szanuje wszystkich biegłych w sztuce wojennej, nawet elfów i magów... bojowych, specjalizowanie się w magii leczniczej uważa za stratę czasu.

Charakter: Neutralny

Atrybuty:

STR: 16 (+2)

DEX: 12 (+0)

CON: 15 (+1)

INT: 9 (+0)

WIS: 8 (-1)

CHA: 13 (+1)

HP: 25

Broń: Topór (na bliski zasięg, idealnie wyważony, ząbkowane krawędzie; bogato zdobiony)

Ekwipunek: Łuskowa zbroja, 2 mikstury lecznicze, 22 monety

Posted

Imię: Thaddeus

Rasa: Człowiek

Klasa: Paladyn

Opis: wysoki, dobrze zbudowany mężczyzna o czerwonych, ognistych oczach i krótkich, czarnych włosach. Ubrany jest w zbroję, hełm, nosi też drogi święty symbol. Na prawym ramieniu nosi tatuaż owego świętego symbolu.

Misja niesienia światu dobra wyzuła go z jakiegokolwiek poczucia humoru, nie przepada zbytnio za towarzystwem, jest introwertykiem.

Charakter: Dobry

Atrybuty:

STR: 16 (+2)

DEX: 12 (+0)

CON: 13 (+1)

INT: 15 (+1)

WIS: 9 (+0)

CHA: 8 (-1)

HP: 23

Zbrojny - ignoruję kary związane z noszeniem zbroji

Ekwipunek: długi miecz,tarcza, mikstura uzdrawiająca, żywność

Posted

Nieco zmodyfikowane w stosunku do normalnych zasad więzi działają następująco (info dla Aidena - bliżej im do Hx ;) ):

- Trzeba wybrać przynajmniej jedną więź podstawową

- Każdą więź można użyć jeden raz

- Z każdą osobą można mieć jedną więź podstawową

- Jeśli ktoś wybrał cię jako cel więzi podstawowej, można wybrać na niego więź zwrotną

- Tak, to oznacza, że z jedną osobą można mieć dwie więzi (podstawową i zwrotną)

- Każda więź ma wartość punktową (1-3), w przypadku rzutów "na więzi" (np. przy pomaganiu) liczy się tylko najwyższa wartość

- Wybieramy w kolejności Rorschach->Mysquff->Arturano->Aiden (Aiden na koniec bo go nie ma i będzie pewnie późno :D)

- Najpierw niech każdy wybierze więzi podstawowe w powyższej kolejności, biorąc pod uwagę wybory poprzednich graczy, jak wszyscy odpowiecie, to w kolejnej "rundzie" wybierzecie dodatkowo więzi zwrotne

Do czego są więzi? Żeby pogłębić backstory postaci ;) Do tego można je rozwiązywać i dostawać za to expa - gdy na sesji wydarzy się coś co logicznie zakońćzyłoby więź i obaj gracze zgodzą się, że ten "miniquest" został wykonany posiadacz więzi może ją natychmiast zakończyć, dopisać sobie exp i wybrać nową więź z dowolna osobą (wtedy już nie korzystamy z zestawu startowego tylko wymyślamy coś pasującego do aktualnej fabuły). Ponadto osoba, która właśnie zakończyła swoją więź może stworzyć nową więź z postacią, z którą poprzednia więź dotyczyła.

Więzi Barda:

Podstawowe:

Wybierz postać innego gracza:

- o której śpiewałeś pieśni, nim poznałeś ją osobiście (+1)

- która jest ofiarą w twoich dowcipach (+1)

- o której planujesz napisać balladę (+2)

- która powierzyła ci ważny sekret (+2)

- która ci nie ufa i ma ku temu dobre powody (+1)

Zwrotne:

Jeśli inny gracz wybrał więź z tobą możesz zdecydować, że jego postać:

- jest szeroko znana z hańby jaką okryła się ona, lub jej ród (+3)

- jest najbardziej pociągającą osobą w drużynie (+1)

- jest zbyt sztywna i musi się wreszcie trochę rozluźnić! (+1)

Druid:

Podstawowe:

Wybierz postać innego gracza:

- która pachnie jak zdobycz, nie łowca (+1)

- za którą, według Duchów, podąża wielkie niebezpieczeństwo (+3)

- której przekazałaś sekrety natury (+2)

- z którą jesteś związana krwią (+3)

Zwrotne:

Jeśli inny gracz wybrał więź z tobą możesz zdecydować, że jego postać:

- czuje się bardzo nieswojo w dziczy (+1)

- zrobiła coś, co rozgniewało Duchy (+2)

- ma głębsze związki z naturą, niż przeciętny człowiek mógłby zauważyć (+1)

Wojownik:

Podstawowe:

Wybierz postać innego gracza:

- której uratowałeś życie (+2)

- którą poprzysiągłeś chronić (+3)

- która twoim zdaniem nie przetrwa w lochach (+1)

- która wielokrotnie walczyła u twego boku (+2)

Zwrotne:

Jeśli inny gracz wybrał więź z tobą możesz zdecydować, że jego postać:

- jest zbyt miękka i zamierzasz coś z tym zrobić (+2)

- zbyt ufa sztuczkom/magii/szczęściu, zamiast zimnej stali (+1)

- jest równie odważna jak ty (+2)

Paladyn:

Podstawowe:

Wybierz postać innego gracza:

- która na polu bitwy udowodniła, że można jej ufać (+2)

- która swoim bezmyślnym zachowaniem naraża swoją nieśmiertelną duszę (+3)

- której poglądy/wiarę jesteś w stanie tolerować, ale liczysz, że kiedyś nawrócą się na właściwą ścieżkę (+1)

- która jesteś dużo odważniejsza niż ty sam i musisz się od niej uczyć (+1)

Zwrotne:

Jeśli inny gracz wybrał więź z tobą możesz zdecydować, że jego postać:

- ma w sercu dobro, nawet jeśli tego nie okazuje (+1)

- powinna wstydzić się swoich czynów (+2)

- twoim zdaniem zdobyła już odkupienie i nie powinna zadręczać się przeszłością (+3)

Have FUN ;)

Posted

Niełatwo wybrać jako pierwszemu, wiele opcji brzmi ciekawie, z każdą z postaci (np. wszystkie nadawałyby się do "częsta ofiara dowcipów") ale wybieram postać Mysquffa, krasnoluda Rundriga i więź "postać o której planuję napisać balladę".

Posted

Nie wiem, czy fakt, że wydaje się mi, jakoby inni mieli do wyboru ciekawsze Więzy, spowodowany jest tym, że tak jest w rzeczywistości czy po prostu "trawa jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie płotu" :).

Więź podstawowa:

Uratowałem życie paladynowi Thaddeusowi (niech jeszcze przed rozpoczęciem sesji wie, kto tu jest lepszy ;)).

Wieź zwrotna:

Willem jest zbyt miękki i zamierzam coś z tym zrobić.

Posted

A, to zmienia postać rzeczy tongue_prosty.gif Więź z druidką Meliel - "postać, która jest częstą ofiarą w moich dowcipach"

z paladynem Thaddeusem - "postać, która mi nie ufa i ma ku temu bardzo dobre powody". Na zwrotne poczekam do zapowiedzianej 'drugiej tury wyboru więzi'

PS. Oczywiście, z więzi z Rundrigiem nie rezygnuję - "postać o której planuję napisać balladę"

Posted

OK, więc zignorujcie więź zwrotną, którą opisałem w tamtym poście. Więź podstawowa też ulegnie zmianm.

Więź podstawowa:

Poprzysiągłem chronić druidkę Meliel.

Paladyn Thaddeus wielokrotnie walczył u mego boku.

Willem moim zdaniem nie przetrwa w lochach.

Posted

Więź podstawowa:

- Rundrig - na polu bitwy udowodnił, że można mu ufać

- Meliel - jej poglądy/wiarę jestem w stanie tolerować, ale liczę, że kiedyś nawróci się na właściwą ścieżkę

- Willem - swoim bezmyślnym zachowaniem naraża swoją nieśmiertelną duszę

Ze zwrotną, jeśli mogę, się wstrzymam.

Posted

Podstawowe:

- Willem pachnie bardziej jak ofiara niż łowca (+1)

- związałam się krwią z Rundrigiem (+3)

- według Duchów za Thaddeusem podąża wielkie niebezpieczeństwo (+3)

Jestem ostatni i wszyscy się już ze mną związali, więc chyba nie ma przeszkód, żebym wybrał od razu zwrotne?

- Rundrig ma głębsze więzi z duchami ziemi oraz ognia niż się zdaje na pierwszy rzut oka (+1)

- Thaddeus czuje się nieswojo w głębokiej dziczy (+1)

Posted

Ok, skoro więzi podstawowe wybrane, czas na zwrotne.

Paladyn Thaddeus - "jest zbyt sztywny i musi się wreszcie trochę rozluźnić!"

Druidka Meliel - "jest szeroko znana z hańby jaką okryła się ona, lub jej ród" - hańba ci, Morris ! Ekhm... Meliel.

Posted

Zwrotne:

Willem jest zbyt miękki i zamierzam coś z tym zrobić.

Meliel zbyt ufa magii, zamiast zimnej stali.

Thaddeus jest równie odważny jak ja (co nie znaczy, że dorównuje mi skutecznością ;)).

  • 2 weeks later...
Posted

To może korzystając z tego faktu, że sesja ledwo się zaczęła a już umarła zrobimy (a właściwie zrobisz Mistrzu Ceremonii) szybki rebranding i zamiast Dungeon World będziemy mieli Dragon World? :trollface:

W sumie jakby ktoś nie wiedział co to jest to tutaj można znaleźć darmowy opis z klasami postaci - ogólnie to mega wesoła i szalona parodia fantasy czerpiąca chociażby ze Slayersów :D

PS. No a poza tym panowie gracze to wyjątkowo się obijacie jak na taki system ;]

Posted

Ja tam po prostu w ogóle nie będę komentował. Zgłoś się, zrób kartę, nigdy nie odpisz na sesję... Mam ochotę wyościć -.-

Posted

Przepraszam, byłem ostatnio trochę zajęty (życie prywatne, często nocowałem poza domem), ale spóźnienie było na tyle długie, że nie ma sensu się tym usprawiedliwiać. Post wstawiłem, przepraszam i zaręczam, że bez bardzo ważnego powodu coś takiego się więcej nie powtórzy.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...