Jump to content

Systemy walki w grach RPG


Recommended Posts

Posted

Witam w tym temacie chciałbym podyskutować o systemach walki w grach RPG podajcie tytuł gry w której podobał wam sie system walki i powiedzcie w jakiej grze może jeszcze być cie chcieli go zobaczyć

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply
Posted

Temple Of Elemental Evil miało przykładne odwzorowanie walk na podstawie D&D. Jeden z najlepszych systemów walk turowych ever. Chaos Chronicles ma posiadać bardzo podobną mechanikę. Podoba mi się też system walki z Two Worlds 2, głównie użycie magii i samodzielne tworzenie czarów.

Posted

Final Fantasy XII - bardzo udane odejście od typowo turowego stylu walki, a jednocześnie zaniechanie przejścia do typowej walki w czasie rzeczywistym.

KOTOR - pamiętam, że to był jeden z tych systemów, którym walczyło mi się absolutnie świetnie po wstępnym ogarnięciu, a nieczęsto się to zdarza w przypadku RPGów.

Posted

Tydzień temu udało mi się dorwać Blade & Sword :) od kumpla mojego kuzyna

Niby kolejny klon Diablo, ale jest w nim bardzo fajnych rzeczy np system kombosów czy ataki specialne pełniące role czarów.

  • 4 weeks later...
Posted

Tak jak PolskiZiomal5 uważam że w G2 i Jade Empire przyjemnie się walczyło ale dodam do nich jeszcze Wiedźmina. Podobało mi się to "wstrzeliwanie" w kolejne sekwencje, w między czasie używanie znaków i jeszcze aktywna pauza, moim zdaniem bardzo przydatna.

Posted

Jeśli chodzi o wspomniane Wiedźminy, to mi bardziej podobał się system walki z pierwszej części. Nie mówię tu o animacjach, bo te niespecjalnie przypadły mi do gustu (trochę nienaturalne), ale wolę je niż schemat z dwójki (Queen, a potem cios-unik, cios-unik).

Podoba mi się system z Dragon Age: Origins. Chodzi o możliwości taktyczne (zrób coś, jeśli zostanie spełniony jakiś warunek). Bardzo zgrywało to całą drużynę i faktycznie nawiązywała się współpraca między postaciami. Ponadto fajnebyły kombinacje zaklęć. Do tego gra na wysokich poziomach trudności wymagała już odrobinę kombinowania. Prynajmniej na początku.

Posted

Bardzo podobał mi się system walki w Drakensang (ale nie tym ONLINE - w tym "normalnym" ;) ). Klikało się na przeciwniku i obserwowało walkę. To tyle jeśli chodzi o kwestię systemu walki, który w grach RPG najbardziej mi podszedł. Po za tym lubię też walki rozrywane w turach.

  • 3 weeks later...
Posted

Jeśli chodzi o wspomniany drakensag online to podobny system był w torchlight 1,2 gdzie bardzo przyjemnie się walczyło, walka potrafiła sprawić wiele radości według was gdzie jeszcze system mógł ''sprawiać radość''

  • 4 weeks later...
Posted

Mi najbardziej spodobał się system walki w Gothicu 2(w jedynce gorzej) oraz w Jade Empire.

Tu cb popieram hyhy tylko gothica 3,4 tak zepsuli że może ta 5 będzie robiła taki szał jak 2 kiedyś XD

Posted

Może nie jest to pełnoprawny RPG, ale mi do gustu przypadł system walki z Robin Hooda: Legenda Sherwood. Jaki ruch wykonaliśmy taki powtarzała nasza postać. Jak na tamte czasy system był świetny. Obecnie poorawilbym trochę precyzję i ddodał więcej kombinacji i miodzio.

  • 2 weeks later...
Posted

Ja popieram DeathlyLord'a. Rozwiązania w Prince of Persia 2008 byłyby jeszcze lepszy, gdyby można było popisać się tymi kombinacjami w walce z wieloma przeciwnikami na raz.

  • 2 weeks later...
Posted

Piaski Czasu sprowadzały się do praktycznie dwóch kombinacji: Wskoczyć na przeciwnika i dwa razy szybko go uderzyć (zbijało od razu). Lub wskoczyć na przeciwnika, raz go uderzyć i wcisnąć "E", wtedy wciągaliśmy delikwenta do sztyletu.

Reszta walki to głównie korzystanie z odbicia się od ściany i walnięcie przeciwnika za pomocą miecza, a następnie pochłonięcie go sztyletem.

Posted

W stare odsłony Księcia grałem bardzo dawno temu, ale ostatnio pograłem trochę w Forgotten Sands i muszę przyznać, że ten system walki jak najbardziej mi odpowiadał: atak - blok - atak - unik - atak - przeskok - atak - blok. Mimo, że opierał się w większości na unikach czy blokach to był bardzo dynamiczny, a przy większej ilości przeciwników aż buzia sama się uśmiechała, tyle frajdy było.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...