Jump to content

Modyfikacja PC (Chłodzenie)

VaaX

Recommended Posts

Posted

Witam,

Prosiłbym o radę. Chciałbym lekko zmodyfikować peceta ? moim celem jest po pierwsze wyciszenie go, po drugie ochłodzenie.

Wszystkie wiatraczki mam takie, jakie dostałem wraz z zakupionymi częściami. Stąd moje pytanie ? czy wymiana obudowy (?) bądź domyślnego chłodzenia procesora wpłynie na zmniejszenie głośności mojego komputera?

Nigdy nie bawiłem się w OC ? zupełnie nie znam się na tym ? ale być może się do tego przekonam, zatem dobrze byłoby mieć odpowiednie chłodzenie na tę okazję. Choć zmniejszenie temperatury nawet bez brania pod uwagę podkręcania jest dla mnie istotne.

Jestem gotów wydać na modyfikację peceta kwotę 500 zł (może trochę więcej, jeżeli będzie to mieć sens).

PS. Zastanawiałem się również nad kupnem karty sieciowej WLAN ? proszę zatem o sugestie w tej sprawie (uznajmy, że nie wliczamy jej do tych pięciuset złotych, skoro nie jestem jeszcze pewny jej zakupu).

Mój sprzęt:

CoolerMaster Elite 370 RC-370-KKN1

Intel Core i5 2500K LGA1155 BOX

His ATI Radeon HD6870 1GB DDR5/256bit

Asrock P67 PRO3 (B3) Intel P67 LGA1155

SeaSonic SS-500ET 80+ 500W OEM

Goodram DDR3 4GB 1333MHz CL9

Pozdrawiam!

Posted

Proponowałbym wymienić obudowę na wyciszoną (np. CoolerMaster Silencio 550) i dołożyć chłodzenie na procka (np. Thermalright Macho).

Posted

O ile ceneo nie pomyliło specyfikacji to ma on 159,7 mm wysokości a obudowa ma 19cm szerokości, faktycznie może być problem ale najlepiej sprawdź ile masz od procesora do ścianki obudowy bo może wejdzie na styk.

Na pastach nie znam się mocno ale słyszałem o niej dość dobre opinie powinna być ok.

Ewentualnie możesz zainwestować w chłodzenie wodne ale nie wiem czy jest tam miejsce na chłodnice.

Posted