Jump to content
Sign in to follow this  
niziołka

[Planszówka] Descent - Pierwsza Wędrówka w Mroku

Recommended Posts

W tym temacie prowadzona będzie sesja planszówkowa na podstawie gry "Descent: Wędrówki w Mroku". W roli Mistrza podziemi: Night wolf, w roli "bohaterów": Felessan, brylant, Maverick undead. Regulamin sesji można znaleźć w Niezbędniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

descent-banner.jpg

DESCENT

Na peryferiach Terrinoth, z dala od wolnych miast, leżą sobie dwie baronie: Rhynnu i Carthridge. Baronowie Griegory i Zachareth żyli jak przyjaciele, wspierali się w czasach wojny i pokoju. Ale niestety nadciągnęły mroczne dni i od jakiegoś czasu w lasach i górach zaczęły pojawiać się przeróżne stwory. Ataki potworów były idealnie skoordynowane, ludzie zaczęli powiadać, że kieruje nimi okrutny i przerażający mroczny władca. Tak. To ja...

- Tak, tak, to mój pan!

- Toudi, czy ja czegoś ci nie mówiłem...?

- Tak, nie wolno mi przeszkadzać mojemu panu!

- I jeszcze jedno: nie "mojemu panu" tylko "Mojemu mrocznemu władcy"!

- Tak, mój panie!

- ...

- Tak mój najprzeokropniejszy i najmroczniejszy władco!

- Dobrze, więc wracam do mego dramatycznego monologu, bo tych trzech, co to chce mi przeszkodzić, już sobie wędruje traktem.

A więc, moi drodzy bohaterowie, co to wędrujecie leśną ścieżką, chcąc mi przeszkodzić w mym doskonałym planie zawładnięcia tymi krainami: Wyzywam was na pierwszy pojedynek!

Niech przeleje się "Pierwsza krew", me sługi dowodzone przez Zmiatacza już wędrują w stronę Arhynnu zaatakować barona Griegoriego! Czy uda wam się pokonać mego wiernego sługę, zanim przeprowadzi ukrytą ścieżką mych goblińskich łuczników-skrytobójców? A może jesteście bandą pseudobohaterskich tchórzy i postanowicie zawrócić?!

- Oj, ty mój przeboski Mroczny władco, czy twój sługa nie nazywał się Zgniatacz?

- Toudi, czy ja ci czegoś nie mówiłem?!

PIERWSZA KREW...

Mapa:

Descent0f0.jpg

Potwory

Goblińscy łucznicy, Ettin.

Ettin zwany Zmiataczem (Zgniataczem) ma dodatkowe 6 życia.

Specjalne zasady

Za każdym razem, kiedy gobliński łucznik ucieknie wyjściem, Mroczny władca kładzie tam żeton zmęczenia.

Wsparcie

Pod koniec każdej tury MW, może on umieścić 1 goblińskiego łucznika w Dzikich ogrodach(26A) obowiązuje limit grupy.

Zwycięstwo

Gracze - pokonają Zmiatacza(Zgniatacza).

Mroczny władca - ucieknie 5 goblińskimi łucznikami przez wyjście.

Bohaterowie rozstawiają się jako pierwsi.

Edited by Night wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Dobra panowie, dorwiemy tego przeklętego Igiego. Już my Ci damy sok, niemilcu.

Reynhart startuje z O16.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Co? Jak? Gdzie jesteśmy? Dziwno tu jakoś. To aby na pewno dobre miejsce na piknik?

Piękna, ponętna i pogmatwana Ashrian zaczyna na polu P16

Share this post


Link to post
Share on other sites

- To chyba tutaj rosną te gumojagody czy jak im tam było... - odezwał się jak zwykle piękny i skromny Tomble.

O17 jest w takim razie moje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozejrzyjmy się. Ups, przepraszam, to było niechcący. Auu, uwaga na korzeń. Łaaa, te kamienie są śliskie. Och nie, znów utknął mi obcas... Hmmm, gdzie się podziało moje berło? O, tu leży, ale się z czegoś upaprało. Chodźcie, wszystko w porządku, możemy rozbić piknik.

Ashrian potykając się niemal na każdym kroku zmierza z P16 -> 016 -> N15 -> M14 -> N13 wydając 4 punkty zmęczenia. Atak na goblina O12. Heroic na całą resztę.

Stoi odwrócona plecami do goblinów i nawołuje towarzyszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vEy0WUv.jpg

- Hm... - rozejrzałem się z uwagą, przyłożeniem zwinnej ręki do przystojnej twarzy wyrażając swoje zdanie o zręczności Ashrian. W tym momencie moje sokole oczy dostrzegły niedaleko coś, co może być skarbem. Skierowałem w tamtą stronę swoją niezwykle spostrzegawczą i oczywiście niezwykle skromną osobę.

Kieruję się w lewo na K17. Drugą akcję wykorzystuję na przeszukanie otoczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eDqNE.jpg

Po chwili przeszukiwania odnajdujesz różową skrzyneczkę z czerwoną wstążeczką, widnieje na niej napis "Skalpy Marysi rence predcz". W środku znajdujesz lalkę przewiązaną różową wstążeczką.

Skarb:

Search_0006.jpg

Tura 1 - 3

Descent1f3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jQp13tz.jpg

- Ashrian! Już idę z kanapkami!

Przechodzę O16->N15->M15, wydając na to 2 pkt. zmęczenia, potem korzystając z Oath of Honor i wydając kolejny pkt. zmęczenia przesuwam się na M12. Atakuję goblina na 012.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eDqNE.jpg

Atak na goblina: n2.jpgc2.jpg

Obrona goblina: os5.jpg

Biedny mały słodki goblin pada trupem u twych stóp.

Edited by Night wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

jQp13tz.jpg

- Dum, dum, dum. Kolejny gryzie piach.

Wykorzystuję impuls na pozbycie się jednego punktu zmęczenia. Następnie ruszam N12->O12 (wydając 1 pkt. zmęczenia) i atakuję goblina na P12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOJ4O.jpg

Tura 1 - 4

Descent1f4.jpg

Dociągam 1 kartę Mrocznego władcy (4 na ręce).

- Czas na was moje drogie sługi. Ettinie rusz swoje poślady sprzed tego ogniska. Obiad ci biega pod nosem! Pyszna ludzinka, więc do roboty!

- Tak panieeeeeee!

- Idziemmmyyyyy paaanniiiiiiee!

- Z kobiety jest pyszne mięsko!

- Kotlety trzeba najpierw ubić!

Aktywuje Ettina.

Rzucam na niego kartę Furia.

frenzy.jpg

Ettin przechodzi na pozycje M11(1 punkt ruchu) i wykonuje atak przeciw Ashrian.

Atak Ettina:n4.jpgc5.jpg

Obrona Ashrian:os2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

GpRMq.jpg

Hmmm, jakoś pochmurno się zrobiło, no i coś wieje, pewnie będzie za chwilę padać. Hmmm - wyciąga z torebki lusterko - no masz ci los, ten wiatr zupełnie popsuł mi fryzurę, gdzieś tu powinnam mieć grzebień.

Ashrian wyczerpuje tarczę za +1 do obrony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOJ4O.jpg

Ettin wykonuje drugi atak.

Atak Ettina:n4.jpgc4.jpg

Obrona Ashrian:os3.jpg

Ettin przechodzi na M12.

- Panie, mięsko wciąż się rusza.

Aktywacja goblińskich łuczników.

- Czas na was moi drodzy goblińscy słudzy, pokażcie jak działa akupunktu.... po prostu naszpikujcie ich strzałami.

Wszystkie gobliny tracą jedną akcję z powodu ogłuszenia.

Goblin O13 atakuje Ashrian.

Atak Goblina przywódcy:n5.jpgy6.jpg

Obrona Ashrian:os4.jpg

Przepływ zużywam na +2 do obrażeń.

Ashrian pada nieprzytomna na ziemię.

- Mięsko się przewróciło! Będzie szaszłyczek!

Mroczny władca dobiera kartę.

Rzucam na goblina P12 kartę Bieg.

dash.jpg

P12->J12(6 ruchu)->I12->H11(w sumie 10).

Goblin P13 wykonuje ruch na K13(5 ruchu).

Koniec aktywacji.

Na polu P12 pojawia się nowy goblin.

Koniec tury Mrocznego władcy.

Tura 2 - 1

Descent2f1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jQp13tz.jpg

- Moment, to nasz piknik! Nie będzie żadnych szaszłyków!

Korzystam z 1 punktu zmęczenia i przechodzę na N12. Atakuję Zmiatacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...