Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Scumgrief

Forza Motorsport (seria)

Polecane posty

Przyznam że mi najbardziej przypadły do gustu "Dżag" i najnowsze SLK. Fakt, co jeden pakiet DLC do Forzy to ciekawsze autka którymi aż chciałoby pośmigać nawet mimo faktu, że przecież tyle furek nieobjeżdżonych czeka w podstawce.Gdyby jeszcze MSP nie były takie drogie (gdzie te czasy, gdy konto 4k MSP kosztowało 35zł?)..

PS. Masz Firebirda Trans Am :D? Która generacja?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wuwu (i nie tylko, bo problem dotyczy wszystkich graczy),

Powiedz mi jak dobierasz auta do poszczególnych zawodów, bo życie nauczyło, że jazda autem z grubo przekroczonym indeksem wydajności względem reszty stawki zabija cały sens ścigania. Szkoda, że w FM nie ma systemu automatycznie zwiększającego moc oponentów. Nie raz miałem fajnie podrasowanego potwora, ale musiałem go 'skręcać' pod rywali, bo nie bawiło mnie odjeżdzanie w połowie okrążenia całej stawce. Oczywiście zabawy ze zwiększaniem poziomu trudności i wyłączaniem asyst mogą to po części rekompensować, ale nie zawsze. To dla mnie jedna z największych wad tej gry.

Car packi to siła Turn10. Serce roście, jak się widzi coraz to nowsze wózki w ramach kolejnych DLC. W samochodówkach ten system ma największy sens, od zawsze to podkreślałem. Miło byłoby zobaczyć w przyszłości jakiś tor, bo w tym sensie Forza zawsze kulała. Najnowsza paczka prezentuje się naprawdę syto: wyścigowy McLaren GT3 - mniam, me gusta! Poza tym masa ciekawych klasyków od największych marek i zabójczo wyglądające Ascari - ciekawe, jak ten wózek będzie się sprawował na torach (idealne auto do wyzwań TopGear :trollface:). Muszę w końcu pomyśleć o zainwestowaniu w gołą Forzę4 i zakupie dużej ilości MSP. DLC do Porsche idzie na pierwszy ogień, bo wstyd się przyznać, ale jeszcze go nie mam. Najlepszą opcją byłoby wydanie edycji Ulimate na jesień, ale się na to nie zanosi, przynajmniej do premiery piątki, bo Horizon to inny projekt i nie oznacza on przerwania wsparcia dla FM4 (Turn10 i Playground równa się rozdział obowiązków na dwie uzupełniające się pozycje w wyścigowym portfolio).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeca w FM4 podwyższa indeks wydajnościowy opponentów do maksymalnego możliwego w danych zawodach. To, i najwyższy poziom trudności przeciwników + brak jakichkolwiek asyst (prócz ABS i linii jazdy :>) sprawiał że przechodząc karierę w FM4 czasem miałem naprawdę spory problem z wygraniem tego czy tamtego wyścigu.

Jest event z nowym Viperem na torze Top Gear, jakieś eliminacje czy cuś, trzeba lecieć kręcić czasy :>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz z kontrolą trakcji chytry_prosty.gif? W przypadku aut z napędem na 4 buty nie trzeba żadnej kontroli trakcji, to tylko spowalnia Twoje autko. Jedyne na co trzeba wtedy uważać to ewentualna podsterowność takiego czteronapędowego wozu w zakrętach.

Akurat w tym przypadku pozostawiłem napęd na przednie koła, ale dzięki za radę. Jak jeździłem samochodami z napędem na 4 koła to zawsze miałem Traction Control włączone. Będę musiał to wyłączyć i zobaczyć, jaka różnica będzie wink_prosty.gif .

Swoją drogą cholernie mi się podobają car packi do Forzy. Co miesiąc jest fenomenalne dobranie samochodów. Od klasyków, przez auta użytkowe i supersamochody, po wyścigowe bestie. W zapowiedzianym wczoraj lipcowym pakiecie podoba mi się wszystko (może oprócz Gremlina). Zwłaszcza ten Spyker wygląda smacznie. http://forzamotorspo.../July_Car_Pack/

Nie no, lubro... Jak zobaczyłem ten trailer, to jestem normalnie chory: amerykański klasyk z lat 50-tych, Ascari od niezależnego brytyjskiego producenta (którym w Test Drive Unlimited 1 jeździ mi się świetnie) i inne... Ta grafika, te detale... Ludzie?! Dlaczego ja wcześniej Xboxa 360 nie kupiłem?

Yaper?

Dobieram ulepszenia tak, aby nie przekroczyć maksymalnej liczby dopuszczonej dla danej klasy. Najpierw inwestuję w stabilizatory (muszą być najlepsze), mechanizm różnicowy, skrzynia biegów (oczko niżej od najlepszej), hamulce, lekkie wały napędowe. Wtedy, jak zostanie jeszcze trochę zapasu w indeksie, to inwestuję w dobre sprzęgło, a na końcu inwestuję w części do silnika.

Ten Ford Fiesta, to był taki mój eksperyment. Ten samochód dobił do 5 levelu i nie zamierzam się nim już więcej ścigać (no, chyba, że rekreacyjnie wink_prosty.gif ).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bleub,

Piłem do trzeciej części, bo w nią Wuwu obecnie gra, a tam właśnie jest ta niedogodność i trzeba kombinować jak koń pod górę, aby wyścigi były emocjonujące, bo jeśli przedobrzymy z IW to odjedziemy stawce już na starcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, Yaper. Jest to zwłaszcza widoczne w autach z napędem na 4 koła, które na starcie dosłownie odstawiają całą stawkę, jak dzieci. Na początku, aż mnie ogarniał śmiech. Później się już przyzwyczaiłem... ;)

Gram na średnim poziomie trudności i do tego z pełną linią.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za "post pod postem", ale podzielę się (jeśli pozwolicie trollface.gif) swoim kolejnym tuningiem. Już nie ekstremalnym, ale dosyć mocnym. Bohaterem będzie 2010 Ford Fusion z napędem na 4 koła.

Oczywiście zacząłem od konwersji i zmiany silnika. Wybrałem model V8 5.9l od Forda GT (i tak jeszcze stoi o oczko niżej od najmocniejszego). Napędu nie zmieniałem. Potem nadszedł czas na zakładkę układ jezdny. Ogólnie starałem się, żeby samochód zbytnio nie odbiegał wyglądem od modelu z salonu, czyli zero jakichś spoilerów, szerokich opon, niestandardowych felg, czy przelotowych tłumików.

Hamulce najlepsze już miałem kupione wcześniej, więc tylko w tej grupie ulepszeń obniżyłem o jeden poziom zawieszenie. Jeżeli chodzi o koła, to pozostały "fordowskie", tylko z tą różnicą, że poszerzone z rozmiaru 225 na 235. Tak, żeby się nie rzucało w oczy (a wybór był aż do 265 smile_prosty.gif ). Później kolej na obniżenie wagi - też wybrałem tylko minimalną poprawę w postaci usunięcia skrzynki narzędziowej i zastosowania lżejszego akumulatora. Żadnych klatek bezpieczeństwa. Na koniec - chyba to, co każdy najbardziej lubi - silnik. Ogólnie stosowałem zasadę "maksimum mocy" z jednym tylko wyjątkiem - zostawiłem nienaruszony układ wydechowy, bo chciałem, aby auto brzmiało, jak chciała fabryka, a nie, jak chciał tuner. Turbosprężarkę zastosowałem śrubową, a silnik rozwierciłem do równych 6 litrów pojemności skokowej.

Jaki był efekt tych wszystkich eksperymentów? Moc samochodu z (bodajże) 210 kW skoczyła na... 618 kW (840 KM). Indeks wydajności skoczył z E245 na S630. I zaznaczam, że to nie był, ani najmocniejszy silnik, jaki mogłem wrzucić, ani wszystkie części, jakie mogłem zastosować trollface.gif .

Zawsze testuję wozy na torze USA Benchmark. Jest taki trochę podobny do owala, ale idącego w trójkąt, z bardzo łagodnymi i pochyłymi zakrętami. Wozik prowadzi się cudownie, przyspiesza do setki w... 2.795 sekundy, napęd na 4 koła powoduje, że na starcie wylatujemy do przodu, jak z procy i nie tracimy cennego czasu na poślizgach. Prędkość maksymalna? Ja wyciągnąłem na tym torze 360 km/h, ale symulacja wydajności podaje 384 km/h. Po prostu zabrakło mi aż tak długiej prostej.

Mieliśmy już 2 x F (Fiesta i Fusion) i żeby postawić przysłowiową "kropkę nad i", to muszę się wkrótce zabrać za trzeciego "F", czyli Forda Focusa trollface.gif .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast bawię się w multi - muszę przyznać, że niektóre wyścigi wyglądają interesująco. Póki co skupiam się na fajnym trybie w którym 16 zawodników podzielone jest na 4 klasy - C,B,A i S. Najpierw startują najwolniejsi, potem kolejne grupy i efektem tego są interesujące wyprzedzania + walka w obrębie swojej klasy. Trzeba się kiedy umówić na wspólną sesyjkę w multi, 4 osoby powinny się znaleźć :>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na YouTube pewien gość wrzucił filmik, na którym prezentuje bonusowy samochód do Forza Motorsport 4, dzięki złożeniu pre-ordera na Forza Horizon. Jest to 2012 Dodge Challenger SRT8 392. Swoją drogą, nawet ciekawe malowanie.

[media=]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko cokolwiek powiedzieć, aczkolwiek trzeba monitorować takie sklepy jak gram i muve, gdzie limitki Forzy4 były dostępne i jeśli ktoś od razu złożył zamówienie to nie miał później problemów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwi mnie kilka rzeczy związanych z zamówieniami przedpremierowymi Forzy. Moje 2 ulubione hurtownie gdzie się zaopatruję w gry nie mają nawet edycji limitowanej w swojej bazie danych, więc mam złe przeczucia co do dostępności edycji w Polsce. Po drugie, jeśli wśród cyfrowego śmiecia jest 5 schematów malowania to powątpiewam w obecność edytora. Microsoft zwęszył interes. Trzecia sprawa to auta ekskluzywne dla poszczególnych sklepów. Nie obchodziłoby mnie to, gdyby były to jakieś śmieszne Alfy, Abarthy czy jakieś BMW, bo dokupiłbym je sobie później. Jednak jeśli w podstawowej wersji gry nie będzie Ferrari 458, Mercedesa SLS czy Astona Virage to jest to bardzo nie w porządku.

Mam też nadzieję, że w najbliższych tygodniach zaczniemy się dowiadywać o samochodach dostępnych w grze. Ciekawi mnie jaki będą mieli zestaw.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście - malowanie jest interesujące. Sam samochodzik to jednak nic nowego, nie postarali się by wrzucić coś naprawdę oryginalnego i świeżego, same malowanie i lekko podwyższone parametry nie wystarczyłyby by skusić mnie do złożenia preordera w tym a nie innym sklepie. Sam zapewne popoluję na limitkę na allegro, będzie z tym trochę hazardu ale może uda się zaklepać egzemplarz taniej niż na wspomnianych gram/muve.

@lubro

Ano, najwyższa pora by ogłoszono listę pojazdów, miała być ona ukazana niedługo po E3 ale póki co cisza w temacie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz listy pojazdów, to bardzo jestem ciekaw, czy będą takie same możliwości grzebania w silnikach jak w poprzednich częściach. Ale chyba byśmy otrzymali za dużo, prawda? Pewnie ograniczą się do "Tuning level 1 - 3", tak jak to było w Test Drive Unlimited. No cóż - nie można mieć wszystkiego...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskować można, że będzie to dużo luźniejszy kuzyn sztandarowej serii Motorsport, zatem nie oczekiwałbym fajerwerków technicznych. Będę usatysfakcjonowany jeśli elementy progresji i nagradzania będą odpowiednio motywowały do dalszej gry. Sam z niecierpliwością czekam na ujawnienie garażu Horizona. Liczę na to, że pojawią się w nim wszystkie najważniejsze wozy z górnej półki. O pre-orderze na limitkę nie chcę przypominać drugi raz, bo i tutaj trzymam rękę na pulsie. Mam nadzieję, że więcej jak 219 zł nie będzie kosztował nas ten luksus. Analogiczne wydanie FM4 kosztowało 199 zł, zatem cena powinna być właśnie taka, ale niektóre sklepy wołają już za zwykłą wersję takie pieniądze. Zgłupieć można, chyba że jeszcze skorygują cenniki do czasu premiery.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę w zbyt szybkie ujawnienie całej listy aut. Miałem raczej na myśli powolne odkrywanie kart na stronie forzamotorsport.net i rzucanie paczek po 5-10 samochodów jak to miało miejsce w przypadku Forzy 4. Tutaj maja mniejsze pole do popisu, bo nie będzie aut wyścigowych, LMP1, stock cars, itp. Liczę jednak na jakieś 200-300 samochodów idealnie wpasowanych w klimat dubstepowego festiwalu w Colorado. Już teraz widać przesadę, bo na tej liście samochodów, które pojawiły się na E3 jest choćby Ferrari 250 TR. Posiadacze tych aut trzymają je w klimatyzowanych pokojach, nie wyjeżdżają nimi na zewnątrz, żeby światło słoneczne nie zniszczyło lakieru. Nie mówiąc już o piasku z tych 65 rodzajów nawierzchni. Liczę też na więcej dużych samochodów niż w Forzie 4. Obecnie w pracy mam okazję wozić się po polach Toyotami. Land Cruiserem i Hiluxem. Fenomenalne auta do jazdy terenowej. Jeśli się pojawią to będę zadowolony. Mam nadzieję, że nie ograniczą się tylko do nic nie potrafiących SUV-ów, które tylko ładnie wyglądają (np. BMW X5).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie takie powolne odkrywanie nowych "paczek" pojazdów byłoby sensownym rozwiązaniem, na pewno przyjemniejszym dla nas, fanów w odbiorze. Nie wiedziałem, że w ten sposób ukazywano carlistę czwartej części. Już 200 aut będzie tak naprawdę wystarczające do dłuuugiej zabawy, w TDU2 było ich coś koło setki i człowiek pomimo tego, że czuł lekki niedosyt był świadom sporej liczby pojazdów z którymi nie miał do czynienia. Każda liczba powyżej granicy 200 furek będzie w porządku.

Na pewno zobaczymy więcej przystosowanych do off-roadu pojazdów, było to naturalną koleją rzeczy w TDU 2 więc i tu będzie (nie zdziwię się jeśli Forza sporo rozwiązań będzie od niej zapożyczać). Nie liczyłbym jednak na autka pokroju Toyoty Hilux. Pewniaki to Range Rover Supercharged, ML63 AMG, Tuareg V10 TDI czy Q7 V12 TDI, autka mające prócz wyglądu i napędu na 4 buty niewiele wspólnego z terenem, natomiast można nim zdrowo pocisnąć na prostej :>

Co jeszcze wpadło mi do głowy - miło byłoby mieć możliwość, tak jak w serii TD:U, wyboru odpowiedniego dla siebie i budżetu lokum z garażem. Ciekawe, jak to rozwiążą w Horizonie bo przecież z drugiej strony nie będzie on (oby) posiadał rozbudowanych opcji simso-podobnych ani avatarów własnych postaci. Wyobrażacie sobie wielki hangar z ustawionymi w rzędach wszystkimi posiadanymi przez nas samochodami :trollface:? Móc podejść do każdego i obejrzeć go z bliska podobnie jak w Autoviście. To byłoby piękne..

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrażacie sobie wielki hangar z ustawionymi w rzędach wszystkimi posiadanymi przez nas samochodami :trollface:? Móc podejść do każdego i obejrzeć go z bliska podobnie jak w Autoviście. To byłoby piękne..

To byłby wypas. Faktycznie - ciekawe, jak rozwiążą kwestię garażowania samochodów i posiadania domów. Poza tym liczę na jakieś ukryte smaczki na samej mapie. Na przykład: jakaś podrzędna droga, która w ogóle nie jest zaznaczona na GPS, a poprowadzi nas do ciekawej miejscówki, za którą dostanie się achievementa.

I jeszcze jedna kwestia, czyli zarabianie kasiorki :trollface: . To, że z wyścigów, to normalne, ale czy będą również sypać dolarami za brawurową jazdę, jak było to w Test Drive Unlimited 2? Nie były to duże sumy, ale był to taki miły i motywujący bonusik.

I bardzo proszę w myślach o obowiązek tankowania. Wyobrażacie sobie w trybie wolnej jazdy, jak na poboczu stoi jakiś gość, bo mu paliwa zabrakło? Takiego motywu jeszcze w żadnej samochodówce nie widziałem, a chciałbym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowanie jak najbardziej na tak, natomiast licznik brawury z TDU2 tylko mnie irytował :> Takowa punktacja chyba będzie, ale podejrzewam że zadziała to na tej zasadzie iż pkt. będą powiększały naszą męskość reputację w świecie gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do listy samochodów, to myślę, że dlatego zwlekają z jej ujawnieniem, bo być może cały czas trwają rozmowy licencyjne i gdy wszystko zostanie "zapięte na ostatni guzik", to wtedy będzie oficjalne oświadczenie i zaprezentowanie spisu aut. Chyba jest tak, że to jednak inny tytuł i inny developer, więc licencje z serii Forza Motorsport tak automatycznie nie przechodzą na Forza Horizon, ale mogę się mylić.

A teraz z innej beczki. Ostatnio w Forza Motorsport 3 przerobiłem sobie 2006 Ford Focus ST na samochód z napędem na 4 koła. Oczywiście silnik największy, jaki może być, czyli 5-litrowy V8 rozwiercony do 5.6 litra + dwie wyścigowe turbosprężarki Hahn i cała masa wyczynowego osprzętu. Efektem tych zabiegów moc silnika dobiła do... 652 kW. Przyspieszenie od 0-100 km/h w 2.933 sekundy :trollface: . Auto prowadzi się bardzo dobrze, ale tak od 300 km/h pojawiają już się pewne problemy. Wzmocniłem podwozie klatką bezpieczeństwa, dałem opony najszersze (slicki), jakie można zamontować, czyli 255-ki, ale i tak przy wchodzeniu w zakręt z dużymi prędkościami, to jednak są pewne problemy z opanowaniem tej rakiety na czterech kołach.

Indeks skoczył na S667 i mogę tym wózkiem stawać do walki z najprzeróżniejszymi modelami Ferrari i Lamborghini. I to bez strachu. Zresztą taki był mój cel trollface.gif .

W ogóle podczas ulepszania i kupowania części zauważyłem coś takiego, że nie zawsze najdroższy element z końca listy okaże się tym najlepszym. Dla przykładu: w powyższym Focusie mogłem dać 20" felgi i zmniejszyć profil opony, co teoretycznie dawałoby lepszą przyczepność, ale to niby ulepszenie nie dawało mi żadnych korzyści, a wręcz obniżało o jeden punkt Indeks Wydajności i wobec tego pozostałem przy 18" felgach. To samo progi boczne zmniejszające opór powietrza. W innych samochodach rzeczywiście, przyspieszenie lekko rosło, tutaj - tylko mi dodało parę kilogramów do masy całkowitej bez żadnych korzyści. To mi się podoba, że trzeba myśleć podczas tuningu, a nie bezmyślnie kupować same najdroższe części.

Ta gra jest genialna smile_prosty.gif .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Większe felgi to większa masa. Ja mimo wszystko wybieram nie najmniejsze, ale takie które najlepiej pasują do danego samochodu, jeżeli nawet są to 19 czy 20 cali to wolę przeboleć zwiększoną odrobinę masę na korzyść ulepszonego wyglądu ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam obejrzeć ten film:

Jak już będę bogaty to zrobię sobie podobny setup. Uwagę powinna zwrócić jednak kierownica. Szukam ostatnio dobrego multiplatformowego kółka i właśnie Fanatec Porsche 911 Turbo S wpadł mi w oko. Cena dość wysoka (jakieś 1500-2000zł), ale sporo się wczoraj i dzisiaj naczytałem o tym sprzęcie. Z drugiej strony nie jestem pewien czy Forza jest tego warta. Miałem w planach wymianę motocykla po tym sezonie, więc musiałbym dokonać poważnej męskiej decyzji. lol.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lubro - Ciekawe, czy taki sprzęt będzie miał rację bytu w przypadku najnowszej części, która ukaże się niebawem. Ale z pewnością seria się na Horizonie nie skończy, więc można by było poszaleć na taki kółku przy okazji następnej części. Świetna sprawa :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PLDan - Jeden z artykułów o Horizon na Eurogamer.net potwierdził wsparcie dla kierownic. Bardziej zastanawiam się o zastosowaniu tego kółka w nowej konsoli MS. O ile z PC nie ma problemu, a i Sony zachowuje jakąś ciągłość (praktycznie każda duża kierownica z czasów PS2 działa z PS3), to Microsoft przyzwyczaił, że w kwestii sprzętu jego decyzje są głupie. W sumie jestem w stanie wydać tą kasę, ale to jest jedyna rzeczy, która mnie trzyma. Równie dobrze mógłbym zostawić sobie obecne G27 do PC i PS3, a do X360 kupić jakiegoś MadCatza czy innego Fanateca za cenę do 1000zł. Mam już jednak wystarczająco dużo plastiku w mieszkaniu. ;p

Btw. znalazłem to: http://www.topgear.com/uk/photos/forza-motorsport-forza-horizon-gallery-2012-06-18?imageNo=0

Ciekawy jest zwłaszcza fragment.

We only got to drive the new SRT Viper on a short section of the game, but there are another 199 cars to be unlocked

200 cars confirmed?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubro? Jeżeli chodzi o tą kierownicę, to może się powstrzymaj do premiery nowego Xboxa, bo może się okazać, że będzie miał inne wejścia, czy coś w tym stylu i może być kłopot z podłączeniem. Tak tylko doradzam ;) .

Jeżeli chodzi o te 200 samochodów, to byłbym BARDZO zadowolony. Dla porównania powiem, że Test Drive Unlimited z dodatkiem Megapack zawiera w sumie 170 wozów, a jechałem może 3/4 z nich. Poza tym coś czuję, że jak gra się przyjmie, to co jakiś czas mogą być wydawane osobne paczki samochodów wzorem serii Forza Motorsport.

Dla mnie samo odkrywanie mapy bedzie interesujące i między innymi wyszukiwanie salonów samochodowych.

Już niedługo moi mili :trollface: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...