Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

fddsfwfa11

Początki programowania

Polecane posty

Witam,

Jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie a chcę się zacząć uczyć. Czytałem już sporo stron i tematów i doszedłem do wniosku że zacznę się uczyć z symfonią c++ Grębosza. I już na starcie pojawił mi się problem. Chciałem stworzyć pierwszy program opisany w tej książce banalny zresztą niesamowicie:

#include <iostream.h>
main()
{
cout << "Witamy" ;
}

Napisałem w notatniku (może to błąd ale tam nie pisze nic w czym to napisać) i przeniosłem do dev c++ no i niestety nie idzie tego odpalić... Może ktoś mnie poprowadzić jak dojść do tego aby to zadziałało? Jak nie uda mi się zrozumieć podstaw to nici z nauki. Tylko nie wyśmiewajcie mnie od razu bo mówię że robie to pierwszy raz ;D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz wydanie symfonii? Jeśli jakieś współczesne, to polecam jednak przeczytać rozdział, a nie tylko przykład wink_prosty.gif.

Biblioteka którą chcesz includować to iostream (nie musisz dodawać .h).

kompilator nie zna polecenia, cout, musisz mu powiedzieć gdzie ono jest. Musisz narazie uwierzyć, że jest w std, więc aby używać tej komendy musisz napisać std::cout, lub, aby nie musieć za każdym razem pisać std::... możesz napisać na początku programu (pod include) linijkę

using namespace std;

Wtedy kompilator będzie wiedział, że jak nie wie gdzie szukać, to szuka w std.

Pisać powinieneś w IDE, czyli np. devcpp, chociaż to jest stare i nieaktualne środowisko. Zamiast niego mogę polecić code::blocks lub visual studia od microsoft.

IDE to program, który pozwala na pisanie kodu, debugowanie, testowanie i kompilowanie.

Poprawny kod to:


#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout<<"Witaj!";
return 0;
}

Następnym razem umieszczaj kody źródłowe w adekwatnym tagu (code).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach