Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Polecane posty

Oto efekt 46 min 32 sekund roboty w GIMPie... Wiem, nie jest to ideał, ani nawet średnia praca (przynajmniej w moich oczach), ma masę błędów, ale starałem się wykorzystać możliwości myszki (tabletu nie chciało mi się przenosić z innego pokoju). Proszę o ocenę tejże szybkiej pracy... :)

post-122334-1286920544_thumb.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrazek ma już trochę czasu i potraktowany był zupełnie komiksowo jako wstępny projekt do powstającego swojego czasu komiksu - niestety niezrealizowanego. Ale kto wie? Może kiedyś?

Błagam cię nie waż się( tzn. radzę ci nie) myśleć o robieniu komiksu w 3D. Szczerze powiedziawszy, to źle, a nawet ochydnie wygląda takie komiksy... Najlepsze są 2D i nic ich nie przebije. Nie znam takiego komiksu w 3D, który zrobił dość dobre wrażenie...bo to po prostu nie ta działka dla obrazu w trzecim wymiarze.

Oj chyba się nie zrozumieliśmy - "wstępny" to znaczy roboczy. Czyli projekt lokacji i bohaterów. Nie da się robić w programach 3D komiksów? Proszę bardzo:

http://www.digart.pl/praca/5616943/Ynes_i_Kyle.html

W użyciu typowy program do 3D - Cinema 4D :cool:

Oczywiście zgadzam się, ze typowa grafika 3D (fotorealistyczna) nie sprawdza się w sztuce komiksu. Co nie zmienia fakty, że odpowiednio obrobione obrazki 3D (spłaszczone, konturowane) można swobodnie wykorzystać przy tworzeniu komiksów.

Zdrowy - jest fajnie, oryginalne. Wiadomo - mycha to nie narzędzie do rysowania ale jak widać wyzwań si.e nie boisz :wink: Ciekawe jakby to wyszło na tablecie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się nad tym zastanawiałem, ale chyba nie chce mi się sprawdzać, a tak poza tym to mam już ukończone 30% mojej pracy (tabletem, w PS), więc postaram się ją w ciągu miesiąca ukończyć, dopieścić. Wiem, długo, ale moje umiejętności nie są na zbyt wysokim poziomie... Staram się poprawiać wszystkie niedoskonałości na bieżąco :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowy - czasem miesiąca nie starcza na zrobienie pracki :smile: Umieszczony już tutaj Straznik powstawał koło dwóch miesięcy. Fakt faktem, że robiony był "po godzinach" i w wolnych chwilach ale i tak trochę czasu mi przy nim zeszło. Dla odświeżenia pamięci oto:

http://www.digart.pl/zoom/5616920/Straznik.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolar73

To wygląda świetnie, naprawdę, podziwiam Cię, świetny model, otoczenie (jakaś katedra?) też jest bardzo dobre, ale jest jedno ale. Mianowicie na tej pracy widać, że światło pada mniej więcej na "smoka" z lewej strony, więc dlaczego na ścianie po prawej niema jego cienie? Podobnie z kolumnami, ale jest to na tyle niezauważalne, że "zwykły" forumowicz, który to zobaczy, nawet na to nie zwróci uwagi... Aha, zapomniałbym, w jakim programie robisz?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nikt jak widać nie jest doskonały :wink: światło padało z dwóch różnych miejsc - a dokładnie rzecz biorąc są tu wplecione dwa osobne obrazy. Jeden to plan pierwszy czyli bestia a drugi katedra. Dlatego też cienie mogą nie padać jak należy. Bestia nie rzuca natomiast cienia na katedrę z prostej przyczyny - jest za daleko od ściany. Kolumny natomiast są właśnie oświetlone ciut inaczej niż bohater pracy i faktycznie te cienie trochę mi umknęły :dry:

Jeżeli chodzi o programy, których używam do grafik to przede wszystkim Cinema 4D - jestem szczęśliwym posiadaczem tego programu (choć uwierz mi - cenowo ostro dało mi po kieszeni i dość długo odkładałem każdy grosz - ale zawsze można w Maxonie często trafić na promocję a to znacznie obniża wydatek). Oprócz tego masa innych mniejszych programów: World Machine, Terragen, nawet Sweet Home 3d mi się zdarzyło używać :smile: A do obróbki już wyrenderowanych obrazków to już tradycyjnie Gimp albo PS

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolar73

Aha. Nie chcę być wścipski, ale mimo to iż tło jest oddzielnym renderem, to na smoku też brak cienie tam gdzie powinien być ;) Ale spoko. Przeglądałem inne Twoje prace i jestem pod ogromnym wrażeniem. Studiujesz grafikę czy coś w tym stylu? Bo to nie wygląda na to, żebyś nauczył się tego sam w domu... :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolar73

Aha. Nie chcę być wścipski, ale mimo to iż tło jest oddzielnym renderem, to na smoku też brak cienie tam gdzie powinien być ;) Ale spoko. Przeglądałem inne Twoje prace i jestem pod ogromnym wrażeniem. Studiujesz grafikę czy coś w tym stylu? Bo to nie wygląda na to, żebyś nauczył się tego sam w domu... :)

Na digarcie w swoim profilu napisałem: "Jestem totalnym amatorem jeżeli chodzi o grafikę i fotografię - po prostu mnie to bawi..." :smile:

Uczyłem się wszystkiego sam - trochę mi to zajęło, czytanie, szukanie tutoriali no i oczywiście metoda "prób i błędów" tez się przydała. Pewnie jeszcze dużo wody upłynie zanim powiem "Ok, grafika komputerowa nie stanowi dla mnie problemu" ale przy każdej wolnej chwili próbuje się do tego momentu przybliżyć :smile:

Wiesz jak to jest - nie trzeba skończyć politologii żeby zostać politykiem :wink: tym bardziej nie trzeba skończyć studiów graficznych żeby tworzyć grafikę 3D :cool:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to szacun :cool: Ja w sprawach grafiki 3D nie zajdę tak daleko nigdy, bo sprawia mi ona ogromne trudności... Ale nadal czasem spróbuję moich umiejętności w Blenderze... :happy: Aha, masz może jakieś prace w których wykorzystałeś oświetlenie radiosity?

Zawsze twierdzę, że jeszcze wiele pracy przede mną. Ale dzięki za uznanie :soczek: Czasem jak patrzę jak kolesie na różnych digartach czy deviantartach prezentują swoje grafiki to opad szczęki - i też amatorzy. Od Blendera to ja z kolei się boleśnie odbiłem. Nie wiem czemu bo jak p[atrzę na możliwości tego programu to jestem w lekkim szoku, że takie narzędzie udostępniono za darmo.

Radiosity? Hmmm, wiesz mój komp ma swoje lata choć i tak nie jest najgorszy. Gdybym poustawiał opcje na wysoką obróbkę światła (w Cinemie 4D to Global Illuminations odpowiada za radiosity) to podejrzewam, że jeden obrazek renderowałoby ze 2 dni :smile:Nie mam tyle cierpliwości żeby czekać tak długo na efekt mojej pracy :wink: Poza tym jak widać w mojej galerii na digarcie fotorealistyczne prace to u mnie rzadkość więc nie bawię się za bardzo światłem. Ale kto wie? Jak sprawię sobie nową maszynkę to wykorzystam ustawienia renderingu na maxa :cool:

I jeszcze kolejna praca w ramach odkurzania kompa - okazuje się, ze jest tego jeszcze całkiem sporo :cool:

http://www.digart.pl/zoom/5811201/Dzikie_koty.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolar73

Aż tyle? U mnie w blenderze, gdy zrobiłem stosunkowo proste pomieszczenie (kuchnie i kilka krzeseł + okno) i ściągnąłem plugin Yaf-ray to renderowało mi się 30 minut, ale Cinema 4d nigdy nie używałem, więc nie wiem... A właśnie, skoro potrafisz wymodelować takie skomplikowane rzeczy jak postacie, czy twarze, to na pewno bez problemu potrafisz zrobić jakiś pokój, i w nim zastosować to oświetlenie, ale może w C4D jest o wiele bardziej szczegółowy radiosity ( czy global illumination). Aha, miałeś może styczność z płynami? (fluid). Przydałby mi się jakiś dobry nauczyciel, bo chcę zrobić prosta scenkę w blenderze, na pokaz na kółko informatyczne.. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z płynami niestety nie - jakoś nie było mi dane na razie zająć się tym na poważniej. Z drugiej strony to trudny temat. Chyba właśnie oświetlenie i płyny są najtrudniejsze w 3D. Pewnie się tym zajmę kiedyś bo mam parę fajnych pomysłów na tzw "morskie tematy". Kiedyś próbowałem zrobić potwora wyłaniającego się z morza, wiesz - takiego ociekającego wodą. Ale to była porażka :smile:

Ustawienia renderingu w Cinemie to tez gruby temat. Pamiętam jak miałem bardzo stara wersję tego programu w wersji demo to tam było małe okienko, kilka zakładek i tyle. Teraz jak odpalisz okno ustawień to nie wiadomo od czego zacząć - suwaków, przycisków, opcji wszelkiej maści jest od groma i ciut ciut. No i czasem przedobrzę i rendering trwa i trwa. A jak napisałem mój komp wypasem nie jest więc trochę to wszystko długo trwa. Choć już bardzo niedługo to się polepszy bo stwierdziłem, ze skoro zainwestowałem już w programy do grafiki to czas zainwestować w maszynę, która to wszystko udźwignie :smile:

Z cyklu "Wietrzenie kompa" tym razem coś bardziej w PS chociaż samo pomieszczenie przy użyciu C4D

http://www.digart.pl/zoom/5814501/Ten_obcy.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie odzyskałem dostęp do kompa i mogę się pochwalić czymś nowym. Choć w zasadzie to nie ma się czym chwalić, bo miał to być tylko trening cieniowania włosów. Wkrótce postaram się wrzucić coś konkretniejszego, a tym razem zapraszam do oglądania. I komentowania :>

http://lostsalem.deviantart.com/#/d30sgoi

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nerv0 - na mandze nie znam się kompletnie. Zawsze mi się wydaje, że te olbrzymie oczy w postaciach wynikają z jakiegoś kompleksu narodowego Japończyków :wink: ale generalnie rysunek mi się podoba - wnikać w szczegóły nie będę, bo jak napisałem, mangowcem nie jestem :cool:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocon

Witam. Zacznę od skomentowania obu Twoich prac.

Dark Lord. Naprawdę bardzo ciekawy pomysł, ale brak pomysłu... żeby go do końca zrealizować. Wszystko ładnie, proporcje, itp, ale wykończenie pozostawia wiele do życzenia. Po pierwsze cieniowanie. Nie ma jakiegoś głównego punktu z którego ono pada na postać. Nie wiem, może to celowy zabieg, ale wygląda to troszkę mizernie. Druga sprawa to to, że postać wygląda na jakby nie dokończoną, brak du dokładniejszego szlifu, itp. Można się przyczepić do tego, ze postać jest jakby w próżni, ale mogę przymknąć na to oko... ;)

Mieczyk. Ciekawy kształt "mieczyka", prosta, nie przekąbinowana praca, ale przez to wygląda na niedokończoną. Mało szczegółowa, nie postarałeś się tu również przy cieniowaniu, i jeszcze jakiś dziwny bród mniej więcej w prawym dolnym rogu... Ogólnie ładne prace, ale jak już wyżej wspomniałem - brak im szlifu, i staranności, ale z niecierpliwością czekam na Twoje kolejne prace :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja wracam teraz z czymś dużo większym, niźli sygnatura! :) Z nudów postanowiłem zrobić próbną (bo pierwszą w życiu) własną tapetę. Oczywiście dużo tu można (i pewnie należy) jeszcze zmienić (np. tło), ale na razie wygląda to tak (rozmiar mały, bo nie chciałem się porywać od razu na głęboką wodę):

wowelfwallpaper1bymarko.th.jpg

Co o tym sądzicie? :wub:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nerv0

Szczerze... To czekałem na taki rysunek. Ciało wygląda bardzo dobrze. Postarałeś się przy cieniowaniu i wyszło wyśmienicie. Jak na mange, to super. Bez zbytniej przesady z wielkością piersi, co wyszło na plus. Jednak... chciałbym zobaczyć to ciało w kompozycji z normalną twarzą kobiety. Moim zdaniem, jeśli byś to zmienił na klimaty nie anime/manga, to by było ( jak to mówi moja pani od polskiego) bombastycznie.

Dodatkowym plusem jest to, iż nie zachowałeś symetryczności, chociaż jako ludzie mamy upodobanie do rzeczy symetrycznych. Nierówna linia barków tworzy super efekt. Fryzurka jednak mi się trochę nie podoba, a dokładniej ta prawa strona. Choć to tylko taki mały szczegół.

Odemnie 9+/10 jeśli chodzi o szkic manga. :wink:

@dolar73

Oczka są najlepszą rzeczą w mandze i anime. To one pozwalają w pełni przekazać emocje i uczucia postaci, za to je właśnie uwielbiam.

@Kocon

Samo ostrze od sztyletu jest niezłe, jednak całość psuje rękojeść. Rozumiem, że to jest płaskie, jednak brakuje mi tu zaakcentowania rękojeści. Ogólnie to szczerze nie chciałbym trzymać za takie coś broni, bo byłoby to nadwyraz nieprzyjemne uczucie. Radzę to sobie wyobrazić...

Widzę postać, widzę szatę, widzę maskę, widzę ciemność i nie za ciekawe cieniowanie... Ta ręka po prawej też wygląda okropnie, chyba wiesz dlaczego. Sztylet jest lepszy...

@MarkosBoss

Czy mi się wydaje, czy widzę pozostałości po wycięciu w tylnej części kijka trzymanego przez elfkę? Trochę za dużo tam niebieskiego. Do tego kijek jest nierówno oświetlony. Elfka wygląda jakby się prawie łączyła z resztą, jednak ,,prawie", bo są cieniowe niedoskonałości. Ogólnie to nie potrafię przyjąć takiej ilości dymu, mgły w jakiej jest to na tej twojej tapecie. Po prostu nie wygląda to zbyt ,,dobrze". W jednych miejscach przesadziłeś z rozjaśnianiem, a w innych zabrakło cieniowania.

Jednak jakby przyjąć, że tapeta to tylko ozdobienie pulpitu... to dla ,,mas" by się przyjęła.

PS. Możesz pokazać mi elementy z jakich ją tworzyłeś? Wtedy będę wiedział dokładniej co i jak...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizardius - Twoje sygnaturki naprawdę mi się podobają - zwłaszcza druga przykuła moją uwagę (kolorystyka, postać, ogólna Moc bijąca z grafiki :cool: )

Wietrzenia ciąg dalszy - typowy fan-art. Właściwie to wstęp do pracy powstającej w bólach braku czasu :cool:

http://www.digart.pl/zoom/5824984/Wolverine.html

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Ostatnio modelowałem sobie w 3D studio różne modele broni itepe. ale zachciało mi się czegoś nowego :) ostatnio w ręce wpadło mi Gorky 17, wspaniała gra którą zagrywałem się dzieckiem będąc, postanowiłem zrobić modele różnych stworów występujących w tej grze i na pierwszy ogień poszedł sfinks :P

Co sadzicie o mojej wersji tego stworka ??? Następny będzie Garcia albo Meduza

Sfinksik

Sfinksik DWA

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...