Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Pzkw VIb

Dla miłośników FPS

Polecane posty

Proszę was niech tylko nikt mi nie pisze, że w Unrealu nie chodziło o rozwałkę. O co innego mogło chodzić w zwykłym prymitywnym FPSie jakim notabene BYŁ Unreal?

Ja tak właśnie napiszę. To Unreal był pierwszym FPSem, w którym tak sugestywnie oddano klimat. W poprzednich tytułach kierowało się jakimś meganapakowanym marine, który dłubiąc w nosie wystrzeliwał kolejne pociski z rakietnicy. W Unrealu już nie było tak różowo, to my się baliśmy, bo Skaarjowie mogli się pojawić z każdej strony. A od rozwałek to masz Seriousa Sama albo Painkillera.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak właśnie napiszę. To Unreal był pierwszym FPSem, w którym tak sugestywnie oddano klimat. W poprzednich tytułach kierowało się jakimś meganapakowanym marine, który dłubiąc w nosie wystrzeliwał kolejne pociski z rakietnicy. W Unrealu już nie było tak różowo, to my się baliśmy, bo Skaarjowie mogli się pojawić z każdej strony. A od rozwałek to masz Seriousa Sama albo Painkillera.

Taaak, szczególnie że skrót fps można rozwinąć jako "first person shooter" :)

Unreal faktycznie miał niepowtarzalny klimat, ale co tam było co odróżniało go od rozwałki? Łamigłówki logiczne? Dużo NPCów? Zaawansowany model rozwijania postaci? Minigierki? NIE! Tylko to, że przeciwnicy pojawiali się rzadko i było ich mało. To tyle. Unreal to zwykła rozwałka. Nie w takim stopniu jak Will Rock itp., ale jednak.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Unreala - gry inne, ale świat TEN SAM. Najlepsze jest to, że UT w znaczny sposób rozbudował znany nam świat Unreala... no i wiadomo, że trzy osoby przeżyły katastrofę ISV-Kran.

A co do najdziwniejszych broni... Viral Proliferator z System Shocka 2 wraz z Crystal Shard... mikrofalówka z Soldier of Fortune... łapa i snarki z Half-Life... to by było na razie na tyle.

Ale i tak nic nie przebije Magnum 2100. Nie pojawiła sie jeszcze jakakolwiek bron która by przebiła tego gnata. <3 System Shock.

EDIT:

Unreal faktycznie miał niepowtarzalny klimat, ale co tam było co odróżniało go od rozwałki? Łamigłówki logiczne? Dużo NPCów? Zaawansowany model rozwijania postaci? Minigierki? NIE! Tylko to, że przeciwnicy pojawiali się rzadko i było ich mało. To tyle. Unreal to zwykła rozwałka. Nie w takim stopniu jak Will Rock itp., ale jednak.

A odrózniało go, proszę ja ciebie, chociażby rozbudowany świat, naprawdę niebanalne lokacje jak i wielowątkowa historia którą SAM musiałeś złożyć to tak zwanej kupy, PRZED Half-Life. Pół roku co prawda, ale zawsze.

No i chyba najlepsze intro w FPSach, zaraz po HL1 i HL2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odrózniało go, proszę ja ciebie, chociażby rozbudowany świat, naprawdę niebanalne lokacje jak i wielowątkowa historia którą SAM musiałeś złożyć to tak zwanej kupy, PRZED Half-Life. Pół roku co prawda, ale zawsze.

No dobra, to odróżniało go od innych rozwałek. Ale przecież wseriou sam też miał niebanalne lokacje. Doom3 równie liniową, ale wielowątkową historię, którą należało odkryć. A z tym rozbudowanym światem to też bym nie przesadzał. Ja nie mówię, że Unreal nie był świetny. Był jednym z pierwszych FPSów, które przeszedłem (zaraz po Skoucie bodajże) i pierwszym, w którym grałem na multi (z botami :D). Argumenty, które podałeś nie uzasadniają dlaczego nie była to normalna rozwałka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak, szczególnie że skrót fps można rozwinąć jako "first person shooter" :)

No i jaki z tego morał? Jeśli jakaś gra jest shooterem, to od razu znaczy, że jest bezmyślna?

Unreal to zwykła rozwałka. Nie w takim stopniu jak Will Rock itp., ale jednak.

Tak? W takim razie Torment to zwykły hack'n'slash (zabija się przeciwników). Nie w takim stopniu, jak Diablo, ale jednak.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jaki z tego morał? Jeśli jakaś gra jest shooterem, to od razu znaczy, że jest bezmyślna?

Tak? W takim razie Torment to zwykły hack'n'slash (zabija się przeciwników). Nie w takim stopniu, jak Diablo, ale jednak.

Dokładnie :)

Akurat Unreal JEST bezmyślny. Fabuła jest pokazana w na tyle prosty sposób aby nie trzeba było wytężać umysłu żeby ją zrozumieć, zagadek żadnych nie uświadczyłem a i na przeciwników nie trzeba było specjalnej taktyki. Już Vegas 2 jest mniej bezmyślne, mimo że chodzi tutaj tylko o sieczkę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet nie chodzi o zagadki. Bezmyślność w FPSach dla mnie przejawia się tym, że z pieśnią na ustach idziemy przed siebie z dwutonową armata w rękach i bez mrugnięcia okiem eliminujemy kolejne zastępy przeciwników, które po linii prostej zmierzają w nasza stronę. Tego w Unrealu nie ma.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem troszeczkę w Chrome, gra normalnie to wielka Lipa, przeszedłem pierwszy level i już dalej mi się nie chciało, strasnie demna ta gra, mówię wam ponad 20 min próbowałem przechodzić na trudnym poziomie i nie mogłem zabić paru gości, ten cały system celowania jest do kitu. Z polskich gier nie widziałęm jeszcze tytułu godnego uwagi. Prócz Polanie II i Wiedźmina, noi Painkillera.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem troszeczkę w Chrome, gra normalnie to wielka Lipa, przeszedłem pierwszy level i już dalej mi się nie chciało, strasnie demna ta gra, mówię wam ponad 20 min próbowałem przechodzić na trudnym poziomie i nie mogłem zabić paru gości, ten cały system celowania jest do kitu. Z polskich gier nie widziałęm jeszcze tytułu godnego uwagi. Prócz Polanie II i Wiedźmina, noi Painkillera.

Nie zapomnij o serii Gorky, z wielkim Gorky 17 na czele, te strzelaneczkę na dzikim zachodzie, całkiem spoko Fratera (który na głowę moim zdaniem bił Lokiego), Całkiem niezłym Moryrze (najnowsza część jest sympatyczną gierką) i Crime Cities. Polacy potrafią :)

Wracając do tematu- co myślicie o nadchodzącym Duke Nukem Forever? Wychodzi na to, że jednak gierka wyjdzie :) Osobiście liczę na niezłą siekanką- taką na 8+ w CDA ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet nie chodzi o zagadki. Bezmyślność w FPSach dla mnie przejawia się tym, że z pieśnią na ustach idziemy przed siebie z dwutonową armata w rękach i bez mrugnięcia okiem eliminujemy kolejne zastępy przeciwników, które po linii prostej zmierzają w nasza stronę. Tego w Unrealu nie ma.

I w wielu innych FPS-ach...Ot choćby w Far Cry'u...Czy takim FEAR.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij o serii Gorky, z wielkim Gorky 17 na czele, te strzelaneczkę na dzikim zachodzie, całkiem spoko Fratera (który na głowę moim zdaniem bił Lokiego), Całkiem niezłym Moryrze (najnowsza część jest sympatyczną gierką) i Crime Cities. Polacy potrafią :)

Wracając do tematu- co myślicie o nadchodzącym Duke Nukem Forever? Wychodzi na to, że jednak gierka wyjdzie :) Osobiście liczę na niezłą siekanką- taką na 8+ w CDA ;)

Ja mysle ze Duke Nukem Forever bedzie niezla gierką dla niewymagających graczy. Gra bedzie bazowala na trzech rzeczach- byle do przodu, niezli wrogowie i bronie, no i niezla grafika. Dla takich siekjanek wystarczy to zupelnie. Oczywiscie musi byc tez multi ;)

Co do nowego Mortyra- gra dobra, z niezlym pomyslem na bossów(Himmler. Goebbels, Goring) Produkcja udana jak najbardziej. Ja osobiscie przeszedlem go w dwa dni. Szkoda tylko ze nie ma do zabicia Hitlera ;) Warto wspomniec o innych ciekawych polskich gierek. Na przyklad Magritte- ciekawa przygodówka z niesamowitą surrealistyczna grafiką. Z innych gier warto wspomniec o nadchodzący They. Gra bedzie niesamowicie grywalna i bedzie wykorzystywala Direkta 10(przedtem tylko Crisis to wykorzystywal) Dobra fabula i bronie. Jak sie gra pojawi w sklepach to na pewno kupie. Dobrze ze CD Project sie rtozwija i wspolpracuje z zagranicznymi firmami(Metropolis) Ciesze sie bo szykują sie dobre polskie gry co mają szanse zaistniec na swiatowym rynku. Wiec niedlugo polska branża komputerowa nie bedzie slynąć jedynie z Wiedzmina. Oby tak dalej ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze Duke Nukem Forever bedzie niezla gierką dla niewymagających graczy. Gra bedzie bazowala na trzech rzeczach- byle do przodu, niezli wrogowie i bronie, no i niezla grafika. Dla takich siekjanek wystarczy to zupelnie. Oczywiscie musi byc tez multi ;)

Co do nowego Mortyra- gra dobra, z niezlym pomyslem na bossów(Himmler. Goebbels, Goring) Produkcja udana jak najbardziej. Ja osobiscie przeszedlem go w dwa dni. Szkoda tylko ze nie ma do zabicia Hitlera ;) Warto wspomniec o innych ciekawych polskich gierek. Na przyklad Magritte- ciekawa przygodówka z niesamowitą surrealistyczna grafiką. Z innych gier warto wspomniec o nadchodzący They. Gra bedzie niesamowicie grywalna i bedzie wykorzystywala Direkta 10(przedtem tylko Crisis to wykorzystywal) Dobra fabula i bronie. Jak sie gra pojawi w sklepach to na pewno kupie. Dobrze ze CD Project sie rtozwija i wspolpracuje z zagranicznymi firmami(Metropolis) Ciesze sie bo szykują sie dobre polskie gry co mają szanse zaistniec na swiatowym rynku. Wiec niedlugo polska branża komputerowa nie bedzie slynąć jedynie z Wiedzmina. Oby tak dalej ;)

Metropolis jest jak najbardziej polską firmą :) Niedawno połączyli siły z Red Studio.

Ostatnio zrobili Infernala (niestety nie grałem- nie można wykupywać wszystkiego co wychodzi :P).

A co do Direct X 10 to nie tylko Crysis go wykorzystuje. Również Gears of War, Assasin Creed, dałbym głowę, że CoD4 no i w ogóle dużo dużo więcej girek (w tym nawet kilka RTSów :)).

Osobiście nie czekam zbytnio na They gdyż wolę strzelanki, w których nawalasz do humanoidów a nie do jakichś robotów.

Co do najbardziej nietypowej brni (trochę powyżej jest o tym rozmowa)- dla mnie Gravity gun z HL 2 i Resurection of Evil.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu- co myślicie o nadchodzącym Duke Nukem Forever? Wychodzi na to, że jednak gierka wyjdzie :) Osobiście liczę na niezłą siekanką- taką na 8+ w CDA ;)

No pewnie kiedyś wreszcie wyjdzie, w końcu już tyle lat ją tworzą ;) Tyle, że na pewno nie będzie rewolucją, jak ją nieodmiennie od lat zapowiadają twórcy. No bo jaka może być jeszcze rewolucja w grach FPS? Graficznie to już niewiele da sie zrobić, większośc gier i tak jest już tak fotorealistyczna, że można ją z filmem pomylić, jeśli zaś chodzi o mechanikę rozgrywki - no to też w sumie, może to być coś w stylu Crysisa - rozwal to, wyłącz tamto, idź tam, uratuj tego, zabij tamtego - ewentualnie po drodze zniszcz to i to - czyli stary dobry FPS-owy standard... na jakiś "sandbox" w stylu GTA bym nie liczył. Na jakiś przełom za mało. Pewnie będzie to dobra, pełna akcji gra, jednak ogólnie rozczaruje, bo w konfrontacji z zapowiedziami twórców, że DNF będzie jakims "ósmym cudem świata" wypadnie nieciekawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do Direct X 10 to nie tylko Crysis go wykorzystuje. Również Gears of War, Assasin Creed, dałbym głowę, że CoD4 no i w ogóle dużo dużo więcej girek (w tym nawet kilka RTSów :)).

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games...ectX_10_support

Całe 18 gier (liczę tylko wydane).

Niedużo, biorąc pod uwagę cały hype jaki towarzyszył DX10.

A tak swoją drogą, jak myslicie, czy Pudzian byłby dobrym Marcusem Fenixem? Ja uważam, że tak. (:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "duuuuużo innych" trochę zawęża pole manewru :)

A co tam;

Hexen 2

Unreal

Unreal Torunament'99

Quake (wersje Tenebrae/FuhrerQuake/inne)

JFDuke / Duke Nukem 3D

Chrome (który mi się akurat całkiem podobał)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ściągnąć Minerva: Metastasis do HL2 ew. inne doskonałe mody.

Swoją drogę, jeśli chodzi o FPSy, grał kto w Projekt Eden? (uważam go za FPSa, ponieważ w TPP nie ma precyzji ruchów i generalnie gra wygląda na projektowaną do widoku FPP)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha niezle, kupuje :P

coz była mowa o bezmyslnym strzelaniu i wbieganiu w tłum wrogow; chyba logiczne ze istnieje cos takiego jak gry z elementami taktyki - osobiscie bardzo lubie wszelkiej maści Brothers in Arms, Republic Commando albo SWAT. Niby wrogów do pokonania równie dużo co w innych FPS'ach, ale odrobina taktyki sprawia ze te gry faktycznie są nieco bardziej "przekonujące" :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...