Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

niziołka

[Planszówka] Gra o Tron - archiwalne dyskusje

Polecane posty

Za tydzień minie miesiąc odkąd rozpoczęliśmy rozgrywkę, a jesteśmy zaledwie na samym początku drugiej tury. Może wypracujmy jakiś "system ostrzegania", dzięki któremu komunikowalibyśmy graczowi, który ma akcję do wykonania (niekoniecznie ruch), że teraz jest jego kolej? Myślę, że bardzo pomogłoby to w przyśpieszeniu gry. Chyba, że są inne powody - nie do przeskoczenia - które powodują ten zastój?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien system ostrzegania już jest NightWolf zapewne pisze do was, że jest właśnie wasz ruch. Nie zawsze przypomnienie musi zadziałać i nawet można by wymyślić system "zachęcania" do robienia szybszych ruchów. Gra o tron ma to do siebie, że rozkazy trzeba wykonywać po kolei i nie można (zgodnie z zasadami) zrobić czegoś przed ruchem innego gracza. Jeśli zaszła by potrzeba, możliwe jest dodanie reguły typu "jakiś czas na wykonanie ruchu", a jeśli nie, to kolejka przepada. Tylko, że coś takiego jest nie zgodne z zasadami, a nawet jeśli je zmienimy, to mogą zaleście się tacy, co przeczekają i wykonają ruchy dopiero po wszystkich, co w w niektórych sytuacjach może pomóc.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby, rzecz jasna, pospolite ruszenie. Nie można jednak wymagać od ludzi, że zawsze będą mieli czas na grę. Jest coś w jednak w tym, że jeżeli ktoś się angażuje powinien się przygotować wcześniej (i pisze tak, choć sam bez winny nie jestem).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem byłoby, rzecz jasna, pospolite ruszenie. Nie można jednak wymagać od ludzi, że zawsze będą mieli czas na grę.

Rozumiem, że ktoś może nie mieć dostępu do komputera i nie mówię o tym, żeby siedzieć przy ekranie non-stop, ale chyba większość - jeżeli nie wszyscy - mają dostęp do komputera chociaż na kilka(naście) minut wieczorem? Sytuacja staje się tym bardziej kuriozalna, gdy widać, że ktoś na forum był/napisał post i zignorował grę. Ile czasu i skupienia potrzeba, żeby spojrzeć na mapę i napisać jedno zdanie? To nie jest prawdziwa sesja, która wymaga więcej niż paru słów. Nie widziałbym problemu, gdyby chodziło o dzień lub dwa przerwy (zresztą, na taką propozycję nikt obiekcji nie zgłaszał), ale jak trzeba na odpowiedź czekać tydzień lub dwa to już chyba przesada? Wchodząc do gry przyjmuje się pewne zobowiązanie i należałoby się z niego wywiązywać. Szczególnie, że nie jest to zbyt wymagające.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Masz racje. Ale jak temu zapobiec? Mamy karać graczy? To może zadziałać, tylko gdzieś w głowie, dobry duszek mówi mi, że to nie ładnie. W tym przypadku, można tylko napisać do użytkowników, żeby się streszczali i wierzyć, że się zastosują.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje. Ale jak temu zapobiec? Mamy karać graczy? To może zadziałać, tylko gdzieś w głowie, dobry duszek mówi mi, że to nie ładnie.

OGONKI, DO STU DIABŁÓW!

Karanie nie ma sensu. Sam jestem raczej za wysyłaniem wiadomości przez GG/PW/Steam, żeby przypomnieć, że pozostali gracze czekają na ruch. Po tak długim okresie oczekiwania nie sądzę, żeby bierne oczekiwanie (bo myślałem, że a nuż komuś coś ważnego wypadło) było dobrą strategią. Na pewno nie można tego zostawić tak, jak jest.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra nasz sześcioro, tak więc jest naprawdę sporo czasu na zaplanowanie ruchów. Wystarczy wysłać to w momencie swojej tury do Wolfa i załatwione. Chwila moment i nie ma żadnych zgrzytów, a gra się toczy. Trzy fazy powodują, że gra jest długa, ale jak dla mnie to nawet i lepiej, nie skończy się w dwa tygodnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie załatwione, sytuacja może się zmienić razem z ruchem drugiej osoby a wtedy pierwotne plany mogą nie mieć sensu i siedzi się po szyję w nawozie.

Sam byłbym za czekaniem, bo żaden inny pomysł nie jest dobry (zbieranie ludzi na raz, impossibru a karanie jest bez sensu), a jeżeli jest to Night już go stosuje (napominanie).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie ostrzegam :) Za każdym razem kiedy zaktualizuje wątek to piszę do osoby która ma kolejny ruch :) Czasem nawet na GG :) Poza tym była propozycja 2 dni na ruch w tym wątku nikt nie wnosił sprzeciwu a nawet były osoby za :) Co do kar to niema odpowiedniego systemu jedynym rozwiązaniem to anulowanie rozkazu co powoduje że przepada ale to może być sroga kara w późniejszym etapie gry.

Sam się zastanawiam nad założeniem drugiej równoległej sesji, ale od razu zakładając że ruch to max 2 dni, chętnych jest kilku :) Tylko chciałem poczekać aż moja pierwsza sesja się rozwinie :) Ale kto wie jak znajdę komplet to ją zacznę szybciej :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie. Nieco zmyliło mnie to, że dosłownie przed chwilą miał ruch i niedokładnie spojrzałem na tabelę Żelaznego Tronu. Dobrze, że czuwasz. Swoją drogą, mam wrażenie, że niektórym pomylił się rozkaz umacniania władzy (żeton) z ustanawianiem kontroli przez co parę osób nie kontroluje teraz niektórych obszarów, bo pomyślało, że nie muszą o tym pisać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie głosowania na torach, pamiętajcie że macie określoną ich ilość:

Baratheon 8

Lannister 11

Stark 4

Martell 7

Greyjoy 8

Tyrell 9

Tak że muszą wam starczyć na licytacje na wszystkich torach, oczywiście nikt nie każe wam dawać czegokolwiek. Poza tym po ujawnieniu kto ile dał żetonów wszystkie remisy ustawia aktualny król czyli Lannister. Ale przy głosowaniu na kolejnym torze wszystkie remisy rozstrzyga nowy król może to być dalej Lannister a może być już to kto inny. Możecie się między sobą dogadywać kto ile da ale i tak ile w rzeczywistości dał okaże się jak już to ja ujawnię smile_prosty.gif. Do momenty aż nie ujawnię ile kto dał możecie sobie zmieniać poprzednie decyzje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Dokładnie. W grze w realu (nie w Realu) nie wiadomo ile kto da żetonów. Gdyby to było wiadome, z łatwością, można by przebić przeciwnika. Takie dogadywanie się można zorganizować jak będzie atak dzikich, bo wtedy trzeba rzucić odpowiednią ilość żetonów, albo będzie kiszka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra o Tron

gotj.jpg

Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeross rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron...

Przebieg rundy:

I. Faza Westeros (pomijana podczas 1 rundy)

  1. Przesunięcie znacznika rundy <<< Wykonuje mistrz gry
  2. Losowanie kart Westeros <<< Wykonuje mistrz gry
  3. Przesunięcie żetonu na torze Dzikich (jeśli da się zastosować) <<< Wykonuje mistrz gry
  4. Rozpatrzenie kart Westeros (I, II, a potem III) <<< Opis poniżej

  • Zaopatrzenia - piszecie mi po kolei w postach, gdzie chcecie ponieść straty (jeśli będą miały miejsce). Jeśli nic się nie zmienia w waszych armiach, to sam ustawię wszystko na mapie.
  • Mobilizacja - po kolei każdy pisze w postach, gdzie werbuje nowe jednostki.
  • Starcie królów - wysyłacie mi prywatne wiadomości, w których podajecie ilość żetonów władzy, które chcecie poświęcić da daną licytację. Po otrzymaniu PW od wszystkich - ujawniam.
  • Gra o Tron - ustawiam odpowiednią ilość żetonów władzy w zależności od kontrolowanych obszarów.
  • Atak Dzikich - wysyłacie mi prywatne wiadomości z ilością żetonów władzy, które chcecie poświęcić da daną licytację. Po otrzymaniu PW od wszystkich - ujawniam.
  • Pozostałe - tak jak w opisie karty.

II. Faza Planowania

  1. Przydzielanie rozkazów <<< Każda osoba wysyła mi prywatną wiadomość jakie rozkazy gdzie daje
  2. Odkrywanie rozkazów <<< Kiedy otrzymam komplet rozkazów od każdego odkrywam
  3. Wykorzystanie Kruka Posłańca (opcjonalne) <<< Osoba posiadająca kruka podejmuje decyzję, czy chce zmienić rozkaz (pisze posta) czy chce zobaczyć kartę dzikich. Wtedy wysyłam do niej prywatną wiadomość, w której informuję, co to za karta

III. Faza Akcji

  1. Rozpatrzenie rozkazów Najazdu <<< Piszecie posty w kolejności na torze*
  2. Rozpatrzenie rozkazów Marszu oraz bitew <<< Piszecie posty w kolejności na torze*
  3. Rozpatrzenie rozkazów Umocnienia Władzy <<< Wykonuje mistrz gry
  4. Porządkowanie <<< Wykonuje mistrz gry

*Jeśli widzisz, że twój ruch niema wpływu na ruch aktualnie oczekiwany, możesz opisać go wcześniej - przyśpieszy to rozgrywkę (w razie wątpliwości - skontaktuj się ze mną)

Jeśli ktoś szuka instrukcji http://galakta.pl/do..._instrukcja.pdf albo czegoś nie wie, może pisać do mnie.

Kwestia organizacyjna

  1. Karty rodów wylosuję każdemu. Po wylosowaniu możecie się dogadać w sprawie ewentualnej wymiany, chyba że chcecie z góry ustalić kto kim gra - czekam na propozycje.
  2. Gramy bez losowych kart bitew. Zbędna losowość gry, zwłaszcza przy mniejszym obeznaniu z nią może zbyt komplikować rozgrywkę.
  3. Przedstawcie mi proszę swoje propozycje dotyczące limitów czasowych, które chcecie sobie dać na przysyłanie swoich rozkazów do mnie i odpisów odnośnie ich wykonywania.

Lista rozkazów (15 sztuk)

Obrona +1

Obrona +1

Obrona +2*

Marsz -1

Marsz +0

Marsz +1*

Wsparcie

Wsparcie

Wsparcie +1*

Najazd

Najazd

Najazd*

Umocnienie władzy

Umocnienie władzy

Umocnienie władzy*

*żetony specjalne można użyć w zależności od miejsca na torze Królewskiego Dworu [King's Court]

Proszę o przysyłanie rozkazów tylko w takiej formie:

Greywater Watch [Wsparcie]

Ironman's Bay [Obrona +1]

Pyke [Marsz +0]

Pyke(Port) [Wsparcie]

Gracze

  • Mateusz (stefan)
  • Perzyn
  • Deathroth
  • Mysquff
  • prymcio11
  • Konsu85

Rezerwa

  • Black Shadow

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...