Skocz do zawartości
niziołka

HearthStone: Heroes of Warcraft

Polecane posty

Niestety, ale na chwilę obecną jeżeli nie jesteśmy znanym streamerem/youtuberem dostanie się do bety - czy to amerykańskiej czy to europejskiej graniczy z cudem. Kodów tyle co kot napłakał, giveawaye na fb zdominowane przez boty, dodatkowo europejczykom całą sprawę utrudnia lag przy przesyłaniu wiadomości (blizzard cs jest bodajże w strefie pdt), a inne metody to też szansa jak 1 do 10000 albo nawet gorzej. No cóż- mi zostaje chyba czekać do open bety, albo dotrymać do cudnego dnia kiedy oprócz spamu znajde w skrzynce coś jeszcze ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ruszyła, wczoraj biggrin_prosty.gif A żeby tego było mało, to udało mi się znaleźć w gronie szczęśliwców, którzy otrzymali klucz. Także od wczoraj siedzę i korzystam z dobrodziejstw HS wink_prosty.gif Ech, przypominają mi się czasy Warcrafta III...

Jak wrażenia? Po obejrzeniu różnych materiałów, wydaje mi się, że będzie to karcianka, przy której zostanę trochę dłużej, niż przy innych.

Można czerpać przyjemność z gry bez wydawania pieniędzy? ;P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo? Jasne, że można, jednak czuć spory niedosyt. Nagrody za zwykłe gry praktycznie nie istnieją. 5 golda za 5 wygranych = 100 WYGRANYCH gier żeby kupić pack. A ponieważ kupno packa się niezbyt opłaca, bo lepiej zagrać Arenę daje to 150 koniecznego golda. Golda zaś się zbytnio farmić nie da, więc zostają dwa wyjścia. Albo zapłacisz albo uzbierasz golda z daily questów, czyli 40 golda raz dziennie. To daje średnio jedną Arenę na 3 dni. Oczywiście biorę tu pod uwagę przeciętnego gracza takiego jak ja, który Arenę skończy przeważnie z 4-5-6 wygranymi, co jest niewystarczające, aby opłata za wejście się zwróciła. Jeśli jesteś wystarczająco dobry i często wygrywasz 7+ gier to wtedy problemu nie ma, masz niekończące się i radosne kółko wiecznych Aren. W przeciwnym razie gra się zwykle kilka/kilkanaście gier rankedowych po czym czeka na kolejne daily.

Brzmi to jak marudzenie i krytykowanie gry i mimo, że po części tak jest to pamiętać należy, że to ciągle dość wczesna beta. Blizz zapowiedział już poprawę systemu nagród. Jeśli to zrobią i umożliwią farmę golda na rankedach, to gra będzie naprawdę wciągającą karcianką. Bo chwilowo nic innego jak Aren grać się nie opłaca, po prostu nic to nie daje. Medale lig wbija się śmiesznie łatwo (przegrywając na oko 40% gier mam już 2 gwiazdkowego Mastera), decków bez kart testować zbytnio się nie da, a do zdobycia kart potrzeba golda i packów z Aren bądź wydania prawdziwej kasy na paczki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram w Bete od kilku dni i potwierdzami iż uzyskiwanie nowych kart bez płacenia prawdziwymi pieniędzmi jest dosyć frustrujące. Powinni brać przykład z systemu który jest w Duel of Champions ponieważ jeżeli tego nie poprawią ta gra stanie się klasycznym przykładem "Pay to Win" .

Edytowano przez Wloch95
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Nawet za słabe Areny (np: 2-3 wygrane) można dostać Booster Pack + 40-50g i/lub podobną ilość Pyłu. Ogólnie i tak jest dobrze z nagrodami i to gracze sami w sobie robią z tego jakiś problem bo włącza się im ta głupia mentalność z np: WoW gdzie każdy chce nachapać się złota i innych rzeczy jak najszybciej. Mogę się założyć że ludzie będą wydawać miesięcznie dobre 50$ na BP bo nie będą mieli cierpliwości żeby jechać tylko na nagrodach za grę XD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Włoch 95

A to akurat bzdura. P2W istnieje tylko i wyłącznie wtedy, kiedy content gry da się uzyskać wyłącznie płacąc za niego. Tymczasem w Hearthstone wszystko da się zdobyć crafcąc/wygrywając bądź znajdując. Więc o P2W tak czy inaczej nie może być mowy, co najwyżej płacący będą mieli zbyt łatwo w stosunku do grających bez wydawania kasy. I choć jest to frustrujące, to do P2W temu daleko.

@Tom1800

Nagród za grę praktycznie nie ma poza Areną, a tego typu gry mają to do siebie, że jeśli gracz nie widzi postępu w postaci nowych kart/czegokolwiek to zaczyna się frustrować i traci cel gry. I to nie jest wymysł, inaczej Blizz by się systemem nagród w ogóle nie przejmował. Nie możesz każdego problemu skwitować stwierdzając "lol by tylko nachapać się złota chcieli, nuby".

Za 2-3 wygrane dostaje się max. 20-25 sztuk złota (ciut więcej jeśli ma się szczęście) + 20-25 Arcane Dusta, zależy od szczęścia i oczywiście pack. Dlatego pisałem, że lepiej dołożyć i zagrać Arenę niż kupować sam pack za 100 golda. Te 20-25 golda + daily questy pozwala ci kolejną Arenę zobaczyć już za 3 dni. W ciągu tych 3 dni natomiast możesz sobie pogrywać gry rankingowe, dorzucając do tego raz na jakiś czas kartę, bo craft najtańszej to 40 Dusta. Oczywiście jest jak pisałem - jeśli wygrasz 6-7 gier na Arenie to jest łatwiej, jednak nawet dobrzy gracze potrafią zawalić kompletnie Arenę, czy to poprzez złe karty do wyboru, złe zagranie czy odrobinę pecha. Wtedy masz wybór - czekasz bądź płacisz. Streamerzy do tej pory płacą, bo ludzie podrzucają im dotacje na to, chcąc oglądąć Areny, jako jedyny sensowny w tym momencie tryb. Zwykły gracz nie będzie za każdym razem tych ~8 złotych wydawał, bo o ile jednorazowo to niewielki wydatek, tak wykupując Arenę 10 razy masz już 8 dych. Więc Blizz musi zrobić coś, co uatrakcyjni gry rankingowe, co jak pisałem już zapowiedzieli.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może podzielę się swoimi obserwacjami ze streamów:

Pozostaje mi potwierdzić to co napisali koledzy wyżej - system nagród wymaga poprawki i najlepiej, aby była ona jak najszybsza. Z moich obserwacji i rozmów z innymi graczami wychodzi, że niektóre klasy niedomagają (Warrior), podczas gdy inne są nadmiernie popularne (Warlock/Rogue). Będzie potrzebny balans z którym trzeba będzie uważać.

Na plus zasługują system craftowania kart i Arena.

Gra ma na pewno potencjał, pytanie co zrobi z tym Blizzard - kolejną kurę znoszącą złote jajka (WoW) czy coś co będzie istnieć, by po pewnym czasie umrzeć śmiercią naturalną (WoW: TCG).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, tu jest pewien "problem" - każdy twierdzi, że niedomaga inna klasa. Spytasz jednego, powie ci, że Priest, dwóch kolejnych skrytykuje Warriora, jeszcze inny powie ci, że zbyt mocny jest Hunter i Rogue. Moim zdaniem jest to po prostu oznaka tego, że każda klasa jest zbalansowana, tylko nie każdy gracz będzie potrafił odpowiednio zagrać każdym bohaterem. Inne style, każdy wymaga innego podejścia. Do tego na Arenach ciężko tak naprawdę wskazać faworytów, bo wszystko rozbija się o losowe za każdym razem decki.

Tu też jest pies pogrzebany - tak naprawdę w każdej karciance najważniejsze są własnoręcznie skonstruowane decki, którymi łupie się przeciwnika w rankingowych grach. Arena nie oddaje tego zupełnie, chociaż jest zbliżona do trybu Constructed znanego z karcianek, co złe samo w sobie nie jest. Trzeba jednak sprawić, żeby gracze widzieli sens w kombinowaniu z kartami/deckami/strategiami, o to w końcu się tu powinno rozchodzić. Więc w tym względzie Blizz ma jeszcze odrobinę do poprawy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie, z tego co oglądałem materiały - akurat balans wydaje się być dobry, jak na betę oczywiście. Chyba po prostu każda klasa może być dobra w różnych sytuacjach, oczywiście w połączeniu ze zwyczajnym szczęściem i dobrze złożonym zestawem kart.

No nic, w każdym razie - czekam na klucz do testów. Może się doczekam ;p

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Felessan

Ja nie kwituję każdego problemu w taki sposób tylko komentuje obecne zachowanie ludzi w becie. Karty w tej grze są narzędziem i pośrednim celem, chociaż wiele osób traktuje zbieranie kart jako główny cel gry np: wydając po 40-50$ w becie na BP. IMO na karty trzeba sobie zapracować, a obecny system nagród jest dość dobry i nie rozpieszcza ludzi, tym bardziej ze BP można zawsze dokupić za pieniądze. Niestety, już teraz panuje śmieszna mentalność wśród graczy aby jak najszybciej nachapać się, jak najwięcej kart... jak, by to miało sprawić, że ktoś będzie dzięki temu grał lepiej =.=" Takie myślenie jest jedynie przepisem na szybkie wypalenie się gry "szybko zyskałeś, szybko się znudziło".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile zgodzę się, że zebranie kart jak najszybciej niekoniecznie musi być dobre, tak za nic nie mogę się zgodzić, jakoby ten system nagród był choćby poprawny. A co dopiero nazywać go dobrym. Jesteś w sumie pierwszą osobą jaką spotkałem, która twierdzi, że system jest ok. Narzekają wszyscy, nawet ci, którzy karty kupili (vide streamerzy) i nie mają problemu z wydawaniem na HSa kasy mówią, że obecnie nagrody poza Areną są strasznie lipne.

Jest spora różnica między "nie rozpieszcza" a "nie wynagradza odpowiednio". Wyobraź sobie teraz, że jesteś początkującym, rozegrałeś kilka pierwszych Aren i w sumie golda już nie masz. Co teraz? Czasu na grę masz średnio na jeża, powiedzmy godzinę dziennie, co wystarcza na ile - 20 gier góra? Wygrałeś połowę, zarobiłeś 10 golda, gratulacje. Jedynym co jako tako trzyma przyrost golda w kupie są daily questy. Ale zrobienie daily to kilka gier co najwyżej, co dalej? Żadnego innego powodu, żeby grać rankedy obecnie nie ma. Tak więc zostajemy przy jednej Arenie na 3 dni = jakikolwiek postęp automatycznie jest minimalny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzę, że obecny system jest dobry, bo nie oceniam go jak wielu, czyli tak, jakby to była ostateczna wersja tego systemu. Fundament systemu nagród jest dobry, mamy możliwość na BP, złoto lub pył do craftingu w dość zbalansowanej ilość (vide nagroda za arenę), czyli wszystkiego po trochu. Do tego dochodzą Daily, które z reguły dają 40g, a jeden chyba nawet 100g. Potem masz nagrody na zadania i acziki + bonus w postaci 5g za 5 wygranych. Na dodatek za każdy zdobyty level też jest nagroda, są również nagrody za to, że np: każdą postać wbijesz 10lvl, itd. Szczerze powiedziawszy "początkujący" ma sporo zadań do wykonania za, które dostanie dość dużo złota i inne rzeczy, a na samym szczycie jest crafting, który pozwala na zyskanie dodatkowych kart, jeżeli masz już uzbierane trochę pyłu lub rozebrałeś jakieś karty. Ogólnie rzecz biorąc średnio na tydzień wychodzi min 3-4 Boostery za samo złoto + boostery, które dostało się jako nagrody, itd.

Nie wiem czego można chcieć jeszcze więcej =.=" Napewno ożna spodziewać się, że niektóre nagrody i ich ilość zostaną jeszcze poprawione w taki czy inny sposób, ale ogólnie i tak jest dość dobrze, a trzeba pamiętać, że ta gra ma starczyć na długo i adekwatnie do tego zbierać karty też powinno się trochę czasu, a nie hop siup i już mam 20 BP w jeden tydzień :E

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erm... nie masz czegoś za każdy level, dostajesz jedną złotą kartę (i to z podstawowych, nie losową) za każde 10 leveli bohatera po 10 levelu. Za acziki prawda, masz jakieś 400-500 golda i jeśli dasz radę za to utrzymać się na Arenach to jest ok. Problem jest taki, że nawet nikt ze streamerów tego nie zrobił. Jedyne zadania jakie ma do wykonania początkujący to odblokowanie bohaterów, wygraną z botami na ekspercie i wbicie każdym hero 10 levelu. Potem jest jeszcze nagroda za 100 zwycięstw (całkiem pokaźna, 300 golda) i to w sumie tyle, rozwój gwałtownie stopuje. Brakuje czegoś pośredniego na ten moment, długofalowych aczików, serii questów do wykonania, czegokolwiek co wypełniałoby lukę między toną nagród za Arenę a niczym za rankedy.

W sumie na tym zakończę, bo swój punkt widzenia przedstawiłem. Niektórym widocznie wystarczą 3-4 boostery tygodniowo. Ja osobiście uważam, że 15-20 nowych (teoretycznie, trafiają się przecież duble) kart tygodniowo to trochę za mało, żeby utrzymać zainteresowanie gracza. Może to przyzwyczajenie z Duel of Champions, gdzie idealnie udało się zbalansować nagrody dla nie inwestujących kasy w grę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, powtórzę to jeszcze raz..., to jest beta wink_prosty.gif Nie spodziewaj się, że odrazy dostaniesz wszystkie zadania, acziki, etc. za, które można coś dostać. Gra będzie się rozwijała na pewno będą dodawane nowe wyzwanie, itd. Reasumując jedyne, na co można naprawdę narzekać to to, że aby wejść na arenę trzeba płacić =..="

Co do tego zastoju, o którym mówisz to nie zapominaj, że masz jednak crafting i tak jak mówiłem to jeszcze beta, na obecną chwilę nie ma sensu być przesadnie krytycznym w ocenie gry, bo nie wszystko jeszcze zostało ujawnione, a jak znać Blizz to na pewno wyskoczy z jakimiś "dodatkami" czy czymś podobny co będzie podtrzymywać grę na dobrym poziomie.

Co do nagród za level'e to na początku do 10lvl masz chyba same podstawowe karty, potem między 10 a 20lvl nie ma nic, dopiero na 20 masz pierwszą złotą kartę jako nagroda i potem od 20 co dwa level masz złotą kartę, a od 40lvl już co level masz złotą kartę i tak do 50tki, gdzie masz złoty portret postaci czy coś w tym stylu.

Ps. jest jeszcze 300g za 1000 wygranych xD

Edytowano przez Tom1800
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się, ale widzisz - kiedy ludzie mają narzekać jak nie podczas bety? Od tego są beta testy, żeby powiedzieć Blizzowi, co ludziom nie pasuje. Jeśli wszyscy będą siedzieć i powtarzać, że jest spoko licząc na to, że Blizz sam to poprawi to mogą się zdziwić. Także właśnie teraz jest najlepsza pora, żeby być przesadnie krytycznym.

Dodatek będzie na 100%, prawdopodobnie z Death Knightem i jednostkami nieumarłych, których teraz o dziwo brakło. Mogliby też wprowadzić cmentarz i zagrywki z nim, bo na ten moment niestety HS jest ciut zbyt uproszczony jak dla mnie. Ale cóż, DoC też nie od początku dawał tyle możliwości co obecnie, HSowi też zajmie to pewnie ze 2 dodatki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko narzekanie na coś czego się jeszcze w pełni nie widziało mija się trochę z celem. Ogólnie beta służy do testowania mechaniki gry, wyłapywania błędów czy testowania serwerów, a balans poszczególnych jej elementów będzie na dobre modyfikowany dopiero jak gra wyjdzie w pełni. Na obecną chwilę można powiedzieć "ok to jest dobre, a to trochę nie bardzo" i nie będzie w tym nic złego, ale nie można mówić że coś jest po prostu złe, kiedy nawet nie doświadczyliśmy gry czy poszczególnych jej aspektów w ich całej okazałości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment moment, jak to nie doświadczyliśmy? Gram codziennie, więc wyraźnie widzę, co osobiście mi w grze przeszkadza. Sam Blizz zresztą zapowiedział, że gra będzie balansowana po raz pierwszy właśnie w trakcie zamkniętej bety. Nastąpi restart wszystkich kont do poziomu podstawowego, jednocześnie wprowadzone zostaną zmiany w najbardziej niezbalansowanych kartach, po czym najprawdopodobniej gra przejdzie od razu do otwartej bety. Więc jak już mówiłem - właśnie teraz jest moment, żeby powiedzieć Blizzowi "to i to nie gra, to mi nie pasuje" i jak najbardziej można powiedzieć, że coś jest złe. Właśnie dlatego, że nie doświadczyliśmy tego elementu w całości jak to ująłeś, bo nie wiesz, czy ostateczny wygląd nie będzie podobnie chybiony. Lepiej więc narzekać na zapas niż siedzieć cicho i potem stwierdzić, że jednak można było się odezwać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to najprościej ująć... gra w raz z postępem bety i premierą może się bardzo zmienić. Owszem, na dzień dzisiejszy nagrody mogą być nieco skąpe, ale trzeba pamiętać, że gra w wersji beta to sam rdzeń tego czym gra będzie w przyszłości i, jeżeli teraz wywindujesz nagrody to potem może się okazać, że strzeliłeś sobie w stopę i m.in. dlatego lepiej grać bezpiecznie i nie przesadzać z nagrodami.

Szczerze powiedziawszy obecny system nagród w swojej bazowej postaci potrzebuje jedynie małej poprawki co do ilości złota za wygraną, czyli z 1g zmienił bym na około 2/3g za wygraną i opuścił opłatę za arenę z 150g do 120g i byłoby piknie ;) Co do reszty nie ma co się czepiać, bo jak mówiłem pewnie dojdą nowe acziki i takie tam. W sumie nie zdziwił bym się, że będą dodatki wprowadzające nie tylko nowe karty, ale również nowych bohaterów i wyzwania z nimi związane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dokładnie o to mi chodziło. Nie o jakąś wielką zmianę w stylu 10 golda za wygraną, ale cokolwiek pozwalające powiedzieć "Ok, nie mam golda, pójdę pofarmić rankedy, zarobię na Arenę". 1 gold to tyle co nic, 2 golda to niewiele, ale 3 to już coś sensownego, pozwalającego w jakimś stopniu na zarobek poprzez granie. Jak to stwierdził jeden z moich znajomych - za przegraną pewnie nic nie wprowadzą, bo ludzie po prostu szybko stworzyliby boty, które po prostu wchodziłyby do gier, udawały, że cokolwiek robią i farmiły w ten sposób dla właściciela. Jednak delikatne podwyższenie nagród za wygrane jest koniecznością na ten moment. Obniżenie kosztu wstępu na Arenę też głupim pomysłem nie jest, chociaż tutaj IMO 150 golda złą sumą nie jest i jeśli będzie możliwość zarobić ją po prostu grając to może zostać w obecnej formie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież niedawno mówiłeś, że nie nazwałbyś obecnego systemu nagród poprawny co sugeruje ze cały system według ciebie jest "be". Teraz twierdzisz, że chodzi tylko o małe zmiany, np: takie jakie zasugerowałem..., czyli co teraz system jest "ok", ale potrzebuje drobnych zmian? Ehh już na innych forach zauważyłem podobne nieścisłości w negatywnych komentarzach odnośnie nagród.

IMO system ogólnie jest dobrze zaprojektowany i działa jak najbardziej poprawnie, a jedyne czego mu trzeba i co z pewnością dostanie to małe poprawki, ale, dopiero kiedy gra trafi do szerszej widowni czy nawet po premierze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spora zmiana pod warunkiem że będziemy wygrywać, a z wygrywaniem aż tak kolorowo nie jest, m.in. dlatego zmiana z 1g na 2g wcale nie będzie aż tak spora ale suma sumarum poprawi ogólny stan rzeczy, Poza tym taka zmiana w przeciwieństwie do tego co mówiłeś nie podważa "poprawności" całego systemu nagród bo jeden lekko niedopracowany aspekt systemu nie oznacza że cały system jest zły, a przynajmniej w tym przypadku tak nie jest.

Edit:

Wysłali nową falę kluczy, sprawdzać mail'e =]

Edytowano przez Tom1800
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również załapałem się na betę, gra mocno mnie wciągnęła. Szybkie pytania: czy da się gdzieś sprawdzić swoje W/L ratio (stronka typu LoLking) oraz czy polecicie dobrą stronkę ze strategiami. Obecnie gram mage deckiem (pozostałość po MtG, gdzie moim ulubionym był blue deck) i staram sie ogarniać balans między zaklęciami a jednostkami. Może sam ktoś gra tą talią i chce się podzielić doświadczeniami?

Kolejna talia, jaką przetestuje, to Druid albo Paladyn. Tego drugiego w grach nie widziałem ani razu, jednak uwielbiam ten archetyp postaci, więc muszę spróbować ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...