Jump to content
RoZy

Heroes of Might & Magic (seria) v.2

Recommended Posts

Guślarz to taki Polski szaman tongue_prosty.gif, jak dla mnie ujdzie (a gdzie tak swoją drogą jest ta jednostka?).

Pytasz o Guślarza? czy Wilkora? Wilkor to jednostka przystani (wilk), a Guślarz to Bohater Twierdzy, klasa magiczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od siebie dodam.

Ze 2 misja z kampanii ludzi jest zbugowana, nie da sie jej skonczyc... Trzeba wejsc w interakcje z zywiolakiem ognia, pokazuje punkt pod nim do ktorego nalezy podjechac, niestety bohater podjezdza o jeden blizej. Klikanie jezdzenie wczytywanie gry, restart gry nie pomaga... Muzyka mnie drazni. Grafika gorzej niz w 5 czy nawet 6, malo przejrzyste menu budowy miasta. ogolnie mapy jakies takie sterylne. Co do mobow to jakos zaden z tego miasta w zaden sposob mnei nie urzekl. Sety artefaktow zywcem wziete z herosow online...

Cholera obiecywalem sobie nigdy wiecej nie kupowac gier na premiere, to mnie podkusilo. No i ta fabula, 5 miala chyba nawet lepsza. Po szumnych zapowiedziach oczekiwalem takiej 5 na sterydach dostalem miks 6 z 4. Szukam jakiegos info o tym bugu nic nie moge wyczaic. Ide pograc inne kampanie. Napisze albo z edytuje na biezaco

Na ta chwile, każdemu odradzam kupowanie tej gry (cene tez juz przemilczmy)

Edited by DuncunIdahho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z kolei natrafiłem na bug w 4 misji kampanii przystani (ludzi) - nie można zaatakować zamku bo rzekomo "blokuje go armia" . Absurd. Do tej pory się cieszyłem bo błędu mnie omijały, a tu naprawdę potężny klops.

Edited by Marcellomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza misja i lekki zawód. Zbyt kolorowo, mapa przez co staje się nieczytelna, również podczas bitwy kolory przeszkadzają. Czasem ciężko trafić w miejsce, gdzie chce się poruszyć na mapie. Co do samej bitwy. Mam 5 rodzajów jednostek, w wersjach podstawowych, i żadna nie posiada umiejętności specjalnej. Tylko atak, obrona lub czekaj. Nie widzę czy mają jakieś umiejętności pasywne. Nie wiedzieć dlaczego jednostki na mapie bitwy , sprawiają wrażenie półprzezroczystych, co nie ułatwia gry. Pasek kolejki na dole - ikony jednostek też nie zachwycają przejrzystością. Brak animacji postaci, przy stole konsuli, to zupełna porażka. Podczas opowiadania historii przez przedstawiciela frakcji, gdy kliknę "Dalej" to równocześnie puszcza dwie kwestie dialogowe. Nową i starą.

Na plus zaliczę losowe przeszkody podczas bitew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie: na jakiej zasadzie działają losowe przeszkody? Pojawiają się w trakcie walki czy są generowane na samym początku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie: na jakiej zasadzie działają losowe przeszkody? Pojawiają się w trakcie walki czy są generowane na samym początku?

Generowane losowo przed każdą bitwą. Wystarczy po bitwie dać, rozegranie ponowne bitwy to pojawią się inne i gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbyt kolorowo

Zbyt kolorowo!? Porównując do poprzednich części które były bajkowe z szczyptą anime (patrz Anioły z V). To tutaj gra nabrała trochę "powagi", ale mogła by być bardziej kolorowa.

Mam 5 rodzajów jednostek, w wersjach podstawowych, i żadna nie posiada umiejętności specjalnej.

To właśnie dobrze że nie mają! Patrz Heroes III i IV. Wciskanie na siłę umiejętności specjalnych tylko sztucznie przedłuża grę. Zresztą te specjalne umiejętności w VI jakoś nie specjalnie się spełniały swoje role. Było z 2-3 dobrych reszta to były zapychacze, nie potrzebne i trudne do dopasowania. W III i IV tylko najsilniejsze jednostki miały specjalne zdolności i to w zupełności starczyło.

Nie widzę czy mają jakieś umiejętności pasywne

Lewy przycisk myszki na jednostkę i podziwiaj:)

sprawiają wrażenie półprzezroczystych,

Półprzezroczyste? że jak? widać przez nich co jest za nimi? Nie przesadzaj, kiedy zbudowałem swoją pierwszą armie w grze, to specjalnie przybliżyłem by zobaczyć jak wyglądają i wręcz jestem zachwycony, szczególnie behemotami:)

Brak animacji postaci, przy stole konsuli, to zupełna porażka.

To fakt:) Mogli by dać animacje tam, dość groteskowo to wygląda:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten brak animacji wyglada jakby sie spieszyli i nie zdazyli. Cos strasznego...

Ja bylem pewien ze to u mnie cos nie dziala, ze to niemozliwe ze w dzisiejszych czasach wypuszcza sie takie cos, juz rysunkowy komiks bylby lepszy. Nie wspomnialem o tym,bo w glowie mi sie to nie miescilo:)

Edited by DuncunIdahho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grałem w każde Heroesy. Może nie jestem jakimś pro graczem, ale grając w betę miałem mieszane uczucia. Ekrany zamków średnie, te z V były lepsze. IV i III też miały fajne. Design postaci mi się podoba, jest powiew świeżości, nie tylko oklepane schematy (poza nekropolią, tam jet lekkie deja vi). Brakuje mi trochę świątyni, to jeden z moich ulubionych zamków w historii serii.Akademia mi się strasznie spodobała. Loch fajny, ale [beeep] nie urywa, niektóre postacie wyglądają jak z III. Na plus jest przystań, teraz mi się podoba, wcześniej byłem neutralny. Twierdza spoko, a sylvan to arcydzieło, Największy plus tej gry. to tak na temat designu, kupie jak będzie w promocji z dodatkami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brakuje mi trochę świątyni, to jeden z moich ulubionych zamków w historii serii

Chińszczyznę nazywasz najlepszym zamkiem!? Azja kompletnie nie pasuje do świata Herosów, zamek (Heroes 6) zrobiony pod azjatycki rynek.

a sylvan to arcydzieło, Największy plus tej gry.

Tja... jego wspaniałość się kończy jak walczysz z orkami które mają behomoty z umiejętnością przeskoku z jednego końca mapy na drugi i papa główna siła elfów (łucznicy). Jedynym dobrym jednostką tam to smok ziemi, ale to tank z natury, bez porządnej siły (która miała mieć ale usunęli) zamek leży.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Azja kompletnie nie pasuje do świata Herosów

Bastion w III i Twierdza w V miały mniejsze lub większe wpływy szeroko pojmowanej kultury azjatyckiej. Bestiariusz HoMM to jeden wielki miszmasz z całego świata. "Stare" M&M były solidnym sci-fi w otoczce fantasy.

Ciężko w tej sytuacji mówić, że coś do Hirołsów nie pasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie nie spotkałem się z błędami uniemożliwiającymi rozgrywkę, grafika bardzo mi odpowiada... jednak parę baboli jak najbardziej istnieje. Tak na przykład kiedy przekazałem artefakt dający 500 złota dziennie drugiemu bohaterowi, stracił on bezpowrotnie swoją moc. Trochę cienko, zważywszy że było to na tej mapie moje jedyne źródło dochodu.

Brak animacji bohaterów wygląda okropnie i groteskowo. Rozumiem, że bohaterów jest dużo - ale trochę jednak wiocha. Czas ładowania dluzy się niemiłosiernie, na szczęście mam czytnik ebookow pod ręką. Przydałaby się też możliwość porządnego ustawienia kamery.

Nic jedNak z tego nie zabija najważniejszej zalety gry - TO SĄ HEROSI. I wciągają jak demony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Nic jedNak z tego nie zabija najważniejszej zalety gry - TO SĄ HEROSI. I wciągają jak demony.

Tia szczegolnie nie dzialajace kampanie, albo tak jak wczoraj mi sie trafilo wysypka do pulpitu w 3 misji Sylvan i uszkodzenie wszystkich savow. To napewno nie zabija zalet tej gry. Wyglada na to ze musze resetowac cala kampanie. Rzeczywiscie to jest to co fani herosow lubia najbardziej. Najgorsza jest bezsilnosc ze nic tym gnojom z ubi nie mozna zrobic.

Gdyby to byla gra na konsole juz dzisiaj by byla na allegro...

Edited by DuncunIdahho

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Najgorsza jest bezsilnosc ze nic tym gnojom z ubi nie mozna zrobic.

Można w końcu pójść po rozum do głowy i nie zamawiać ich preorderów oraz nie kupować gier. Ile razy gracze będą się dawać oszukiwać przez takich beznadziejnych developerów jak Ubisoft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj zagrałem u kolegi przez 2 godziny i jest nie ciekawie.

Jest lepiej niż w VI, ale jest gorsza niż V czy nawet niezbyt udana czwórka. Do II i III to nie ma co jej porównywać, bo to bez sensu. Gra ma sporo błędów i tak naprawdę trzeba poczekać z 3-4 miesiące nim będzie można grać spokojnie bez obawy o wyskoczenie błędu.

Zamki są w stylu Ubisoftowym, czyli są po prostu za STERYLNE. Wszystko jest jakieś takie gładkie i zbyt kolorowe.

NP. Necropolis w porównaniu do tego z III wygląda nijako. Wpakowali tylko sporo zieleni i uznali że już wystarczy.

HoM&M III może było stare, ale miało klimat, bo jednostki wyglądały mrocznie lub bajkowo w zależności od frakcji, a tutaj wszystko jest jakieś takie kolorowe. Zresztą ten trend widać już było w ich wersji HD Heroes III, gdzie niektóre miasta wyglądały znacznie gorzej niż w wersji starej.

Ubisoft w ogóle nie czuje tej serii. Takie jest moje zdanie. Myślałem, że Herosi mnie się znudzili, ale później włączyłem starą trójkę i grało mi się świetnie i bez żadnych problemów (no chyba, że z filmikami, ale to przez stare codecki).

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie, gra jest zbugowana, ale bug, bugowi nie równy widzę, niektórzy narzekają na 2 kampanie Tomasza Wilka, że skrypt się nie uruchamia i muszą całą mapę od nowa, choć ja nie miałem z nią żadnych problemów. Póki na co ja narzekam to znikające sterowanie bohatera (zielonki kropki nie działają i co za tym idzie brak możliwości ruchu bohatera), i czasem jak zdobędą krwawą kuźnie? to gra crushuje. Optymalizacja też zostawia wiele do życzenia, mając normalnie 45-50 fps gra potrafi spadać do 20 fps.

Gra sama w sobie dobra, bólem są tylko te bugi, co wręcz czasem uniemożliwiają gry. Pojedyncze mapki, dobrze działają ale kampanie są zbugowane. Gra po poprawkach ma szanse przebić VI, czy nawet V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na H6 też wszyscy narzekali, a kupiłem jakieś dwa lata po premierze i grało się bardzo fajnie. Dobrze, że nie był kopią H3, bo po co?

@Scorpix

A co takiego nieudanego było w H4?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@up

Heroes 4 miał przebić część 3 i to chyba zgubiło 3DO.

Gra jest całkiem fajna, ale zawiera kilka złych rozwiązań, a najgorszy jest problem z balansem. niektóre miasta były lepsze od innych i miały ogromną przewagę nad resztą, a niektóre jednostki po prostu wymiatały.

Najgorsze były jednak bitwy i bezsensowne ładowanie przeszkód po drodze, tak że duże jednostki miały problem z poruszaniem się.

Początkowo nie było trybu on-line, a SI była bardzo słaba. Nie potrafiła wykorzystać przewagi i potrafiła robić akcje samobójcze.

Dodatki również były dość słabe, bo zakres zmian wprowadzanych był bardzo mały. Zresztą wychodziły szybko, więc to trochę tłumaczy.

Po za tym dobrym pomysłem był walczący bohater i samotnie chodzące jednostki (co ułatwiało sprawę z transportem jednostek) czy codzienny przyrost jednostek.

Zabrakło trochę pomysłu, może gra wyszła nieco za szybko, ale to przez problemy finansowe firmy.

Edited by Scorpix

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scorpix

Ale brak balansu jest odwieczną bolączką serii. Nawet genialna trójeczka ma pobanowane niektóre zamki na jakichś turniejach. Co do przeszkód, to się mogę zgodzić, bo napsuło to trochę krwi, jak się coś przyblokowało. Do dobrych pomysłów można jeszcze dorzucić wybór budynków dla jednostek - trzeba było kombinować, bo cały rooster był najzwyczajniej niedostępny. Nie można też zapominać o genialnym soundtracku. IMO największym problemem H4 są lemingi, które po prostu powtarzają, że gra jest do bani, choć same nie wiedzą dlaczego... (nie, nie Ty wink_prosty2.gif)

Edited by jackBronson

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gra sama w sobie dobra, bólem są tylko te bugi, co wręcz czasem uniemożliwiają gry. Pojedyncze mapki, dobrze działają ale kampanie są zbugowane. Gra po poprawkach ma szanse przebić VI, czy nawet V.

O to to dokładnie.

Ja na szczęście na razie przeszedłem dwie kampanie (w tym tę "problematyczną" Thomasa Wilka) i na błędy uniemożliwiające rozgrywkę nie natrafiłem - same drobne babolki, które kilka łatek powinno załatwić. ALE nawet jeśli niektórym zdarzają się błędy poważniejsze, to nadal odpowiedź pozostaje aktualna - trzeba (niestety) czekać na patche...

Plan wydawniczy Ubisoftu jest niestety inny niż Blizzarda. Tamci mówią "When it's done", Ubi mówi "When it's not done yet". I trzeba na to brać poprawkę.

Przy czym herosi - wszystkie części - to gry wiecznie żywe, więc za ten rok/dwa, kiedy wszystko technicznie powinno już działać jak należy, nadal pozostanie świeża. Na razie czuję się miejscami, jakbym grał w wersję beta...

...ALE w wersję beta naprawdę rewelacyjnej, wciągającej i wspaniałej gry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwahahahahaha! Na drugiej misji kampanii ładu w polskiej wersji gra nagle zaczýna do mnie gawarit pa ruski xD Najśmieszniejszy bug, jaki widziałem.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No faktycznie w drugiej animacji zaczynają mówić po rosyjsku, ach te bugi ubi;D Ale uruchamiając animacje z folderu gdzie się znajduje to mówią już normalnie tzn. po angielsku:)

Szkoda że nie można zmienić języka w grze. Nie narzekam na dubbing, jest w "miarę" dobry, ale podejrzewam że takich kwiatków w angielskiej wersji nie ma.

Nie ma czegoś takiego jak język 'ruski'. Nie ma, pisane osobno.

Edited by podbiel
dopisek moderatorski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie odkryłem doskonały glitch w grze Heroes VII i po prostu muszę się z kimś nim podzielić.

Jak wiadomo, w grze niektóre tygodnie dają zjawiska losowe. A to w jednym tygodniu zaklęcia są 2x tańsze, a to w innym budynki 2x droższe... wiadomo. Różnorodność i urozmaicenie.

Jednym z takich tygodni jest tydzień handlu - w tym tygodniu handel przynosi 2x większe zyski.

W takim tygodniu wystarczy odnaleźć na mapie dowolny punkt handlowy (jasne, nie na każdej jest dostępny, ale na niektórych jak najbardziej)... i wymieniać. Kupować zasoby za 375 i zaraz potem sprzedawać je za 666 sztuk złota. I ponownie. I ponownie. Aż staniesz się multimiliarderem.

To naprawdę działa i naprawdę jest takie proste. Kampania kampanią, ale wyobrażam sobie wykorzystanie tego triku na multiplayerze albo nawet na jakichś oficjalnych turniejach...

...cóż, mam tylko nadzieję, że tego Ubisoft NIE załata, bo to po prostu zbyt zabawne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...