Jump to content
RoZy

Heroes of Might & Magic (seria) v.2

Recommended Posts

Skoro multi ma korzystać z Steamworks to trudno żeby nie było na steamie. Pytanie czy będzie jeszcze wymagać uplay-a. O wersji pudełkowej chyba nic nie wspominali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na iOS to będzie tylko iPady czy też iPhony? Na pewno sobie kupię i sprawdzę bo w sumie w Hirołsy wcześniej za dużo nie grałem (z 30h we wszystkie części max,), bo jednak w domu wolę dynamiczniejsze gry, a takie strategie to na wyjazdy, ale teraz np. w szkole lub autobusie miałbym czas na granie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że wersja mobilna będzie dostępna tylko na tabletach.

Tak, jest tylko na tabletach, ale VCMI działa na telefonach bez problemu, a nawet na mojej 4-letniej cegiełce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@UP:

VCMI ostatnim razem jak sprawdzałem z rok-dwa temu to głównie nie działało na fonach, bo gościu, który robił port na Androida wyparował po pracach wstępnych, czy tam działał w standardowym tempie deva open source, a team VCMI w ogóle odżegnuje się od tego portu. Na tablecie androidowym za to odpaliłem port HoMM2, który miał koszmarne lagi, ale działał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadal w VCMI na Androida kieruje się kursorem zamiast operować "normalnie" dotykowo? Bo jeśli tak, to podziękuję ;)

Poza tym z tego co pamiętam, to czas oczekiwania na kolejną turę jest strasznie długi (a mam SGS3)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadal w VCMI na Androida kieruje się kursorem zamiast operować "normalnie" dotykowo? Bo jeśli tak, to podziękuję wink_prosty.gif

Poza tym z tego co pamiętam, to czas oczekiwania na kolejną turę jest strasznie długi (a mam SGS3)...

Z tego co pamiętam z ostatniego testu to można wybrać tryb obsługi myszki w konfiguracji, i jakiś wygodny sobie znalazłem, a zaś czas oczekiwania po 0.96 ostro spadł i jest do wytrzymania.

@UP:

VCMI ostatnim razem jak sprawdzałem z rok-dwa temu to głównie nie działało na fonach, bo gościu, który robił port na Androida wyparował po pracach wstępnych, czy tam działał w standardowym tempie deva open source, a team VCMI w ogóle odżegnuje się od tego portu. Na tablecie androidowym za to odpaliłem port HoMM2, który miał koszmarne lagi, ale działał.

Drugi koleś przyszedł i spowodował że działa tak, że jest całkiem grywalne. Po prostu był okres upadku tego jak chyba pelya zrezygnował, ale teraz jest nowy twórca i stara się trzymać na równo z desktopową wersją.

Edited by Anticitizen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ktoś dokonał cyfrowego pre-ordera Heroes 7. To niech loguje się na u-play i pobiera. Przynajmniej uniknięcie żałosnego niskiego transferu w dniu premiery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może kupię sobie te Heroesy tak z rok po premierze i wtedy też uniknę żałośnie niskiego transferu przy pobieraniu, a do tego będę miał kilka patchy i może jeszcze jakiś dodatek zdążą wypuścić. :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupowanie gier Ubi na premierę to samobójstwo. Kupowanie ich rok po premierze to "zaledwie" hazard. Jak sobie przypomnę stan MM: H6 czy MMX: Legacy długo po premierze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ludziska. Premiera za nami a tu cisza? Dajcie znać co i jak bo w piątek mam EK do odbioru i nie wiem czy warto?

Znajomy mi mówił, że jest słabo. Wygląda prawie tak samo jak w becie. Na starcie path 11GB chyba. Poruszanie jednostek fatalne, długie tury przeciwnika. Najbardziej mnie przeraził, gdy powiedział, że nawet nie wie, czy 6. nie była lepsza :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę, to na Steam na razie gra ma oceny mieszane, a na Metacritic ma 73, czyli gorzej niż VI, ale poczekajmy.

Jedyne co na razie wiadomo w 100%, że gra może co najwyżej buty lizać Heroes of Might and Magic III z dodatkami z 1999 roku.

Czarno to widzę, a pomyśleć że kiedyś Ubisoft uwielbiałem. Wydali Raymany, South Park, piąta część Herosów była całkiem fajna, a teraz to równia pochyła.

Edited by Scorpix
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wersja digital tylko 3Giga patch. Żona gra na lapku od 7 godzin. Brak problemów technicznych, żadnych narzekań. Mówi że bardziej podobna do V niż VI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na więcej opinii i wersję Gold/GOTY z wszystkimi patchami, dodatkami, DLC etc. - tak samo, jak z H6. Nie śpieszy mi się, mam na dysku HoMM4 i MM1-6 + MMX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A niech sobie gadają co chcą, ja tam siódmą częścią jestem absolutnie zachwycony.

Grafika jest bajeczna (co zresztą było wiadomo od dawna), muzyka epicka, walki satysfakcjonujące, a syndrom "jeszcze tylko 20 tur" działa jak marzenie. Co prawda jak na razie dopiero zaczynam, jestem na drugiej misji kampanii orków (i trochę przeszkadza mi mała liczba kopalni, jeśli mam być szczery), ale i tak już wiem, że nie czekałem na marne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem zadowolony. Robię trzecią misję kampanii przystani i jest nieźle, naprawdę dobrze się to rozwija. Historia jest sensowniejsza niż w szóstce, mapy są urozmaicone i faktycznie zawierają jakiś pierwiastek interaktywności, nie wyglądają pod koniec gry tak, jak na starcie - a to most można naprawić, a to przejście wypalić itd. Mechanika to połączenie wszystkich dotychczasowych części, na pewno jest przemyślana. Minimalne bugi jak na razie mi nie przeszkadzają, dubbing polski ok. Tyle. Więcej napiszę po przejściu całej pierwszej kampanii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również, poczekam z kupnem VII. Boje się że na moim PC to nie pójdzie więc wolę poczekać na aktualizacje. Z tego co słyszałem to gra nie jest idealna więc nie mam co się spieszyć z kupnem. Grafika przestarzała jak na dzisiejsze standardy(animacje postaci są niby przezabawne), z tego co słyszałem dłużą się tury przeciwników. Przydała by się jakieś zmiany np. wprowadzić ukształtowanie terenu które wpłynęło by na to że każda potyczka byłaby trochę inna, a słyszałem że VII nawet przeszkód terenowych nie jest za dużo. Bohater miał mieć wpływ na zmiany w obszarze(chodzi o budowanie postów itp.), było to widać na zapowiedziach i twórcy się tym chwalili, a z tego co słyszałem nie jest to zbytnio wykorzystywane. Jestem fanem serii ale już od dawna nie podoba mi się co dzieje się z tą serią. Kupię o ile mi pójdzie ale kilka miesięcy po premierze.

Edited by NieMy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grafika jest bajeczna (co zresztą było wiadomo od dawna), muzyka epicka, walki satysfakcjonujące

Nie zachwycał bym się aż tak bardzo:) Grafika jest mniej cukierkowata od V i VI ale mapa przygody wydaje się jałowa. A to wielkie zdziwienie biorąc pod uwagę że gra jest na silniku Unreal 3. Ubery mogli więcej z tej gry wyciągnąć z tym silnikiem. Muzyka dobra, ale nie wiem czemu, u mnie jest zbyt cicha, same efekty, np.budowanie, ryk stworzeń itp OK + jeden utwór jest z Dark Messiah xD.

Ale fakt, pola bitwy są bajeczne;) tło pól bitewnych robi wrażenia, a to w tle małe miasteczko, świątynie, tartaki a to góry itp, po prostu wow! You have to see it to belive it:) Same jednostki też są cudne! Behemoty wróciły! co już jest samym sukcesem.

dubbing polski ok.

Żeś walnął :D, tłumaczenie jest okropne np. Zamiast wilk jest Wilkor (takie słowo istnieje?), Zamiast Szamana Ziemi jest Guślarz Ziemi! Zamiast Widma są Banshee. Tłumaczenie pod tym względem leży i kwiczy.

Z tego co słyszałem to gra nie jest idealna

Powiem tak, żaden Heroes pod skrzydłami Ubiego jest dobry :) no dobra V im wyszła w miarę dobre, VI to była katastrofa, ale VII już jest między dostateczną a dobrą. Jest kilka bugów np. z Animacjami, zdaje mi się że w niektórych momentach jest milisekundowy "teleport" zamiast ruchu jednostki.

Grafika przestarzała jak na dzisiejsze standardy

Gra na bazie Unreal Engine 3 czyli z 2007? Fakt mogli wycisnąć z niej więcej ale jest dobrze. Choć mapa przygody wydaje się czasem "jałowa".

z tego co słyszałem dłużą się tury przeciwników.

To zależy z iloma przeciwnikami grasz, jak 1v1 to leci szybko, gorzej jak vs 6 czy 8, to dłuży się, ale w opcjach masz funkcje przyspieszenie przeciwnika do 800%! ale wtedy ruch wroga jest tak szybki że jak mrugniesz to nie zobaczysz ruchu oponenta xD

wprowadzić ukształtowanie terenu które wpłynęło by na to że każda potyczka byłaby trochę inna

I tak jest!

a słyszałem że VII nawet przeszkód terenowych nie jest za dużo

To chyba dobrze? że niema tyle przeszkód, dla mnie max 2-3 przeszkody to OK. Dalej to pole bitwy zmienia się, "omiń krzaczka" zamiast "zabij przeciwnika"

Jak jesteś, fanem to warto kupić. Ale jak nie, to poczekaj jak gra spadnie poniżej 100zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SzamanXYZ Silnik UE3 jest strasznie plastycznym silnikiem i jak się chce to można z niego sporo wyciągnąć, a gra nie zachwyca tym bardziej pod względem cut-scenek(nie chodzi mi o te rysowane tylko na silniku gry). Dobrym przykładem plastyczności tego silnika jest nowy Batman(tak wiem inny typ gry ale chodzi mi o możliwości tego silnika), wiadomo na PC miał sporo problemów ale jednak wyglądał bardzo dobrze. Jestem wielkim fanem całej serii (w III część gram przynajmniej raz w miesiącu) i nie mam zwyczaju zwracać uwagi na grafikę, ale jakoś w VII strasznie kuje mnie ona w oczy.

Edited by NieMy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Żeś walnął biggrin_prosty.gif, tłumaczenie jest okropne np. Zamiast wilk jest Wilkor (takie słowo istnieje?), Zamiast Szamana Ziemi jest Guślarz Ziemi! Zamiast Widma są Banshee. Tłumaczenie pod tym względem leży i kwiczy.

Chodziło mi o sam dubbing, jakość podłożonych głosów w dialogach, no i samo tłumaczenie dialogów. Wg mnie tu jest w porządku. Co do całości polonizacji, to muszę dłużej pograć, czy nie ma większych kwiatków. Fakt wilkor zamiast wilk - trochę wydumane niepotrzebnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pograłem dziś w H7 pierwsze uruchomienie i od razu zwiecha. Ruszyło w końcu, gra wykrywa sama ustawienia na high. odpalam kampanie wszystko jest paskudniejsze niz 6. Grafika mangowa w H5 bardziej czytelna, mam podpięty gamingowy laptop (nowy z win10) do plazmy 60 cali, a ledwie co widze na ekranie (cyfry, miniaturki jednostek itp)mimo odpowiednich ustawień. Myślałem , że u mnie coś nie tak, ale czytam że ludzie podobnie oraz maja takie crashe , że im save psuje. Kto nie kupił, niech sobie poczeka na poprawianą wersję. ubisoft zlecił robotę niestety takim amatorom , którzy w dorobku nic ciekawego nie mają.

Intro praktycznie nie istnieje. hm animacje , wstawki czy jak to nazwać lepiej zrobione to ja widziałem na komputerze Amiga.

Szybkie bitwy podobnie jak w H6 przed patchami to porażka, ponosimy za duże straty. Wczytywanie map i walk i tu jest zagadka, raz to samo mam od razu innym razem wczytuje 2sek, słyszałem o dłuższych loadingach do 10 sek. Wygląd zamku chyba miało być oldscholowo bo również coś podobnego widziałem na Amidze. Tworzenie zamków w 3D jak w H5 musiało przerosnąć twórców.

Na plus muzyka taka relaksujaca , świetny i dokładny wybór ustawień poziomu trudności, jak nie wcisnę ponownie przycisku resetuj , który omylnie wziąłem za reset bitwy to powiem jak dalej było, bo tymczasem muszę od początku lol.gif

Naturalnie możecie się nie zgadzać z moją oceną , ale jak za grę z wyższej półki 139 to oczekuję czegoś więcej. To jest Heroes w końcu...

Posta przeniosłem do odpowiedniego tematu. Popracuj też nad interpunkcją, bo nie da się tego czytać. ~dopisek moderatorski (podbiel)

Edited by podbiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem dopiero na końcówce drugiej misji kampanii podziemia, więc póki co mało widziałem. Jak na razie zapowiada się jednak świetnie. Jednostki nieprzedumane w zdolnościach, mają ich podobną ilość do jednostek z 3-ki, czyli wystarczającą. Miasta bardzo różnią się drzewem rozwoju, mają też sporo budynkow unikalnych dla danej nacji. Te z kolei (nacje) posiadają swoje unikatowe skille, co było dla mnie bardzo dużym plusem w piątce i tutaj też jest. Mapy bitewne bywają w różnych rozmiarach co dodatkowo uatrakcyjnia walkę. Rozwój bohatera był jak dla mnie jednym z największych minusów szóstki, teraz nie jest co prawda losowy (co bardzo lubiłem w Hirołsach 5 i niżej) ale jest zrobiony całkiem przystępnie i ciekawie. Wybór jest dosyć ukierunkowany i różny dla różnych bohaterów. Skille z kolei nie są robione na zasadzie +1 do siły, +1 do morale tylko dają sensowne, ciekawe i mocne bonusy.

Podoba mi się również to, że wszystko działa bardzo szybko, sprawnie i płynnie. Jeden klik i błyskawicznie jestem na ekranie rozbudowy miasta. Kolejny i otwieram szczegółowy opis jednostki. Trochę zwiesza się jedynie po kupieniu nowej budowli w zamku.

Z minusów podałbym marne wizualne efekty zaklęć, niskobudżetowe 'filmiki', dłużące się tury przeciwnika i momentami niewyraźne mapy - nie widać wyraźnie do czego da się wejść, a co jest tylko ozdobnym elementem. Nie zauważyłem też opcji obracania kamerą co czasem utrudnia zbieranie i odwiedzanie rzeczy znajdujących się za jakimś klifem czy przeszkodą.

Żeś walnął biggrin_prosty.gif, tłumaczenie jest okropne np. Zamiast wilk jest Wilkor (takie słowo istnieje?), Zamiast Szamana Ziemi jest Guślarz Ziemi! Zamiast Widma są Banshee. Tłumaczenie pod tym względem leży i kwiczy.

W oryginale jest Dire Wolf czyli nie zwykły wilk, a taki wykoksany. Wilkor używany jest przykładowo w Pieśni Lodu i Ognia, gdzie wilki wilkorom nierówne. Guślarz to taki Polski szaman :P, jak dla mnie ujdzie (a gdzie tak swoją drogą jest ta jednostka?). Banshee to faktycznie dziwny wybór. Acz na stronie H7 widzę nazwę Upiorzyca (chyba wolę już banshee)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...